Gezondheid alle pijlers

Diabetes-topic

14-03-2007 15:30 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zijn er mensen hier die diabetes hebben of waarbij het vermoedt wordt dat ze het hebben en daarmee in onderzoek zijn?

Om bij mezelf te beginnen: ik heb momenteel last van lichamelijke klachten die kúnnen wijzen op diabetes. In overleg met de arts heb ik me vandaag laten testen daarop en krijg daar morgen de uitslag van.

De reden dat ik dit topic open is dat ik hier geen topic hierover kan vinden, terwijl diabetes toch een ziekte is waar je veel over hoort en ik informatie/ervaringsverhalen zocht van mensen met (een vermoeden van) diabetes.

Misschien zijn er mensen hier die iets willen en kunnen vertellen over diabetes in algemene zin en/of hoe ze het zelf ervaren. Wellicht kunnen we elkaar daarmee ondersteunen.

Alvast bedankt!

Groetjes Luciel.
Oeh... Ik hou ook van roze

Ris hoe gaat het ondertussen met je zoon en jouzelf?

Ik ben ondertussen bij de huisarts geweest en heb nu een verwijsbrief voor de internist in Brasschaat, Belgie! Ik ben heel benieuwd!!
Haha! Ik heb infuussets van de Cozmo en die zijn.... paars... ben ik helemaal weg van!!! Erg he... mijn hele huis is paars, mijn pomp is paars dus mijn infuusnaalden ook.

Ik had eerst de tenderlink en die was 17 mm, nu heb ik canules van 9mm. Knikt wel eens, maar niet zo vaak. Gelukkig wel lange slangen (ik heb altijd de superlange van 110 cm; soms onhandig, maar meestal niet!)

Gijs gaat goed; hij kruipt, tijgert, schuift op zijn billen door de kamer. Kortom, hij laat zich niet beperken! Hij probeert soms ook van de bank af te stappen om te gaan lopen. Daar ben ik dan niet zo blij mee haha. Dus we blijven maar herhalen dat hij niet kan lopen... Nog 3 weken en dan mag hopelijk het gips eraf.

Hier zijn de suikers nog steeds rommellig, maar ja.... NIet meer zo hoog als vorige week.

Angelinaa, fijn dat je naar een andere internist kunt! Kom je uit Belgie of uit de buurt?
quote:lief_29 schreef op 14 augustus 2010 @ 00:03:

Ik zou 'm dan gewoon met een watervaste roze stift inkleuren......
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
quote:sri schreef op 13 augustus 2010 @ 17:29:

Flink om zeuren bij de fabrikant, Setter, net zoals destijds de klanten deden om platte peterselie bij appie, die is er ten slotte ook gekomen. Zeurenden hebben de halve wereld! Persoonlijk griezel ik van roze, maar ik wil Medic Direct best lastig vallen om roze 9 mm canules en lange slangetjes hoor. Als ik je er mee kan helpen... Laat maar horen!Hahahaha, dank je wel voor je aanbod, je bent lief!
Angelinaa, wanneer mag je naar je nieuwe internist? Wat goed trouwens dat je je zin gekregen hebt, moest je erg zeuren?
Ris, ik woon op 5 minuten van de Belgische grens, dus Brasschaat is voor mij erg dichtbij .

Setter, ik heb bij m'n huisarts eigenlijk helemaal niet hoeven te zeuren! Hij begreep volledig waarom ik naar een andere internist wilde! Gelukkig maar! Ik ga morgen of overmorgen bellen voor een afspraak! Spannend!!
Ik heb vandaag suikerfeest..... precies 8 jaar geleden werd de diagnose gesteld. Het was de laatste dag van de zomervakantie, mijn zus zat met haar militaire orkest in Edinburgh (voor de Taptoe) en mijn moeder had net dit weekend uitgekozen om te gaan kijken. Mijn vader en ik hebben toen ons mond gehouden en pas toen mijn moeder terug kwam hebben we het haar verteld. Mijn zus hoorde het op het vliegveld toen ze weer terug waren.

Gaat snel hoor... 8 jaar!
Hoe ga je dat vieren Ris? Met taart en heeeeel veeeeel mierzoete slagroom?
Time flies when you're having a party

@Ris, van harte . Het gaat inderdaad wel snel, bij mij is het al weer ruim 13 jaar geleden dat ik het stempeltje "diabeet" heb gekregen. Wat zou het toch leuk zijn als je elk jaar op je "suikerfeest" eens een dagje zou kunnen leven alsof je geen diabetes hebt, toch?

@Angelinaa, fijn dat je een verwijzing voor een andere internist hebt gekregen. Hopelijk zitten jullie wat meer op 1 lijn.

@Setter, ik wil je ook best helpen hoor door om roze 9mm canules en lange slangetjes te gaan vragen (hoewel ik ze zelf niet nodig heb, maar misschien kan ik jouw hulp nog eens gebruiken als ik ooit een hippe kleur of vorm insulinepen wil )

Met de anderen ook alles goed??
Jij ook al zo lief Teddeke!

Ik heb gistermiddag weer fijn mijn oude vertrouwde quickset in mijn buik geschoten. Héérlijk!
2x
3x zucht....
Settertje Ongeduld.....
Haha Setter, hij ging lekker gisteren? .

Hoe snel hadden jullie je pomp nadat er in het ziekenhuis besloten was om aan de pomp te gaan?

Ik moet morgen echt gaan bellen voor een afspraak, afgelopen 2 dagen veel te druk gehad. Ben er gewoon zenuwachtig voor!!

Iedereen in mijn omgeving is zwanger lijkt wel en ik voel m'n eierstokken rammelen!!! Op een avond zoals deze kan ik het moeilijk verkroppen dat we niet "gewoon" zwanger kunnen worden, maar eerst groen licht moeten krijgen. Ik zit in een baalmodus geloof ik..

Jullie hebben allemaal al een tijdje suiker zie ik! Ik had in mei mijn suikerfeest ;). 4 jaar geleden alweer...En 23 augustus had ik 4 jaar geleden de positieve test in mijn handen...zucht...

Ik ga maar snel slapen, misschien gaat het morgen dan weer een beetje beter ;).
Is je baalmodus weer overgewaaid Angelinaa? Ik hoop het maar voor je

Ik kan me voorstellen dat je baalt hoor. Het is ook niet niks als je zo lang moet wachten voordat je überhaupt zwanger 'mag' worden. Of je een klein kind bent zeg. Maar goed, het is voor het allerbeste doel wat je je maar kunt wensen natuurlijk: een gezond kind.

Gauw bellen dus, des te eerder ben je aan de beurt en des te eerder heb je je pomp. Ik weet nog hoe ongeduldig ik was toen ik eindelijk toestemming had gekregen voor een pomp.

Wat me meteen op jouw vraag brengt: ik heb in maart 2007 voor de tigste keer gezeurd en op 9 juli 2007 werd hij aangesloten

Ik moest wel eerst opnieuw langs de neuroloog en de oogarts, daarna mocht ik mijn pomp gaan uitkiezen, toen ik hem eenmaal thuis had moest ik nog overhoord worden en uiteindelijk, na 4 maanden, ging ik hem dan eindelijk gebruiken. En ik heb nog geen dag spijt gehad van mijn pomp. Ik overweeg zo zoetjesaan een altaartje te gaan bouwen
Mijn suikerfeest was afgelopen 30 maart alweer. Toen vierde ik mijn 11-jarig jubileum. Nou ja, 'vieren' is een wat groot woord.....

De twee dingen die ik in gedachten wel altijd soort van 'vier', zijn op 12 februari mijn niet-meer-roken-feest en op 9 juli, mijn pompfeest.
Ik heb vandaag een enorme baaldag.

Was afgelopen maandag naar de revalidatie-arts geweest ivm vergroeiing aan mijn voet, er werden steunzolen en semi-orthopedische schoenen voorgeschreven.

Vanochtend had ik een afspraak om schoenen te laten aanmeten. Wat een ellende. Ik had het liefst een potje gejankt daar , toen ik de schoenen zag waar ik uit kon kiezen. Ik wordt 40 dit jaar, geen 70!!!

Maar goed, uiteindelijk toch nog 2 paar gevonden die eigenlijk nog best wel leuk zijn (denk ik dan), ze worden nu aangepast en de zolen worden gemaakt, over 2 weken kan ik gaan passen.....
Tja, en dan lees ik wat andere topics hier op gezonheid en dan denk ik: wat loop ik nou toch te zeiken .... het kan veel erger.
Dat is waar, maar dat betekent niet dat je je eigen sores moet bagatelliseren hoor Teddeke. Mijn vader heeft ook orthopedische schoenen, dus ik weet hoe dat eruit ziet. Maar hee, die man is bijna 79, dus dan maak je je daar niet meer druk om. Maar jij bent verdikkeme gewoon nog veel te jong!

Had je veel pijn aan je voet door die vergroeiing? Wat is het voor soort vergroeiing dan, wil je daar wat meer over vertellen? Als je niet wilt is dat uiteraard ook goed, maar dat weet je wel he?

Sterkte meissie
Teddeke; dikke knuffel! Je eigen sores is soms nou eenmaal veel groter en belangrijker dan wat dan ook! Zijn er geen andere aangepaste schoenen dan die voor 70+ers? Er moeten toch meer jonge mensen zijn die niet in die dingen willen rondlopen? rondje googelen???

Angelinaaaaaaaaaa; ik had nog geen jaar db en ik ben al overgestapt naar d epomp. Ik heb niet hoeven zeuren, zw.schaps wens en lastiger instelbaar was reden genoeg om een pomp te krijgen.

En ik weet ook hoe het voelt om niet zwanger te mogen/kunnen worden. It sucks big time!!!! Ook voor jou een dikek knuffel!
Bedankt voor jullie lieve reacties!

De vergroeiing die ik heb aan mijn voet heet hallux valgus, dat is een knobbel aan de zijkant (binnenkant) van je voet, tussen de overgang van je teen naar de rest van je voet. Doordat deze nogal flink "uitsteekt" pas ik niet meer in gewone schoenen (nou ja, dat past wel, maar dat doet natuurlijk vreselijk zeer).

Daarom werden de semi-orthopedische schoenen voorgeschreven met een extra brede voorvoet, zonder stiksels. Verder heb ik ook nog doorgezakte voorvoeten, waarvoor ik de steunzolen krijg.

Blijkbaar pas je met een voorvoetbreedte tot 10 cm in een "gewone" schoen (daarmee bedoel ik een confectieschoen, maar dan wel al een zo breed mogelijke uitvoering). Mijn voorvoet is nu al 11 cm, dus vandaar.
Aha, herkenbaar, dat had mijn moeder ook, die vergroeiing aan haar voet. Zij had daar ook aangepaste schoenen voor omdat gewone schoenen haar zo zeer deden. Arme jij

En dan nu om je een beetje op te beuren:

die doorgezakte voorvoet, daar had ik ook last van. Daar heb ik in 2004 ook steunzolen voor aangeschaft. Ik vond het een wereld van verschil: ik kon eindelijk weer hele einden lopen zonder pijnlijke voeten binnen 1 kilometer. Héérlijk! Ik merk het ook meteen als ik -zoals nu- op mijn knalroze-met-rozenprint nepcrocs van de Lidl loop (omdat ik zometeen even moet helpen dakpannen sjouwen en dan wil ik graag mijn tenen ietwat beschermd hebben). Gegarandeerd zere voeten straks! Helemaal als we ook nog besluiten om wat dakpannen te gaan lèggen, dan krakkemik ik de rest van de avond omdat ik zonder steunzool ladder op ladder af moet met dakpannen onder mijn oksel.

Hopelijk besluit mijn man dat hij vanavond even geen zin heeft in dakpannen op maat slijpen en leggen, en gaat hij fijn zijn oliefilter en andere toebehoren van zijn motorscooter vervangen. Kan ik lekker House kijken straks, zonder al te zere voeten

Ik hoop dat jij ook veel baat hebt bij je steunzolen, ik gun je dat van harte!
Maar Teddeke, kun je niet geopereerd worden aan die knobbel dan? Of is dat helemaal niet mogelijk?

Klinkt misschien dom hoor, maar ik heb daar geen verstand van, vandaar mijn misschien wel heel domme vraag.....
Een collega van mij had ook zo'n vergroeiing (aan zijn grote teen) en die is er vorig jaar aan geopereerd. Ook een langdurig proces mn het herstel, maar nu gaat het weer hartstikke goed met 'm. Mss toch een idee? Net als Setter heb ik erook geen verstand van, maar pijn is natuurlijk ook niet niks.

En setter; mag je house kijken of moet je dakpannen slepen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven