Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Het gaat op zich wel goed thuis. Hij is zelfs al even in bad geweest wat boven verwachting ging. Liggen nu in bed.
Alle reacties Link kopieren
Spannend, leuk, angstig, alles tegelijkertijd.

ik wil jullie een hele goede nacht toewensen, met z'n tweetje

Och IBI, wat komt er de laatste dagen ongekend veel over jullie en vooral ook jou heen. Dat "op zich" klinkt zo veelzeggend. Dat jullie deze keer een thuis zijn gegund mag zijn met meer rust dan de vorige keer. Eindelijk weer eens samen in júllie huis in een bed. Ga enorm duimen dat 6 okt gewoon lekker 6 okt blijft en tussendoor geen verrassingen meer voorbij komen.

Wat prachtig, al 5 nachten die je straks onbezorgd bij HIH kan zijn en toch ook even rust en ruimte voor jezelf kan nemen. Goud waard, het is je enorm gegund.
when you wish upon a star...
Wat lekker nu in jullie eigen beddeke, daar gaat uiteindelijk toch niets boven.

Ik blijf duimen voor jullie.

I don\'t need an excuse for being what I am.
Sluit me aan bij de mooie berichten/mooi plaatje van Jala, Berbke en Pixie!
Fijn ibi, samen slapen. Ik hoop dat jullie een fijne nacht hebben.
The time is now
Hey IBI, ik had hier 2 dagen niet gelezen, en lees nu dat HIH thuis is! Ik ben helemaal blij voor jullie. Geniet van het samenzijn!
Hee IBI, wat fijn dat HIH thuis is. Ben echt heel blij voor je.

Hebben jullie een beetje kunnen slapen?

Liefs
Ik hoop dat jullie goed hebben geslapen?
Goedemorgen, hoop dat julle een fijne nacht hebben gehad...
HIH zal wel blij zijn weer in eigen huis te zijn met jou en jullie hond.

Goed de nacht doorgekomen?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Goedemorgen, lekker geslapen allebei?
De nacht goed doorgekomen hebben beide slaapmedicatie vroeg ingenomen.

Hij vind het wel erg moeilijk veel dingen niet te kunnen zien/doen. We waren samen de hond aan het uitlaten en toen zei hij dingen als: je laat ons beide uit. Ook zegt hij dingen als dat hij binnenkort wel naar een tehuis moet omdat hij niet alleen thuis kan blijven en dat hij liever had gewild dood te zijn gegaan tijden de operatie. Zo moeilijk maar ik begrijp het gevoel ook wel.

Om 12.00 komt onze neef ons brengen naar het wc. Moeten echt wat dingen kopen zoals een winterjas voor hem. Hij moet goed ingepakt zitten en hij heeft het snel koud. Zelfs de kachel staat nu al aan. Niks voor ons
Ach, IBI, wat moeilijk voor jullie. Is het mogelijk dat hij psychische hulp krijgt, want ook jij zit met zoveel in je hoofd. En dan ook nog zijn angsten dragen wordt misschien teveel voor je.

Ja, begrijpelijk dat hij het koud heeft. Steek maar lekker de kachel aan.

knuf
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
IBI
quote:thee schreef op 07 september 2010 @ 00:20:

Paloma, zou je me evt. willen mailen?Ga ik nu meteen doen.
Sta al drie kwartier bij de apotheek voor zijn medicatie. Toch niet normaal zeker als je bedenkt dat ik gelijk aan de beurt was.
Dat zal mee een beste tas vol worden dan?
Ik weet het niet kip want na nog ff gewacht te hebben vroegen ze of ze het mochten bezorgen. Grrr

heb oorthermometer gekocht. Prijzig geintje maar wel echt nodig de komende tijd.
Die heb je hoop ik niet bij de apotheek gekocht? Bij Blokker/Kruidvat/Trekpleister zijn ze waarschijnlijk aanzienlijk goedkoper!
nee kip heb ik bij de etos gekocht. Kruidvat had ze hier niet apotheek trouwens ook niet. Wilde vergelijkend warenonderzoek doen maar er viel niks te vergelijken.
hey meis kwam weer even bij je kijken.. heb je een jas gevonden?

Lastig die dillema's waar je nu tegen aan loopt. Kan me er totaal geen voorstelling van maken, maar ik vind hoe ik je hier 'lees" dat je het geweldig doet! En vraag me echt af of ik zo sterk zou zijn als jij! liefs

Lieve ibi, ik zet niet vaak wat neer, want ik weet vaak niet wat. Maar nu wilde ik je toch even zeggen dat ik jou, en niet te vergeten HIH, echt hele stoerderts vind.
Ibi, dank je voor je mailtje terug.

soort van hier want nadat ik gister IBI de eerste 5 nachten 'huis' kon geven, zijn we al bijna op de tweede keer 5 nachten. Dus ook dank voor jullie vertrouwen in mij.

IBI en HIH, goed weekend zonder complicaties gewenst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven