Zwarte puntjes rond tepels hond

22-08-2010 18:21 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nijpend probleem, in google biedt zo één twee drie geen uitkomst:

Onze (grote) hond heeft aan haar tepels allemaal licht zwarte puntjes. In mijn ogen zijn het natuurlijke "dingen" en soort van grote poriën. Manlief zit op dit moment al die tepels schoon te "krabben" en ik, ik kan het niet aanzien!!!

Die tepels horen toch niet "brandschoon" te zijn, wel? Hij is as we speak met soda aan de slag gegaan, omdat ik zowat begon te krijsen bij het zien van dat gepulk aan die tepels (ja hoor, ik betrek het zeker op mezelf!).

Nu dus mijn vraag: is het verstandig aan de tepels van een hond te zitten? Of is het beter dit op zijn beloop te laten??
Hoe verzint hij het

Nee sorry, zou het gewoon met rust laten, is een hond

Ik zou de hond eerst maar eens onder de douche zetten, misschien zijn het gewoon spatten modder ofzo.

Verder nogmaals
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Peuteren met soda aan een hond die nergens last van heeft? Lijkt me heel ongezond, van jouw vriend. Nokken daarmee en de da bellen als je je zorgen maakt.
Heb net even de tepels van een van de honden hier bekeken maar nee: brandschoon.

Fotootje?
Ook even mijn hond aan een grondige tepel inspectie onderworpen

Brandschoon....nope

En die man van jou..... (sorry)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik zou er geen soda voor gebruiken !

Ik denk dat het gewoon wat viezigheid is, vergelijkbaar met mee-eeters, vieze poriën dus. Zou er zeker geen schoonmaakmiddel voor gaan gebruiken !

(laat het anders eens zien bij de jaarlijkse controle bij de dierenarts )
Dus ik ben de enige met honden met schone tepels?

*trots*
Mijn hond heeft geen tepels, moet ik daar nou ook iets mee?
Mijn honden hadden dat ook hoor, vooral als ze buiten waren geweest, los. Is gewoon wat viezigheid.
Afblijven! Is gewoon gezond. De buik van de hond vangt tijdens het wandelen ook modder of zand en dat kleeft aan de tepels.

Hoeft helemaal niet schoongemaakt te worden.

Dat je vriend zijn handen thuishoudt! En al helemaal niet met soda ofzo. Als het dan moet, gebruik doekjes met babyolie ofzo.
Ja zijn gewoon mee-eters of porien die dicht zitten met vuil.

Je kunt de hond onder de douche doen en haar buik even goed schoon wrijven met een milde hondenshampoo.

Maar hallo, het is natuurlijk, 't beest heeft er geen last van! Weg met die soda dus!
de honden van mijn ouders hadden het ook altijd, zijn gewoon een soort mee-eters/grote porien met viezigheid. Niks aan doen hoor, je hond heeft waarschijnlijk minder een beautyobessie met zijn/haar tepels dan vrouwen met hu neusporien.
Gezond dat de hond vies is?!

Zijn mijn honden even heerlijk ongezond dan!

Soda kan overigens helemaal geen kwaad hoor. Als er hier een in iets scherps gestaan heeft of een nagel afgebroken heeft ofzo hou ik de poot ook een aantal keren in de soda. Goed tegen ontstekingen en verder doet het niets slechts.
Ik heb geen hond, wat nu?
Mijn hond heeft zwarte tepels.... Ik vermoed dat ze wel schoon zijn.

Maar met soda? Nee, gewoon onder de douche met dat beest, goed inzepen en afspoelen. Zit het er dan nog, dan kan je eens naar een dierenarts als je vermoed dat het wat ergs is.
Modder is het niet, het zijn een soort van poriën. En last heeft ze wel, maar dat heeft ze al een poos: reeds naar DA geweest, geen vlooien, niks, maar ze had wel last van hotspots. Is behandeld, maar ze blijft krabben en dabben. We stofzuigen ons suf en heus, geen vlo te bekennen, maar ze blijft vreemd veel onder aan haar buik krabben.

Maar fijn dat jullie mijn mening delen, dat gedonderd met de tepels... kreeg er kriebels van! Inmiddels is ie gestopt hoor.

En als het niet teveel moeite is: fotootje, graag!
Nee niet doen hoor! Niet met soda. Neem anders een gewoon washandje met een beetje hondenshampoo.

btw ik zou je man zn tepeltjes ook ff afboenen met soda en een schuursponsje
Ik heb bij mijn eerste kat een keer de dierenarts gebeld omdat poes roze 'puntjes' op haar buik had.

Of dat de tepels konden zijn, vroeg de dierenarts.

Eh, ja. Zou kunnen.

Ben meteen van dierenarts veranderd, vanwege

Hoop dat het goedkomt met de zwarte puntjes!!
quote:Zoey_ schreef op 22 augustus 2010 @ 18:38:

Ik heb geen hond, wat nu?

Als de wiedeweerga aan je eigen tepels krabben!

Ik bedoelde eigenlijk: plaats jij eens een foto dan kunnen wij zien hoe het er uit ziet. Maar ik begrijp nu dat je foto's wilt van de tepels van mijn honden?
Mijn hond heeft wel zwarte ballen trouwens.
quote:Clary schreef op 22 augustus 2010 @ 18:39:

Ik heb bij mijn eerste kat een keer de dierenarts gebeld omdat poes roze 'puntjes' op haar buik had.

Eh, ja. Zou kunnen.

Hilarisch! Ik ben hondentrainer en je wil niet weten hoe vaak het al is gebeurd dat cursisten bij mij komen met een teek die ze er niet uit krijgen. Zitten die mensen al een dag aan een tepel te draaien!
quote:Spijker schreef op 22 augustus 2010 @ 18:41:

[...]

Hilarisch! Ik ben hondentrainer en je wil niet weten hoe vaak het al is gebeurd dat cursisten bij mij komen met een teek die ze er niet uit krijgen. Zitten die mensen al een dag aan een tepel te draaien! Ik heb geen hond, maar ik zou zo één van jouw cursisten kunnen zijn.
quote:Clary schreef op 22 augustus 2010 @ 18:39:

Eh, ja. Zou kunnen.

Ben meteen van dierenarts veranderd, vanwege

Hoop dat het goedkomt met de zwarte puntjes!! Zoiets had ik dus ook met mijn reu. Ik zal maar niet in details treden maar dierenarts antwoordde heel droog 'mevrouw, uw hond ejaculeert'.
Ik ben desastreus met foto's! En heus, kan zo geen vergelijkingsmateriaal vinden via google, maar hé, ik ben dan ook geen google-queen.

Ga nog 'ns efkes naar m'n meiske kijken, ze ligt er zo sneutje bij... ocherm...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven