Hoe laat is het? Deel X
woensdag 25 augustus 2010 om 08:17
Gezelligheid kent geen tijd.
De tijd heelt alle wonden.
Die zich haast als hij tijd heeft, heeft tijd als hij haast heeft.
Overal zijn klokken, maar nergens is de tijd.
Slecht nieuws komt altijd te vroeg.
Met passen en meten wordt veel tijd versleten.
Opruimen kost minder tijd dan zoeken.
Komt tijd, komt raad.
Wie zijn evenmens benijdt, pijnt zijn hart en kwist zijn tijd.
De tijd zal het leren.
In tijd van nood, scheert men zich met een bijl.
Een glas op z’n tijd houdt de mot uit de maag.
Als de trein niet rijdt, kan hij ook niet te laat komen.
Maar, hoe laat is het nu ook alweer?
Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...
Hoe laat is het nu eigenlijk écht?
En.. waar is het tijd voor?
We willen het nog steeds graag van je weten..
Dus als je iets wilt vertellen op
de normale,
de nachtelijke,
de buitenlandse,
of zelfs de buitenaardse tijdstippen,
ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!
De tijd heelt alle wonden.
Die zich haast als hij tijd heeft, heeft tijd als hij haast heeft.
Overal zijn klokken, maar nergens is de tijd.
Slecht nieuws komt altijd te vroeg.
Met passen en meten wordt veel tijd versleten.
Opruimen kost minder tijd dan zoeken.
Komt tijd, komt raad.
Wie zijn evenmens benijdt, pijnt zijn hart en kwist zijn tijd.
De tijd zal het leren.
In tijd van nood, scheert men zich met een bijl.
Een glas op z’n tijd houdt de mot uit de maag.
Als de trein niet rijdt, kan hij ook niet te laat komen.
Maar, hoe laat is het nu ook alweer?
Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...
Hoe laat is het nu eigenlijk écht?
En.. waar is het tijd voor?
We willen het nog steeds graag van je weten..
Dus als je iets wilt vertellen op
de normale,
de nachtelijke,
de buitenlandse,
of zelfs de buitenaardse tijdstippen,
ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!
dinsdag 31 augustus 2010 om 13:28
quote:Moonlight82 schreef op 31 augustus 2010 @ 13:10:
[...]
Ik kan pas ergens in oktober. Los van het feit dat ik voor een vakantie iemand IRL echt wat langer wil kennen.
Oh, goedemiddag allemaal!
13.10Ha Moon, was dat niet een grapje van Janna? Voor mij geldt hetzelfde hoor. Plus, ik ben momenteel de instorting zo nabij dat ik geloof dat ik niemand om me heen kan verdragen. Nou ja, mijn zusje misschien. Maar die kan pas in mei met me op vakantie!
[...]
Ik kan pas ergens in oktober. Los van het feit dat ik voor een vakantie iemand IRL echt wat langer wil kennen.
Oh, goedemiddag allemaal!
13.10Ha Moon, was dat niet een grapje van Janna? Voor mij geldt hetzelfde hoor. Plus, ik ben momenteel de instorting zo nabij dat ik geloof dat ik niemand om me heen kan verdragen. Nou ja, mijn zusje misschien. Maar die kan pas in mei met me op vakantie!
dinsdag 31 augustus 2010 om 13:29
No wat een geluk heb jij. Maar ik ben al blij met stukjes blauwe lucht en af en toe zon.
Moontje wat ga je doen dan vandaag?
Mijn collega vindt dat ik vrijdag ook vrij moet nemen. Zit even kijken of ik de afspraak die ik heb staan die dag wellicht kan verzetten. Heb ook zo'n gevoeletje van: Heeeeelp, wat moeten die jongeren dan als ik er ineens niet ben?
Moontje wat ga je doen dan vandaag?
Mijn collega vindt dat ik vrijdag ook vrij moet nemen. Zit even kijken of ik de afspraak die ik heb staan die dag wellicht kan verzetten. Heb ook zo'n gevoeletje van: Heeeeelp, wat moeten die jongeren dan als ik er ineens niet ben?
dinsdag 31 augustus 2010 om 13:57
Misschien was het een grapje, zou goed kunnen. Ehm, ik heb wel eens echt vakantieplannen gemaakt met iemand 'van internet'. Dat ging niet door en dat was misschien maar goed ook. Zou het nu niet zo snel meer doen.
Ik ken overigens iemand die wel met een internet-reisgenoot is gaan backpacken en dat ging heel goed.
Gelukkig denken we er hetzelfde over
Red je het wel om op vakantie te gaan? Is misschien een waddeneiland of Belgie een idee? (hoewel je je bij guur weer daar wel extra kut voelt...)
Ergens een hotelkamer helemaal voor jezelf alleen... dat kan een mens wel goed doen!
13.57
Ik ken overigens iemand die wel met een internet-reisgenoot is gaan backpacken en dat ging heel goed.
Gelukkig denken we er hetzelfde over
Red je het wel om op vakantie te gaan? Is misschien een waddeneiland of Belgie een idee? (hoewel je je bij guur weer daar wel extra kut voelt...)
Ergens een hotelkamer helemaal voor jezelf alleen... dat kan een mens wel goed doen!
13.57
dinsdag 31 augustus 2010 om 13:58
Wat ik ga doen... goede vraag. Vanavond een vergadering van het vrijwilligerswerk die ik nog een beetje moet voorbereiden. (het is er nog maar 1 per week, ben echt wel gaan minderen )
Verder denk ik dat ik even geen regelzaken moet doen. Even rust. Zondag was natuurlijk ook een drukke dag met dat festival en gisteren was ook druk. Moet even kalmeren.
Heb nog een boek liggen, misschien ga ik lezen.
13.58
Verder denk ik dat ik even geen regelzaken moet doen. Even rust. Zondag was natuurlijk ook een drukke dag met dat festival en gisteren was ook druk. Moet even kalmeren.
Heb nog een boek liggen, misschien ga ik lezen.
13.58
dinsdag 31 augustus 2010 om 14:03
Sjit hee, lekker zeg, zo'n mannelijke collega die 3x vraagt of het echt wel goed gaat: "Maar weet je het wel zeker? Je ziet eruit alsof je niet ok bent hoor". Dus zat ik te janken. Nu helpt ie me met meedenken over een vakantie. Ik heb amper puf om iets uit te zoeken, steeds haak ik af na 5 minuten.
Oh lekker Moon, wat heb je voor boek?
Ik moet wel echt naar een hotel met zwembad. Liefst eigenlijk naar een hotel met eten ook nog, zodat ik niet hoef na te denken.
Oh lekker Moon, wat heb je voor boek?
Ik moet wel echt naar een hotel met zwembad. Liefst eigenlijk naar een hotel met eten ook nog, zodat ik niet hoef na te denken.
dinsdag 31 augustus 2010 om 14:19
Gelukkig is ie echt heel lief. Maar ik had niet echt zin om alles uit de doeken te doen. Maar hij heeft wel gelijk dat ik de rest van de week vrij moet nemen. Ben het er alleen niet mee eens om mijn werktelefoon bij hem in te leveren.
Moon ik heb vrij wanneer ik wil. Hoef geen rekening te houden met anderen.
Nooit gelezen geloof ik, dat boek. Ik heb ook zin om te lezen.
Moon ik heb vrij wanneer ik wil. Hoef geen rekening te houden met anderen.
Nooit gelezen geloof ik, dat boek. Ik heb ook zin om te lezen.
dinsdag 31 augustus 2010 om 14:25
Dat is wel heel flexibel. Hoef je ook geen afspraken af te zeggen als je weggaat?
Mjah dit is nog even lastiger dan wanneer een relatie uit gaat denk ik. Dan kun te tegen de buitenwereld zeggen: het is uit met mijn vriend, en dan snapt iedereen dat dat Heel Erg is.
Deze situatie is iets moeilijker te benoemen.
Weet nog dat ik mijn buitenlandse vriend verzwegen had bij de familie maar vervolgens wel ziek van liefdesverdriet terugkwam. Was ook lastig.
14.25
Mjah dit is nog even lastiger dan wanneer een relatie uit gaat denk ik. Dan kun te tegen de buitenwereld zeggen: het is uit met mijn vriend, en dan snapt iedereen dat dat Heel Erg is.
Deze situatie is iets moeilijker te benoemen.
Weet nog dat ik mijn buitenlandse vriend verzwegen had bij de familie maar vervolgens wel ziek van liefdesverdriet terugkwam. Was ook lastig.
14.25
dinsdag 31 augustus 2010 om 15:39
Ik begin nu lichte stress te voelen voor het weekend. Ik ga vrijdag naar een musical (ver hier vandaan), heb zaterdag een reunie en zondag een heel vervelende afspraak waar ik helemaal geen zin in heb.
Het zal me rust geven als ik voor vrijdag en zondag de treingegevens even uitgezocht heb en voor alle dagen bedenk wat ik aantrek.
15.39
Het zal me rust geven als ik voor vrijdag en zondag de treingegevens even uitgezocht heb en voor alle dagen bedenk wat ik aantrek.
15.39