Vleesvervangers
zaterdag 4 september 2010 om 17:03
Hallo allemaal!
Ik ben geen vegetarier, maar vind het af en toe wel eens lekker om bijv. een vegetarische burger te eten. Nu heb ik eerder de vegetarische burger van Vivera gehad, maar dit vond ik echt heel erg tegenvallen.
Er zat een hele vreemde smaak aan die erg snel tegen ging staan.
Welke vleesvervangers vinden jullie het lekkerst?
Ik ben geen vegetarier, maar vind het af en toe wel eens lekker om bijv. een vegetarische burger te eten. Nu heb ik eerder de vegetarische burger van Vivera gehad, maar dit vond ik echt heel erg tegenvallen.
Er zat een hele vreemde smaak aan die erg snel tegen ging staan.
Welke vleesvervangers vinden jullie het lekkerst?
zaterdag 4 september 2010 om 19:04
Geen broodje bij de avondmaaltijd?
Neem je dan helemaal geen koolhydraten?
Geen aardappels, pasta, rijst ofzo, want dat komt natuurlijk op hetzelfde neer als een broodje.
Het is een misverstand dat brood een dikmaker is.
Het zit boordenvol vezels( zeker als je de meergranen varianten neemt) en bevat amper vet.
Bovendien behoort het tot de langzame koolhydraten waardoor je langer een verzadigd gevoel hebt.Ook de vezels overigens geven je een vol gevoel waardoor de kans om tussendoor te snacken minder is.
Even uit mijn hoofd:
Bruin Bolletje: 120 kal.
Vega hamburger tivall misschien maar 140 ( 1 hamburger is waarschijnlijk minder dan 100 gram)
Sla met rauwkost 50 kal.
Wat sausjes erbij kom je om en nabij de 400 kal. voor een volledige maaltijd.
Dat is echt niet veel
En hou je nog een 1000 tot 1200 kal over voor de dag( en dan ben je met weinig kal. per dag aan het lijnen)
Neem je dan helemaal geen koolhydraten?
Geen aardappels, pasta, rijst ofzo, want dat komt natuurlijk op hetzelfde neer als een broodje.
Het is een misverstand dat brood een dikmaker is.
Het zit boordenvol vezels( zeker als je de meergranen varianten neemt) en bevat amper vet.
Bovendien behoort het tot de langzame koolhydraten waardoor je langer een verzadigd gevoel hebt.Ook de vezels overigens geven je een vol gevoel waardoor de kans om tussendoor te snacken minder is.
Even uit mijn hoofd:
Bruin Bolletje: 120 kal.
Vega hamburger tivall misschien maar 140 ( 1 hamburger is waarschijnlijk minder dan 100 gram)
Sla met rauwkost 50 kal.
Wat sausjes erbij kom je om en nabij de 400 kal. voor een volledige maaltijd.
Dat is echt niet veel
En hou je nog een 1000 tot 1200 kal over voor de dag( en dan ben je met weinig kal. per dag aan het lijnen)
zaterdag 4 september 2010 om 19:05
quote:Eternal_Sunshine schreef op 04 september 2010 @ 18:40:
Ik zie wel trouwens dat het aantal calorieen op de website die je net gaf niet overeenkomt met de verpakking van het product. De calorieen op de website zijn een stuk lager dan op de verpakking.
10 kal. lager maar
Dat stop je in een holle kies.
Ik zie wel trouwens dat het aantal calorieen op de website die je net gaf niet overeenkomt met de verpakking van het product. De calorieen op de website zijn een stuk lager dan op de verpakking.
10 kal. lager maar
Dat stop je in een holle kies.

zaterdag 4 september 2010 om 19:14
Wat ik me nog steeds oprecht afvraag waarom die producten van die 'stomme' namen hebben? Vegetarische schnitsel/worst/burger etc. Het zijn geen schnitsel/worst/burger. Het zijn vervangers en hebben niks met vlees van doen.
Een aantal jaren geleden heb ik op een beurs Valess en Q(u)orn geproefd. OMG, wist niet hoe snel ik het kwijt moest. Vegetarisch niet mijn ding.
Een aantal jaren geleden heb ik op een beurs Valess en Q(u)orn geproefd. OMG, wist niet hoe snel ik het kwijt moest. Vegetarisch niet mijn ding.
zaterdag 4 september 2010 om 19:50
zaterdag 4 september 2010 om 19:58
Ik hou wel van vegetarisch eten, maar vleesvervangers zijn niet perse nodig... Je kunt ook rustig een paar dagen alleen aardappelen en groenten (of pasta, of couscous, of rijst, of gierst of whatever) eten zonder vlees of een vervanger.. Wij gooien vaak noten door de salade of door een groenten-prutje, en eten maximaal 3 keer per week vlees en 1 of 2 keer per week vis. We eten ook vaak quorn of tahoe (tofu). Moet je wel op oefenen, als je tahoe te lang bakt is het net rubber, en je moet het marineren, van zichzelf smaakt het naar helegaar niks.
Als je perse een vleesvervanger wil, zijn die groenteburgers van de AH best te doen en anders goed oefenen met tahoe of quorn...
Als je perse een vleesvervanger wil, zijn die groenteburgers van de AH best te doen en anders goed oefenen met tahoe of quorn...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
zaterdag 4 september 2010 om 20:08

zaterdag 4 september 2010 om 20:27
quote:isolde55 schreef op 04 september 2010 @ 18:03:
Probeer de diepvries vegetarische burgers van de Aldi eens. Die vind ik erg lekker en kosten geen drol. Voorla die met spinazie en mozarella vind ik er lekker.
Bij de Aldi???? Nog nooit gezien bij geen enkele Aldi hier in de omgeving.
Zelf vind ik Tival het lekkerste en Quorn.
Probeer de diepvries vegetarische burgers van de Aldi eens. Die vind ik erg lekker en kosten geen drol. Voorla die met spinazie en mozarella vind ik er lekker.
Bij de Aldi???? Nog nooit gezien bij geen enkele Aldi hier in de omgeving.
Zelf vind ik Tival het lekkerste en Quorn.
zondag 5 september 2010 om 00:23
Ik vind (bijna) alle vega Tivall producten van de AH erg lekker. En moet toch niet zo ingewikkeld zijn om voor jou een vegaburger te bakken ipv het vlees dat je ouders eten? De meeste zijn in 5-8 minuten klaar.
Ik zag dat het in de aanbieding is ja, maar volgens mij heb ik niet genoeg ruimte in de vriezer om flink in te slaan.
Ik zag dat het in de aanbieding is ja, maar volgens mij heb ik niet genoeg ruimte in de vriezer om flink in te slaan.
woensdag 8 september 2010 om 20:24
deze vega-rondo is mijn favoriet:
http://www.tivall.nl/product.asp?id=21
ik lust ook graag vegetarische vervangers. ik ga die rondo binnenkort maar weer eens kopen als het in de bonus is (inslaan bedoel ik hahaha)
http://www.tivall.nl/product.asp?id=21
ik lust ook graag vegetarische vervangers. ik ga die rondo binnenkort maar weer eens kopen als het in de bonus is (inslaan bedoel ik hahaha)