Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Hallo,

zijn er hier ook ervaringsdeskundigen voor Thailand in de zomervakantie met kids (8 en 11 jaar)? Ik ben me aan het oriënteren voor volgend jaar zomervakantie (beetje vroeg, ik weet het, is ook voorpret...). Gewoonlijk gaan we gewoon een week of 2 a 3 kamperen in Europa, dus dit zou onze eerste verre reis met onze kinderen worden. Zelf ook nooit in Thailand/Azië geweest, maar het lijkt me een super mooie reis en geweldige ervaring om met onze meiden zo'n reis te ondernemen.

Idee is 3 a 4 weken deels rondreis, deels uitrusten/strand vakantie te doen.

Dus: heb je tips, goede reisorganisaties of whatever: alle info is welkom! Ik ben benieuwd!!
hoi Annie, wij zouden vorig jaar gaan, ging toen niet door. Heb veel gehad aan een site voor reizen met kinderen, google maar eens.

iets van www.verrereizenmetkinderen.nl

We gaan nu misschien ook volgende zomer met onze dochter van6. zou geweldig zijn, ben er al met man geweest.
Ik raad ook de site verrereizenmetkinderen aan. Hier kan je heel veel tips vinden.

Mijn 5 jarige is nu 2 keer in Thailand geweest en vindt het geweldig.

Supermakkelijk te bereizen, iedereen is aardig voor kinderen en overal is wel iets te doen.

Geniet ervan!!!

Mayou, ik vloog in het verleden vaak op Athene en wilde dan nooit met de Malev die echt het goedkoopste waren. Ze mochten gewoon landen op Schiphol maar er was altijd gedoe mee.

Vaak ook vliegtuigen die het niet deden etc.

Aeroflot is voor mij ook "no go".
thanks voor de tips. Is het raadzaam om een 'complete reis' te boeken of alleen een ticket en daar alles zelf verder te regelen? Wat is jullie ervaring daarbij? En hoe is het klimaat daar in de zomer(vakantie) periode?
Ik zou nooit een georganiseerde reis boeken maar dat is vooral omdat ik het type er niet voor ben.

Ik houd van "op de bonnefooi" reizen en ergens kunnen blijven als ik het er leuk vind, of ergens weggaan als ik het minder vind.

Je hebt wel leuke georganiseerde reizen in thailand met kinderen geloof ik.

Wat het weer betreft; daar kan je op het net alles over vinden.

Het meest besproken over Thailand is toch echt het weer en de regen.

Ik ben net terug van 4 weken Thailand en wij hebben prachtig weer gehad. Stralende zon maar ook bewolkte dagen (maar dan is het nog steeds 30 graden) en ook vaak een bui.

Dan stort het uit de hemel en is het een uur later vaak weer droog en stralend.

Kinderen vinden het over het algemeen heel leuk die regen.

Ik heb nu ook heerlijk met mijn kind in zee gelegen in zo'n plensbui.

De westkant van Thailand is echter in de zomer vaak wel heel nat dus die zou ik als je van tevoren alles boekt niet doen.

Maar ik heb ook mensen gesproken die het daar heerlijk hebben gehad zonder een spat regen.

Alles kan dus..
Terug uit Thailand!! Was een erg mooie reis!

Hoogtepunten:

1. Khao Sok NP, we zaten in het Khao Sok Nature Resort in een treehut en dat was echt geweldig. De locatie was zo mooi en zo afgelegen in de jungle. Echt geweldig...vooral 's avonds met al die jungle geluiden.

2. Elephant World in Kanchanaburi: we hebben een dag geholpen om voor uitgebuitte en opgebrande olifanten (uit het toerisme) te zorgen. Was een hele mooie ervaring.....

3. Fietstocht rondom Chiang Mai. Erg leuk,.,..schooltje bezocht en Thaise kindjes engels woorden mogen leren...gewéldig!!, bakkerij bezocht, rijstvelden gezien. Een lekker authentieke experience waar we het echte Thailand gezien hebben.

En dat is wat me wel opvalt aan mijn top 3: het waren de meest echte en authentieke onderdelen uit onze reis. Want we vonden Thailand wel heel erg toeristisch en op veel plekken is de boel al goed verziekt door toerisme als je het mij vraagt.

Vooral in Chiang Mai vond ik dat heel erg. Al die tourbureautjes met hun zogenaamde treks naar "echte hill tribes"......het komt ongeveer op hetzelfde neer als met de bus naar Volendam en daar dan mensen in klederdracht gaan bekijken die daar door de VVV zijn neergezet.

We hadden een dag een chauffeur gehuurd en die zou ons dan rondrijden langs een snake farm en een orchid farm en dus zo'n hilltribe. Wat een tegenvaller was dat zeg.....zo toeristisch allemaal en het stelde niks voor, die snakefarm klonk leuk maar was 1 grote tourist trap. Die hilltribe hebben we lekker overgeslagen: moesten we 500 bath entree betalen om te kijken naar een paar mensen in hutjes. En er stond een stalletje met chips en Cola en ijsjes...alsof je naar de Efteling ging of zo.

Nog een afknapper vonden we de Jungle Rafts: zit je daar lekker te genieten van de rust, komen er hele busladingen van Fox Travel die afgezet worden. Zit je opeens middenin de jungle met 50 luidruchtige, vreselijke Nederlanders. Weg rust en jungle-gevoel......en ik las op Tripadvisor dat dit vaker gebeurd dus ook dit vond ik geen aanrader.

Al met al vond ik het een mooie reis, maar dat bijna alles zo voorgekauwd toeristisch was viel mij erg tegen. Terwijl we echt wel van de gebaande paden afgeweest zijn en heel veel lekker zelf geregeld hebben met lokaal vervoer etc want we houden dus helemaal niet van dat mega toeristische.

Maar goed, bovenstaande top 3 waren dus wel echt hele mooie en "echte" ervaringen zonder Efteling-gehalte :-))

Oh ja nog een mooie tip in Bangkok: eten bij de Crystal Grill op Baiyoke Tower, de hoogste toren van Bangkok (en Thailand). Voor 650 bath mag je met de lift naar het observation Deck én onbeperkt eten van het buffet en dat was in een woord echt geweldig! Echt heerlijk gegeten en ook zoveel keuze!

En het uitzicht over Bangkok is echt prachtig...was een mooie afsluiter van de reis!
oh ja ook erg mooi vonden we het snorkelen op Koh Tao, maar ook hier ligt verzieking door toerisme aardig op de loer.

Samui is natuurlijk al veranderd in een soort Ibiza, maar Tao gaat ook hard die kant op als je het mij vraagt. Er is al zoveel koraal gewoon dood door alle dieselolie van de longtails en de vervuiling door hotels.

Echt heel zonde

Neemt niet weg dat we veel mooie dingen onderwater gezien hebben, maar ik vraag me af hoe dit eiland er over 15 jaar bij ligt....
Ik ga eindelijk per 30 december emigreren naar Thailand. Chiang Mai om precies te zijn. Ik tel de dagen af! 108 dagen nog om precies te zijn!
Wauw Leonie, kun je wat meer vertellen over hoe je dat doet qua visum en werk enzo?
Hai,

heeft iemand ervaring met fietsen in Thailand? Bijvoorbeeld een fietstocht van 2 of 3 weken? Zijn er gebieden die vrij vlak zijn, en hoe zit het dan qua hitte in december/januari? En zijn er daar goede fietsen te huur?
quote:americagirl schreef op 14 september 2010 @ 14:10:

Terug uit Thailand!! Was een erg mooie reis!

Hoogtepunten:

1. Khao Sok NP, we zaten in het Khao Sok Nature Resort in een treehut en dat was echt geweldig. De locatie was zo mooi en zo afgelegen in de jungle. Echt geweldig...vooral 's avonds met al die jungle geluiden.

2. Elephant World in Kanchanaburi: we hebben een dag geholpen om voor uitgebuitte en opgebrande olifanten (uit het toerisme) te zorgen. Was een hele mooie ervaring.....

3. Fietstocht rondom Chiang Mai. Erg leuk,.,..schooltje bezocht en Thaise kindjes engels woorden mogen leren...gewéldig!!, bakkerij bezocht, rijstvelden gezien. Een lekker authentieke experience waar we het echte Thailand gezien hebben.

En dat is wat me wel opvalt aan mijn top 3: het waren de meest echte en authentieke onderdelen uit onze reis. Want we vonden Thailand wel heel erg toeristisch en op veel plekken is de boel al goed verziekt door toerisme als je het mij vraagt.

Vooral in Chiang Mai vond ik dat heel erg. Al die tourbureautjes met hun zogenaamde treks naar "echte hill tribes"......het komt ongeveer op hetzelfde neer als met de bus naar Volendam en daar dan mensen in klederdracht gaan bekijken die daar door de VVV zijn neergezet.

We hadden een dag een chauffeur gehuurd en die zou ons dan rondrijden langs een snake farm en een orchid farm en dus zo'n hilltribe. Wat een tegenvaller was dat zeg.....zo toeristisch allemaal en het stelde niks voor, die snakefarm klonk leuk maar was 1 grote tourist trap. Die hilltribe hebben we lekker overgeslagen: moesten we 500 bath entree betalen om te kijken naar een paar mensen in hutjes. En er stond een stalletje met chips en Cola en ijsjes...alsof je naar de Efteling ging of zo.

Nog een afknapper vonden we de Jungle Rafts: zit je daar lekker te genieten van de rust, komen er hele busladingen van Fox Travel die afgezet worden. Zit je opeens middenin de jungle met 50 luidruchtige, vreselijke Nederlanders. Weg rust en jungle-gevoel......en ik las op Tripadvisor dat dit vaker gebeurd dus ook dit vond ik geen aanrader.

Al met al vond ik het een mooie reis, maar dat bijna alles zo voorgekauwd toeristisch was viel mij erg tegen. Terwijl we echt wel van de gebaande paden afgeweest zijn en heel veel lekker zelf geregeld hebben met lokaal vervoer etc want we houden dus helemaal niet van dat mega toeristische.

Maar goed, bovenstaande top 3 waren dus wel echt hele mooie en "echte" ervaringen zonder Efteling-gehalte :-))

Oh ja nog een mooie tip in Bangkok: eten bij de Crystal Grill op Baiyoke Tower, de hoogste toren van Bangkok (en Thailand). Voor 650 bath mag je met de lift naar het observation Deck én onbeperkt eten van het buffet en dat was in een woord echt geweldig! Echt heerlijk gegeten en ook zoveel keuze!

En het uitzicht over Bangkok is echt prachtig...was een mooie afsluiter van de reis!Maar is dat ook niet met die olifanten en dat schooltje? Hoe authentiek is dat nou eigenlijk? Ik zou zoiets niet doen, puur vanwege de vraag hoe authentiek dat is en niet een nieuw bedenksel voor toeristen.
Wij hebben besloten om wat meer in Laos en Cambodja door te brengen. Hopen ook in Cambodja wat minder toeristische eilanden te treffen. De eilanden in Thailand lijken me prachtig hoor, maar ben toch ook wel bang voor alleen maar feestende Salou toestanden. Hopelijk is dat in Cambodja nog even minder. Zijn aan het denken over Koh Rong Saloem. Kent iemand dit hier toevallig?
@Liesbeth: nee dit waren wel authentieke schooltjes en olifanten hoor :-)

School lag midden op het platteland en had aardig wat klaslokalen vol kinderen. Die kinderen zaten daar echt niet naar school te gaan omdat ik toevallig op mn fietsje langskwam hoor :-) Dat bedoel ik er een beetje mee. Op zo'n snakefarm zitten die slangen gewoon opgesloten tot er toeristen komen en dan wordt er een stomme show opgevoerd. En die hilltribes met hun toegangsgeld en cola-stalletjes vind ik dus ook een joke.

Maar door het dagelijks leven van de echte Thai fietsen dus niet....en zulke dingen konden we maar moeiljik vinden, het was toch al redelijk platgewalsd door toerisme overal

En w.b. Elephant World: de olifanten worden daar opgevangen en verzorgd. Het is nog een vrij nieuw project en natuurlijk willen ze het bekender gaan maken en wordt het tot op zekere hoogte toeristisch, maar niet toeristisch op de manier dat je dus op de foto mag met een voetballende olifant of in zo'n mandje op zijn rug door de jungle gesleurd wordt. Je werkt gewoon echt een dag mee op de farm, maakt eten voor die beesten etc.
quote:americagirl schreef op 15 september 2010 @ 11:42:

@Liesbeth: nee dit waren wel authentieke schooltjes en olifanten hoor :-)

School lag midden op het platteland en had aardig wat klaslokalen vol kinderen. Die kinderen zaten daar echt niet naar school te gaan omdat ik toevallig op mn fietsje langskwam hoor :-) Dat bedoel ik er een beetje mee. Op zo'n snakefarm zitten die slangen gewoon opgesloten tot er toeristen komen en dan wordt er een stomme show opgevoerd. En die hilltribes met hun toegangsgeld en cola-stalletjes vind ik dus ook een joke.

Maar door het dagelijks leven van de echte Thai fietsen dus niet....en zulke dingen konden we maar moeiljik vinden, het was toch al redelijk platgewalsd door toerisme overal

En w.b. Elephant World: de olifanten worden daar opgevangen en verzorgd. Het is nog een vrij nieuw project en natuurlijk willen ze het bekender gaan maken en wordt het tot op zekere hoogte toeristisch, maar niet toeristisch op de manier dat je dus op de foto mag met een voetballende olifant of in zo'n mandje op zijn rug door de jungle gesleurd wordt. Je werkt gewoon echt een dag mee op de farm, maakt eten voor die beesten etc.Nee dat snap ik. Maar het feit dat zo'n schooltje onderdeel is van een fietstocht voor toeristen maakt het natuurlijk net zo'n touristtrap als elk andere toeristische attractie. Dat bedoel ik er een beetje mee :-)
Ja snap ik, alleen was dit niet een hele reguliere fietstocht met hordes toeristen. We waren samen met een privegids....we hebben ze wel gezien hoor, de groepen fietsers van 20 man...maar die gingen lekker de andere kant op :-)

Maar ook al zou het wel een reguliere stop zijn: het is en blijft toch een écht schooltje waar kinderen écht les krijgen. :-) Ze zitten daar niet met een chips&cola stalletje voor de deur om op gezette tijden hun kunstjes te mogen laten zien.

Maar goed, volgende keer maar naar een uithoek in Vietnam dan om nog authentieke kakkerlakken te mogen ervaren
wij hebben in januari en februari getrokken door thailand. Het weer in de periode (in reactie om een vorig topic) was aangenaam. In Bangkok af en toe wel benauwd, maar voor de rest prima te doen. Wij hebben op verschillende plaatsen gefietst. In Bangkok via covan kessel, goede organisatie en je komt op plekken die je niet zelf verzonnen had.

In Ayutthaya hebben we fietsen gehuurd, beetje gammel, maar alles doet het, weet niet of ze ook licht hadden. In sukhothai kun je bij de ingang van het historische park ook fietsen huren en in Chiang Mai op verschillende lokaties ook. Er is ook een organisatie daar die een weektocht heeft, geloof ik.

Meeste verhalen over fietsen zijn positief goed te doen, maar vaak nemen mensen hun eigen fiets mee....
Nou ik ben weer in Bankgok! Over het weer gesproken, het giet momenteel. Maar eerlijk is eerlijk, het is nu hartstikke regentijd en dit is de eerste echte bui in 3 dagen dus het valt erg mee. Wel is het erg klam de hele dag, maar daar krijg ik dan wel weer van die leuke krulletjes van, dus ieder nadeel...etc

Ik heb mijn eigen fiets bij me. De fietsen hier zijn meestal van dusdanige kwaliteit dat als je van plan bent een tocht te maken van een week of 2 deze dat waarschijnlijk niet overleeft. En met Air Berlin kost het meenemen van een fiets je 40 euro extra. Het is alleen wel een gedoe om op Dusseldorf te komen als je niet gebracht wordt, want in de ICE mag je geen fietsen meenemen, dus moet je met een gigaomweg.

December/februari is een supertijd om te fietsen. Niet te heet overdag en lekker koel 's nachts. (Behalve in het zuiden, daar is het altijd heet)

Americagirl: en dat is nou precies de reden dat ik nooit georganiseerd ga, of van te voren alle dagen vastleg, omdat je altijd touristtraps tegenkomt die je op die manier kunt vermijden. De Langnekken ben ik dan ook nog niet geweest en ga ik niet heen ook. Pure uitbuiting!

Neele, zal een wijntje voor je neerzetten vanavond...
(Kleine correctie: Het giet nu al een uur en het onweert er ook gezellig bij, zo'n goeie Thaise bui zeg maar, best heerlijk (als je binnen zit))

Leonie: ga je les geven daar? Chiang Mai is zo leuk! Ik heb er vorig jaar een paar maanden gezeten, eerst m'n TEFL gedaan en daarna nog lekker blijven hangen. Veel plezier!!
Proost Mayou! Jaloers..... Hier giet het ook en het is koude regen. Bah! Waar gaan jullie nu naar toe?
We hebben net allebei een baan aangeboden gekregen hier in bkk!! Het overviel ons nogal, maar gaan het serieus in overweging nemen. Lesgeven op een Engelse school, voor minimaal 5 maanden.

Sunny C waar zit je, ik moet met je praten!!!
Gaaf Mayou!
quote:mayou schreef op 17 september 2010 @ 08:10:

Nou ik ben weer in Bankgok! Over het weer gesproken, het giet momenteel. Maar eerlijk is eerlijk, het is nu hartstikke regentijd en dit is de eerste echte bui in 3 dagen dus het valt erg mee. Wel is het erg klam de hele dag, maar daar krijg ik dan wel weer van die leuke krulletjes van, dus ieder nadeel...etc

Ik heb mijn eigen fiets bij me. De fietsen hier zijn meestal van dusdanige kwaliteit dat als je van plan bent een tocht te maken van een week of 2 deze dat waarschijnlijk niet overleeft. En met Air Berlin kost het meenemen van een fiets je 40 euro extra. Het is alleen wel een gedoe om op Dusseldorf te komen als je niet gebracht wordt, want in de ICE mag je geen fietsen meenemen, dus moet je met een gigaomweg.

December/februari is een supertijd om te fietsen. Niet te heet overdag en lekker koel 's nachts. (Behalve in het zuiden, daar is het altijd heet)

Americagirl: en dat is nou precies de reden dat ik nooit georganiseerd ga, of van te voren alle dagen vastleg, omdat je altijd touristtraps tegenkomt die je op die manier kunt vermijden. De Langnekken ben ik dan ook nog niet geweest en ga ik niet heen ook. Pure uitbuiting!

Neele, zal een wijntje voor je neerzetten vanavond...

Wij zijn ook niet georganiseerd gegaan hoor, gewoon zelf met de rugzak en lokale bussen etc. etc.

Maar dan nog weet je niet wat je kunt verwachten hier en daar. Wij vonden Thailand gewoon echt mega-toeristisch op veel plekken en jammer dat je echt moest zoeken naar een wat authentiekere ervaring

We hadden wel globaal ons reisschema vastgelegd maar ik zie niet in wat dat met tourist traps te maken heeft. We hadden enkel hier en daar een hotel geboekt and that's it.
Mayou wat geweldig!!!

Ben heel benieuwd of je het gaat doen...
quote:vivameid27 schreef op 19 augustus 2010 @ 16:44:

waar kan ik het beste een ticket boeken.. wil 3 weken rond reizen volgend jaar.. april mei ofzo.. is dat een goede tijd? of is het dan regen seizoen? Ga nu beginnne dit topic door te pluizen...

Wij zijn nu 4 keer naar Thailand geweest, en altijd rond sept/okt.

Lekker weertje en af en toe een verfrissende bui.

De laatste keer waren wij er in april/mei en dat doen we dus nooit meer! Het zijn de heetste maanden, en je wordt enorm (s)loom bij die temperaturen.

Het was ontzettend warm een een giga hoge luchtvochtigheid.

Zelfs de zee kon geen afkoeling bieden.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Nog een maand of 5 en dan vlieg ik hopelijk weer richting Bangkok. Eerst die koude maanden door en dan mijn portie zomer-in-de-winter halen.

Mmmmmmmmmmmmmmmmmm...............................

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven