Gezondheid alle pijlers

Elke maand 'ziek' ?

30-08-2010 12:03 230 berichten
Ik ben 'pilmoe'. Slik/ring al 12 jaar en ben het eigenlijk wel zat. Toen van de week het zoveelste 'mijn libido is zooo geweldig sinds ik ben gestopt' topic voorbij kwam, maar weer eens bedacht dat ik het ook ga proberen.

Maar... ik ben ooit heel vroeg aan de pil gegaan vanwege hele heftige krampen waarvoor ik destijds weliswaar niet thuis bleef, maar wel regelmatig (nl ongeveer elke maand :p) 'ziek' naar huis ging.

Daarnaast heb ik bij eerdere 'stoppogingen' ontdekt dat ik inmiddels een soort premenstruele dysphorie heb ontwikkeld waardoor ik op de dag van mijn ovulatie niks, maar dan ook he-le-maal niks, kan hebben. Ik kan dan om werkelijk al-les wel janken.

Ik weet dus niet zo goed hoe het moet met de combinatie geen pil wel werken...

Vriend vertelde dat hij, vanuit zijn werk, het idee heeft dat het helemaal niet zo vreemd is als vrouwen zich ziekmelden vanwege cyclus klachten en stelde voor dat ik hier eens zou 'onderzoeken'.

Daarom een polletje!

Ziek vanwege cyclus?

Totaal aantal stemmen: 151

ja, vanwege menstruatie klachten (15%)
ja, vanwege ovulatie klachten (1%)
ja, twee keer zelfs (2%)
nee, maar weet van anderen dat die dit hebben (7%)
nee, zou het wel kunnen begrijp (23%)
nee, belachelijk (52%)
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 30 augustus 2010 @ 14:19:

Heb weleens collega's gehad die elke maand een dag of drie thuis bleven. Behoorlijk irritant. Verman je momenten, noem ik dat. Of neem lekker vrije dagen op.

Ik zou mezelf behoorlijk bezwaard voelen als ik daar elke maand mezelf voor ziek moet melden. Dan zou ik ook snel bij de huisarts zijn voor betere/andere pijnstilling en evt verder onderzoek.

Niet in elke sector kun je vrije dagen opnemen. Ik werk in het onderwijs en voor mij is het onmogelijk om een vrije dag te nemen of mijn werk wat anders in te plannen. Als ik wel aan de pil ben en ik zou hele zware klachten hebben, dan zou ik zelfs nog het pilgebruik op de vakanties af kunnen stemmen.

Ik zorgde er altijd wel voor dat ik in het weekend ongesteld was, zodat de 'ergste' dagen voorbij waren als ik weer aan het werk ging.
En vergeet niet dat we allemaal een andere pijngrens hebben.

De ene voelt iets sneller, of is zich er meer van bewust, of kan de pijn langer aan.
quote:Julus schreef op 30 augustus 2010 @ 14:23:

Overigens neem ik verlof op, als ik me echt niet lekker voel maar niet echt ziek genoeg ben om thuis te blijven. Heeft niemand hinder van en is voor eigen rekening.

Voelt voor mij prettiger.Mocht ik drie dagen migraine hebben die rond drie uur op komt zetten (en ik dus gewoon op mijn werk ben), neem/nam ik daarna soms wel een vrije dag op, omdat die hoofdpijn behoorlijk uitputte.
quote:Julus schreef op 30 augustus 2010 @ 14:25:

En vergeet niet dat we allemaal een andere pijngrens hebben.

De ene voelt iets sneller, of is zich er meer van bewust, of kan de pijn langer aan.Ja, en daardoor komen sommige mensen overal mee weg.
Ik had het er laatst over met een vriendin die zei dat haar menstruatie zo veranderd was dat ze moest overgeven van de pijn.

Natuurlijk is dat een reden om je ziek te melden, MAAR persoonlijk zou ik naar een arts gaan als mijn menstruatie om onverklaarbare redenen ineens zwaar verergert.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik kan niet zoveel met je poll.

Ik zou me niet ziekmelden, maar belachelijk vind ik het niet.

Ik kan het ook niet goed begrijpen, omdat ik zelf nu eenmaal nergens last van heb.

Maar volgens mij ben je ziek als je niet in staat bent om te werken (griep, bedrust bij zwangerschap, gebroken been, ongesteld... maakt in feite weinig uit). Als je fysieke of psychische klachten hebt die je verhinderen te gaan werken, ben je volgens mij ziek.

Ik denk wel dat je voorzichtig moet zijn moet hoe vaak je je ziekmeldt. Iedere maand ziek kan misschien voor 1 dagje, maar misschien moet je dan met je werkgever overleggen of je uren kan sparen en dan op die dag een baaldag van jezelf kunt opnemen.

Maar goed, ziek is ziek. Zo simpel is dat.
quote:roque schreef op 30 augustus 2010 @ 14:24:

Julus, jij deed toch hetzelfde werk als ik doe? Of werk je als P&O-er?Jij bent inkomensconsulent als ik het me goed herinner en ik casemanager, dus in feite wel. Dan weet jij waarover ik het heb en heb jij die discussie ook vaak genoeg
En medisch advies lijkt me voor de werkgever ook de enige goede oplossing . Wat heeft het voor zin om te gaan soebatten? Krijg je slecghte werkverhoudingen van en aan beide kanten blijft onvrede. Bij een medisch advies is er maar duidelijkheid Altijd erg voor geweest, ook omdat ik het soms moeilijk inschatten vind en daardoor te lang doorga, waardoor ik weer langer uitval uiteindelijk wat dan weer nadelig is voor de werkgever enzo

(Zal maar niet zeggen dat ik vandaag ziek naar huis ben gegaan vanwege een kaakoperatie na donderdag en scheel kijken van de pijn op het werk he? lig nu liggend een beetje te laptoppen en soms een beetje weg te soesen...)
quote:fleurtje schreef op 30 augustus 2010 @ 14:25:

[...]

Mocht ik drie dagen migraine hebben die rond drie uur op komt zetten (en ik dus gewoon op mijn werk ben), neem/nam ik daarna soms wel een vrije dag op, omdat die hoofdpijn behoorlijk uitputte.Dat ken ik ook van collega's en ik vind migraine dan ook een meer legitieme reden om thuis te blijven dan menstruatieklachten. (de normale, niet de hele heftige).
@ juilus: yep En ik verwijs altijd fijn naar de casemanager

(Heb trouwens nog nooit een klant gehad die niet kon werken vanwege menstruatiepijn: da's weer een nieuwe!)

[...]

Ja, en daardoor komen sommige mensen overal mee weg.Hopen ze. Maar gelukkig is er dan nog de bedrijfsarts en die geloof ik toch eerder.

[...]

Ja, en daardoor komen sommige mensen overal mee weg.En daar heb je dan weer een medisch advies voor.
quote:roque schreef op 30 augustus 2010 @ 14:28:

@ juilus: yep En ik verwijs altijd fijn naar de casemanager

(Heb trouwens nog nooit een klant gehad die niet kon werken vanwege menstruatiepijn: da's weer een nieuwe!)

Dank u, en vice versa

Nee, omdat ze weten dat ze daar niet mee aan hoeven te komen. Of kan ook nog zijn dat dat te intiem is, alhoewel ik heb voorbeelden..laat maar..
Nou ja Roque, precies dezelfde gedachte op hetzelfde moment. We zijn wel heel erg geconditioneerd en dat op een vrije dag!
quote:roque schreef op 30 augustus 2010 @ 14:30:

[...]

En daar heb je dan weer een medisch advies voor.Kijk, ik zie het zo: die werknemers doen het, maar.... de werkgever laat het gebeuren.
quote:Amygdala schreef op 30 augustus 2010 @ 14:26:

Ik kan niet zoveel met je poll.

Ik zou me niet ziekmelden, maar belachelijk vind ik het niet.

Ik kan het ook niet goed begrijpen, omdat ik zelf nu eenmaal nergens last van heb.

Maar volgens mij ben je ziek als je niet in staat bent om te werken (griep, bedrust bij zwangerschap, gebroken been, ongesteld... maakt in feite weinig uit). Als je fysieke of psychische klachten hebt die je verhinderen te gaan werken, ben je volgens mij ziek.

Ik denk wel dat je voorzichtig moet zijn moet hoe vaak je je ziekmeldt. Iedere maand ziek kan misschien voor 1 dagje, maar misschien moet je dan met je werkgever overleggen of je uren kan sparen en dan op die dag een baaldag van jezelf kunt opnemen.

Maar goed, ziek is ziek. Zo simpel is dat.Dat vind ik dus niet, ziek is ziek.
quote:Julus schreef op 30 augustus 2010 @ 14:28:

[...]

Dat ken ik ook van collega's en ik vind migraine dan ook een meer legitieme reden om thuis te blijven dan menstruatieklachten. (de normale, niet de hele heftige).Ik denk ook dat de meeste vrouwen bij een 'normale' ongesteldheid niet thuis blijven.
Ziekmelden i.v.m. buikkrampen, hoofdpijn o.i.d. doe ik niet. Maar door een lage bloeddruk heb ik maanden waarop ik een aantal keer per dag flauwval tijdens mijn menstruatie dan blijf ik dus wel thuis.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
quote:Julus schreef op 30 augustus 2010 @ 14:29:

[...]

Hopen ze. Maar gelukkig is er dan nog de bedrijfsarts en die geloof ik toch eerder.Moet ie wel door werkgever ingeschakeld worden

(Ach, jij zal wel weer doorsturen bij uithuiszettingen, stroomafsluitingen, schulden en weet ik het wat )
En oh god, griep! Ja, ik ben ziek vandaag, griepje, denk dat ik er morgen wel weer ben.

Flikker toch op.
quote:roque schreef op 30 augustus 2010 @ 14:27:

En medisch advies lijkt me voor de werkgever ook de enige goede oplossing . Wat heeft het voor zin om te gaan soebatten? Krijg je slecghte werkverhoudingen van en aan beide kanten blijft onvrede. Bij een medisch advies is er maar duidelijkheid Altijd erg voor geweest, ook omdat ik het soms moeilijk inschatten vind en daardoor te lang doorga, waardoor ik weer langer uitval uiteindelijk wat dan weer nadelig is voor de werkgever enzo

(Zal maar niet zeggen dat ik vandaag ziek naar huis ben gegaan vanwege een kaakoperatie na donderdag en scheel kijken van de pijn op het werk he? lig nu liggend een beetje te laptoppen en soms een beetje weg te soesen...)

Ook consulenten zijn soms echt ziek

(of niet)

Vervelend maar wel legitiem om even voor thuis te blijven.

Operatie is weer wat anders dan tandartsbehandeling, vind ik,
quote:fleurtje schreef op 30 augustus 2010 @ 14:33:

En oh god, griep! Ja, ik ben ziek vandaag, griepje, denk dat ik er morgen wel weer ben.

Flikker toch op.

Hihi, dan heb je dus geen griep.

Met griep ben je zo een week uit de roulatie. Veel mensen denken dat als ze verkouden zijn en keelpijn hebben dat ze griep hebben. Tja.
quote:Julus schreef op 30 augustus 2010 @ 14:34:

[...]

Hihi, dan heb je dus geen griep.

Met griep ben je zo een week uit de roulatie. Veel mensen denken dat als ze verkouden zijn en keelpijn hebben dat ze griep hebben. Tja.Precies. Kan heel kwaad op werkgever worden, als ik daar aan denk.
quote:Helianthus2106 schreef op 30 augustus 2010 @ 14:32:

[...]

Ik denk ook dat de meeste vrouwen bij een 'normale' ongesteldheid niet thuis blijven.

Nou..dat weet ik niet. Zeg niet dat de forummers die hier posten dat doen maar in het algemeen..en ook voor minder.

Zeg dan gewoon dat je een baaldag hebt en neem verlof op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven