Malta - welk deel?

23-08-2010 16:32 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij denken eraan om begin/half september een soort last minute te boeken naar Malta. Is iemand daar wel eens geweest en welk deel van Malta is dan het mooist/leukst?

Is Gozo een betere keus dan het grootste eiland? Om een indruk te geven van wat wij zoeken: we willen ongeveer 10 dagen blijven. Normaal gesproken zijn we meer rondreizigers, maar dit jaar willen we even kort en simpel ivm gepland trouwen in maart 2011. We komen dus vooral om te relaxen, maar willen dit wel in een leuke omgeving doen. Een redelijk leuk hotel, niet te massaal maar ook niet te klein. Er moet buiten het hotel wel iets te beleven zijn, dus niet in een al te rustige omgeving. Maar ook weer niet in een enorm party/zuipcentrum . Winkeltjes, restaurants, terrasjes in de buurt. Iets cultureels/natuur in de buurt...

Iemand een goed idee?
Oh, had alleen pas 1e 2 berichten gelezen, maar ben dus niet de enige die Malta vreselijk vond. Vooral smerig en erg onvriendelijjke mensen (tot brutaal aan toe). Smerig in de zin van op zondag met de hele familie bbq-en op het (onprettige) steenstrand, alle etensresten er achterlaten zodat de strandgasten daarna fijn van die mini hagedissen tussen de voedselresten troffen. Brrr, als ik er aan terugdenk, gruwel ik alweer.

Een gekookt ei bij het ontbijt bestellen tegen meerprijs en een boze reactie krijgen als je meldt dat zelfs het eiwit nog niet eens gestold is.....
quote:dutskop schreef op 23 augustus 2010 @ 17:28:

[...] En ik heb dus veel meer 'cultuur' gezien in andere landen. Ik vind het gewoon een grote rotsblok met vieze dikke, luidruchtige engelsen.

Treffende omschrijving.

Malta was de grootste fout van mijn leven op reisgebied.
@Zoey, ook die van mij!
Als je veel wilt zien: Sicilië; dat is één en al cultuur, met nog een vulkaan erbij ook, en de binnenlanden zijn prachtig qua natuurschoon. Onverwacht groen (ofschoon ik niet weet hoe dat in september is, wij waren er een paar jaar geleden in mei en dan is alles groen natuurlijk). Of anders Sardinië; heel bijzondere landschappen en prima stranden.

En voor beide eilanden geldt: het is Italië hè, dus lekker eten en de meest perfecte espresso's ......
quote:dutskop schreef op 23 augustus 2010 @ 17:28:

[...]

Overal, met een huurauto. Maar na drie kerken heb ik het wel gezien. Mijn perceptie van 'cultuur' is groter dan dat. En ik heb dus veel meer 'cultuur' gezien in andere landen. Ik vind het gewoon een grote rotsblok met vieze dikke, luidruchtige engelsen.Jaja, de enige cultuur op Malta is een kerk (of 3..)
quote:thee schreef op 23 augustus 2010 @ 17:50:

[...]

Helemaal mee eens. Eén keer en nooit meer.

Cyprus beviel me een stuk beter.Ben ik ook geweest Vlak bij Paphos. Erg mooi eiland en zeker aan te raden. Ayia Napa schijnt erg mooi te zijn.
quote:Pammie schreef op 23 augustus 2010 @ 19:11:

[...]

Jaja, de enige cultuur op Malta is een kerk (of 3..) Je hebt nu wel de hele tijd commentaar, maar ik ben dan wel erg benieuwd welke culturele highlights jij hebt gespot op Malta.
Als je alleen de kerken ziet dan denk ik inderdaad dat je niet goed hebt gekeken. Dan kan ik hier wel een heel geschiedkundig praatje gaan houden over de rijke historie van de Maltese Archipel, maar daar schieten we niet zoveel mee op. Jullie vonden het niets, TO kijkt al uit naar een andere bestemming. Prima, maar ik vind het jammer dat het merendeel van de posters dat zo ervaren heeft.
Zie je wel, je weet niks.
Ik weet niks nee . Zullen we het daar maar op houden. ga jij fijn ergens anders je culturele horizon verbreden, ga ik lekker naar die saaie kale rots. Allemaal blij.

TO, fijne vakantie.
Mooie kust.

Vreselijk chagrijnige mensen.

Eten zeer matig.

Heel klein.

Na 3 dagen heb je het hele eiland op een brommer gezien.
quote:Pammie schreef op 23 augustus 2010 @ 21:35:

Ik weet niks nee . Zullen we het daar maar op houden. ga jij fijn ergens anders je culturele horizon verbreden, ga ik lekker naar die saaie kale rots. Allemaal blij.

TO, fijne vakantie.

Als iemand je vriendelijk vraagt naar de vele interessante culturele bezienswaardigheden op Malta vraagt geef je tot 2 keer toe niet alleen een ontwijkend, maar ook zeer onvriendelijk antwoord.

Leer eerst eens converseren/discussieren en kom eens met een onderbouwing van je uitspraken, want op deze manier is het enkel gekakel van een kip zonder kop.
quote:kareltje01 schreef op 24 augustus 2010 @ 04:23:

Mooie kust.

Vreselijk chagrijnige mensen.

Eten zeer matig.

Heel klein.

Na 3 dagen heb je het hele eiland op een brommer gezien.Vergeet niet het klimaat; nat en winderig. En voor alleen een mooie kust zijn er plenty andere bestemmingen!
Toen ik er was was het droog. (September volgens mij).

Er wordt wel heel veel gedoken door groepen.
Hier dan een (heel) positief geluid over Malta. Ik ben een aantal keren naar Malta geweest en ik verbleefin St. Julians in hotel Cavalieri (gunstige ligging, heel mooi uitzicht over de baai en goede en vriendelijke service.

De Maltezers vind ik erg vriendelijk met nog de ouderwetse Engelse beleefdheid.

Cultuur is er in overvloed. Wij zijn naar de Larissa rooms geweest (een goede weergaven hoe Malta de 2e wereld oorlog heeft beleefd) en je hebt de Malta Experience in Valetta.

Je kan ook een rondvaart maken in de haven van Valetta.

Je kan naar 'de stille ' stad en de beroemde chocolade taart eten bij Fontanella, naar Gozo,Marisaloxx kortom er is echt heel veel te zien en te doen.

Lekker eten kan je in St. Julians bij Peppino's (biefstuk met pepersaus is wereld beroemd).

Persoonlijk vind ik Malta een van de leukste bestemmingen juist omdat er veel te doen is.Er zijn weinig stranden daarom ou ik een hotel met zwembad kiezen. De sfeer op het eiland is heel bijzonder. Een beetje Engels, een beetje Arabisch en een beetje Italiaans. Over het hele eiland rijden die specifieke oude Engelse bussen die je voor een habbekrats overal naartoe brengen maar je moet wel geduld hebben want ze rijden meestal zo'n 30 km.

Niet iedereen vind dezelfde bestemming (gelukkig) even leuk.Maar ik ga zeker nog een keer terug naar Malta.

Overigens is Gozo leuk voor een dagje maar er is verder helemaal niks te doen ik zou er niet willen verblijven.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik weet dat smaken verschillen, maar ik schrik wel van een aantal reacties hier. Maar dan heeft Arrasje ineens een heel positief verhaal. Verwarring...

We kijken sowieso nog even verder.Op Sicilie zijn we al geweest, dat was inderdaad mooi. Verder trekt Italie me eigenlijk niet zo (of meer: de Italianen trekken me niet zo ). Cyprus lijkt me ook interessant en anders Rhodos... Moeilijk hoor, zo op het laatste moment. Ben benieuwd waar we terecht komen!
Rhodos is heel toeristisch (de stad) met heel veel toeristische bontwinkels en juweliers (storend veel!) en wij waren er aan het eind van het seizoen en iedereen in de horeca waren de toeristen meer dan zat. Erg veel cultuur behalve de grote paleizen was er niet veel.

Als je naar Cyprus gaat moet je er wel rekening mee houden dat de prijzen voor o.a. eten fors hoger liggen dan b.v. Griekenland.

Cyprus kan je vergelijken met chique Grtiekenland. Tafels worden netjes gedekt etc maar je betaalt er echt veel meer voor.

Heb je al eens naar Samos gekeken? Of Nerja in Spanje?

Maar nogmaals als je je van te voren verdiept in Malta en weet wat je wil zien dan kan je je daar prima vermaken en het leuke (was ik vergeten te schrijven) Malta heeft een heel gemoedelijke sfeer. En wil je winkelen dan kan dat ook in Valetta maar verwacht geen grote stad qua winkels het is wel heel gezelillig. Er is volgens mij ook een website over malta in het nederlands Maltapagina.nl
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven