Verlopen paspoort

19-08-2010 09:46 40 berichten
Mijn paspoort is al meer dan een maand verlopen en aangezien ik een lamme tak ben moet ik die nog steeds verlengen. Nu ga ik maandag een nachtje doorbrengen in een hotel in Belgie met mijn vriend, en een nieuw paspoort aanvragen duurt langer. Ik meen me te herinneren dat bij het inchecken meestal maar naar 1 paspoort wordt gevraagd, en heel soms 2. Hoe zit dat in Belgie, of is daar geen peil op te trekken? Is er een risico dat ik wordt uitgeleverd aan de vreemdelingenpolitie en dat mensen 'terug naar eigen land' naar me gaan schreeuwen?
quote:Murdoch schreef op 19 augustus 2010 @ 10:28:

Zo'n beetje borderline Casablanca/Psycho achtig?Juistem! Werkt altijd.
Alle reacties Link kopieren
In de Shengen landen mag je paspoort 5 jaar verlopen zijn dus maak je niet druk hoor. Je kunt je nog altijd me identificeren dus het is absoluut geen probleem. Je mag er zelfs nog meevliegen, mits dus in de shengen landen.
quote:Murdoch schreef op 19 augustus 2010 @ 09:54:

Hier ook Fleurtje, maar ja, wat doe je eraan eh..verlengen ?
once upon a time called.....right now
quote:maedl schreef op 19 augustus 2010 @ 10:45:

In de Shengen landen mag je paspoort 5 jaar verlopen zijn dus maak je niet druk hoor. Je kunt je nog altijd me identificeren dus het is absoluut geen probleem. Je mag er zelfs nog meevliegen, mits dus in de shengen landen.hmm ik lees andere dingen als ik google over dit onderwerp (bv hier: http://www.noordwijk.nl/Smartsite.shtml?id=50342 ) - het zou wel verplicht zijn om een geldig paspoort te hebben, ook in de shengen landen. Ik zou me er zelf heel onprettig bij voelen... ik denk dat ik zelf wel zou zorgen voor een nooddocument. Ben benieuwd of het goed gaat, laat nog even weten!
Rijbewijs geldt in het buitenland volgens mij niet als identificatiemiddel, maar als je hem mee hebt kunnen ze de gegevens in elk geval checken met je verlopen paspoort. Kan me niet voorstellen dat ze hier moeilijk over gaan doen!
quote:diedietje schreef op 19 augustus 2010 @ 11:13:

Rijbewijs geldt in het buitenland volgens mij niet als identificatiemiddel, maar als je hem mee hebt kunnen ze de gegevens in elk geval checken met je verlopen paspoort. Kan me niet voorstellen dat ze hier moeilijk over gaan doen!

Geen flauw idee of je hier een probleem mee zal krijgen.

Ik weet alleen dat het wettelijke regels zijn dus de mogelijkheid is er wel. Maar hoe groot die kans is of op wat voor manier je er problemen mee kan krijgen - geen idee.
copieren.
De regel dat je binnen Schengen mag reizen met een verlopen paspoort, is verdwenen. Voor elke grenspassering heb je nu een geldig identiteitsbewijs nodig. Dus TO is feitelijk in overtreding door zometeen af te reizen naar België zonder geldig paspoort of ID-kaart.

Het nu nog aanvragen werkt idd niet (het duurt 5 werkdagen om een persoonsdocument te produceren), tenzij TO bereid is om de extra kosten voor een spoedaanvraag te betalen. En of je dan morgen al je document hebt...
Een wijs besluit nu weer gewoon grenscontroles invoeren.

Op schiphol moet je tien keer je papieren laten zien. Je kan zowat tot Turkije rijden zonder dat iemand om een papiertje vraagt.

Erger is dat dat ook andersom het geval is.
gewoon lekker met verlopen paspoort gaan. Aan de grens controleert niemand en in het hotel kijken ze meestal ook met hun neus (checken even of naam klopt en foto een beetje op jou lijkt.) En anders inderdaad de vermoorde onschuld uithangen (oooh verlopen??? Jeutje, dat wist ik niet.)
Tia Dalma,

weet jij sinds wanneer dat is dat het niet meer geldt? Ik heb namelijk een aantal maanden geleden nog gekeken, en toen was dat zo. toen ik nu keek zag ik inderdaad dat het niet meer zo is:

National Netherlands (NL) /Destination Belgium (BE)

Belgium (BE)

Passport required.

- Passport and/or passport replacing documents must be valid

on arrival.

Passport Exemptions:

- Holders of a National ID Card:

- issued to nationals of Netherlands;

VISA NOT REQUIRED.

Minors:

- For details, click here

Warning:

- Non-compliance with entry/transit regulations shall result

in deportation of passenger For details, click here

Timaticweb Version 1.3

19 August 2010
maar serieus denk ik niet dat ze er in het hotel moeilijk over zullen doen hoor. Neem gewoon je reisbewijs voor de zekerheid nog mee, en zorg ervoor dat je het gelijk laat verlengen als je terug bent.
Murdoch, ik weet niet wie je was (met zo'n kort lidmaatschap gok ik dat je ook een "slachtoffer" bent van knopjesgate) maar ik vind je wel een leuk mens
Right back at you pantalaimon! Ik postte met mijn vorige nick maar heel sporadisch, dus ik heb van de verwarring gebruik gemaakt om ook maar eens een nieuwe identiteit aan te nemen. Nu lijkt het net of ik er altijd al bijhoorde en ben ik heul mysterieus, maar volgens mij kende niemand me.
In ieder geval pas laten verlengen als je terug bent, want een verlopen paspoort wordt ingenomen en dan heb je helemaal niets.
odi et amo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven