Gezondheid alle pijlers

Elke maand 'ziek' ?

30-08-2010 12:03 230 berichten
Ik ben 'pilmoe'. Slik/ring al 12 jaar en ben het eigenlijk wel zat. Toen van de week het zoveelste 'mijn libido is zooo geweldig sinds ik ben gestopt' topic voorbij kwam, maar weer eens bedacht dat ik het ook ga proberen.

Maar... ik ben ooit heel vroeg aan de pil gegaan vanwege hele heftige krampen waarvoor ik destijds weliswaar niet thuis bleef, maar wel regelmatig (nl ongeveer elke maand :p) 'ziek' naar huis ging.

Daarnaast heb ik bij eerdere 'stoppogingen' ontdekt dat ik inmiddels een soort premenstruele dysphorie heb ontwikkeld waardoor ik op de dag van mijn ovulatie niks, maar dan ook he-le-maal niks, kan hebben. Ik kan dan om werkelijk al-les wel janken.

Ik weet dus niet zo goed hoe het moet met de combinatie geen pil wel werken...

Vriend vertelde dat hij, vanuit zijn werk, het idee heeft dat het helemaal niet zo vreemd is als vrouwen zich ziekmelden vanwege cyclus klachten en stelde voor dat ik hier eens zou 'onderzoeken'.

Daarom een polletje!

Ziek vanwege cyclus?

Totaal aantal stemmen: 151

ja, vanwege menstruatie klachten (15%)
ja, vanwege ovulatie klachten (1%)
ja, twee keer zelfs (2%)
nee, maar weet van anderen dat die dit hebben (7%)
nee, zou het wel kunnen begrijp (23%)
nee, belachelijk (52%)
en we zijn verplaatst...!

Nu kan er dan echt vrijelijk gegezondheid worden... ;)

Spuka, wat heftig. Het lijkt me ook zo raar dat je grapjes voorbij ziet komen over baarmoederverwijdering (hysterectomie?) maar je zult vast vaker horen dat het iemand ergens wel fijn toe lijkt... Tof dat je werkgever er enigszins relaxed mee om ging!

Hyphen... ik hoop echt zo dat het toch niet echt steeds heftiger blijkt te worden... overigens... klinkt dat dat wel een beetje alsof dat bij het, reeds veelgenoemde, endometriose ook zou gebeuren? Het moet toch idd niet gekker worden!

Dreamer, no worries over of topic... zeker nu we op gz zitten... ik hoop wel dat de dames consulenten toch blijven meeschrijven? :p
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ze het topic nog weer kunnen vinden. Voor mij was het in elk geval even zoeken

Dank, trouwens
Later is nu
Ha allemaal,

Topic is idd een beetje doodgebloed na de move ^.^

Maar ik wilde nog even terugkoppelen: dit weekend heb ik mijn eerste ovulatie en ik heb gelukkig helemaal geen 'klachten'... ik voel me al twee weken geweldig
Fijn Zeniiba!
Later is nu
Gevonden. Per ongeluk.

Zeniiba, ik vind t eerder lastig als mensen mijn klachten afdeden met een: joh, iedereen heeft buikpijn en neem een ibruprofen of ga aan de pil of neem de mirena. Wat dat betreft kwam mijn andere aandoening mij goed uit. Is dan ook meteen t enige voordeel.

Fijn dat jij je goed voelt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven