getuige geweest van zelfmoord gisteren

vrijdag 3 september 2010 om 17:23
Ik wil hier iets kwijt wat ik gisteren mee heb gemaakt:
Ik stond in de keuken om koffie te gaan zetten,rond 7:50 s'ochtends en toen hoorde ik een harde gill,een klap en het was ff
een paar seconden stil.Toen hoorde ik een paar meisjes en kinderen beneden gillen (het was rond schooltijd)en ik dacht eerst
dat die klap misschien een schot of een ontploffte brommer waaruit de brand was ontstaan.Dus ik ging naar buiten kijken (stond op de 7e verdieping)en toen keek ik eerst naar rechts naar de meiden en toen naar links.
Toen zag ik het afschuwelijke:Er lag daar eens mens op de grond,een man,1 meter naast onze auto en bloedspetters overal.Ik schrok me rot.Ik zag hem liggen,helemaal zonder leven en alles,gewoon afschuwelijk en iedereen beneden gewoon in shock.Iemand heeft dan een wit doek over hem gelegd.
Het was zelfmoord.Degene is van de 11e verdieping gesprongen.
Hoorde dat het iemand van 30 was met 2 kinderen en woonde niet
in onze flat.Ik vind de beelden afschuwelijk en zie hem nog steeds
liggen.Inmiddels gaat het beter omdat ik daarover heb gepraat.
Heb zelf mijn vriend gebeld dat hij ff naar me toen kwam en dat heeft hij toen ook gedaan.
En ik had nog een drukke dag ook.Heb het huishouden gedaan,boodschappen,sollicitatiegesprek voorbereid,rennen en vliegen en dezelfde dag nog 13:30 gesprek.Dat is wel goed gelukt
maar ik was gisteren doodmoe ook vanwege het malen en sporten
lukkte niet.Het koste me gewoon energie.
Ik ken die persoon dan wel niet maar het doet me wel verdriet om
dit te zien en ik ben enorm geschrokken.Ik kon moeilijk in slaap komen gisteren maar heb voor de rest redelijk geslapen.
Ik vind het allemaal heel heftig,die grill,de klap en dan het lichaam dat ik zag liggen.De grill klonk als een oerkreet met emoties en pijn die eruitmoesten.
Ik ben blij dat ik hem niet heb zien vallen en mijn vriend was net
de deur uit en 5 minuten weg,heeft het gelukkig niet gezien.Hij heeft ook een neef gehad die zelfmoord gepleegd heeft en heeft
hem ook zien liggen
Maar dat hij slechts 1 meter naast onze auto is gevallen vind ik zelf op dit moment nogal eng.En ik vind het ook heel erg voor de
kinderen en de andere mensen die beneden stonden.
Met mij gaat het nu weer goed en ik zal het ook een plek kunnen
geven,heb vrienden en familie om me heen maar dan alsnog ben ik enorm geschrokken en het doet me alsnog verdriet dat deze jonge man het leven niet meer aankon.En als iemand zoiets van plan is dan hou je degene vaak niet tegen zo triest het ook is.
Wat ik met dit topic wil:Ik wil niet meer dan mijn ei kwijt,zeker geen aandachttrekster uithangen en vroeg me af of er meer zijn die
dit mee hebben gemaakt zoiets?
Bedankt voor het luisteren!Ik weet niet of het vandaag nog gaan
lukken om te reageren.
Ik stond in de keuken om koffie te gaan zetten,rond 7:50 s'ochtends en toen hoorde ik een harde gill,een klap en het was ff
een paar seconden stil.Toen hoorde ik een paar meisjes en kinderen beneden gillen (het was rond schooltijd)en ik dacht eerst
dat die klap misschien een schot of een ontploffte brommer waaruit de brand was ontstaan.Dus ik ging naar buiten kijken (stond op de 7e verdieping)en toen keek ik eerst naar rechts naar de meiden en toen naar links.
Toen zag ik het afschuwelijke:Er lag daar eens mens op de grond,een man,1 meter naast onze auto en bloedspetters overal.Ik schrok me rot.Ik zag hem liggen,helemaal zonder leven en alles,gewoon afschuwelijk en iedereen beneden gewoon in shock.Iemand heeft dan een wit doek over hem gelegd.
Het was zelfmoord.Degene is van de 11e verdieping gesprongen.
Hoorde dat het iemand van 30 was met 2 kinderen en woonde niet
in onze flat.Ik vind de beelden afschuwelijk en zie hem nog steeds
liggen.Inmiddels gaat het beter omdat ik daarover heb gepraat.
Heb zelf mijn vriend gebeld dat hij ff naar me toen kwam en dat heeft hij toen ook gedaan.
En ik had nog een drukke dag ook.Heb het huishouden gedaan,boodschappen,sollicitatiegesprek voorbereid,rennen en vliegen en dezelfde dag nog 13:30 gesprek.Dat is wel goed gelukt
maar ik was gisteren doodmoe ook vanwege het malen en sporten
lukkte niet.Het koste me gewoon energie.
Ik ken die persoon dan wel niet maar het doet me wel verdriet om
dit te zien en ik ben enorm geschrokken.Ik kon moeilijk in slaap komen gisteren maar heb voor de rest redelijk geslapen.
Ik vind het allemaal heel heftig,die grill,de klap en dan het lichaam dat ik zag liggen.De grill klonk als een oerkreet met emoties en pijn die eruitmoesten.
Ik ben blij dat ik hem niet heb zien vallen en mijn vriend was net
de deur uit en 5 minuten weg,heeft het gelukkig niet gezien.Hij heeft ook een neef gehad die zelfmoord gepleegd heeft en heeft
hem ook zien liggen
Maar dat hij slechts 1 meter naast onze auto is gevallen vind ik zelf op dit moment nogal eng.En ik vind het ook heel erg voor de
kinderen en de andere mensen die beneden stonden.
Met mij gaat het nu weer goed en ik zal het ook een plek kunnen
geven,heb vrienden en familie om me heen maar dan alsnog ben ik enorm geschrokken en het doet me alsnog verdriet dat deze jonge man het leven niet meer aankon.En als iemand zoiets van plan is dan hou je degene vaak niet tegen zo triest het ook is.
Wat ik met dit topic wil:Ik wil niet meer dan mijn ei kwijt,zeker geen aandachttrekster uithangen en vroeg me af of er meer zijn die
dit mee hebben gemaakt zoiets?
Bedankt voor het luisteren!Ik weet niet of het vandaag nog gaan
lukken om te reageren.
zondag 5 september 2010 om 00:00
quote:Geraldine schreef op 04 september 2010 @ 21:51:
famke,prachtig gedicht!
juf_achterbak,ik kan me voorstellen dat jij dat vervelend vind als
je niet begrepen wordt.Als je een luisternd oor wilt dan kan dat
hier.In ieder geval een heel dikke,warme,lieve en welgemeende
knuf!Ik leef met je mee.
En de rest hier allemaal die heftige dingen hebben meegemaakt
ook veel sterkte en nogmaals bedankt voor jullie reacties!
Ik ga zo meteen tv kijken,wat afleiding en ik weet wel zeker dat
ik het een plek kan geven.Uiteraard komen soms nog emoties
los en die laat ik dan gaan.Dank je wel, en jullie ook heel veel sterkte
famke,prachtig gedicht!
juf_achterbak,ik kan me voorstellen dat jij dat vervelend vind als
je niet begrepen wordt.Als je een luisternd oor wilt dan kan dat
hier.In ieder geval een heel dikke,warme,lieve en welgemeende
knuf!Ik leef met je mee.
En de rest hier allemaal die heftige dingen hebben meegemaakt
ook veel sterkte en nogmaals bedankt voor jullie reacties!
Ik ga zo meteen tv kijken,wat afleiding en ik weet wel zeker dat
ik het een plek kan geven.Uiteraard komen soms nog emoties
los en die laat ik dan gaan.Dank je wel, en jullie ook heel veel sterkte

zondag 5 september 2010 om 13:09

zondag 5 september 2010 om 13:13
Met mijn vriend en mij gaat het goed.Behalve gisteren avond was er een moment dat het ff terugkwam ik ik het gevoel had
gek te worden.Nu heeft een goede vriendin mij opgebeld om te
vragen hoe het ging.Voor de rest vandaag ook leuke plannen en
afleiding voro de boeg.Morgen naar de condoleance kan ik beginnen het goed af te sluiten voor mezelf en mijn vriend.
Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties!
gek te worden.Nu heeft een goede vriendin mij opgebeld om te
vragen hoe het ging.Voor de rest vandaag ook leuke plannen en
afleiding voro de boeg.Morgen naar de condoleance kan ik beginnen het goed af te sluiten voor mezelf en mijn vriend.
Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties!
zondag 5 september 2010 om 16:11
Wat vreselijk ! Ik kan mij heel goed voorstellen, welke impact dit heeft op je ! Praat erover, ook al is dat na weken, maanden of jaren.
Als kind is een tante van mij voor de trein gesprongen, ze liet 4 kinderen achter. De jongste 3 of 4, de oudste een jaar of 10.
Ik denk nog regelmatig aan haar, ook al is het ruim 30 jaar geleden alweer.
Tijdens mijn 1e baantje als wijkverpleegkundige heb ik iemand langs het raam zien vallen. Ik was bij een cliente, zij woonde in een flat van 12 (?) hoog, ergens halverwege en plots zagen wij een lichaam naar beneden vallen. Ook een zelfmoordpoging met een dodelijke afloop. Ik herinner het mij nu weer, nu ik jouw verhaal lees. Wat een wanhoop moet iemand voelen om dit te doen.
Sterkte meid !
Als kind is een tante van mij voor de trein gesprongen, ze liet 4 kinderen achter. De jongste 3 of 4, de oudste een jaar of 10.
Ik denk nog regelmatig aan haar, ook al is het ruim 30 jaar geleden alweer.
Tijdens mijn 1e baantje als wijkverpleegkundige heb ik iemand langs het raam zien vallen. Ik was bij een cliente, zij woonde in een flat van 12 (?) hoog, ergens halverwege en plots zagen wij een lichaam naar beneden vallen. Ook een zelfmoordpoging met een dodelijke afloop. Ik herinner het mij nu weer, nu ik jouw verhaal lees. Wat een wanhoop moet iemand voelen om dit te doen.
Sterkte meid !
zondag 5 september 2010 om 16:18
Vreselijk vind ik dat. Het is een wanhoopsdaad, maar mensen die publiekelijk zelfmoord plegen schepen anderen op met een trauma.
Voel je geen aandachttrekster zeg! Dit is niet zomaar een onderwerp.
Ik kan me voorstellen dat je daar van schrikt en het lijkt me afschuwelijk om zoiets te horen of zien.
Voel je geen aandachttrekster zeg! Dit is niet zomaar een onderwerp.
Ik kan me voorstellen dat je daar van schrikt en het lijkt me afschuwelijk om zoiets te horen of zien.

zondag 5 september 2010 om 20:06
Juf_achterbak,hoe gaat het vandaag met je?Ik leef met je mee
en wil je laten weten dat je niet alleen bent.Als je van je af wilt
schrijven dan ben je van harte welkom.
Gabje,wat erg dat van je tante en dat dacht ik ook toen mijn
excolega sprong.Ik vind het vreselijk dat hij kinderen en vrouw
achter heeft gelaten.
Marja en Aartpiraat,bedankt en bedankt dat ik hierover mag
praten.Dat blijf ik ook doen als het nodig is.
en wil je laten weten dat je niet alleen bent.Als je van je af wilt
schrijven dan ben je van harte welkom.
Gabje,wat erg dat van je tante en dat dacht ik ook toen mijn
excolega sprong.Ik vind het vreselijk dat hij kinderen en vrouw
achter heeft gelaten.
Marja en Aartpiraat,bedankt en bedankt dat ik hierover mag
praten.Dat blijf ik ook doen als het nodig is.

zondag 5 september 2010 om 20:27
quote:Geraldine schreef op 05 september 2010 @ 13:09:
[...]
Ja,ik heb het weggehaald.Maar dan moet jij ook die zin van mij
die je gekwot hebt eruithalen omdat het daarinstaat.Dat kan ik namelijk niet doen. i know, maar moest het toch even aangeven op deze manier Nu nog die andere forummer die jou weer ge-quote had. Wordt best ingewikkeld zo
[...]
Ja,ik heb het weggehaald.Maar dan moet jij ook die zin van mij
die je gekwot hebt eruithalen omdat het daarinstaat.Dat kan ik namelijk niet doen. i know, maar moest het toch even aangeven op deze manier Nu nog die andere forummer die jou weer ge-quote had. Wordt best ingewikkeld zo

zondag 5 september 2010 om 20:41
quote:luna30v schreef op 05 september 2010 @ 20:28:
[...]
nu snap ik het niet meer.
O toch wel, nu is alles weg. Bedankt dames
Ha,ha luna,don't worry!Ik snap best dat je het zei.Vind het
eigenlijk veel erger als mensen adres en naam neerzetten.Dat is
wel eens gebeurd en dat zou ik natuurlijk nooit doen.
Hoe is het nu met je?Ik wens je ook veel sterkte.
[...]
nu snap ik het niet meer.
O toch wel, nu is alles weg. Bedankt dames
zondag 5 september 2010 om 20:44
quote:Geraldine schreef op 05 september 2010 @ 20:41:
[...]
Ja maar als mensen de datum van het incident weten.. met de plaats en het voorval dan is het makkelijk googelen heh? Dan hebben ze je straatnaam ook... enz enz. Kweenie, ben erg op mn hoede wat dat betreft.
Met mij gaat het goed. Ik heb het wel veel in mn hoofd zitten.. elke keer als ik de flat naar binnen en naar buiten ga kijk ik toch weer naar die plek. Ik las dat het nu waarschijnlijk nog dichterbij komt voor jou omdat je weet wie het was.. Pff.. heftig hoor..
[...]
Ja maar als mensen de datum van het incident weten.. met de plaats en het voorval dan is het makkelijk googelen heh? Dan hebben ze je straatnaam ook... enz enz. Kweenie, ben erg op mn hoede wat dat betreft.
Met mij gaat het goed. Ik heb het wel veel in mn hoofd zitten.. elke keer als ik de flat naar binnen en naar buiten ga kijk ik toch weer naar die plek. Ik las dat het nu waarschijnlijk nog dichterbij komt voor jou omdat je weet wie het was.. Pff.. heftig hoor..

zondag 5 september 2010 om 20:54
Luna,ik begrijp wat je bedoelt en ben uiteraard ook altijd voorzichtig.Ik kijk ook vaak naar de plek als ik buiteloop.Het is
allemaal zo vers.Mijn vriend wil op dit moment zijn auto niet
daar gaan parkeren omdat hij daar stond 1 meter van de gebeurtenis.Uiteraard hebben we er veel over gepraat en helaas
kan je het niet ongedaan maken.Maar praten erover helpt ons
(het werkt voor iedereen natuurlijk anders).
Ga nu tv kijken.Alvast welterusten (al is het nogal vroeg).
allemaal zo vers.Mijn vriend wil op dit moment zijn auto niet
daar gaan parkeren omdat hij daar stond 1 meter van de gebeurtenis.Uiteraard hebben we er veel over gepraat en helaas
kan je het niet ongedaan maken.Maar praten erover helpt ons
(het werkt voor iedereen natuurlijk anders).
Ga nu tv kijken.Alvast welterusten (al is het nogal vroeg).
zondag 5 september 2010 om 21:09
maandag 6 september 2010 om 05:35
Mijn tante woont in hetzelfde flat. Ik was op een verjaardag en ze had het er over. Ik vroeg wanneer het was en het klopt met het verhaal hier op het forum. Een flat verder is jaaaaaaren geleden een jongetje naar beneden gegooid door een man, omdat hij met een bal speelde op de galerij. Dat heeft een vriendin van mij gezien. Daar heeft ze goed last van gehad. Zelf heb ik ook 3 keer iemand zien springen (ander 'plein', met 5 flats), en 1 keer zien landen. Ik fietste naar huis, was 8.
Inmiddels ben ik 29 en ik denk er nog wel eens aan. Wil je veel sterkte wensen TO. Helemaal omdat je weet om wie het gaat.
Inmiddels ben ik 29 en ik denk er nog wel eens aan. Wil je veel sterkte wensen TO. Helemaal omdat je weet om wie het gaat.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
maandag 6 september 2010 om 06:53
quote:Geraldine schreef op 03 september 2010 @ 20:28:
Ik heb het aangepast.Uiteraard twijfel ik soms eraan hoe je een
woord schrijft en als ik dan snel iets tip dan sta ik er niet altijd bij
stil.Ik vind Nederlands soms moeilijk schrijven omdat het zo op mijn moedertalen Duits en Deens lijkt.Ik heb er zelf 2 cursussen voor gevolgd om beter te worden.Vind eigenlijk dat ik het aardig
doe.(Offtopic,nu weer ontopic).
Maar nu moet ik echt weg.
Je doet het ook best aardig!
Alleen je zou wel een spatie na de punt (of vraagteken / uitroepteken) aan het einde van een zin kunnen zetten. Dat leest wat makkelijker.
Ik heb het aangepast.Uiteraard twijfel ik soms eraan hoe je een
woord schrijft en als ik dan snel iets tip dan sta ik er niet altijd bij
stil.Ik vind Nederlands soms moeilijk schrijven omdat het zo op mijn moedertalen Duits en Deens lijkt.Ik heb er zelf 2 cursussen voor gevolgd om beter te worden.Vind eigenlijk dat ik het aardig
doe.(Offtopic,nu weer ontopic).
Maar nu moet ik echt weg.
Je doet het ook best aardig!
Alleen je zou wel een spatie na de punt (of vraagteken / uitroepteken) aan het einde van een zin kunnen zetten. Dat leest wat makkelijker.

maandag 6 september 2010 om 09:05
quote:kookwekkertje01 schreef op 06 september 2010 @ 05:35:
Mijn tante woont in hetzelfde flat. Ik was op een verjaardag en ze had het er over. Ik vroeg wanneer het was en het klopt met het verhaal hier op het forum. Een flat verder is jaaaaaaren geleden een jongetje naar beneden gegooid door een man, omdat hij met een bal speelde op de galerij. Dat heeft een vriendin van mij gezien. Daar heeft ze goed last van gehad. Zelf heb ik ook 3 keer iemand zien springen (ander 'plein', met 5 flats), en 1 keer zien landen. Ik fietste naar huis, was 8.
Dat verhaal heb ik ook gehoord.Die man moet ziek zijn geweest
dat hij gewoon een jongetje en dan nog eentje van iemand anders
naar beneden heeft gegooeid.Toen woonden we nog niet hier.Maar
dat vind ik erg heftig en daar maak ik me kwaad om.
Bedankt voor je steun!
Dat verhaal heb ik ook gehoord.Die man moet ziek zijn geweest
dat hij gewoon een jongetje en dan nog eentje van iemand anders
naar beneden heeft gegooeid.Toen woonden we nog niet hier.Maar
dat vind ik erg heftig en daar maak ik me kwaad om.
Bedankt voor je steun!

maandag 6 september 2010 om 09:34
Geraldine, sterkte vandaag als je naar de condoleance gaat. Prettig dat je de nabestaanden steun kan betuigen.
Verschrikkelijk om zoiets mee te maken. Mijn onderbuurvrouw is 2 jr. geleden van de 9e etage naar beneden gevallen/ gesprongen. Ik weet niet of zij het bewust gedaan heeft of is gevallen. Ik herken wel het akelige gegil, toen zij viel.
Verschrikkelijk om zoiets mee te maken. Mijn onderbuurvrouw is 2 jr. geleden van de 9e etage naar beneden gevallen/ gesprongen. Ik weet niet of zij het bewust gedaan heeft of is gevallen. Ik herken wel het akelige gegil, toen zij viel.

maandag 6 september 2010 om 17:24
Melpomene,je het is diep triest zoiets.Maar nog triester als je het in open publiek doet als er kleine kinderen bijzijn.Ik begrijp
best dat het leven af en toe supermoeilijk is en dat het ook gewoon heel veel pijn kan doen.Maar ik had er liever niet vrijwillig getuige van willen zijn.Tussendoor voel ik ook wat
woede daarom opkomen.Is dat normaal?En aan de andere
kant ook weer meelij met die kennis van ons.
Ga me nu voorbereiden.
best dat het leven af en toe supermoeilijk is en dat het ook gewoon heel veel pijn kan doen.Maar ik had er liever niet vrijwillig getuige van willen zijn.Tussendoor voel ik ook wat
woede daarom opkomen.Is dat normaal?En aan de andere
kant ook weer meelij met die kennis van ons.
Ga me nu voorbereiden.

maandag 6 september 2010 om 17:48
quote:Juf_achterbak schreef op 05 september 2010 @ 21:09:
Hoi Geraldine, Luna, vind het zo vreselijk allemaal.
Kan het allemaal niet zo goed handlen.
Wil jullie tropic niet vervuilen, maar bedankt voor de uitnodiging.
Denk dat zulke dingen moeten slijten, ik ga ook maar tv kijken denk ik. Even zinnen verzetten.
Hoi Juf_achterbak,kan me voorstellen dat je het allemaal niet zo
goed kunt handlen.En je bent helemaal vrij erin of jij je verhaal
wilt vertellen of niet.Uiteraard,en dat wil ik ff kwijt,ga je daardoor absoluut niet mijn topic vervuilen.Ik denk aan je.
Leuke nick trouwens!
Hoi Geraldine, Luna, vind het zo vreselijk allemaal.
Kan het allemaal niet zo goed handlen.
Wil jullie tropic niet vervuilen, maar bedankt voor de uitnodiging.
Denk dat zulke dingen moeten slijten, ik ga ook maar tv kijken denk ik. Even zinnen verzetten.
Hoi Juf_achterbak,kan me voorstellen dat je het allemaal niet zo
goed kunt handlen.En je bent helemaal vrij erin of jij je verhaal
wilt vertellen of niet.Uiteraard,en dat wil ik ff kwijt,ga je daardoor absoluut niet mijn topic vervuilen.Ik denk aan je.
Leuke nick trouwens!