Padden in de tuin
vrijdag 27 augustus 2010 om 00:48
Ik ben niet bang voor spinnen, muizen en rupsen. Maar het stikt van de padden in mijn tuin. En het worden er steeds meer. Ik vind het maar enge beesten en ik ga al hinkelend, zigzaggend en springend 's avonds de tuin in. Bang dat ik erop ga staan. Je ziet ze dan wel overal wegspringen, maar ik vind het helemaal niks. Weet iemand hoe ik ze uit mijn tuin krijg. Ik geloof dat ze beschermd zijn.

vrijdag 27 augustus 2010 om 01:05
Zijn het nog jonkies? Dan hoef je je geen zorgen te maken, ze zijn dan op weg om een eigen leefgebied te zoeken.
Zijn het volwassen padden, dan zou je contact op kunnen nemen met een paddenvereniging (die schijnen er te zijn) om te vragen wat je het beste kunt doen. Desnoods komen die mensen de padden uit jouw tuin halen.
Zijn het volwassen padden, dan zou je contact op kunnen nemen met een paddenvereniging (die schijnen er te zijn) om te vragen wat je het beste kunt doen. Desnoods komen die mensen de padden uit jouw tuin halen.
vrijdag 27 augustus 2010 om 01:08
Het is wel een beetje vroeg maar de padden zijn op zoek naar een plekje om te overwinteren. Op een gegeven moment zijn ze weg (onder de grond of een steen) maar in ongeveer februari zul je ze weer zien, dan gaan ze weer terug naar hun geboorteplaats. Niks aan de hand hoor, ze doen niks en ze zijn niet vies, het is alleen wel erg vervelend als je er 1 dood trapt.
De paddentrek vindt bij mij ook 2x per jaar plaats en ze gaan zelfs dwars door mijn huis. Kom ik er 1 tegen dan breng ik hem gewoon naar het water waar hij naar op weg is, ik help m oversteken.
De paddentrek vindt bij mij ook 2x per jaar plaats en ze gaan zelfs dwars door mijn huis. Kom ik er 1 tegen dan breng ik hem gewoon naar het water waar hij naar op weg is, ik help m oversteken.
vrijdag 27 augustus 2010 om 07:51
Ze zijn licht giftig maar ongevaarlijk voor huisdieren. Mijn kat liep ook weleens rond te sjokken met kikkers en padden maar inmiddels heeft hij geleerd dat die beesten niet voor consumptie geschikt zijn (ik zal je de details daarvan besparen, brrrr) en nu laat hij ze met rust. Ik vermoed dat jouw honden en kat daar ook wel achter zullen komen.
Goor is het wel, maar er is zeer weinig aan te doen. Deuren gesloten houden en wachten, straks zijn ze er weer vandoor.
Goor is het wel, maar er is zeer weinig aan te doen. Deuren gesloten houden en wachten, straks zijn ze er weer vandoor.
vrijdag 27 augustus 2010 om 08:40
paddenafscheiding kan een allergische reactie geven bij honden.dus niet in paniek raken als 1 vd honden een enorme dikke kop krijgt.binnen een paar uur is het weer normaal.
1 van mijn honden had het laatst ook.
ik zei nog zo tegen haar dat ut verhaaltje over kikkers en prinsen niet waar was.maar ja..eigenwijs he en toch een pad gezoend!!!
1 van mijn honden had het laatst ook.
ik zei nog zo tegen haar dat ut verhaaltje over kikkers en prinsen niet waar was.maar ja..eigenwijs he en toch een pad gezoend!!!
vrijdag 27 augustus 2010 om 09:04
quote:Zoebie schreef op 27 augustus 2010 @ 00:48:
Ik ben niet bang voor spinnen, muizen en rupsen. Maar het stikt van de padden in mijn tuin. En het worden er steeds meer. Ik vind het maar enge beesten en ik ga al hinkelend, zigzaggend en springend 's avonds de tuin in. Bang dat ik erop ga staan. Je ziet ze dan wel overal wegspringen, maar ik vind het helemaal niks. Weet iemand hoe ik ze uit mijn tuin krijg. Ik geloof dat ze beschermd zijn.Zijn het geen kikkers dan? Padden springen niet...
Ik ben niet bang voor spinnen, muizen en rupsen. Maar het stikt van de padden in mijn tuin. En het worden er steeds meer. Ik vind het maar enge beesten en ik ga al hinkelend, zigzaggend en springend 's avonds de tuin in. Bang dat ik erop ga staan. Je ziet ze dan wel overal wegspringen, maar ik vind het helemaal niks. Weet iemand hoe ik ze uit mijn tuin krijg. Ik geloof dat ze beschermd zijn.Zijn het geen kikkers dan? Padden springen niet...
vrijdag 27 augustus 2010 om 09:11
Wist je dat kikkers en padden zowel slakken als mieren bestrijden in je tuin? Hartstikke fijn dat ze er zijn dus.
Zowel kikkers, padden en slakken houden van een vochtige omgeving. Probeer dus zoveel mogelijk afgevallen blad en van die vochtige hoopjes en hoekjes in je tuin te vermijden.
Mijn laatste kikkerplaag volgde kort na een slakkenplaag. Toen ik de slakken aanpakte met korrels (van die dier- kind- en milieuvriendelijke...) verdwenen kort daarna ook de kikkers. Geen idee of dat met elkaar te maken heeft/had, maar misschien werkt het wel.
Zowel kikkers, padden en slakken houden van een vochtige omgeving. Probeer dus zoveel mogelijk afgevallen blad en van die vochtige hoopjes en hoekjes in je tuin te vermijden.
Mijn laatste kikkerplaag volgde kort na een slakkenplaag. Toen ik de slakken aanpakte met korrels (van die dier- kind- en milieuvriendelijke...) verdwenen kort daarna ook de kikkers. Geen idee of dat met elkaar te maken heeft/had, maar misschien werkt het wel.
vrijdag 27 augustus 2010 om 09:18
quote:Guinevieve schreef op 27 augustus 2010 @ 09:11:
Wist je dat kikkers en padden zowel slakken als mieren bestrijden in je tuin? Hartstikke fijn dat ze er zijn dus.
Mijn laatste kikkerplaag volgde kort na een slakkenplaag. Toen ik de slakken aanpakte met korrels (van die dier- kind- en milieuvriendelijke...) verdwenen kort daarna ook de kikkers. Geen idee of dat met elkaar te maken heeft/had, maar misschien werkt het wel.Oh echt, vandaar dat ie hier zit, onze tuin zit vol met naaktslakken, dat vind ik dus wel vies, want ik breek mijn nek er iedere keer bijna over omdat ik er over glij.
Mijn laatste kikkerplaag volgde kort na een slakkenplaag. Toen ik de slakken aanpakte met korrels (van die dier- kind- en milieuvriendelijke...) verdwenen kort daarna ook de kikkers. Geen idee of dat met elkaar te maken heeft/had, maar misschien werkt het wel.Oh echt, vandaar dat ie hier zit, onze tuin zit vol met naaktslakken, dat vind ik dus wel vies, want ik breek mijn nek er iedere keer bijna over omdat ik er over glij.

vrijdag 27 augustus 2010 om 09:44
Nee het zijn padden. Ze springen niet maar je ziet ze wel snel wegkruipen. En ze komen alleen 's avonds opdagen in het donker en als het nat is. Juist omdat het zo donker is vind ik het eng omdat ik er steeds bijna op ga staan. Ik zal er vanavond eens een foto van maken. Ik bedacht me vannacht opeens dat ik de zaklamp 's avonds maar mee moet nemen. Dan zie ik ze tenminste.
vrijdag 27 augustus 2010 om 09:49
quote:Guinevieve schreef op 27 augustus 2010 @ 09:11:
Probeer dus zoveel mogelijk afgevallen blad en van die vochtige hoopjes en hoekjes in je tuin te vermijden.
.Maar ze zitten 's avonds juist midden op de tegels en op het looppad. Ik heb een diervriendelijke tuin met allerlei hoekjes, struiken en grote keien. Daar schuilen ze natuurlijk overdag. Maar als het donker is komen ze massaal uit hun schuilplaatsen.
Probeer dus zoveel mogelijk afgevallen blad en van die vochtige hoopjes en hoekjes in je tuin te vermijden.
.Maar ze zitten 's avonds juist midden op de tegels en op het looppad. Ik heb een diervriendelijke tuin met allerlei hoekjes, struiken en grote keien. Daar schuilen ze natuurlijk overdag. Maar als het donker is komen ze massaal uit hun schuilplaatsen.
vrijdag 27 augustus 2010 om 10:01
vrijdag 27 augustus 2010 om 10:04
vrijdag 27 augustus 2010 om 10:04
vrijdag 27 augustus 2010 om 10:36
Volgens mij zitten hier kikkers en geen padden. Vind het wel prima, alleen mogen ze van mij de stilte regels het 's nachts wat beter hanteren, wat maken die beesten een lawaai zeg..
Volgens mij regelt het ivn jaarlijks de paddentrek. Die zorgen voor die verhogingen langs de weg en zetten ze netjes over.
Misschien kun je contact met hen opnemen?
Volgens mij regelt het ivn jaarlijks de paddentrek. Die zorgen voor die verhogingen langs de weg en zetten ze netjes over.
Misschien kun je contact met hen opnemen?