
Thailand Topic!
maandag 6 september 2010 om 15:48
Wij hadden die binnenlandse vliegtickets met creditcard betaald van mijn vader en ik hoorde voor vertrek dat ze dan wel eens moeilijk konden doen:
Bij Air Asia hebben ze nooit om een creditcard gevraagd. Wel moesten we 1x 500 bath bijbetalen omdat we blijkbaar onze bagage nog niet hadden betaald. (was het een passenger only ticket ofzo)
Bij Bangkok Airways vroegen ze WEL om mijn creditcard. Gelukkig voldeed een kopie van de creditcard en ID van mijn vader.
Bij Air Asia hebben ze nooit om een creditcard gevraagd. Wel moesten we 1x 500 bath bijbetalen omdat we blijkbaar onze bagage nog niet hadden betaald. (was het een passenger only ticket ofzo)
Bij Bangkok Airways vroegen ze WEL om mijn creditcard. Gelukkig voldeed een kopie van de creditcard en ID van mijn vader.
maandag 6 september 2010 om 15:53
quote:tumtummie schreef op 06 september 2010 @ 15:45:
De airport train waar Donkeyshot over verteld hebben wij op de heenweg ook gebruik van gemaakt, hij was toen gratis en ideaal. Het overstappen bij Phaya Thai op de skytrain was even raar, je moet eerst weer de weg oversteken om over te stappen op de skytrain.
Ik denk dat je dan de verkeerde kant op bent gelopen. Aan de oostkant van het station Phaya Thai kan je direkt (via een paar (rol-)trappen) omhoog naar de airport skytrain, zonder eerst de straat op te hoeven. Van daar af zit je binnen 30 minuten op de luchthaven.
Het 3e station is Makkasan; daar kan je naar het schijnt zelfs al inchecken voor je vliegtuig. Je gaat daarna met een aparte snellere skytrain verder die niet meet stopt op tussenstations. Zelf niet geprobeerd overigens; de cityline vond ik al snel genoeg gaan.
De airport train waar Donkeyshot over verteld hebben wij op de heenweg ook gebruik van gemaakt, hij was toen gratis en ideaal. Het overstappen bij Phaya Thai op de skytrain was even raar, je moet eerst weer de weg oversteken om over te stappen op de skytrain.
Ik denk dat je dan de verkeerde kant op bent gelopen. Aan de oostkant van het station Phaya Thai kan je direkt (via een paar (rol-)trappen) omhoog naar de airport skytrain, zonder eerst de straat op te hoeven. Van daar af zit je binnen 30 minuten op de luchthaven.
Het 3e station is Makkasan; daar kan je naar het schijnt zelfs al inchecken voor je vliegtuig. Je gaat daarna met een aparte snellere skytrain verder die niet meet stopt op tussenstations. Zelf niet geprobeerd overigens; de cityline vond ik al snel genoeg gaan.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
maandag 6 september 2010 om 21:48
quote:schuddebuikje schreef op 06 september 2010 @ 20:44:
Wáárom zijn de tickets in december zo duur Kwestie van vraag en aanbod. In december willen veel mensen naar Thailand en zitten de vliegtuigen bomvol. Logisch dat de vliegmaatschappijen dan hun kans schoon zien om de prijzen wat op te schroeven.
Wáárom zijn de tickets in december zo duur Kwestie van vraag en aanbod. In december willen veel mensen naar Thailand en zitten de vliegtuigen bomvol. Logisch dat de vliegmaatschappijen dan hun kans schoon zien om de prijzen wat op te schroeven.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
dinsdag 7 september 2010 om 16:09
dinsdag 7 september 2010 om 20:15
donderdag 9 september 2010 om 09:49
Overigens nog een opvallend gevolg van mijn vakantie in Thailand.
Onbedoeld ben ik er in 4 weken vakantie 4 kilo afgevallen
(van 86 naar 82 kg bij een lengte van 1.84).
Niets bijzonders gedaan daarvoor, wel de hele vakantie vrijwel uitsluitend Thais gegeten (heerlijk: rijst en noedels, curries, groenten, wit vlees en vis). Geen honger geleden (integendeel), ook niet ziek geweest ofzo.
Niet aan sport gedaan terwijl ik in NL 2 x per week in de fitness club te vinden ben. En nu nagenoeg op mijn ideale gewicht.
Blijkbaar word je van Thais eten niet dik (je ziet er ook relatief weinig dikkerds lopen, alleen de jongste generatie begint helaas uit te dijen want die weten McDonalds en Cola te waarderen).
Iemand anders met soortgelijke (of juist andere) ervaringen ?
Onbedoeld ben ik er in 4 weken vakantie 4 kilo afgevallen
(van 86 naar 82 kg bij een lengte van 1.84).
Niets bijzonders gedaan daarvoor, wel de hele vakantie vrijwel uitsluitend Thais gegeten (heerlijk: rijst en noedels, curries, groenten, wit vlees en vis). Geen honger geleden (integendeel), ook niet ziek geweest ofzo.
Niet aan sport gedaan terwijl ik in NL 2 x per week in de fitness club te vinden ben. En nu nagenoeg op mijn ideale gewicht.
Blijkbaar word je van Thais eten niet dik (je ziet er ook relatief weinig dikkerds lopen, alleen de jongste generatie begint helaas uit te dijen want die weten McDonalds en Cola te waarderen).
Iemand anders met soortgelijke (of juist andere) ervaringen ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
donderdag 9 september 2010 om 13:43
donderdag 9 september 2010 om 20:42
Nee ik heb niet bijzonder veel gezweet in Thailand. Ik ging (bewust) in het regenseizoen omdat de temperaturen dan wat gematigder zijn (30 a 33 graden, en af en toe een pracht van een tropische hoosbui). En in NL ga ik ook nog regelmatig naar de sauna (serieus zweten dus); dat heb ik in Thailand ook niet gedaan. Met zweten verlies je overigens alleen vocht, dat zit er zó weer aan.
Ik hou het toch op de Thaise keuken. Enfin, volgend jaar maart ga ik weer die kant op, zal vooraf en achteraf de weegschaal goed in de gaten houden.
Ik hou het toch op de Thaise keuken. Enfin, volgend jaar maart ga ik weer die kant op, zal vooraf en achteraf de weegschaal goed in de gaten houden.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
zaterdag 11 september 2010 om 10:25
Hallo allemaal,
Ik heb vandeweek 2 tickets geboekt naar Bangkok met Mahan Air. Een supergoeie deal; 550 pp incl. taxen (vertrek 1 jan). Maar hoe dom, ik heb niet verder gekeken dan mn neus lang is, verrast door het lage tarief. En nu lees ik allemaal slechte verhalen over dat de airline niet veilig zou zijn en hun bemiddelaar in NL niet betrouwbaar. Iemand hier ervaring mee want ik krijg nu wel echt enorme zenuwen....
Ik heb vandeweek 2 tickets geboekt naar Bangkok met Mahan Air. Een supergoeie deal; 550 pp incl. taxen (vertrek 1 jan). Maar hoe dom, ik heb niet verder gekeken dan mn neus lang is, verrast door het lage tarief. En nu lees ik allemaal slechte verhalen over dat de airline niet veilig zou zijn en hun bemiddelaar in NL niet betrouwbaar. Iemand hier ervaring mee want ik krijg nu wel echt enorme zenuwen....
zaterdag 11 september 2010 om 10:57
Tot een paar jaar geleden was dat inderdaad zo maar tegenwoordig hebben ze een nieuwe vloot. Vrienden van mij vliegen altijd met Mahan naar Bangkok en zijn erg tevreden. En wat de veiigheid aangaat, ze zijn echt niet minder veilig dan China of Eva of alle andere maatschappijen die in Europa mogen landen.
zaterdag 11 september 2010 om 11:17
Oh, dat is goed om te horen!!! Ik had pas door dat het via een bemiddelaar ging toen ik de boeking afsloot. Bemiddelaar was wel vaag, kon boeking niet vinden maar nee hoor, er was geen probleem. Ben bang dat er toch iets niet goed gaat. Zo niet dan is 550eur pp wel echt een superdeal!!
Was al halverwege dit topic. We willen denk ik te veel voor 3 weken
. Willen namelijk ook graag naar Laos en Ankor Wat zien in Cambodja. En o ja, ook nog op een eilandje liggen . Keuzes maken dus!
Klopt het eigenlijk dat je treinkaartje naar Dusseldorf in de de ticketprijs van Mahan zit ? (weet jij dat misschien Mayou?)
Was al halverwege dit topic. We willen denk ik te veel voor 3 weken

Klopt het eigenlijk dat je treinkaartje naar Dusseldorf in de de ticketprijs van Mahan zit ? (weet jij dat misschien Mayou?)
zondag 12 september 2010 om 06:30
En waar baseert hij dat dan op ? Waarom weten andere mensen dit dan niet? Er gebeuren toch geen extreem rare dingen met China airlines? Als een maatschappij onvelig zou zijn zou het niet mogen vliegen denk ik zo. Wat maakt hen dan zo veel gevaarlijker dan anderen maatschappijen? Ik vind dat altijd van die verhalen waar je zo weinig mee kan. Het zal allemaal wel. Als er iets gebeurt dan heb je pech. Tja.
Mahan is een keer uit de lucht gehaald omdat er qua veligheid iets mis zou zijn. Nu vliegen ze weer. Ik ga er maar vanuit dat het nu oke is.
Mahan is een keer uit de lucht gehaald omdat er qua veligheid iets mis zou zijn. Nu vliegen ze weer. Ik ga er maar vanuit dat het nu oke is.
zondag 12 september 2010 om 08:51
Voor de leek bestaan er sites waarop je per airline kan zien hoe vaak ze een ongeluk of noodlanding moeten maken. Niet helemaal objectief want de ene maatschappij voert natuurlijk veel meer vluchten uit dan de andere.
China scoort ook op die site's slecht. Voor wat het waard is.
Ik houd niet van vliegen dus ga niet met China. Als mijn vriend het zegt en ze scoren niet al te best ben ik klaar. Maar als ik niet zo'n bange poeperd zou zijn zou ik het gewoon doen...
China scoort ook op die site's slecht. Voor wat het waard is.
Ik houd niet van vliegen dus ga niet met China. Als mijn vriend het zegt en ze scoren niet al te best ben ik klaar. Maar als ik niet zo'n bange poeperd zou zijn zou ik het gewoon doen...
zondag 12 september 2010 om 11:03
Ik baseer het op het feit dat maatschappijen die wel mogen starten en landen in Europa veilig bevonden worden en maatschappijen die dat niet mogen niet. China, Eva en Mahan mogen dat alle drie en dan is het wat mij betreft ok. Daarnaast heb ik al een paar keer met China gevlogen en vond ik het prima (behalve het eten, getver!) én stapt mijn pilotenman ook gewoon aan boord.
Nu ben ik -wat vliegen aangaat- niet bang uitgevallen, dus stap ik nogal makkelijk bij een maatschappij aan boord. Behalve dan Aeroflot, daar zou ik echt nooit mee vliegen, die vallen nog steeds bij bosjes uit de lucht.
Treinkaartje: lijkt me sterk dat dat erbij in zit.
Neele, gaat Borneo nog door?
Nu ben ik -wat vliegen aangaat- niet bang uitgevallen, dus stap ik nogal makkelijk bij een maatschappij aan boord. Behalve dan Aeroflot, daar zou ik echt nooit mee vliegen, die vallen nog steeds bij bosjes uit de lucht.
Treinkaartje: lijkt me sterk dat dat erbij in zit.
Neele, gaat Borneo nog door?
zondag 12 september 2010 om 11:10