Full House

09-06-2010 20:21 2505 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3022 apr. '104 en 2 Bevallen!!

07-04-2010Aapjeopeenstokje308 mei '104 en 2 Bevallen!!

10-05-2010Amalia356 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1011, 9 en 6Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81295 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 1,5It's a girl!!Bengel358 feb. '113 en 2 It's a boy!!Uma2912 mrt '113 en 2 It's a girl!!5x5264 en 2

Link naar het eerste deel, een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
@sardegna, moeilijk he! Ik merk dat ik oviool wel iets meer laat huilen dan mviool, achteraf begrepen dat even laten huilen best functioneel en gezond kan zijn (voor mij is dat bijv 5 min, dan luister ik naar het soort huiltje en of ze zich meer in paniek huilt of juist langzaam slaperig wordt) Merk ik dat het niet het tweede is dan neem ik haar bij me. Bijvoorbeeld in de draagdoek. Mviool pakte ik zo wat met elke kik op, misschien doe ik dat nu minder omdat zij niet de enige is die ik om me heen heb en ik minder tijd daarnaast heb voor mezelf. Als ik bijv net mn thee drink, dan zet ik niet meteen mn beker neer, zoals bij mviool. Ik denk dan: nee het is goed als ik dit opdrink, voor de borstvoeding en ze mag best even huilen.

Tegelijkertijd denk ik dat het huilen puur gemaakt is om te reageren als moeder, de functie zeg maar, en het werkt

Ik heb ook gemerkt dat ze dus best in slaap valt na 5 minuutjes huilen. Lang huilen dat doe ik niet. Ik heb dan liever lichaamscontact, dus leg haar op me, bij me, in doek. Ik zie dat dan als behoefte aan contact i p v voeding en of luiers. Mijn nabijheid is natuurlijk wel weer anders dan een voeding of een luier maar ik geloof er echt in dat dat iets is waar ze om kunnen vragen. Ik denk alleen dat het goed is voor jezelf nuchter te houden wanneer het niet en wel haalbaar is (dus niet zoals ik vroeger deed meteen je eigen dingen altijd onderbreken dat breekt je zelf op den duur op)

IK geloof ook wel in verwennen, dat wil zeggen, wennen. En als jij ze went aan veel bij je dan zullen ze dat prettig vinden en daar aan wennen. Ik geloof wel dat dat gewoon mag maar mits je het kan waarmaken. Ik geloof nml dat je kindje zich daar op instelt en afleren als je er ineens geen zin meer in hebt als ze 1 of 2 zijn nou dat is pittig denk ik.
Zoals je het omschrijft zo denk ik er ook ongeveer over Viool, maar ik blijf het - ook nu bij de derde - lastig vinden om te bepalen waarom een baby huilt. Ach, tot nu toe doet L meisje het hardstikke goed, en af en toe 's avonds even huilen schijnt ook soms goed te kunnen zijn, even de dag van je afhuilen/verwerken ofzo.
zwaaai!!!

Grappig he dat je toch weer onzeker kan zijn met baby ook al is het de 3de, is hier ook hoor. Ik laat baby ook nooit te lang huilen, inderdaad wel als hij echt heel moe is en gewoon wil slapen maar dan duurt het ook nooit langer dan 5 minuten.

Hij ligt nu trouwens al bijna 3 uur te slapen! Echt zijn record voor overdag, ben al 4 keer gaan kijken.

Hij was zo moe, hij moet de hele dag mee op sleeptouw, eerst naar de basisschool, toen naar de psz, daarna heeft hij een uur geslapen, toen dochter weer ophalen arm kind.

Ik ga vanavond trouwens om 18.30 naar de dierenarts, mijn man is het er niet mee eens echt achterlijk hele discussie net hij wil het nog aanzien vind de dierenarts zo duur het is maar een huisdier?????? Echt zo raar nou ik heb gewoon gebeld hij bekijkt het maar als je een beest hebt moet je er ook goed voor zorgen
allemaal al gestemd trouwens tegen de knopjes
Ik weet het ook niet ;ik doe hetzelfde rijtje;

- gevoed ?

-luier ?

-temperatuur ?

Etc en zo sluit je dingen uit en ga je eventueel werken met een aai, een speentje, een buikmassage, een liedje of even laten huilen.

Oh mag ik even klagen mn man is echt wel ook standaard hork. Het gebeurd echt vaak dat hij mij roept ofwakker maakt als oviool huilt, gisteren was ik boven bezig met de jongens, ja kom eens naar beneden !! Ze huilt !!

Hij was wel niet lekker maarja ik ook niet en ik was al boven bezig en hij lag al lekker.

Nouja ik denk dan even ohohoh erg erg maar voor de rest kom ik erwel weer over heen. Er komt vast een fase waarop ze steevast achter papa aan gaat lopen
@rw zo gaat dat hier ook hoor. En ik ben een keer met mn oude kat heel veel naar de duerenarts gegaan omdat ik toch t gevoel wilde hebben dar ik mn best had gedaan maar hij was 13 en ging toch dood en mn man vond het zielig dat ik met de kat geleurd had en hij vond het overdreven en koste ook duur maar omdat ik het wilde deden we t wel.

Zelfde met hond die wat inslikte, oppas ging ermee naar dierenarts en hij 40 euro armer, hij was zelf niet gegaan dus baalde.

Oja ik bel zelfs over mn vissen naar de vissenzaak en haal dan watermedicijnen
Duidelijk dat ik niet ben opgegroeid in het " harde boerderie leven " ofzo, wat je weleens hoort
RW natuurlijk ga je! Je neemt een huisdier en dat betekent dat je er verantwoordelijk voor bent, dus ook als 'ie ziek is. Je hebt helemaal gelijk. Had je man wel willen gaan als het bv een hond was ipv 'maar' een konijn? Ik kan daar soms een beetje moe van worden. voor de kosten van een consult heb ik een nieuw konijn, is ook een veel gehoorde. Een huisdier is toch geen afgedankt paar schoenen waar je niet meer mee naar de schoenmaker gaat ofzo?!

En als mensen geen geld aan de dierenarts kwijt willen zijn (wat ik best begrijp) moeten ze dat van te voren bedenken en gewoon GEEN huisdier kopen.

Zo, sardegna heeft gesproken....
ja, ik heb tegen de knopjes gestemd
@knopjes - ik heb iets gemist

vraagje : nemen jullie bepaalde voeding niet met bv ??

Oviool kan zomaar in haar wiegje liggen rondkijken om zich heen. Ze lijkt heel tevreden daarmee.

iemand die dit kent van zn baby ?

Ik nml niet van mviool. Dus ik ben een beetje verbaasd, zo van ze ligt lekker, dus ik laat haar maar even zo liggen
RW ik heb ook tegen de knopjes gestemd, ook al snap ik niet zo heel veel van.

Heeft dan mannetje van je nog lang geslapen?

Ik vind het ook goed dat je met jullie konijn naar de dierenarts gaat. Het is toch juist je huisdier, die bij het gezin hoort, of ga ik dan tever (heb zelf geen huisdieren)?

Viool behalve alcohol, at ik gewoon alles. Als de meisjes ergens heel sterk op reageerden, deed ik dat daarna niet zo snel meer. Maar gelukkig reageerde die van mij bijna nergens op. Trouwens de eerste maand keek ik volgens mij ook wel uit met koolsoorten.

Wanneer begint die periode dan dat meisjes achter hun papa aan gaan lopen? Die van mij roepen nog steeds alleen maar bij alles om mama. Schone luier, mama doen, tanden poetsen, mama doen, naar bed brengen, mama doen..... Enzovoort!
Sardegna je hebt goed gesproken hoor!
J kan ook gewoon lekker in zijn bedje liggen rondkijken en als het te lang duurt gaat hij vanzelf mopperen.

Nou met konijn naar de dierenarts, was leuk zijn echt leuke mensen. Maargoed zij dacht ook dat hij tijdens zijn ontsnapping of teveel of iets verkeerds heeft gegeten misschien een trauma (heb ik weer een getraumatiseerd konijn) heeft opgelopen.

Maar hij eet niet, maag was leeg dat vond ze wel raar. Hij eet wel wat hooi maar dus niet zoveel.

Hebben een spulletje meegekregen om in zijn bek te spuiten daar moet hij van opknappen. Als hij slechter word is het einde verhaal maar zij denkt dat hij wel gaat opknappen hij zag er verder goed uit, ietsje mager.

dus het kan nog alle kanten opgaan maar dan heb ik er tenminste alles aan gedaan!

Ik moet echt wennen hoor aan mijn nieuwe leven, ontbijttafel dekken, kleding klaarleggen, vroeg opstaan, wegbrengen, ophalen, weer de tafel dekken, brooddtrommels maken, pffff misschien klinkt het raar maar ik heb nu ook het gevoel dat ik 'echt meedoe' ofzo, de eerste 4 jaar ben je gewoon lekker met je kind aan het snoezelen thuis, soms een pyamadag, als het regent lekker thuisblijven etc. En nu door weer en wind met alle kinderen gewoon om 8 uur s'ochtends op de fiets de maatschappij in (klinkt dit heel raar?)
@roze wolk zo voelde het destijds voor mii ook. Verschil was dat het precies 4 jr na mijn afstuderen was dus ik net mn basisschool-middelbare-mbo-hbo er op had en het voelde als back to school en ik bedenk me net dat we nog 2 jaar basisschool voor ons hebben ( cviool breng ik natuurlijk niet want die woont elders) dan middelbare school en dan volgt oviooltje weer zo'n beetje

en rw, ik moet deze week ook weer erg wennen....
zo ik zit, hoe kan dat rust ritme regelmaat met de 3de???? Baby sliep alweer in de bakfiets, thuis weer wakker maar nog hartstikke moe natuurlijk nu ligt hij er weer in. Die ria blom methode (heb ik nooit gedaan hoor) is toch alleen leuk bij een eerste volgensmij?

En dan nog een drama, dochter huilt iedere ochtend dat ze OOK OP SCHOOL WIL BLIJVEN! Nou mocht ze gisteren naar de psz maarja vanmorgen niet natuurlijk ze heeft heel de weg naar huis gehuild en nu speelt ze 'schooltje' en zij is de juf mag toch niet hopen dat dit anderhalf jaar gaat duren??? Ze was gisteren ook zooo blij toen ik haar naar de psz had gebracht, een nieuwe maar niks verlegen hoor! Heel stoer. Ik zou de woe ochtend haar ook wel kunnen brengen dan gaat ze 3 ochtenden maarja dan is ze geen een ochtend meer thuis! Dus wil dat nog zo lang mogelijk uitstellen eigenlijk.
nou zeg ik was nog helemaal niet klaar

viool was jij zwanger toen je net afgestudeerd was?

hoe ervaren de andere moeders dat halen brengen van de kinderen en baby? Hoe vervoeren jullie de kinderen ben benieuwd!
Hier hebben de jongens de laatste week vakantie, dus voor mij begint het volgende week pas RW. Tot nu toe alleen maandag en dinsdag naar de (vakantie-)BSO, vriend brengt en ik haal op wanneer het mij uitkomt, dus dat is heel relaxed. School zal wel loslopen, ik loop het in 5 minuten en hoef 's ochtends niet direct te brengen, dat kan vriend doen (of ik doe het en hij blijft nog even thuis bij meisje), luxe dus. Ik kan L meisje dus gewoon in de wandelwagen meenemen.

Het enige waar ik me een beetje druk over maak is de woensdag: 's ochtends school (alleen voor oudste trouwens, kleuters zijn hier op woe hele dag vrij) en dan vlug lunchen en met jongste naar zwemles, 10 km verderop. Daar een uur wachten met oudste en meisje en dan weer terug. Met een baby in die drukke, veel te hete en nattige kleedkamers, brrr. Gelukkig heeft oudste z'n diploma's al en hoef ik maar 1 x per week.

Goed dat je je konijn na hebt laten kijken. Heeft 'ie metocloral druppels gekregen (zou ik gegeven hebben denk ik, gezien het verhaal)? Of iets anders?

Meisje meldde zich afgelopen nacht trouwens gewoon weer om 4.00 voor een voeding... Nou ja, ik vind half 11-4 uur-half 9 ook héél prima
Ik kan me voorstellen wat je bedoelt RW. Ineens heb je een strak ritme en ga je (ongeacht het weer) naar buiten om de oudste naar school te brengen. Je draait idd volop mee in de maatschappij. Dochterlief gaat deze week alleen nog de ochtenden, vanaf volgende week proberen we hele schooldagen en een paar x wennen bij de bso.

Gisteren was trouwens drama wb plassen . Plassen en poepen op de wc doet ze nog steeds niet (nooit gedaan) en ik doe haar met onderbroek aan naar school. (thuis draagt ze ook overdag een onderbroek). Probleem is dat ze het dus normaal gesproken ophoudt, tot ze weer een luierbroekje omkrijgt ('s avonds). Maar gisteren kwam ze dus uit school (1 klein plasongelukje gehad) en 's middags thuis plaste ze nog eens tig x d'r broek onder. Heb gisteren 8 onderbroeken uit moeten spoelen. Ik weet niet meer wat we aanmoeten met het zindelijk worden. Nu weet ik dat een terugval als kinderen net met school beginnen wel vaker gebeurd, maar ze is zowiezo nog helemaal niet zindelijk, dus we zitten echt een beetje met onze handen in het haar. Op school maken ze er geen probleem van, alleen bij poepongelukjes moet een van de ouders of iemand ander die vertrouwd voor haar is gebeld kunnen worden om te verschonen. Gelukkig wil m'n schoonmoeder op mijn werkdagen wel paraat staan mocht het nodig zijn (ik verwacht het niet, want poepongelukjes heeft ze nog nooit gehad).

Gisteren stond het huilen me door dit alles nader dan het lachen.
Ze is trouwens heel onzeker, en ik heb wel het vermoeden dat het plassen van gistermiddag de spanningen waren die eruit kwamen.
@ja, RW, week na afstuderen op reis en toen meteen zwanger geraakt.

Goh ik heb echt een probleem hoor met het schoolritme, doe ik wel effe dacht ik, er van uitgaand dat man de ochtenden zou doen.

Ik vind het nu best zwaar, om 8:15 de deur uit en dan haal ik meteen met de wagen boodschappen, rond 9:30 en 10 terug en dan weer voeden, mn ontbijt die ik gemist heb door de ochtend drukte, dan is het 11 uur ( halloo forum) en dan over een half uur oviool weer uit bed vissen en weer lopen. Etc etc

en dan met die regen dat alles doorweekt is en plakt !!

Nu mn man zou eerst de ochtenden doen maar door zijn nieuwe werk niet meer.

En je houd echt geen tijd over om iets te doen !

behalve voeden en lopen.

En de overblijf dat zou ik heel graag een dag in de week doen maar de kinderen haten het en mn man heeft zoiets van je bent thuis dus dat doe je niet. Dus als ik dat regel heb ik t gedaan.

En ze alleen naar school laten, mviool is 10 maar qua type denk ik dat hij zeker nog een jaar nodig heeft, hij is zo slordig en dromerig. Geen optie tenzij je stress wilt of het wel goed gaat en ik vind ook als hij het niet kan niet doen.

Lopend wel ( minder gevaarlijk ook qua route veel stoplichten ) maar dviool kan fietsen en dat wil mviool dan ook. Of gewoon zeggen : jij lipend. Jij fietsend !

;-(

ik baal er echt van wat als mijn jaar er met herfst en winter zo uit gaat zien vind ik het toch arelaxed. Ik had echt gerekend op dat ik die ochtenden had tot half 12. Dat was dan ontspannen geweest.

Of zal ik ze dan in de ochtend laten gaan, de een lopend dan ??

Oh ik ben boos ! Mviool gisteren en vannochtend 8x herhaald : pak je tas in en je mobiel. Hij moest nml 1 keer alleen vanwege het consultatieburo maar ik wilde wel dat hij mij belde of hij naar vriend ging of huis en als hij aankomt.

Ik vanmorgen : pak je mobiel en koek en drinken in ! Jaaahaaa doe ik zo, gaat weer met de kat spelen. Mviool is zo, als ieder klasrstaat doet hij nog " iets leuks" want tijd zegt hem niks. Dus ik sta al onderaan de trap met d. Wandelwagen - we gaan ! Heb je alles ??

En wat zie ik bij thuiskomst om 10 uur ??

Mobiel aan de lader.

Dus ik heb consultatieburo verplaatst ( weer een rottijd 8:15 dus weer probleem met school )

pffff

ik loop maar gewoon naar school dus ..

Maar goed overbl
@RW moet goed gaan met een " drama " moeder ze wordt gewoon juf van de poppenklas en gaat thuis iedere ochtend school doen
5x5, vervelend, dat oudste nog niet zindelijk is, of in ieder geval niet op de wc wil... Doet ze dat elders ook niet? Ik heb wel vaker gehoord dat het voor een groot deel ook spanning kan zijn, de ongelukjes. De tips die ik toen gelezen heb, houden vaak negeren in. Kind zelf schone kleren laten aantrekken en het vuile in een emmer of zo doen om uit te spoelen (wel emmertje klaarzetten dan ). Hier het "geluk" dat de oorzaak medisch is, waardoor we een indicatie gekregen hebben en oudste dus een keer of 3 per dag verschoond wordt door de thuiszorg.

Roze Wolk, herkenbaar hoor, het weer meedoen met de rest van de maatschappij Vind dat ook wel wennen, op tijd opstaan, kinderen aankleden, ontbijten, brood smeren, spullen inpakken, en op tijd weer overal zijn. Nu helemaal, omdat het niet meer zo soepel gaat, wordt het helemaal een uitdaging

Qua halen en brengen is er nu natuurlijk nog geen baby, dus gaat alles nog op de fiets. Straks zal het of lopen met een buggy worden (en baby in de draagdoek), of lopen met de fiets aan de hand (en baby in de draagdoek), of met de auto.

Maar dat is ook nog even kijken, ik twijfel een beetje over een bakfiets (hebben we niet echt plek voor om 'm neer te zetten, en qua halen/brengen is het ook niet ideaal, moet ie straks op het station staan namelijk), of het wordt wisselen met de auto of zo. Maar dat zien we dan wel weer

Met zwemles wordt het straks makkelijk, gewoon op zaterdagmorgen. Maar goed, oudste moet nog opgegeven gaan worden, gaan we binnenkort maar eens doen, mag hier met 4,5. Man kan dan mooi met jongste twee thuiszijn (of boodschappen doen), en ik met oudste naar het bad. Man wordt daar namelijk niet blij van, die gaat ook alleen maar omdat ik dat heel graag wil mee naar het zwembad, die wordt er beroerd van.

Hier verder weinig bijzonders, kind zit nog in m'n buik. Mag er inmiddels wel een keer uitkomen, vind het wel mooi geweest. Dus dat duurt nog wel een paar weken
Dat is wel een strak en onrustig schema Viool. Kunnen ze niet met een vriendje mee fietsen 's ochtends? Dat scheelt al weer 1 x op en neer. En misschien een maxicosi drager voor achterop de fiets, zodat je fietsend kunt halen en brengen? Scheelt ook tijd. Ik weet niet of het handig is, geen ervaring mee. Ik bracht oudste destijds naar de peuterspeelzaal met jongste in de fietskar, in zo'n babyschaal, dat is iig veilig.Misschien kun je tijdelijk een fietskar van iemand lenen? Of 2e hands? En vanaf 9 mnd voorop, dat is over 8 maanden al (ik bekijk het van de zonnige kant).

5x5 zielig voor je dochter dat het zoveel keer misging met plassen, maar zoals je zelf al zegt wel begrijpelijk dat ze een terugvalletje heeft. Het is ook heel wat voor zo'n kleintje, ineens naar de basisschool. Sterkte met haar, het wordt vast snel weer gewoon allemaal.

Bengel bij VK vandaag? Kom je later nog even vertellen hoe het was?

Pinkeltje en Tieger alles nog rustig of aan het bevallen?!
Oh, Tieger is er al, goed zo
Tja, sorry, moest koffiedrinken en cakejes eten met een ander forumvriendinnetje Erg vervelend

Gisteren trouwens nog controle gehad, was m'n bloeddruk ineens 110/60! Zo laag had ik 'm nog niet gehad, en ik betwijfel ook een beetje of dat wel klopt. Maar goed, verloskundige vond het geen probleem, dus het zal wel loslopen denk ik. Merk wel dat ik nu overal wat achter ga zoeken, maar tegelijkertijd is dat ook wel weer irritant

Nu eerst maar even lunchen, en daarna een dutje doen. Slaap op zich wel door 's nachts, maar ben toch nog best wel moe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven