Notebook of laptop

23-08-2010 09:48 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben erelid van de digibeten club en nu heb ik hulp nodig bij het kopen van een laptop. Tenminste, ik wil een laptop maar nu zie ik ook veel notebooks in de winkels. Die zijn stukken goedkopen. Vraag me af hoe dat kan, wat het verschil dan is. In de winkel beweren ze dat een laptop hetzelfde is als een notebook. Maar het verschil in prijs kunnen ze niet verklaren. Bovendien weet ik ook niet welke laptop/notebooek geschikt is voor mij. Wat ik ermee wil is: internetten (viva-forum ), liedjes downloaden en op een cd zetten, brieven maken. En dat is het. Wie heeft tips voor mij?
Ik heb vorig jaar een netbook gehad voor mijn verjaardag. Een Samsung N110. Hij weegt nog geen 2 kilo en dat is voor mij perfect, zeker als ik hem op schoot heb. Omdat ik reuma heb is een gewone laptop veel te zwaar om op schoot te houden. Ik doe er alles mee. Mijn pc boven staat een beetje te verstoffen omdat ik nu altijd beneden zit of met netbook in bed zit.

Heel erg blij mee!
Er zijn zoveel mensen die de cd-roms voor office-pakketten en windows 7 thuis hebben liggen.... dat is er zo op gezet, en hoeft je in principe dus niet veel te kosten. Je zou gek zijn om dit allemaal in de winkel aan te laten smeren
quote:sweetcandy schreef op 27 augustus 2010 @ 23:50:

Er zijn zoveel mensen die de cd-roms voor office-pakketten en windows 7 thuis hebben liggen.... dat is er zo op gezet, en hoeft je in principe dus niet veel te kosten. Je zou gek zijn om dit allemaal in de winkel aan te laten smerenHoe ga je dat doen zonder geldige serial?
schijnbaar kan het... Want ik heb het gewoon door iemand op mijn nieuwe laptop laten zetten.....
quote:sweetcandy schreef op 28 augustus 2010 @ 16:19:

schijnbaar kan het... Want ik heb het gewoon door iemand op mijn nieuwe laptop laten zetten.....Niet op een legale manier in ieder geval. Of je moet nooit updates downloaden.
Dan nog niet want na 30 dagen houdt ie er mee op tenzij je dus iets kraakt. Naja wat soms wel werkt is de key van een oude PC gebruiken ( van de zelfde versie windows) en zeggen dat de recovery het niet meer doet omdat er wat hardware stuk ging en je die hebt vervangen. Speel lief en ongschuldig, plechtig beloven het nooit meer te doen en dan willen ze hem nog wel eens actieveren.
Ik heb net een nieuw laptop, een Toshiba. Meteen heeft mijn man daar Ubuntu op gezet, werkt veel prettiger als Windows. Maar een laptop kun je dus niet zonder windows (tenzijn een mac) kopen.

Een Mac is mooi, maar veel te duur. Vroeger had ik een Imac (zo'n blauw eitje) en was ik dik tevreden mee. Maar tegenwoordig vind ik, dat de hype te groot is geworden en de Macs gewoon te duur.

Als je alleen wilt e-mailen, internetten en office gebruiken heb je echt niet zo'n dure machine nodig. Als je veel geld hebt, alleen het meest modieuze model wilt hebben en perse geen zwart: een Mac of een sony Vaio.
Heej, ik heb een Vaio - en die was alsnog half zo duur als een Mac-ding.
Vaio is ook design laptop dus duur ;) Je kan trouwens best netbooks met linux/ubuntu kopen maar idd geen notebooks denk ik.
Mijn man had ook Ubuntu op mijn Samsung netbook geïnstalleerd.

Wij hebben een server waar alle mappen op staan. Met Ubunta kon ik daar niet meer bij. Dus nu toch maar weer Windows, terwijl ik Ubunta echt heel fijn vond werken. Iemand tips?
Wat is de reden dat je er niet meer bij kunt?
Via Ubuntu kan ik niet bij de gedeelde mappen komen. Mijn man is best handig met computers, maar hier komt hij niet uit.

Vind het echt jammer!

Kun jij wel gedeelde mappen bereiken Mormy?
Gebruik in het dagelijks leven geen linux, eigenlijk alleen maar als mijn windows crasht/hardware te testen.

Kan mijn broer wel eens aanschieten, die draait vaak linux en studeerd verder informatica dus wie weet ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven