Werk & Studie alle pijlers

Alternatieven EndNote?

20-08-2010 17:59 6 berichten
In een gris verleden heb ik endnote weleens gebruikt als citation manager. Een hele tijd niet nodig gehad, maar nu wel en mijn werk heeft de licentie niet meer.

Er zijn vele gratis programma's geloof ik in omloop, welke gebruik jij voor een wetenschappelijk artikel om je bronnen mee bij te houden?
Alle reacties Link kopieren
Reference Manager, maar niet gratis, via licentie van de universiteit ook thuis te gebruiken.

Volgens mij zit in Word van de "nieuwe" Office ook een bronvermeldprogramma, geen idee of het lekker werkt
oh, ik heb word 2010 op de laptop..... zal daar zo eens kijken

Andere tips blijven zeer welkom, mijn kladblaadje voldoet niet echt
Zotero wordt vaak gebruikt, is gratis en kun je als add-on in FireFox gebruiken, maar ik ben uiteindelijk toch met een kladblaadje gaan werken :-)

Overigens kun je van veel publicaties de referentie in tekst van internet halen, via de sites van de publishers.
BibTex wordt ook veel gebruikt, maar ik weet niet hoe gratis dat is.

Als je maar tot 50 referenties nodig hebt, kun je de gratis versie van Bookends gebruiken, daarboven kost het geld. Vrienden van mij zijn er heel enthousiast over.
OH dank je wel!

Ik kom wel met bookends uit denk ik. Heb maar een bron of 15 voor dit stuk schrijven nodig.

Ga ook de naderen bekijken. Zotero heb ik gisteren geïnstalleerd, maar heb nu nog even moeite om het te laten doen wat ik wil

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven