´happy´ single?
woensdag 18 augustus 2010 om 15:04
He vivaforummers!
Ik wilde even iets kwijt.. Sinds bijna 3 jaar vrijgezel, na een lange relatie van ongeveer 10 jaar. In die 3 jaar zo nu en dan een iets langere relatie/datingperiode (langste: 3 maanden) gehad.
Meestal gaat het heel goed, ben ik een echte ´happy single´ (wie ooit dat woord heeft uitgevonden...). Maar nu voel ik me even rot, en baal ervan dat ik dan zo´n op-zoekgevoel bij mezelf merk. Ik doe echt allerlei leuke dingen, veel hobbies, ik sport, heb fijne vriendinnen, leer ook laatste tijd weer nieuwe mensen kennen voor nieuwe vriendschappen. Maar alles in mij heeft zoiets van: wat zou het toch heerlijk zijn nu een arm om me heen, iemand die even aandacht aan me schenkt, mij voorop stelt. Nu haal ik dat uit mezelf, heb laatste paar jaar ook wel ´aan mezelf gewerkt´, en dus best gelukkig. Maar soms slaat toch zo´n wanhopig gevoel toe. En ik weet: je vind toch niet iemand als je dat graag wilt, maar ja: hoe schakel je dat uit?????
Daarom ook als vraag aan jullie: wat zijn tips om zo´n ´opzoek-gevoel´ weer om te zetten in het ´happy-single-gevoel´? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik wilde even iets kwijt.. Sinds bijna 3 jaar vrijgezel, na een lange relatie van ongeveer 10 jaar. In die 3 jaar zo nu en dan een iets langere relatie/datingperiode (langste: 3 maanden) gehad.
Meestal gaat het heel goed, ben ik een echte ´happy single´ (wie ooit dat woord heeft uitgevonden...). Maar nu voel ik me even rot, en baal ervan dat ik dan zo´n op-zoekgevoel bij mezelf merk. Ik doe echt allerlei leuke dingen, veel hobbies, ik sport, heb fijne vriendinnen, leer ook laatste tijd weer nieuwe mensen kennen voor nieuwe vriendschappen. Maar alles in mij heeft zoiets van: wat zou het toch heerlijk zijn nu een arm om me heen, iemand die even aandacht aan me schenkt, mij voorop stelt. Nu haal ik dat uit mezelf, heb laatste paar jaar ook wel ´aan mezelf gewerkt´, en dus best gelukkig. Maar soms slaat toch zo´n wanhopig gevoel toe. En ik weet: je vind toch niet iemand als je dat graag wilt, maar ja: hoe schakel je dat uit?????
Daarom ook als vraag aan jullie: wat zijn tips om zo´n ´opzoek-gevoel´ weer om te zetten in het ´happy-single-gevoel´? Wat zijn jullie ervaringen?
zondag 22 augustus 2010 om 14:41
quote:cestmoi schreef op 22 augustus 2010 @ 14:39:
Jaaa ik vind het ook zo irritant dat exen vaak binnen no-time een nieuwe vriendin hebben... Maar miss is het ook meer: om over iemand heen te komen, kan je maar het beste snel onder een ander gaan liggen. Volgens mij hebben de meeste mannen dat moto
Flirten lijkt me trouwens wel een goed idee!!!
Veel mannen kunnen slecht alleen zijn en dus zoeken ze zo snel mogelijk een ander gespreid bedje.
Dat heeft met echte liefde meestal niet zo heel veel te maken.
Jaaa ik vind het ook zo irritant dat exen vaak binnen no-time een nieuwe vriendin hebben... Maar miss is het ook meer: om over iemand heen te komen, kan je maar het beste snel onder een ander gaan liggen. Volgens mij hebben de meeste mannen dat moto
Veel mannen kunnen slecht alleen zijn en dus zoeken ze zo snel mogelijk een ander gespreid bedje.
Dat heeft met echte liefde meestal niet zo heel veel te maken.
zondag 22 augustus 2010 om 14:50
Hier ook single...
Zeker niet unhappy, ben blij met hetgeen ik heb en met de vrienden en vriendinnen om me heen, maar moet toch wel eerlijk toegeven dat ik het samen met mijn ex toch allemaal wat gezelliger vond. En nee het was geen rozengeur en maneschijn, maar na het verbreken van de relatie valt ineens wel het kwartje dat dat nergens het geval is. SHOOT net te laat!
Afijn het is na een gezellige dag met je vriendinnen toch fijner thuiskomen als je je partner nog even alle verhalen kan vertellen of als je midden in de nacht wakker schrikt van een nare droom dat je tegen hem aan kan kruipen en door zn ademhaling weer rustig in slaap valt en zo zijn er nog talloze voorbeelden.
Kortom..ik ben happy en ik ben single maar nog happier met een partner naast me.
Fijn dat ik dit nu eindelijk eens zo kan opschrijven!!!!
Zeker niet unhappy, ben blij met hetgeen ik heb en met de vrienden en vriendinnen om me heen, maar moet toch wel eerlijk toegeven dat ik het samen met mijn ex toch allemaal wat gezelliger vond. En nee het was geen rozengeur en maneschijn, maar na het verbreken van de relatie valt ineens wel het kwartje dat dat nergens het geval is. SHOOT net te laat!
Afijn het is na een gezellige dag met je vriendinnen toch fijner thuiskomen als je je partner nog even alle verhalen kan vertellen of als je midden in de nacht wakker schrikt van een nare droom dat je tegen hem aan kan kruipen en door zn ademhaling weer rustig in slaap valt en zo zijn er nog talloze voorbeelden.
Kortom..ik ben happy en ik ben single maar nog happier met een partner naast me.
Fijn dat ik dit nu eindelijk eens zo kan opschrijven!!!!
zondag 22 augustus 2010 om 14:54
quote:cestmoi schreef op 22 augustus 2010 @ 14:39:
Vind je dat echt irritant?
Toont in mijn ogen namelijk alleen aan dat de ex in kwestie zelf zijn aardappelen niet kan schillen.
Tuurlijk heb ik er ook wel een liter tranen om vergoten toen ex man na een relatie van 8 jaar ineens na 3 maanden alweer samenwoonde met een ander
Maar toen de tranen vergoten waren vond ik hem eigenlijk alleen maar heel sneu.
Nu 9 jaar later vind ik hem nog steeds sneu
Hij die altijd riep dat hij de wereld over wilde reizen, dingen wilde zien en wilde leven heeft nu 3 kindjes en een zeurende echtgenote
Nee dit verzin ik niet, hij vond me vorig jaar via hyves en vroeg me of we nog een kans hadden....want ik deed van die leuke dingen nog steeds, en hij zat zo vastgeroest...
Tsja,....een mooiere wraak kon ik me niet voorstellen..
Suup, ik dacht eigenlijk meer aan zo iets (punniken is namelijk zo 2006)
Ik, Summer hopeloze single is op zoek naar jou!
Jij die samen met mij: fietstochten wil maken in unisex fleece truien
Zondagmiddagen samen naar ouders en schoonouders wil.
Samen met mij naar de sportschool wil, en samen met mij eb wat vrienden naar een huisje in center parcs wil gaan
Samen....dat lijkt me het sleutelwoord in het hebben van een relatie...durf jij het aan?
Vind je dat echt irritant?
Toont in mijn ogen namelijk alleen aan dat de ex in kwestie zelf zijn aardappelen niet kan schillen.
Tuurlijk heb ik er ook wel een liter tranen om vergoten toen ex man na een relatie van 8 jaar ineens na 3 maanden alweer samenwoonde met een ander
Maar toen de tranen vergoten waren vond ik hem eigenlijk alleen maar heel sneu.
Nu 9 jaar later vind ik hem nog steeds sneu
Hij die altijd riep dat hij de wereld over wilde reizen, dingen wilde zien en wilde leven heeft nu 3 kindjes en een zeurende echtgenote
Nee dit verzin ik niet, hij vond me vorig jaar via hyves en vroeg me of we nog een kans hadden....want ik deed van die leuke dingen nog steeds, en hij zat zo vastgeroest...
Tsja,....een mooiere wraak kon ik me niet voorstellen..
Suup, ik dacht eigenlijk meer aan zo iets (punniken is namelijk zo 2006)
Ik, Summer hopeloze single is op zoek naar jou!
Jij die samen met mij: fietstochten wil maken in unisex fleece truien
Zondagmiddagen samen naar ouders en schoonouders wil.
Samen met mij naar de sportschool wil, en samen met mij eb wat vrienden naar een huisje in center parcs wil gaan
Samen....dat lijkt me het sleutelwoord in het hebben van een relatie...durf jij het aan?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zondag 22 augustus 2010 om 15:19
quote:cestmoi schreef op 22 augustus 2010 @ 15:00:
Dat is inderdaad de beste wraak die er is!! Zelf gelukkig zijn
Hear hear
(wat overigens niet wil zeggen dat ik eens in de zoveel tijd een ontzettend baalweekend heb hoor, dan vind ik mezelf reuze zielig en alleen)
Dat is inderdaad de beste wraak die er is!! Zelf gelukkig zijn
Hear hear
(wat overigens niet wil zeggen dat ik eens in de zoveel tijd een ontzettend baalweekend heb hoor, dan vind ik mezelf reuze zielig en alleen)
zondag 22 augustus 2010 om 15:20
Haha, Summer, misschien moet je een nieuwe baan erbij nemen: contactadvertenties-schrijver!
En inderdaad, zelf gelukkig zijn, daar begint en eindigt het allemaal mee.... Of je nou in een relatie zit of niet.
De beste reclame om single te blijven (in het kader van het 'samen' fleece truien dragen) was ooit een date die in een nieuwbouwhuis in een Vinexwijk bleek te wonen. Door daar te zijn dacht ik echt: neeeeeeee! dit past echt niet bij mij! (de persoon in kwestie was ook niet direct ideaal, dat hielp niet echt, voordat ik nu alle viva-forumsters over me heen krijg die dolgelukkig zijn in hun nieuwbouwhuis in een v-wijk ) Elk nadeel heb z'n voordeel. Want als ik me dan wel eens even een unhappy single voel, denk ik gewoon aan die ervaring, en dan ben ik dolbij met hoe ik nu woon en ben, stel je voor dat het iets met die jongen geworden was, waren we gister naar de bouwmarkt geweest om uitbreidingsonderdelen voor zijn karpervisvijver te halen....
En inderdaad, zelf gelukkig zijn, daar begint en eindigt het allemaal mee.... Of je nou in een relatie zit of niet.
De beste reclame om single te blijven (in het kader van het 'samen' fleece truien dragen) was ooit een date die in een nieuwbouwhuis in een Vinexwijk bleek te wonen. Door daar te zijn dacht ik echt: neeeeeeee! dit past echt niet bij mij! (de persoon in kwestie was ook niet direct ideaal, dat hielp niet echt, voordat ik nu alle viva-forumsters over me heen krijg die dolgelukkig zijn in hun nieuwbouwhuis in een v-wijk ) Elk nadeel heb z'n voordeel. Want als ik me dan wel eens even een unhappy single voel, denk ik gewoon aan die ervaring, en dan ben ik dolbij met hoe ik nu woon en ben, stel je voor dat het iets met die jongen geworden was, waren we gister naar de bouwmarkt geweest om uitbreidingsonderdelen voor zijn karpervisvijver te halen....
zondag 22 augustus 2010 om 15:33
Das een erge date!
IK heb ooit eens gedate met een man/jongen die op zijn 35ste nog geen idee had wat hij nou met zijn leven wilde
Wat er dus op neer kwam, dat hij een onbenullig baantje had, woonde in een soort studentenkot met 2 dooie plantjes en een bloemetjes bank en tegen mij maar bleef volhouden dat hij een sabbatical had...
Sabbatical my ass....hij was gewoon werkeloos en man man man, wat wilde hij graag een relatie en veel samen zijn (jajajaja in MIJN huis!)
IK heb ooit eens gedate met een man/jongen die op zijn 35ste nog geen idee had wat hij nou met zijn leven wilde
Wat er dus op neer kwam, dat hij een onbenullig baantje had, woonde in een soort studentenkot met 2 dooie plantjes en een bloemetjes bank en tegen mij maar bleef volhouden dat hij een sabbatical had...
Sabbatical my ass....hij was gewoon werkeloos en man man man, wat wilde hij graag een relatie en veel samen zijn (jajajaja in MIJN huis!)
zondag 22 augustus 2010 om 15:36
Jaaaa soms is het maar beter dat het niks is geworden met een bepaalde jongen he! Gisteren toen ik dus helemaal de happy single (lekker aan het feesten) was kwam ik een oude scharrel tegen (baalde zo ontzettend dat het niks was geworden, vond hem heel erg leuk) en dan ben je over hem heen, zegt ie: dat ie wel even zin in me heeft, terwijl zijn vriendin er naast staat!!!! ^*$)*^$@)^&%*&$)^*%*$*^ wat een ongelooflijke kl**tzak...
zondag 22 augustus 2010 om 15:58
Zo, duurde even voor ik weer was bijgelezen hier Heb moeten lachen om de contactadvertenties en ben vandaag aan het genieten van een zondag voor mezelf.
Gister thuisgekomen van twee weken weg voor mijn werk, en het is zo heerlijk om gewoon weer lekker in mijn huis te zijn, geen kerel die aandacht vraagt, lekker mijn eigen ding.. Heb echt zo'n keuteldag, wasje draaien, muziekje aan, beetje lezen, hardgelopen in het park, heerlijk !
Gister toen we terugkwamen stonden de vriendinnen-van al collega's op te wachten bij de bus. Toen dacht ik wel weer even 'Er staat niemand voor mij', maar als ik eerlijk ben had ik na 2 weken collega's op de lip te hebben gehad ook gewoon heel veel behoefte om alleen te zijn!
zondag 22 augustus 2010 om 16:01
zondag 22 augustus 2010 om 16:47
I LOVE mijn eigen huis!
Ik merk dat bijvoorbeeld na een date die hier thuis is geweest, en bijvoorbeeld is blijven slapen ik nadat hij weg gegaan is ik een soort territorium drift krijg
Ik ga dan ineens heel de Casa opruimen
Mijn eigen luchtje er weer aanhangen of zo
*geeft toe....is verknipt*
Ik merk dat bijvoorbeeld na een date die hier thuis is geweest, en bijvoorbeeld is blijven slapen ik nadat hij weg gegaan is ik een soort territorium drift krijg
zondag 22 augustus 2010 om 17:47
maandag 23 augustus 2010 om 08:54
maandag 23 augustus 2010 om 08:56
nou gisteravond was ff een prutmoment, eerst al een heel verhaal gehoord over wat ex aan vriendin had verteld, en daarna kwam ik er achter dat ie fanatieke samenwoon plannen heeft dus even een muh moment. Oplossing: eerst uitrazen over hoe achterlijk ik het vond, vervolgens in huilen uitbarsten en moeders bellen, die me er vervolgens aan hielp herrinneren dat ik me eigenlijk alleen zo verdrietig voelde vanwege het dat-had-ik-ook-kunnen-hebben gevoel en niet omdat ik hem terug wou (ielgh) ofzo, en vervolgens gaf ze me een compliment dat het heel goed was dat ik zag dat er echt nog wel leuke mannen op deze wereld rondlopen en dat die vast veel leuker zijn dan mn ex. Om vervolgens mijn oudste broertje op de achtergrond te horen: ja maar dat lijkt me ook niet zo moeilijk :p Gheghe, voelde me een stuk beter! Toen nog even lekker muziekje op gezet: i don'tn need a man van de pussy cat dolls (heel fout, maar werkt heel goed) Nu weer happy single
maandag 23 augustus 2010 om 09:34
Hmm hier sinds gisteravond weer een single, maar nog niet happy. Relatie is gisteren uitgegaan en voel me er rot door. Maar er is ook een klein stukje van mezelf dat opgelucht is dat ik nu weer vrij ben om te doen wat ik wil.
Ik moet echt even met mezelf zijn en aan mezelf werken. Daarna ga ik wel weer aan relaties denken.
Ik moet echt even met mezelf zijn en aan mezelf werken. Daarna ga ik wel weer aan relaties denken.
maandag 23 augustus 2010 om 09:59
Ik denk dat iedereen weleens jaloers is op vriendinnetjes die de liefde van hun liefde hebben gevonden, maar daarnaast ook wel weer blij voor ze zijn Misschien zijn die vriendinnen ook wel weer jaloers op andere dingetjes bij jou! Of je hebt de perfecte baan, jij maakt die gave wereldreis, etc. etc. Het gras lijkt altijd groener bij de buren en we willen altijd supergraag iets wat we niet hebben :p Soms is het daarom ook best handig om een lijstje te maken met wel alle leuke dingen in je leven
@ Roque Het lijkt me ook wel lastig om meteen na het verbreken van een relatie meteen happy single te zijn, maar het scheelt al dat je iig ook een opgelucht gevoel hebt.
Het komt vast allemaal goed met ons!!! We worden zo wijzer en sterker
@ Roque Het lijkt me ook wel lastig om meteen na het verbreken van een relatie meteen happy single te zijn, maar het scheelt al dat je iig ook een opgelucht gevoel hebt.
Het komt vast allemaal goed met ons!!! We worden zo wijzer en sterker
maandag 23 augustus 2010 om 19:46
quote:Summerdance schreef op 22 augustus 2010 @ 16:47:
I LOVE mijn eigen huis!
Haha, ik heb dat ook ! Ben met een enorme schoonmaak bezig, heb me nadat ex het had uitgemaakt eerst op werk gestort en was vervolgens twee weken weg, maar nu dus echt weer even nestelen in mn eigen huis Heb meteen plannen om allerlei van die klussen die waren blijven liggen aan te pakken enzo!
Overigens kwam ik ex vandaag volkomen onverwacht tegen op de gang. Was in de veronderstelling dat ie nog vakantie had, maar niet dus.. Nja, kort ff zo'n hoe-is-het-gesprekje gehad, toen doorgelopen naar de wc (was ik naartoe onderweg). Nja, kreeg wel weer een kriebel toen ik hem zag.. maar voel me verder nog steeds happy single.. Ik zit ook niet te wachten op zo'n work-a-holic en eigenlijk ben ik veel te leuk voor hem (hou ik mezelf maar voor he)
Ik moet alleen nu ik hem weer gezien heb de hele tijd aan sex met hem denken Hebben jullie daar ook wel es last van?
I LOVE mijn eigen huis!
Haha, ik heb dat ook ! Ben met een enorme schoonmaak bezig, heb me nadat ex het had uitgemaakt eerst op werk gestort en was vervolgens twee weken weg, maar nu dus echt weer even nestelen in mn eigen huis Heb meteen plannen om allerlei van die klussen die waren blijven liggen aan te pakken enzo!
Overigens kwam ik ex vandaag volkomen onverwacht tegen op de gang. Was in de veronderstelling dat ie nog vakantie had, maar niet dus.. Nja, kort ff zo'n hoe-is-het-gesprekje gehad, toen doorgelopen naar de wc (was ik naartoe onderweg). Nja, kreeg wel weer een kriebel toen ik hem zag.. maar voel me verder nog steeds happy single.. Ik zit ook niet te wachten op zo'n work-a-holic en eigenlijk ben ik veel te leuk voor hem (hou ik mezelf maar voor he)
Ik moet alleen nu ik hem weer gezien heb de hele tijd aan sex met hem denken Hebben jullie daar ook wel es last van?
dinsdag 24 augustus 2010 om 06:48
goddank niet zeg...maar kweet niet waarom jou relatie uit ging, die van mij ging vreemd, dus ik vind het echt een walgelijk idee om nog seks met m te hebben (wel heel handig hoor!) maar ik zie het wel bij vriendinnen die hun relatie uit maken omdat het verstandiger is, die krijgen dat soort gedachten vooral op de momenten dat ze zich alleen voelen enzo. Wat wel helpt is vooral heel erg denken aan wat er allemaal mis aan m was, dan wil je vanzelf niet meer :p