Pasta..!

03-11-2007 12:26 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben zelf een fervent pasta-eter, en daarom lijkt het me leuk om hier je favoriete pastarecept neer te zetten. Dan kunnen we het allemaal uitproberen!

Zelf vind ik deze erg lekker:

Nodig:

een dunne prei

een teen knoflook

klein bakje slagroom

een ons gerookt ontbijtspek

een blik gepelde tomaten

een klein blikje tomatenpuree

een ons geraspte kaas

tijm

tagliatelle

Snijd de prei in kleine ringen, pers de knoflook. Fruit in een hapjespan. Daarna de gesneden ontbijtspek erbij. Aanbakken. Omroeren. Daarna: het blik gepelde tomaten erbij, mèt vocht. Roeren enzo.(Je kent dat wel).

Daarna: blikje tomatenpuree erbij. Roeren. Als laatste het potje slagroom erbij.

Weer even laten pruttelen. Daarna: een gedeelte van de geraspte kaas erbij. Weer even lekker laten pruttelen. Maak het gerecht af met wat tijm.

Kook ondertussen de tagliatelle.

Serveren met de rest van de kaas.

Het smaakt echt zalig.
Wat een heerrrrlijke gerechten zie ik voorbij komen.... mmmmm echt om te smullen!

Ik ga even wat dingen overschrijven en proberen, wat een lekkernijen!! * kwijl*
Sartan, ik heb je gerecht nog niet gemaakt...ik heb vandaag een patatje gehaald...:) Maar ik bewaar de ingredienten voor morgen!

To be continued...
Hey Zamira, no prob leuk dat je effe een seintje geeft. Maar ik weet zeker dat je het lekker gaat vinden!!!! Mmmm.... misschien moet ik zelf de ingredienten ook maar weer in huis halen het was toch wel erg lekker. En ik moet eerlijk zeggen dat ik makkelijk 2 of 3 keer per week pasta kan eten (niet dezelfde hoor maar deze is vrij "nieuw" qua recept dus dan maak ik hem een aantal keer tot ik er weer mee klaar ben) Smakelijk dus!
Hey Sartan!!!

We hebben het net op! Het was zaaalig!! Zeer zeker voor herhaling vatbaar!

Mijn eter zei toen ze aan tafel schoof: "dit ruikt naar de zee", ze wist toen nog niet dat er ansjovis in zat...haha.
Echt leuk dat jullie het lekker vonden Zamirah.

Super! Ga hem morgen idd zelf maar weer maken.

Oh en volgende week ga ik een een keertje je Spametto proberen! (Naam is helemaal fout want krijg elke keer visioenen van een blik Spam om erdoor te roeren bleh)

Keep in touch..... again!

Een pasta'tje dat ik af en toe wel eens klaarmaak, én dat echt niet veel werk is: spirelli met prei en gehakt.

Bak je gehakt rul en kruid met peper en zout, kook je spirelli, kook/stoof je prei en laat uitlekken. Doe alles samen in een pot. Daarna maak je een sausje van room, geraspte kaas en een bouillonblokje (ik neem een pasta of groenten blokje), doe dit in de pot, en ... smakelijk!

Om het toch wat lijn-vriendelijker te maken kan je kiezen voor kippegehakt, of 50/50 américain/rundergehakt of gemengd gehakt, light room en light geraspte kaas.
popeye-pasta!
Je bedoelt met spinazie?? Da's wel bekend toch, met name Lasagna wordt daar erg lekker van.

(En wij worden er sterk van)
Oh wat een heerlijk topic! Ik hou van Pasta's, Maandag is altijd mijn makkelijke pasta dag; met spinazie, zalm en roomkaas! Makkelijk en erg lekker. Ga even snel jullie tips doorlezen.
quote:Salsita schreef op 04 november 2007 @ 15:09:

Oké, komt ie... dit is erg makkelijk en ontzettend lekker.

Ingredienten

Penne

Gerookte zalm (diepvries)

Spinazie (diepvries)

Boursin (light)

Kook de pasta,

Doe de spinazie in de wok

Snijd de zalm in vierkantjes en voeg die bij de spinazie

Als laatste de hele boursin (80 gram) er bij.

Smakelijk!

Variatie: kan ook met champignonroerbakmix ipv spinazie

ps ik weet niet of Sonja dit leuk vindt, maar who cares...

Ha Salsita, herkende je ballet schoentjes van een ander topic (meidenclub Amsterdam)

Dit pasta gericht is zo lekker en makkelijk, Voor mij is het mijn Maandag avond makkelijk en zeer lekker prakje. Grappig ik neem aan alleen maar Light.
Up! Zo zonde dat al deze recepten uit het eten-topic-beeld verdwijnen.
Mijn idee revival. Ik kende dit topic niet. Maar zit al kwijlend te lezen. Ga zeker wat uitproberen. Bedankt voor het uppen!
Geen idee of hij er al bij staat, maar deze vind ik zelf errrrug lekker:

Tortelinni (kan je zelf de vulling kiezen, ik doe vaak kaas)

Prei

Ui

1 pakje tomato frito van heinz

1/2 bakje boursin (of de goedkope variant, haha)

gerookte spekjes

Kook de tortelini

Bak de spekjes, doe de ui erbij. Snij de prei in ringen, bak die in de pan erbij. Voeg de tomato frito erbij. Laat die even warm worden. Roer de boursin erdoor, proef even of de saus romig genoeg is. Evt naar smaak meer boursin bij roeren.

KLAAR!
kipfilet in stukjes, cremefraiche, knoflook, paar scheppen rode pesto en advocado. Alles door elkaar en serveren met tagiatelli of papperdelle.
vraagje, ik ben erg verkouden en wil dus wat gezonds eten.

Nu wil ik eigenlijk zelf lasagna maken van zelfgemaakte tomatensaus en er eigenlijk ook een pak spinazie bij door gooien.

Maakt iemand wel eens op die manier lasagna? Is dat een beetje een combi? Nog aanvullende tips?

Mijn hoofd zit te verstopt om te bedenken of het lekker zal zijn...
Molie, spinazie en zelfgemaakte tomatensaus kan echt prima!

Wat heel lekker is, tenminste, als je daar van houdt , is blauwe kaas erbij! (gorgonzola oid) anders is geitenkaas en walnoten erg lekker erbij. (hier in huize tan wordt meestal vegetarisch gegeten)
hey sartan,

Ik heb nu gewoon met een pak de lasagna gemaakt. Maar wil het ook een keer zelf maken. Ik maak altijd een basis tomatensaus van Jamie Oliver, tomaat, basilicum, knoflook, ui chilipepers, zout, peper. En ik dacht dan lasagnebladen, pak bladspinazie en of bechamel of een zak geraspte kaas erbij.....

Blauwschimmel lijkt me ook lekker ja, om het weer wat pittiger te maken... Nou ja voor een volgende keer maar!
Voor 2 personen:

175 gr spaghetti

3 eidooiers

100 gr gerookte spekblokjes

klein bekertje creme fraiche

geraspte parmezaanse kaas

Kook de spaghetti volgens de gebruiksaanwijzing. Bak de spekjes uit, laat ze uitlekken op keukenpapier. Meng de eidooiers met de creme fraiche en de helft van de parmezaanse kaas. Doe hier veel versgemalen peper doorheen. Giet de spaghetti af, maar laat een klein beetje van het kookvocht erin zitten. Meng de spekjes en het creme fraiche/ei/kaas mengsel op laag vuur door de spaghetti, tot het begint te stollen. Dien direct op, strooi de rest van de kaas er over.

Nog een variatie hierop: knip wat rucola door het mengsel, ook erg lekker.
quote:molie schreef op 07 januari 2008 @ 19:55:

Ik maak altijd een basis tomatensaus van Jamie Oliver, tomaat, basilicum, knoflook, ui chilipepers, zout, peper. En ik dacht dan lasagnebladen, pak bladspinazie en of bechamel of een zak geraspte kaas erbij.....<snip>

Klinkt lekkerrrrrrr! Helaas heb ik al gegeten (niet zo'n sterke kookpoging van mannetjelief met nasi die ietsje te droog uit was gevallen.... wel lief... maar niet zo lekker dus ) Ik denk dat je wel moet zorgen dat het met de bladspinazie niet te flauw wordt zeg maar, dus extra chili, of idd xtra geraspte (parmezaanse? blauwe?) kaas of kruidenkaas door de spinazie (a la creme? ben ik zelf niet zo weg van maar mijn kleine nichtjes bijvoorbeeld vinden dit heerlijk)
Ik lees nu voor het eerst dit topic. Er staan erg lekkere recepten. En aangezien ik een pasta-fan ben, ga ik natuurlijk wel wat maken.
Mijn favorieten:

Voor 2 personen:

- Pak verse ravioli

- Prei

- Bakje boursin

- Blik tomaten

- groentebouillonblokjes

Evt. hamblokjes/cashewnoten

Prei bakken/boursin en tomaten erbij en een bouillonblokje om het te kruiden. Door de pasta roeren (die je ondertussen gekookt hebt...) cashewnoten erover en klaar!!

- 200g verse tagliatelle

- 200g peultjes

- 200 g sperziebonen

- zakje pijnboompitten

- bakje provencaalse spekreepjes

- rucola

- parmezaanse kaas/geitenkaas

- groentebouillon

pasta koken in bouillon. Spekreepjes en pijnboompitten bakken. Peultjes en sperziebonen koken. Alles door elkaar gooien en dan de kaas erbij.

- 200 g tagliatelle of penne

- 5 plakjes pancetta

- 150g gormas (evt aanpassen naar smaak)

- 100 ml room (evt aanpassen naar smaak)

- pijnboompitten

- zak versie spinazie

pasta koken. Pancetta uitbakken. Pijnboompitten bakken. Van de gormas en room een saus maken. Op het laatste moment de spinazie erdoor. Saus door de pasta roeren en dan de pancetta en pijnboompitten erover strooien.
quote:molie schreef op 07 januari 2008 @ 14:24:

vraagje, ik ben erg verkouden en wil dus wat gezonds eten.

Nu wil ik eigenlijk zelf lasagna maken van zelfgemaakte tomatensaus en er eigenlijk ook een pak spinazie bij door gooien.

Maakt iemand wel eens op die manier lasagna? Is dat een beetje een combi? Nog aanvullende tips?

Mijn hoofd zit te verstopt om te bedenken of het lekker zal zijn...Voor 'lasagna tricolore' doe ik om en om laagjes zelfgemaakte rode saus en groene saus (da's 1 pak spinazie met 1 kuipje kruidenkaas of blauwschimmel&roomkaas mengsel en wat gemalen peper). Bovenop de lasagna witte bechamelsaus met flink veel kaas.
Ow goede tip Yette! (en jij zei het ook al Sartan van de kruidenkaas)

Ik typ net op het wateetjevandaag topic dat ik een nieuw jamie recept ga uitproberen. Komt eigenlijk op het zelfde neer, ook spinazie en rode saus.

Dus een van de twee gaat het worden morgen... ben benieuwd!
Een van mijn favoriete pastarecepten (en nog makkelijk ook):

Penne

Pesto

Courgette

Knoflook

Olijven

Mozzarella

Pasta koken, ondertussen de groentes bakken. Als de pasta klaar is bij de groentes doen, pesto toevoegen en als laatste de olijven en de kaas.
Kan je topics ook opslaan ofzo? Ik moest weer veeuulllss te lang zoeken naar dit topic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven