Hoe laat is het? Deel X

25-08-2010 08:17 3018 berichten
Gezelligheid kent geen tijd.

De tijd heelt alle wonden.

Die zich haast als hij tijd heeft, heeft tijd als hij haast heeft.

Overal zijn klokken, maar nergens is de tijd.

Slecht nieuws komt altijd te vroeg.

Met passen en meten wordt veel tijd versleten.

Opruimen kost minder tijd dan zoeken.

Komt tijd, komt raad.

Wie zijn evenmens benijdt, pijnt zijn hart en kwist zijn tijd.

De tijd zal het leren.

In tijd van nood, scheert men zich met een bijl.

Een glas op z’n tijd houdt de mot uit de maag.

Als de trein niet rijdt, kan hij ook niet te laat komen.

Maar, hoe laat is het nu ook alweer?

Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...

Hoe laat is het nu eigenlijk écht?

En.. waar is het tijd voor?

We willen het nog steeds graag van je weten..

Dus als je iets wilt vertellen op

de normale,

de nachtelijke,

de buitenlandse,

of zelfs de buitenaardse tijdstippen,

ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!

Maar Ber, wat heeft hij nou te eisen?

Hij kan eisen vanwege jullie loyaliteitsgevoel. Dat heeft hij dondersgoed door.

Wanneer niemand hem komt opzoeken in dat tehuis zal hij zich heel snel gaan gedragen, denk ik..

Natuurlijk willen jullie voor hem zorgen.. Maar in hoeverre laat je jezelf eronder door gaan?

1.51
Alle reacties Link kopieren
Als we vb een kwartiertje later in het zh waren ging hij helemaal over de rooie, schreeuwen en schelden, en moest hij weer extra med krijgen om te kalmeren. Hij was ook nog steeds 's nachts vastgemaakt met een Zweedse riem .

01.52
I don\'t need an excuse for being what I am.
En nu heb ik echt dorst hoor.

01.54
Dat is akelig om te zien Ber, die zweedse banden..

Wat heb jij de afgelopen tijd wat te verstouwen gehad zeg Onvoorstelbaar.

Is hij altijd zo'n dominant persoon geweest?

Lieverd; je bent volwassen he, al heel lang..

Je hoeft je niet te laten commanderen en koeioneren door die man.

1.55
Ik ben het eens met No. Grenzen.

Haloperidol behoort tot de groep klassieke antipsychotica. Het vermindert in de hersenen onder andere het effect van de natuurlijk voorkomende stof dopamine. Hierdoor nemen psychosen, hevige onrust, misselijkheid en bepaalde spiertrekkingen af.

Artsen schrijven het voor bij psychose, manie, onrust, schizofrenie, depressie, alcoholontwenning, dementie, misselijkheid en braken, hik, tics, dwangstoornissen en pijn.

Ik ben een beetje in de war betreft die artsen. Ik heb het al een paar keer gezegd, maar het kán volgens mij niet dat je vader momenteel geestelijk gezond is. En daarom vind ik dat jullie veel te zwaar belast worden.

Ber, dit kán helemaal niet. Jullie gaan er allemaal aan onderdoor nog voor hij komt te overlijden.
Ja best wel Nootje, we kwamen qua geld enzo nooit iets tekort, maar we bibberden voor hem.Hij kan je verbaal met de grond gelijk maken op 5 minuten.

Aangezien ik niet naar de unief ben geweest stel ik niets voor, + ik ben gescheiden dus ik ben waardeloos, bovendien ook nog eens dom en naief.

Idem voor mijn moeder en broer....

01.58

( en dat was echt het laatste)
Zal ik eens iets anders vertellen??

Ja, ja ja???

Alhoewel dat ook niet echt luchtig is...

02.00
Sjit Ber, dus dan mag ik zeker ook niet verder reageren als je er klaar mee bent?

Laatste dan: Ik vind het van de zotte dat jullie zóveel doen voor een man die jullie zo behandeld heeft en die zich nu zo misdraagt. Ik vind dat jullie ontzettend over jullie heen laten lopen en dit niet hoeven te pikken.

Geen enkele oudere man of vrouw hoeft zijn dagen in eenzaamheid te slijten, maar jullie doen het tegenovergestelde bij een man die het jullie onmogelijk maakt. Elke dag bezoek? Terwijl jullie het al een hele tijd niet meer trekken? Van de zotte.
Vertel maar Ber!
Dat is toch hetzelfde als Dipiperon Frizz?

Dat gaven wij aan onze clienten die psychotisch waren en meervoudige persoonlijkheden hadden...

Ik dacht ook écht dat er iets aan de hand was met je vader Ber.. Het kan toch niet dat ze al die rommel in hem stoppen vanwege, nouja, niets?

2.03
Ik ben het vólledig met Frizzy eens...

Geef je vader's nummer eens .

Ik ben een haai-baai hoor...

En dat is wat ik bedoelde met dat je volwassen bent Ber... Je hoeft je niet meer te gedragen naar zijn nukken. Je hoeft je niet meer slecht en minderwaardig te voelen. Je hoeft niet meer bang te zijn voor (in onze ogen) een narige, oude man...

2.05
Ohw natuurlijk mag jij wel nog reageren joh. Graag zelfs.Bedoel alleen dat het nu wel lang genoeg zwaarmoedig geweest is aan deze zijde.

Maar mijn nicht belde vanmiddag naar mijn moeder.

Ze had iets ontdekt, nl dat ze een halfzus heeft van 39 jaar!

Ze was er behoorlijk van onder de indruk.

( zou ik ook zijn )

02.05
Nog een vraagje Ber... Kan jouw vader aan de artsen hebben gevraagt (geeist) dat ze niets zouden zeggen over eventuele diagnoses?

2.07
quote:N00tje schreef op 26 augustus 2010 @ 02:03:

Dat is toch hetzelfde als Dipiperon Frizz?

Dat gaven wij aan onze clienten die psychotisch waren en meervoudige persoonlijkheden hadden...

Ik dacht ook écht dat er iets aan de hand was met je vader Ber.. Het kan toch niet dat ze al die rommel in hem stoppen vanwege, nouja, niets?

2.03Haldol is bij mijn weten zwaarder en sneller werkend. Het paardenmiddel onder de AP. Krijg je ook alleen maar als je het écht nodig hebt, want het heeft hele nare bijwerkingen.
Ongelofelijk trouwens dat hij met die scheepslading medicatie uberhaupt nog kan praten..

2.08
Jeeeeeeetje Ber, dat lijkt me ook gek, zulk nieuws! Een halfzus! Was er een buitenechtelijk kind?

Ik heb ook een probleempje. Een sms van de Lastigerd waar ik van ben geschrokken. Ik belde hem eerder op de avond, toen zei dat ie niet wist of het ging lukken om te komen, maar dat ie me later zou bellen. En nu krijg ik ineens dit:

Helaas moet ik je weer teleurstellen. Maar daar heb je weer zeker niets aan. Kan je begrijpen waarom ik geen relatie kan beginnen? Want door dit loopt het weer stuk.
Ik had het over Pipamperon en Dipiperon Frizz... Dat is blijkbaar hetzelfde. Ik ken het onder de laatste naam.

2.11
quote:N00tje schreef op 26 augustus 2010 @ 02:08:

Ongelofelijk trouwens dat hij met die scheepslading medicatie uberhaupt nog kan praten..

2.08Precies. Hij is geestelijk niet gezond. Ik vraag me af waarom de arts dat dan wel zegt. Zou dat kunnen zijn omdat ze hem dan mogen ontslaan?
Dat lijkt me onwaarschijnlijk Nootje , aangezien ik vaak met de hoofdverpleegster en dokter gepraat heb zonder dat hij het wist.

Ik heb daarstraks de med uitgezt voor de komende dagen , en je wordt er echt niet vrolijk van als je dat lijstje ziet idd.

02.12
Oh Frizz

Het is wel heel duidelijk he...

2.12
Bel hem gelijk Frizzy, niet koud laten worden.

Zou jij effectief afknappen op hem omdat hij je teleursteld, zoals hij het noemt?

Zo ja, wees eerlijk en duidelijk

Zo nee, wees ook eerlijk en duidelijk

02.14
quote:N00tje schreef op 26 augustus 2010 @ 02:11:

Ik had het over Pipamperon en Dipiperon Frizz... Dat is blijkbaar hetzelfde. Ik ken het onder de laatste naam.

2.11Weet ik. Is ook een klassiek antipsychoticum. Bij mijn weten minder heftig dan Haldol en de opbouw ervan duurt langer voordat het resultaat heeft.
quote:berbke schreef op 26 augustus 2010 @ 02:12:

Dat lijkt me onwaarschijnlijk Nootje , aangezien ik vaak met de hoofdverpleegster en dokter gepraat heb zonder dat hij het wist.

Ik heb daarstraks de med uitgezt voor de komende dagen , en je wordt er echt niet vrolijk van als je dat lijstje ziet idd.

02.12

Oke .

Het verbaast met onzettend die hij zulke middelen krijgt voorgeschreven zonder duidelijke diagnose. Het is ook niet niets.

Zijn gedrag ook niet...

Een delier heeft hij gehad, zei je?

2.18
Ik vind zijn sms een beetje triest. Alsof ie het zelf heel kut vindt...

Ik weet wel dat we ooit hebben gesproken over het feit dat hij een soort ideaalbeeld heeft van hoe hij moet zijn in een relatie: Veel tijd en aandacht voor zijn vrouw. Ook geld en spullen ed. Hij vindt dat ie méér moet hebben dan dat ik nodig acht. Het moet helemaal perfect voor hem. Maar ja, aan dat beeld gaat ie natuurlijk ook nooit kunnen voldoen, dus hij is gedoemd zichzelf teleur te stellen. Het zou best kunnen dat dit hem ook tegenhoudt in het zetten van die volgende stap met mij.

Maar goed, ik moet hem bellen dus. Had niet eens bedacht dat er ook een andere optie is dan terug smsen.
Ja, maar dat zou mede komen door zijn lichamelijk ongemakken ( blaasontsteking, enorm veel vocht vasthouden,immobiel geworden enz)

Dat is nu allemaal opgelost.

02.02

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven