Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Ja, ik heb een spiegelreflex, de Canon Rebel.

Ik speel er ook ontzettend veel mee, en probeer standen uit en verschillende ISO en WB standen.

Maar toch op het moment zelf, als ik dan foto moet maken zit ik er net naast.

Vooral want het super grauw weer is, dan zijn mijn foto's qua kleur zo 'flauw'. Begrijp je wat ik bedoel?

Maar ik vind het heerlijk om te doen, ik geniet ervan en vind mezelf dat ik wel een leuk 'oog' heb voor mooie foto's. Moet het alleen nog mooi afwerken.
Zijn we er nog?

Ik ben morgen en overmorgen niet op kantoor, dus zal niet komen kletsen (verslavend dit, zeker tijdens werktijd )

En het weekend ben ik in Brighton.

Hoe is het met iedereen?

Nog spannende dingen om te melden?

Ik heb een artikel geschreven voor de Times! Heel spannend. Ik hoop dat het het geplaatst gaat worden.

Is wel via het werk, ze gaan een artikel over ons bedrijf en het cruisen schrijven, maar ze hadden wel bijdrages van ons nodig over cruises en de havens, dus ik heb een stuk over Santorini geschreven. Mijn manager vond het een goed geschreven stuk!

En volgende week gaat er weer een advertentie in de Daily Mail en daar heb ik nu ook net de text voor geschreven!

Zo leuk dat ik de kans en mogelijkheid heb. Gewoon leuk om te proberen en kijken of ik het kan.
Hey VG,

We spotten elkaar al op een ander topic, maar bij deze ook even hier wat posten

Alhoewel..ik heb eigenlijk vrij weinig te melden, niet veel gedaan vandaag! Vroeg opgestaan, dat wel. Naar het postkantoor gegaan om kaarten te versturen (eerste keer, kostte me een half uur en ben dus benieuwd of het aankomt), even naar de supermarkt gegaan voor wat kleine dingen en dat was het wel!

Wat leuk dat jouw stuk in The Times komt zeg! Mooi voor elkaar!

Nou, houd ons op de hoogte hoor!
----
Ja, Mrs Chocolate Pitbull, ik vind het ook zo leuk dat we een Aziaat erbij hebben...nu nog een Australier, dan zitten de Outsiders op alle continenten!

Gelukkig heb ik weer een functionerend toetsenbord! Lastig als de n en de b het niet doen, maar voor nog geen $ 9 koop je gelukkig een nieuwe. Zag in die winkel ook mobieltjes voor maar $ 44 liggen, dus ben aan het nadenken om er een aan te schaffen. Wel handig als ik op tour ben, ben ik altijd bereikbaar en ik kan zelf alarm bellen bij calamiteiten. Vandaag had ik een leuke strandtour, ben zo happy met m'n baantje! Er waren wel twee zeur-Nederlanders bij, maar ik had zo'n goed humeur dat ik me niks van hun opmerkingen aantrok 'mama, ik stink naar paard' 'zo hee, wat is het hier heet' en 'er zit zand op mijn kokosnoot....' ik kon er vandaag de humor wel van inzien!

Gelukkig maar, anders is dat werk niet vol te houden, natuurlijk.

Verder ben ik op gesprek geweest bij de nieuwe directeur van de school. Mijn dochter had gevochten met een ander meisje! Niet dat het normaal gesproken zo'n vechtjas is hoor, dit is eigenlijk de eerste keer dat zoiets gebeurt en ze was zelf ook helemaal overstuur. Goed gesprek gehad wel; kinderen in groepen kunnen zo agressief zijn en de school gaat dat nu eens heel consequent aanpakken, ben ik het 100 % mee eens,

want kinderen moeten leren conflicten met woorden op te lossen en niet met hun vuisten..we wonen hier dan wel in de jungle, maar proberen onze kinderen toch wat medemenselijkheid en beschaving bij te brengen.
Aziaat meldt zich! Ik zal eens gaan lobbyen voor een Australier, ik bedoel, ik zit er het dichtste bij denk ik??

Even een paar dagen geleden en ik weet eigenlijk helemaal niet waar ik nu zo druk mee ben geweest. Het loopt weer richting September en October en dat worden zulke drukke maanden. Geen dagen vrij, 12 uur p/dag aan het werk, dat soort ellende. Ook wel weer gaaf hoor, maar aanpoten is het wel. Dus het is zich langzaam op aan het bouwen naar een climax...alleen dan een climax van 2 maanden. Hehehe, ik lijk wel een varken :D.

SD, jij bent echt een van de weinige mobiellozen die ik ken dan. Hier is het zo ontzettend een onderdeel van je leven, dat we ook op ieder wakend (en slapend!) moment van de dag ermee in de weer zijn. Meeting of geen meeting, de telefoon opnemen zal je! En wat naar om te horen over je dochtertje, maar ook wel weer fijn dat de school het zo adequaat heeft aangepakd.

Kym,je zal maar ergens je hart aan verloren hebben he? En de liefde, lokale meneer/mevrouw? Of buitenlander die je daar ontmoet hebt?

Mooi verhaal ook van die tegeltjes... Klinkt me zo bekend in de oren! "Ja mevrouw, we weten dat u mat zwart wilde, maar we hadden alleen nog maar deze, is toch niet erg?" En wat goed van die foto opdracht!

Hoi Majmaj! Bedankt voor het warme welkom!
anoniem_79936 wijzigde dit bericht op 22-08-2010 08:05
Reden: Te veel informatie!
% gewijzigd
SD, het vaasbaast me dat je nooit een mobieltje meeneemt tijdens je ritten?! Lijkt me toch wel nr. een prioriteit als we het over veiligheid hebben? Kopen dat ding joh, kan altijd van pas komen!

En wat betreft je dochter; ai, zal wel even schrikken zijn geweest of niet? Fijn dat het gesprek in elk geval goed is verlopen met de directeur en jullie op een lijn lijken te zitten wat betreft plan van aanpak. Deze dingen kunnen overal gebeuren, en misschien goed ook, leert ieder weer van.

Maj; wat heerlijk dat je ook gewoon nog even een paar dagen e op uit kunt met je vrienden. Het binnenland in is altijd leuk, mooi hoor.

Mrs.CP, dat is zeker druk ja, zoveel werken! Pff!

Mijn liefde komt niet van hier trouwens, hij heeft hier sinds zo'n 1,5 jaar zijn bedrijf (ik heb de details uit een vorige post even gewist, wil ivm privacy maar niet al te veel laten staan. Er is zo'n gekkigheid aan de gang hier op 't forum nu, bah. Wil jij mijn woon-land ook nog even verwijderen uit je post?)

Ach en die tegels, ik kan er dus ook wel om lachen. Totaal geen communicatie. "Ja, jullie waren er niet, dus hebben we deze maar gedaan."
Tja die mobieltjes, het hoort bij de moderne tijd, maar ik heb er altijd al een hekel aan gehad...ik wil niet altijd maar bereikbaar zijn! De vaste telefoon is al erg genoeg> om 6 uur 's ochtends wakker gebeld worden of ik wil komen werken want collega X is misselijk en ziek? Het is bepaald niet mijn favoriete gadget, maar wel handig in noodgevallen. Nu klop ik aan bij een boerderij ofzo, als ik dringend moet bellen, dat is inderdaad ook weer zoiets.

Een zwarte vloer is juist mooi en ook niet zo besmettelijk...hier zijn de tegels beige en da's elke dag dweilen anders ziet het er niet uit! Het huis schoonhouden is hier toch al veel extra werk, de muren moeten met chloor afgenomen worden tegen de schimmel (hoge luchtvochtigheid veroorzaakt dat) en er moet wekelijks binnen met insecticide gespoten worden tegen de teken, vlooien, mieren, kakkerlakken. Tja, wonen in de fraaie tropische bossen...hebben jullie dat nou ook? Het is hier ook heel snel stoffig dus we hebben zo min mogelijk tierelantijntjes die je dan allemaal moet afstoffen. Moet zeggen dat hoe ouder ik word, hoe aantrekkelijker ik het minimalisme vind worden, wel zo lekker overzichtelijk en praktisch met schoonmaken!
SD, snap het ook wel hoor; jouw visie op mobieltjes. Maar je kunt er natuurlijk een hebben zonder het nr te verspreiden, zo kun jij in elk geval anderen wel bereiken als je in nood bent met toeristen of iets dergelijks. Ik zou dat wel een prettig idee vinden.

Ik vind het zwart ook mooi hoor en inderdaad niet zo besmettelijk (dat patroontje maakt het inderdaad alleen maar beter wat betreft die besmetting).

Wij hebben airco, dat scheelt wel voor het vocht in huis en voor mijn gevoel blijft een en ander toch wat schoner ofzo. Veel meubels en frummels, daar houd ik ook niet van, word mijn kop zo chaos van!
OOh jullie hebben airco, lekker koel! Wij hebben gewoon fans aan het plafond en staande in elke kamer. Maar in hotels en banken hier hebben ze allemaal ook airco en die zetten ze dan op heel koud! Zodat het net lijkt of je een oven binnenloopt als je naar buiten gaat, dat vind ik minder prettig want ik wordt daar steeds een beetje verkouden van.

Hee, ik had net even de wereldkaart erbij gepakt en ik zag dat Kym, MajMaj en ik bijna op de zelfde breedtegraad wonen, net boven de evenaar. Dus hebben jullie vast net zoveel last van broeierige hitte, stof en spinnen in huis, zoute zeewind die alles doet roesten? Wel het hele jaar door aangename temperaturen en 12 uur dag\ 12 uur nacht....wat bij mij althans heel rustgevend werkt. Ik slaap hier echt veel beter dan in Nederland met zijn enorme daglengteverschillen. En de tropen zijn zo mooi, het is een groot voorrecht om er te mogen wonen.
SD, klopt: ik vind hier weleens de grootste spinnen! Gelukkig ben ik er niet bang voor, vriend wel, haha!

De airco zetten wij niet zo koud en ook niet de hele dag aan (we hebben generatoren en dat kost erg veel), maar voor 'snachts is het een verademing, ik slaap hier erg goed.

De temperatuur kan ik hier niet bepaald aangenaam noemen: de luchtvochtigheid is het hele jaar zo'n 85%, wat echt heel veel is en wat er dus voor zorgt dat het altijd erg klam aanvoelt.

Nu is het regenseizoen, regent het erg veel (de hoofdstad is de natste stad van de wereld) en is de temperatuur wel redelijk eigenlijk. Het waait meer.
De natste stad ter wereld! Als het veel regent voelt het wel koeler toch, zeker als er een windje bij is. Als hier de zon schijnt is het 31 graden, maar met een gevoelstemperatuur van 43 graden. Regent het, dan daalt het kwik naar 24 graden en dan pak ik een trui en pantoffels en leg een dekentje op bed. Kan namelijk totaal geen kou meer verdragen, dat krijg je als je geacclimatiseerd bent hier.

Tot wanneer duurt bij jullie het regenseizoen? En staat het dan ook soms onder water? En wat voor gewassen verbouwen ze daar *ben even nieuwsgierig ? Hier cacao, suikerriet en tropisch fruit,dat groeit en bloeit hier werkelijk fantastisch!

Zo, nu moet ik ophouden met forummen want de plicht roept...prettige avond daar aan de overkant van de Atlantico alvast, hier moet de dag nog beginnen voor mij dan.
Het regensiezoen duurt ongevee tot oktober. Nog eventjes dus..

Ondanks de vele regen staat er niets onder water. De stad ligt op een heuvel(tje) en in het verdere land zakt het water de grond wel in.

Er wordt hier voornamelijk veel cassave en fruit verbouwd. Verder is het land rijk aan ijzererts en natuurlijk palmolie!
Afrikaanse oliepalm plantages hebben we hier ook! En cassave is een veel gegeten groente hier, veel van oorsprong Afrikaanse gewassen zijn ooit hierheen gebracht en doen het hier ook prima. Koffie schiet me zo te binnen en de ackeeboom, ken je die? Een soort oranje peertjes zijn dat, die worden traditioneel gegeten met saltcod, dat is stokvis (brrr). In de volksmond heten ze Vegetable Brain, omdat er een psycho actieve stof inzit waar je heel sloom en slaperig van wordt! Lig je alleen nog maar in een hangmat Bob Marley classics te zingen de hele dag: 'Don't you worry about a thing, cos every little thing's gonna be allright' Dat werk.

Luiaards eten ook graag van de ackeeboom, die slapen dan ook 21 uur per dag! Ik heb twee ackeebomen in mijn tuin, maar geef het fruit weg aan mijn Afrocaribische buren, ik vind het niet lekker zelf.

Hebben jullie gevaarlijke dieren? Hier is de natuur heel vriendelijk...op twee of drie gifslangen na *de bushmaster en de fer-de-lance, ook de boa constrictor komt voor. Maar geen gifspinnen of schorpioenen, gelukkig!
SD, er zijn hier ook slangen en schorpioenen. Vooral in de bush echt opletten. Ik geloof dat ik de boom die je noemt wel ken, ze zijn hier ook, maar ik doe er ook niets mee, haha.

Ik ga straks lekker uit eten met een vriendinnetje hier. Zin in!

En ik heb even met vriendlief jouw woon-land gegoogled SD en we zien het beide wel zitten je eens te komen bezoeken
----
Ja, die meet moeten we in Suriname houden natuurlijk! Als Nederlanders hebben we toch allemaal een band met dat land? Voor jullie is het heel ver, maar voor mij best dichtbij ook nog en ik heb er altijd al heen gewild! Volgend jaar misschien?

Dus jullie hebben allemaal een mobieltje? Ik ben dan zeker van een andere generatie, want ik vind het ondingen. In Nederland had er wel een hoor, daar had mijn dochter een ringtone van Spongebob Squarepants opgezet en die ging dan op de meest onmogelijke momenten steeds af, zat ik daar met een rooie kop de uitknop te zoeken! En dan was het alleen maar een stom bericht van Vodafone, dat ik vooral wel m'n rekening moest betalen. En sms'en kan ik ook al niet, wel geprobeerd maar die kleine priegeltoetsjes kan ik niet bedienen...en hij bedacht ook steeds zelf allemaal woorden, gek werd ik ervan. Gebruikte hem op het laatst alleen nog maar als wekker, tot hij helemaal de geest had gegeven. Nooit meer een nieuwe gekocht...

Dit weekend moet ik werken, want mijn collega heeft buikgriep. Niet erg hoor, ik doe mijn werk met veel plezier en we hebben ook nog mooi weer. En jullie?
Hey Maj!

Ook ik vind het 12/12 leefritme prima. Enige nadeel hier is dat je zodra het donker is echt niet meer de straat op kunt. Wel met de auto, maar liever ook met minstens twee personen (hangt ook wel af van de bestemming trouwens).

Ik droomde vannacht over de Bahama's. Geen idee hoe ik daarbij kom. Of nou ja, misschien ook wel (SD!). Het was er prachtig. We hadden er een huisje en het strand wat parelwit. Achter ons huisje lag een bos en er waren paarden, die ik altijd kon rijden. Geweldig!

Ik mis het contact met dieren.

Gisteravond zat ik even in een tentje wat te drinken met vriend en kennissen en er liep een katje rond. De meeste katjes zijn schuw hier, maar deze niet. Hij kwam lekker bij me liggen en ging nooit meer weg! Nou ja, tot wij naar huis gingen dan.

Ik heb geen plannen voor het weekend. O ja, toch wel. Een Nederlandse ontmoeten die hier ook blijkt te zitten. Etentje ofzo.

Oh, nu moet ik even gaan!
Ik ga Engeland niet op geven voor leukste land hoor! Want dat is het niet. K*T WEER! Echt een slechte zomer dit jaar.

Ik vind dat we moeten meeten in midden. Dus een eilandje in de Atlantische Oceaan ergens. De Azoren?

Wel beetje ver weg voor Mrs CP!

Ik heb wel een mobieltje, maar ik was ook erg laat ermee. Ik hoefde niet zo nodig!

Nu ben ik inmiddels wel verslaafd aan de mijne, maar ik heb wel een hele simpele, zonder camera of internet. En ik heb ook nog gewoon lekker pre-paid!
Hey VG! Ben je toch op kantoor deze dagem? Leuk (voor ons)

Nou trouwens, er heeft helemaal niemand meer gereageerd op het foto-topic op digi, jammerrrrr!

Hier ook regen, regen, regen.

Ben net bij twee panden wezen kijken voor de toekomstige zaak. Leuk hoor!

Pand 1: een grote en hoge ruimte met prima mogelijkheden, maar moet wel erg veel aan gebeuren. Minpunt is ook dat er nauwelijks parkeerplek is en we daar dus een andere oplossing voor zouden moeten vinden.

Pand 2: Een heel groot huis met balkons en zo'n 6 kamers op de eerste verdieping. Elke kamer heeft tevens eigen badkamer en ruime inbouwkast (sommige 2)(verhuur?). Beneden is een grote langgerekte ruimte, wat een plek voor eters zou kunnen worden en ruim voldoende plek voor een keuken, toiletten etc.. Dit pand ziet er erg in orde uit. Natuurlijk zal het in stijl moeten worden gebracht, maar de basis is er.

Alleen de prijs..we moeten daar nog over bellen..dat ga ik dan ook zo doen! (ik ben stiekem al een klein beetje verliefd geworden op dit mooie pand dat er haast als een landhuis uitziet ) Zal mij benieuwen!
Ik was inderdaad op een ander kantoor, maar was op tijd klaar, dus ben nu lekker thuis.

En morgen naar Brighton, ik hoop dat het weer nog een beetje beter wordt.

Spannend van die panden.

Zonder parkeerplek lijkt me niet handig, tenzij er veel voetgangers zijn. In Londen zou zoiets wel werken, omdat parkeren hier toch al een hel is! Ha ha. En als je veel bedrijven om je heen hebt, dan komt iedereen te voet in de lunch pauzes.

Maar als *daar waar jij zit* veel met auto gedaan wordt en parkeren belangrijk is, dan valt dat af.

En dat 2e pand klinkt echt heel erg mooi.

Je zou die ruimtes inderdaad kunnen gaan verhuren. En niet perse als woonruimte, ook als kantoor ruimte! Heb je gelijk klanten voor jullie zaak!
Oh lekker dat je op tijd klaar was VG, en al lekker thuis, heerlijk toch! ('t leven is soms zo slecht nog niet )

Ja, parkeerplekken zijn noodzakelijk, want zoals ik eerder al zei wordt er in het donker door expats niet meer gelopen. Veiligheidsredenen.

Dat huis is gewoon heel erg gaaf! Ben vergeten foto's te maken, maar zal ik gauw alsnog doen, dan krijg je een betere indruk
Ja, dat zei je inderdaad eerder, na zonsondergang de deur niet meer uit

Dus dan zou ik pand 1 niet doen, tenzij je echt met een goeie oplossing kan komen.

Is er parkeerplek in de buurt? Maar dat vind ik dan nog steeds een minpunt.

Ik ben heel benieuwd naar pand 2, klink echt heel mooi.

Maar eigenlijk is het dus iets aan de dure kant, en meer dan jullie nodig hebben. Je kunt wel iets met die extra ruimte doen, maar dat was niet de bedoeling, en het is natuurlijk ook extra werk.

Maar het gebouw is zo mooi. Typisch iets voor een vrouw om zo te denken. Zo ben ik ook. Waar ik nu woon is een super mooie locatie, en mijn studio zelf is ook leuk. Maar ik had veel beter moeten kijken en investigaten ( wat is het nederlandse woord voor investigate? Kan er even helemaal niet op komen.), dan had ik gezien dat er eigenlijk net te veel aan mankeerd.

Maar het was mooi plekje in Londen, zo centraal, en zo goedkoop. Dus nemen. Binnen 5 minuten besloten.

Oke, ik huur dit en kan zo weg, maar toch.

Mischien redeneer jij wel heel anders als mij, dat kan natuurlijk. Maar ik weet hoe ik ben en ik weet dat ik de volgende keer weer op dezelfde manier z'on beslissing maak en jij klinkt ook al helemaal verliefd, dus mischien is het al een verloren zaak
Haha. nou VG, meneer van het huis belde me net en de prijs is echt hoog. We kunnen nog proberen te onderhandelen, maar zelfs dan vrezen we dat er weinig van af zal gaan.

Boehoeeee!
ooo, dat is heel erg jammer.

Hebben jullie nog andere panden op het oog?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven