F2006
donderdag 2 september 2010 om 11:49
ja men wat een werk, en ben nog niet eens op de helft..
1 quiche klaar, 30 eieren gekookt, macaroni gekookt, en 85 gehaktballetjes gedraaid. dusss moet nog ff..
ik hoop dat ik die balletjes beetje mooi kan bakken, mijn gehaktballen komen meestal klaar in de pan, allemaal witte troep erbij..
nu eerst maar eens jes ophalen voor een broodpauze!
heb tussendoor ook nog niks gegeten, dus ik snap niet dat die koks zo dik zijn...
1 quiche klaar, 30 eieren gekookt, macaroni gekookt, en 85 gehaktballetjes gedraaid. dusss moet nog ff..
ik hoop dat ik die balletjes beetje mooi kan bakken, mijn gehaktballen komen meestal klaar in de pan, allemaal witte troep erbij..
nu eerst maar eens jes ophalen voor een broodpauze!
heb tussendoor ook nog niks gegeten, dus ik snap niet dat die koks zo dik zijn...
donderdag 2 september 2010 om 12:03
Ik gebruik voor de snelle biryani een pot van patak´s, kan vast ook met jouw kruidenmengsel
voor 4 personen:
300 gram basmati-rijst
boter
1 grote ui
1 laurierblad
3 kardamompeulen (of een halve theelepel kardemompoeder)
kaneelstokje
theelepel kurkuma
3 a 4 kipfilet in blokjes gesneden
4 eetlepels currypasta (ik gebruik een milde van pataks, maar je kunt dus ook een ander kruidenmengsel gebruiken)
100 gram rozijnen
850 ml kokend water
2 kippenbouillonblokjes
geroosterd amandelschaafsel
rijst een half uurtje weken in warm water, daarna goed afspoelen in een vergiet/zeef onder de kraan tot het water helder is.
ui in dunne halve ringen snijden en in de boter 10 minuten zachtjes bakken met het laurierblad, de kardamom(peulen), en kaneelstokje tot de uien zacht zijn. Dan de kurkuma, kip en currypasta erbij en 2 minuten meebakken.
Rijst, rozijnen, water en bouillonblokjes erbij doen en even hard aan de kook brengen. deksel op de pan doen, vuur helemaal laag zetten en 5 minuten zachtjes laten koken. Vuur helemaal uitzetten en nog 15 minuten laten staan (niet doorroeren ofzo, gewoon deksel op de pan laten). Daarna goed doorroeren, eventueel beetje fijngesneden koriander erdoorheen en serveren met geroosterd amandelschaafsel eroverheen (cashewnoten ook lekker)
Zure komkommer is lekker erbij, naan, chutney, salade.
Restant volgende dag erg lekker als koude rijstsalade.
voor 4 personen:
300 gram basmati-rijst
boter
1 grote ui
1 laurierblad
3 kardamompeulen (of een halve theelepel kardemompoeder)
kaneelstokje
theelepel kurkuma
3 a 4 kipfilet in blokjes gesneden
4 eetlepels currypasta (ik gebruik een milde van pataks, maar je kunt dus ook een ander kruidenmengsel gebruiken)
100 gram rozijnen
850 ml kokend water
2 kippenbouillonblokjes
geroosterd amandelschaafsel
rijst een half uurtje weken in warm water, daarna goed afspoelen in een vergiet/zeef onder de kraan tot het water helder is.
ui in dunne halve ringen snijden en in de boter 10 minuten zachtjes bakken met het laurierblad, de kardamom(peulen), en kaneelstokje tot de uien zacht zijn. Dan de kurkuma, kip en currypasta erbij en 2 minuten meebakken.
Rijst, rozijnen, water en bouillonblokjes erbij doen en even hard aan de kook brengen. deksel op de pan doen, vuur helemaal laag zetten en 5 minuten zachtjes laten koken. Vuur helemaal uitzetten en nog 15 minuten laten staan (niet doorroeren ofzo, gewoon deksel op de pan laten). Daarna goed doorroeren, eventueel beetje fijngesneden koriander erdoorheen en serveren met geroosterd amandelschaafsel eroverheen (cashewnoten ook lekker)
Zure komkommer is lekker erbij, naan, chutney, salade.
Restant volgende dag erg lekker als koude rijstsalade.
donderdag 2 september 2010 om 12:54
donderdag 2 september 2010 om 12:55
donderdag 2 september 2010 om 12:56
Ik dacht aan kip met pruimen/abrikoos, ben niet dol op lam. Zie genoeg lekkere recepten trouwens. Denk dat ik misschien zondag ermee aan de slag ga. Ik las dat je hem in oven als op vuur kan gebruiken maar als je hem op het vuur zet moet hij eerst 6 uur onder water staan?
Wil nog even ergens rash al chanout halen, heb het hier in de buurt niet kunnen vinden helaas.
Wil nog even ergens rash al chanout halen, heb het hier in de buurt niet kunnen vinden helaas.
donderdag 2 september 2010 om 13:32