Outsiders
dinsdag 24 augustus 2010 om 20:11
Ik geloof niet dat ze reklame kan maken voor een maaltijd voor goed brood, ze ziet er nogal armoedig uit. Ik ken dit plaatje helemaal niet, maar ik vind het wel grappig. We hebben een kasteel hier (Schloss) en een mooie oude brug. Waarom krijg je dan dit plaatje als je Heidelberg googled.
En een goede bierbrouwerij "Vetter".
En een goede bierbrouwerij "Vetter".
dinsdag 24 augustus 2010 om 22:24
Hi vivagirl,
als je in London googled krijg je waarschijnlijk andere gegevens.
Er zijn hier ook niet veel engelse toeristen. Ik begrijp nu waarom!!
Kijk eens op www.brauhaus-vetter.de
als je in London googled krijg je waarschijnlijk andere gegevens.
Er zijn hier ook niet veel engelse toeristen. Ik begrijp nu waarom!!
Kijk eens op www.brauhaus-vetter.de
woensdag 25 augustus 2010 om 04:59
Jullie zijn allemaal van harte welkom hier in China hoor, en het goeie nieuws is: ik kan jullie was dus doen! Pfff, zit ik daar hier een beetje over op te scheppen, maar ik heb stiekem iemand die het voor me doet hoor, dus... Ja, ik hou van luxe en I'm not afraid to admit it!
Het wonen in Shanghai wordt wel eens beschreven als: "living the champagne life on lemonade money". Iedereen kan zich hier luxe veroorloven en een flashy lifestyle. Het is uiteindelijk wel een dure stad vind ik, omdat een aantal dingen heel duur zijn: wonen, gezondheidszorg, kwaliteitseten (onbespoten, geen rare additieven) etc. en daar gaat dan toch het grootste gedeelte van je geld naartoe. Daarboven op is het een echte 'stad-stad', dus je sociale contacten onderhoud je voornamelijk met eten en drinken....en laat dat nou net ook duur zijn. Nee, ik hou hier geen bergen geld over, maar een leuk leven dat ik heb! En dat is me ook wel heel wat waard.
Zelf wil ik nog graag naar Cuba, New Orleans, New York, Mauritius, Tibet, Cambodja....
Weet niet meer precies wie zei dat ze bang was dat China zo vol en vies was (SD?), google maar eens op Yangshou, Jiuzhaiguo en Shangri-La. China heeft zulke ontzettende mooie natuur!
Kym, succes met je huis...hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt!
Heidelberg, welkom terug van vakantie!
VG, fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad en nu weer achter Macedonie aan!
Het wonen in Shanghai wordt wel eens beschreven als: "living the champagne life on lemonade money". Iedereen kan zich hier luxe veroorloven en een flashy lifestyle. Het is uiteindelijk wel een dure stad vind ik, omdat een aantal dingen heel duur zijn: wonen, gezondheidszorg, kwaliteitseten (onbespoten, geen rare additieven) etc. en daar gaat dan toch het grootste gedeelte van je geld naartoe. Daarboven op is het een echte 'stad-stad', dus je sociale contacten onderhoud je voornamelijk met eten en drinken....en laat dat nou net ook duur zijn. Nee, ik hou hier geen bergen geld over, maar een leuk leven dat ik heb! En dat is me ook wel heel wat waard.
Zelf wil ik nog graag naar Cuba, New Orleans, New York, Mauritius, Tibet, Cambodja....
Weet niet meer precies wie zei dat ze bang was dat China zo vol en vies was (SD?), google maar eens op Yangshou, Jiuzhaiguo en Shangri-La. China heeft zulke ontzettende mooie natuur!
Kym, succes met je huis...hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt!
Heidelberg, welkom terug van vakantie!
VG, fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad en nu weer achter Macedonie aan!
woensdag 25 augustus 2010 om 08:41
woensdag 25 augustus 2010 om 13:39
Net weermet mijn manager gepraat.
Maar het gaat dus eigenlijk om de manager die ook weer boven hem staat.
En die is nu juist steeds niet op kantoor! Irritant.
Maar mijn manager zei dat we samen met hem zouden gaan praten, alhoewel hij het antwoord wel al wist......maar dat hij nog een paar goeie argumenten had.
Ook weet ik dat ze aan het proberen zijn om die hogere manager eruit te werken! Dus mischien moeten we dat ook nog even afwachten.
Maar nog steeds geen 'nee' dus. Dit is al veel beter dan ik ooit had durven dromen!
Maar het gaat dus eigenlijk om de manager die ook weer boven hem staat.
En die is nu juist steeds niet op kantoor! Irritant.
Maar mijn manager zei dat we samen met hem zouden gaan praten, alhoewel hij het antwoord wel al wist......maar dat hij nog een paar goeie argumenten had.
Ook weet ik dat ze aan het proberen zijn om die hogere manager eruit te werken! Dus mischien moeten we dat ook nog even afwachten.
Maar nog steeds geen 'nee' dus. Dit is al veel beter dan ik ooit had durven dromen!
woensdag 25 augustus 2010 om 16:59
GRRR mijn hele bericht weg.
Even kort opnieuw:
Heidelberg; leuke avator!
MrsCP: ben dus niet de enige die de was door een ander laat doen. In een land als hier ook normaal; meisjes willen graag in husi werken en de salarissen zijn laag waardoor het voor de mensen met meer geld goed te bekostigen valt.
Bij jou hetzelfde verhaal?
VG; je manager staat in elk geval achter je, mooi! Hopelijk haalt dat nog wat uit!
Ik heb een vacature gezien die aansluit op mijn ervaring en achtergrond en heb besloten te reageren. Benieuwd of ie nog vrij is, want de sluitingsdatum is al geweest. Ook benieuwd naar de voorwaarden e.d. dus....wordt vervolgd !
Even kort opnieuw:
Heidelberg; leuke avator!
MrsCP: ben dus niet de enige die de was door een ander laat doen. In een land als hier ook normaal; meisjes willen graag in husi werken en de salarissen zijn laag waardoor het voor de mensen met meer geld goed te bekostigen valt.
Bij jou hetzelfde verhaal?
VG; je manager staat in elk geval achter je, mooi! Hopelijk haalt dat nog wat uit!
Ik heb een vacature gezien die aansluit op mijn ervaring en achtergrond en heb besloten te reageren. Benieuwd of ie nog vrij is, want de sluitingsdatum is al geweest. Ook benieuwd naar de voorwaarden e.d. dus....wordt vervolgd !
woensdag 25 augustus 2010 om 17:12
Vacature daar? Of ook een soort van thuis werken voor een Nederlands bedrijf?
Spannend!
Wat voor opleiding heeft iedereen hier gedaan?
We weten van elkaar wat voor soort werk we doen.
Ik heb SPW gedaan, en een blauwe maandag in de kinderopvang gewerkt, maar ik vond niks voor mij. Je doet meer dan alleen luiers verschonen hoor, maar ik ben meer een creatief persoon, dan een zorg persoon.
Toen het toerisme ingerold en nu erg blij met mijn functie hier.
Spannend!
Wat voor opleiding heeft iedereen hier gedaan?
We weten van elkaar wat voor soort werk we doen.
Ik heb SPW gedaan, en een blauwe maandag in de kinderopvang gewerkt, maar ik vond niks voor mij. Je doet meer dan alleen luiers verschonen hoor, maar ik ben meer een creatief persoon, dan een zorg persoon.
Toen het toerisme ingerold en nu erg blij met mijn functie hier.
woensdag 25 augustus 2010 om 19:35
@Kym, leuk dat je er weer bent! Hopelijk heb je succes.
@vivagirl kijk dat heb ik nou met olijven, ik probeer ze steeds weer
want iedereen lust die dingen en ...ik blijf ze vies vinden.
Wijn drink ik ook graag, lokale duitse.
Wat is SPW?
Ik ben al mijn hele leven (met 17 in de opleiding) verpleegkundige.
@vivagirl kijk dat heb ik nou met olijven, ik probeer ze steeds weer
want iedereen lust die dingen en ...ik blijf ze vies vinden.
Wijn drink ik ook graag, lokale duitse.
Wat is SPW?
Ik ben al mijn hele leven (met 17 in de opleiding) verpleegkundige.
woensdag 25 augustus 2010 om 22:18
Wat ik ook een hele mooie stad vind is Istanbul.Daar ben ik wel al 5 keer geweest (met en zonder echtgenoot) en het is altijd weer een heerlijke ervaring kleine restaurantjes te ontdekken. Voor een romantische break aan te bevelen!
Daar kun je zo lekker eten voor heel weinig geld. Het nachtleven is ook "süper",
Daar kun je zo lekker eten voor heel weinig geld. Het nachtleven is ook "süper",
woensdag 25 augustus 2010 om 22:30
Wat me opvalt hier is dat de mensen zo verschillend zijn. Vandaag hebben we de auto opgehaald (remember) in de buurt aan de Luxemburgse grens .Daar zijn de mensen veel vriendelijker als hier. Hier zijn ze soms zo bot. Ben je bang wat te vragen.
Hoe ervaren jullie dat? In China zijn de mensen vast veel vriendelijker of niet?
Hoe ervaren jullie dat? In China zijn de mensen vast veel vriendelijker of niet?