materialisme vs. kinderen

11-09-2010 06:50 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zo bezie is het de laatste tijd de gewoonste zaak van de wereld dat vrouwen c.q. meisjes kinderen baren en na zes weken die hummeltjes in een dagopvang tiefen om vooral hun carrière niet mis te lopen .

Ik stel ik mij zo voor dat je er toch niet aan moet denken dat je je luxe leventje waarin je eigen huis met het halve tuincentrum van praxis en uiteraard droomkeuken en wellness centrum op de 1ste etage van je 2de hypotheek in je 3de huwelijk ,maar je kan natuurlijk ook zijn gaan hokken (maar dat terzijde) moet opgeven.

Voordeel is natuurlijk wel dat je dat gekrijs tenminste niet de hele dag hoeft te horen om nog maar te zwijgen van die volgescheten luier die verwisselt dient te worden . Dat ontloop je gelukkig een groot deel van de dag.

Aan het eind van je werkdag wanneer je je hummel gaat halen hoor je een enthousiaste medewerkster v/d dagopvang vertellen dat hummel zijn/haar eerste stapjes al gezet heeft en al 'mama' kan zeggen.

Gelukkig kun jij op Zaterdag trots met je stoere 'Buggie' én je Hummeltje flaneren over de woonboulevard o.i.d. Dat heb je écht verdient na zo'n hectische week op je werk.
Fleur, prima, wij passen ons wel aan. Nr1 weet de weg wel neem ik aan?
Volgens mij klinkt er ook wat jaloezie door bij TO.

Ik ben ook thuis voor Teun gebleven, hij blijft ons enigste kind en ik wil er gewoon lekker van genieten. Hallo Lidle, Zeeman etc... Maar vanaf volgend jaar maart ga ik weer actief op zoek naar een baan. Dan gaat hij naar de PSZ en mama weer eens voorzichtig aan het werk.

Monique
Ah, vrijbuiter is een vent. Die natuurlijk gewoon 40 uur werkt bij de gemeente Arnhem. Die het liefst een vrouwtje thuis heeft zitten die de boel draaiende houdt. Nu moet hij op maandag en woensdag koken (en bedenken wat te eten), meehelpen in het huishouden en af en toe op die krijsende schijtende kindertjes passen zodat moeder de vrouw aan haar carrière kan werken. Zielig hoor....

Monique
Zo'n vermoeden heb ik ook.

En dat bevalt hem allemaal niet en daarom opent hij een topic waarin hij de werkende vrouwen afzeikt.

Waarschijnlijk wil zijn vrouw vandaag uitslapen omdat ze gisteren heeft gewerkt en dat kan hij niet zo goed hebben?
quote:luna1 schreef op 11 september 2010 @ 08:27:

Tis toch wat hè, die vrouwtjes van tegenwoordig!

Tsss, hoe denigrerend 'die vrouwtjes van tegenwoordig'

Een kind is een levend wezen met een gevoel en ziel , niet een dvd-tje of de nieuwste gadget. Zo wordt er wél mee omgegaan. Als mensen over hun 'kids' praten hoor ik tussen de regels door wél dat soort shit.

Ik heb het hier over personen die en,en,en, i.p.v. concessies te willen doen of een pauze in te lassen m.b.t. hun carriëre.

Beter zou nog zijn wanneer je als vrouw je kindje gewoon meeneemt naar je werk. Ik vind dat dat gewoon moet kunnen. Vrouw en kind horen nu éénmaal in de eerste jaren bij elkaar.

Dat de politiek zich daar niet sterk voor maakt begrijp ik wel.

Je zet dan een hele industrie aan de kant.

Dat is de grote leugen die er heerst. De economie...
Ik snap het ook wel, Vrijbuiter, jij hebt zélf gewoon geen zin om bij je kind te zijn en daar pleit je voor.
Maar een kind meenemen naar je werkt werkt niet hoor.

Ik zie me al werken terwijl dochter rondkruipt en de hele boel sloopt.

Nee, gaat niet lukken.

Beter zou het zijn om net als in Duitsland het verlof te verlengen tot een jaar.

Wanneer vrouwen daar geen gebruik van willen maken hoeft dat ook niet.
Ik snap niet waarom jullie reageren.

De heer in kwestie zit nu ws intens genietend achter de pc, helemaal gratis verzorgd door jullie..
quote:vrijbuiter schreef op 11 september 2010 @ 09:47:

[...]

Een kind is een levend wezen met een gevoel en ziel , niet een dvd-tje of de nieuwste gadget. Zo wordt er wél mee omgegaan. Als mensen over hun 'kids' praten hoor ik tussen de regels door wél dat soort shit.

Ik heb het hier over personen die en,en,en, i.p.v. concessies te willen doen ..Precies. Daarom snap ik de kerels niet die er gewoon vandoor gaan en hun kind in de steek laten omdat ze een ander neukertje hebben dan de moeder van hun kind.
Hm, idd.

[...]

Dat is de grote leugen die er heerst. De economie...Aha.... dus jij kan zonder de PC of telefoon waar mee je deze post geplaatst hebt? Zit niet op een stoel aan een tafel en hebt geen huur te betalen? Veel ouders kiezen voor hun kinderen wannneer ze zijn geboren. Het beeld wat jij schetst is overtrokken en zet in mijn ogen verwende mensen neer. Die ken ik niet wel betrokken ouders die allebei werken omdat naast dat zij zich er goed bij voelen hun geld er mee verdienen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
TO heeft z'n lolbroek aan? Niet eens op reageren, sneue gast...
quote:zusenzoo schreef op 11 september 2010 @ 09:56:

Ik snap niet waarom jullie reageren.

De heer in kwestie zit nu ws intens genietend achter de pc, helemaal gratis verzorgd door jullie..Ja je hebt gelijk
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Jammer, de titel beloofde een boeiende discussie.
668, the neighbour of the Beast
Wow, wat een eyeopener. Echt. Ik ga direct mijn baan opzeggen. Oh nee, ik lees nu dat ik mijn baby mee moet nemen naar mijn werk. Tuurlijk! Dat ik dat zelf niet heb bedacht.

Bedankt voor dit lifechanging topic. Ik dacht écht dat ik goed bezig was met mijn eigen geld verdienen enzo. Wat zat ik er naast. Echt. Nogmaals. Bedankt!
Dé oplossing voor deze misstanden: papa.
Ach ik zou wel thuis willen blijven maar helaas zit dat er niet in als alleenstaande moeder.
Sophy! Mijn dochter zit nog in de maxi cosi, die kan ik natuurlijk makkelijk onder m'n bureau stallen!

[...]

Ik heb het hier over personen die en,en,en, i.p.v. concessies te willen doen of een pauze in te lassen m.b.t. hun carriëre.

Beter zou nog zijn wanneer je als vrouw je kindje gewoon meeneemt naar je werk. Ik vind dat dat gewoon moet kunnen. Vrouw en kind horen nu éénmaal in de eerste jaren bij elkaar.

Dat is de grote leugen die er heerst. De economie...Doet dat nou erg zeer, dat je moeder een carrière had?
Precies Nero. Nu ik er over nadenk zitten er echt alleen maar voordelen aan. En kindjes moeten er maar aan wennen dat ze geen aandacht krijgen omdat mama moet werken. Kijk, op de crèche zijn er andere kindjes. Maar daarmee spelen kan nergens goed voor zijn. Al die bacillen bijvoorbeeld.

Nee echt. Ik ga er maandag gelijk mee beginnen. En als ik dan een vrije dag heb, kan ze mooi met papa mee. Is ook goed voor haar algemene ontwikkeling. Lekker de hele dag rondkruipen in een ziekenhuis.

[...]

Dat is de grote leugen die er heerst. De economie...

Die openingspost, daar kon ik niet zoveel mee.

Klinkt als gewoon dom gestook wat nergens op slaat.

Toch, hier lijkt het dat je een serieuse mening ergens over hebt, en daar wellicht een boeiende discussie over aan wil gaan.

Ik heb enkele vragen voor je:

Begrijp ik goed dat je vind dat specifiek de vrouw volledig thuis moet blijven?

Of vind je dat 1 van de ouders volledig thuis zou moeten zijn?

(of het zo verdeeld dat in ieder geval altijd 1 van de ouders er is)

Wat is het precies waar je tegen bent?

Wat denk jij dat de meerwaarde is van volledig bij je kind zijn en wat denk je dus wat slecht is voor een kind wanneer deze bijvoorbeeld 2 dagen in de week naar de créche gaat?

Waar kom je gedachtengang vandaan? En waarom opeens vanmorgen zo vroeg?
Dat zijn interessante vragen.

[...]

Dat is de grote leugen die er heerst. De economie...De man is inderdaad volkomen overbodig in deze samenleving. Alleen hun zaad is nog even nodig, maar met de huidige stand van de wetenschap is gelukkig dat ook nog maar van korte duur.
quote:Star schreef op 11 september 2010 @ 10:31:

[...]

Doet dat nou erg zeer, dat je moeder een carrière had?of dat je gepasseerd bent op je werk door een vrouw met kind(eren)?
quote:[message=7142730,noline]ErgAnoniem schreef op 11 september

Waar kom je gedachtengang vandaan? En waarom opeens vanmorgen zo vroeg?Ik denk dat TO niet mocht neuken want mama was moe van het werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven