Welk cadeau voor opa?

25-08-2010 21:41 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn opa wordt binnenkort 85! Een leeftijd die best gevierd mag worden dacht ik zo. De vraag is alleen: wat geef je zo'n man? Nu ben ik heel hard aan t brainstormen geweest en ik kom uit op het volgende:

- DVD box Andere tijden: Sport van Vroeger

- Digitale fotolijst met daarop foto's van familie

- Weerstation

Ik ben nog niet echt heel enthousiast over mijn ideeën dus ik hoop dat hier mensen zijn met meer inspiratie.

Wat betreft het budget (ik ben de vraag alvast voor ), dat is er niet echt. Althans, ik kan het cadeau samen met mijn vriend doen, maar eventueel ook met mijn moeder, broer, oom en tante.

Korte info over mijn opa:

Mijn opa is een sportieve man, hij tennist nog 1x in de week en fietst regelmatig. Daarnaast is hij wel aardig bij de tijd. Sinds een aantal jaar heeft hij een pc en kan zich daar best mee redden. En iedere avond drinkt hij een glaasje Jägermeister voor t slapengaan En als je hem vraagt wat hij hebben wil voor zijn verjaardag zegt hij niks te willen omdat hij allang blij is als we komen.

Dus, tips zijn welkom!!
Hahahaha Nummerzoveel!
Misschien suf, maar een mooie foto van de familie? Huur een fotograaf in, laat een mooi kiekje schieten, geef em die in een lijst en zet em als background op al z'n pjoeters, telefoons, etc.
Of een fotoreportage van hem en oma samen.
Mijn opa wilde altijd een fles port of whiskey
quote:tilalia2 schreef op 25 augustus 2010 @ 22:51:

Misschien suf, maar een mooie foto van de familie? Huur een fotograaf in, laat een mooi kiekje schieten, geef em die in een lijst en zet em als background op al z'n pjoeters, telefoons, etc.

Foto van familie vind ik op zich een leuk idee, maar heb daar zelf wat moeite mee. Reden: mijn vader is vorig jaar september overleden en die zal dus niet op de foto staan... Vind ik nogal confronterend (voor mezelf in ieder geval)

Ik denk dat ik meer neig naar een digitale fotolijst. Daar kan ik foto's van iedereen opzetten. Alleen eerst de foto's nog verzamelen. Scheelt dat er zoiets als internet en e-mail bestaat
quote:nummerzoveel schreef op 25 augustus 2010 @ 22:47:

Mijn vader zei altijd 'ik heb alles al, ik kom alleen nog een miljoen tekort en een Ferrari zou ook leuk zijn'. En dus hebben wij hem een miljoen (Turkse lires) en een Ferrari (schaalmodel) cadeau gedaan. Inmiddels jaren later zingt nog steeds in zijn dorp rond dat hij een miljoen en een Ferrari van zijn kinderen heeft gehad, want dat heeft hij met het grootste plezier aan de grote klok gehangen.

Die is leuk!
Ik ga nu mijn bed opzoeken, maar mochten jullie je vervelen, brainstorm gerust verder

Bedankt voor jullie bijdrage tot zover!
quote:NederDropje schreef op 25 augustus 2010 @ 22:56:

[...]

Foto van familie vind ik op zich een leuk idee, maar heb daar zelf wat moeite mee. Reden: mijn vader is vorig jaar september overleden en die zal dus niet op de foto staan... Vind ik nogal confronterend (voor mezelf in ieder geval)

Ik denk dat ik meer neig naar een digitale fotolijst. Daar kan ik foto's van iedereen opzetten. Alleen eerst de foto's nog verzamelen. Scheelt dat er zoiets als internet en e-mail bestaat Dan is een digi-fotolijst een mooi cadeau. Staat je vader er ook tussen, zonder dat ie in de groepsfoto geshopt moet worden. MIsschien een combi? Groepsfoto ook in de fotolijst?
Ik lees even mee, want ben ook op zoek naar een cadeau voor opa/oma. Wat een leuk idee van die krant! Maar hoe kom je daar aan? En wat kost zoiets?
volkskrant.nl, telegraaf.nl, ad.nl, etc. Kost geloof ik een tientje.

En wil je de echte? Klik!
Bedankt voor je tip, wat gaaf! Maar ook wel duur voor een krant, denk ik dan...
quote:Lena81 schreef op 25 augustus 2010 @ 23:34:

Bedankt voor je tip, wat gaaf! Maar ook wel duur voor een krant, denk ik dan...Hoeveel grootouders heb je om em aan cadeau te geven? Kan je het samen doen met iemand uit je familie?Is het een cadeau voor meerdere jaren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven