Taboe? Schaamte? Deel 3

02-07-2010 21:36 2969 berichten
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.

Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!

Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.

Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Alle reacties Link kopieren
Verana, is er niet iets waar je meer uitdaging kan halen?

Ik snap dat je nu natuurlijk ook bezig bent met de toekomst, maar mocht dat onverhoopt niet opleveren wat je zou willen, zou het dan iets zijn om naar anders vrijwilligerswerk te kijken of zou je dit niet kunnen missen?
Ik wil vanaf morgen trouwens ook anders omgaan met mijn dag- en nacht-ritme. Eerder in bed en eerder eruit.

Ik sta nu zo laat op als ik nergens op tijd hoef te zijn. En ga dan express laat naar bed, omdat ik dan 's ochtends langer kan blijven liggen. Als ik vroeg opsta, en ik zie die hele dag voor mij, voel ik soms zo'n leegte. En dat gevoel probeer ik te vermijden.

Maar voor mijn vakantie voelde ik me toch geregeld somber. En ik denk dat als ik eerder opsta, ik mij misschien iets beter ga voelen. Ik heb namelijk ergens gelezen dat het beter is een gezond ritme te hebben als je depressieve gevoelens hebt. Nu wil ik mezelf niet depressief noemen, maar ik was bepaald geen zonnetje voor mijn vakantie (dit was gedurende de vakantie beter).
Ik heb veel uitdaging gehad in het vrijwilligerswerk wat ik nu doe. Ik heb mij er ook heel sterk ontwikkeld. De laatste tijd doe ik het met minder plezier. Dit is vooral omdat bepaalde dingen achter de schermen zijn veranderd (heeft te maken met de taakverdeling tussen de betaalde krachten en de vrijwilligers). Hier voel ik me niet altijd even prettig bij.

Ik zit er soms wel over te denken ander vrijwilligerswerk te zoeken. Maar aan de andere kant kan ik waar ik nu zit inderdaad nog niet missen. Ik heb mij daar redelijk geprofileerd en mijn plekje veroverd. Als ik iets anders zou gaan doen, moet ik weer helemaal opnieuw beginnen. Dat vind ik best lastig.
Ja, dat is ook lastig, en ook niet iets wat je snel moet beslissen gelukkig. Ik kan me voorstellen dat het eerst allemaal duidelijk moet worden hoe je je toekomst in wil richten. Hoe gaat het lopen het eventuele cursussen etc. Pas dan zou je eens verder kunnen kijken. Natuurlijk is het veilig maar je leek de laatste tijd wat op te zien tegen je werk. (dacht ik te merken) en dat is zo zonde! Vooral omdat het vrijwillig is, dan moet je het natuurlijk wel super leuk vinden!

Ik zag (en zie) inderdaad ook op tegen mijn werk. Misschien moet ik er inderdaad eens over nadenken of dit wel een goed teken is.
Kan nu alleen even een korte reactie geven, maar wilde je in iedere geval nog even succes wensen voor morgen!
Bedankt GE!
Nog een dikke knuffel voor Annemeike:

Ik heb als een blok geslapen tot half 7

Ben vanochtend op de weegschaal gaan staan, t is best erg.

Maar vanaf vandaag ben ik ondanks de AP op dieet.

Ga mijn hardloopkleren aan doen, zo even een vriendinnetje wegbrengen en dan hardlopen in het park.

Verana: Ik hoop dat het vandaag toch leuk is om weer aan het werk te zijn.

Kun je niet beter eerst de vorderingen bij de consulent afwachten voordat je een beslissing neemt over eventueel ander vrijwiliggerswerk?

Annemeike: Hoe is het met je?

Hoop dat je een goede nacht hebt gehad
Gips, je kunt er op letten dat je probeert geen suiker en verzadigd vet te eten en wat minder koolhydraten. (Uiteindelijk krijg je toch nog volop suikers binnen namelijk ) En idd, veel sporten!!

Annemeike, een dikke voor jou!!
Veraan, hoe laat moet je werken? Of ben je er al? Veel succes in ieder geval!
Djips ben je trots op jezelf? Goed geslapen en vandaag lekker sporten, chapeau!

Zou Meike vandaag weer even langspiepen denken jullie?
Yep, ik piep effe langs! Voel me best goed, hoor. Heb een beetje moeite met dingen doen. Beetje futloos, waardoor ik uren op een stoel kan zitten en druk genoeg ben met mijn gedachten. Is moeilijk uit te leggen. Ik zie eigenlijk niet echt angstige fragmenten, maar meer mooie. Alsof ik in een sprookje zit. Kan er soms niet los van komen en moet er echt uit ontwaken.

Het kost moeite om dingen in me op te nemen. Dus ook lezen en schrijven hier. ook al doe ik dat nog steeds met veel plrezier.

Ik blij f gewoon langspiepen. Mooie dingen schrijven jullie en ik ben verschrikkelijk blij dat dit topic ook weer eens drukker bezocht is het weekend. Doet me goed en voelt vertrwouwd!

Dag lieve allemaal!
Meike!

Fijn dat je je niet echt angstig bent. Neem vooral nog even je rust en de tijd om weer helemaal tot jezelf te komen, wij lopen niet weg!
Fijn om je te lezen! Voelt altijd een beetje zoals thuiskomen na een dag werken of na een vakantie, als jij geschreven hebt!

Ik ben blij dat je niet angstig bent. Doe maar lekker rustig aan!
Dank jullie, Frizz en Janna. Krijg er zulke warme gevoelens van!

Wat zijn jullie toch bijzonder!

12.05
Wat je zegt ben je zelluf!!

Fijn dat ik nu weet dat het 12.059 is!
Ik wil graag een espressomachine en nu zie ik die overal

Nou ja, -ik moet uitkijken met wat ik zeg he! - ik zie nu een Google add hieronder erover... en reclames enzo.
annemeike, fijn dat je even een berichtje hebt geplaatst!
quote:Janna_ schreef op 23 augustus 2010 @ 12:09:

Wat je zegt ben je zelluf!!

Ik wilde de rest van het rijmpje erachter aan plakken, maar als je begint te typen is het toch best een heel naar en gruwelijk rijmpje. Toch maar niet dus.
haha, met je kont door de helluft... en dan weet ik het niet meer...
Oh, ik dacht dat het met je kop door de helluft was.........

Wauw, de regen heeft echt heeeel mooie kleurtjes! Zit er echt van te genieten.

Ik vind Kip echt ontzettend dapper dat ze de med's toch gaat slikken, op dieet egaat en gaat hardlopen! Echt heel erg knap!

Hoop dat VEraan's werkdag meevalt.
Ik ben nog aan het bijlezen. Gips, ben je niet met wat teveel dingen tegelijk bezig?

Beginnen met een nieuwe studie is ook niet niks. Zou het een idee zijn om een paar broeken te kopen in een maat groter en dan je gewicht even te laten voor wat het is?

Dat kan er later altijd nog af.

(ik vind je gedrag heel herkenbaar hoor, daar niet van )
Zo, bijgelezen.

Ik voel me weer een beetje geland en geaard. Gisteren was ik helemaal gesloopt van het weekend. Vanochtend was het ook nog niet best maar nu gaat het iets beter.

voor iedereen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven