Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Och IBI

Wat een naar bericht weer!

*steekt gelijk een kaarsje aan*
IBI wat naar. ;hug:

Ik steek nu een kaarsje aan voor HIH!
Jeetje, IBI, ik brand ook even een kaarsje voor je. Heel veel sterkte!
Verdorie Ibi, ik ben geschokt.

Logisch dat je bang bent.

IBI, hoe kan dit nu in een keer. Hou je taai meissie! Het houdt ook maar niet op, verdorie. Sterkte.
Hij ligt nu aan de beademing.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 02 september 2010 @ 17:56:

Hij ligt nu aan de beademing.

o nee hoe kan dit nu ineens? ik las net over het slechte gesprek. wat een ellende en wat moet je veel meemaken.

veel sterkte, ik brand een kaarsje voor je.
is dat omdat hij al geopereerd is, IBI, of alvast omdat hij nog moet?

IBI, wat heftig.

Hij moet nog geopereerd worden. Ademhalen ging slechter hij valt ook steeds weg
Ow jeetje wat heftig IBI. Ik hoopt zo dat het goed komt, ik zit hier echt met kippenvel te lezen.
Wat is er dan gebeurd ibi? omdat hij nu geopereerd moet worden?
Pff ieb, in gedachten ben ik bij jullie!

Heel veel sterkte, kaars brandt...
IBI, wat ontzettend naar dit. Ik hoop dat ze enig idee hebben hoe dit komt en hoe het op te lossen is.
Och lieverd wat een verschrikkelijk verdrietig wending.. alweer..

Heel veel sterkte
Ooh IBI, wat zul je bang zijn. Zelfs ik ben al bang, ook al ben ik maar een meelezer. heelveel knuffels
Je kent me waarschijnlijk niet, ik kom hier wel vaak even kijken.

Dit gaat alle kracht te boven meisje, wat moeilijk.

Ik wil je toch een knuffel brengen. Helaas alles wat ik kan doen.

ibi

Deze kunnen jullie wel gebruiken

Hey lieve schat,

Wat lees ik allemaal voor ellende... Heel veel sterkte meis! Ik brand een kaarsje voor je...
Jezus IBI, wat een vreselijke berichten. Ik leef met je mee. Sterkte lieverd.

A dirty mind is a joy forever

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven