Mode van vroeger.....
zondag 12 september 2010 om 08:07
Welke mode item van vroeger ( bijv jaren 70, 80 of anders ) mag van jullie wel eens weer in de mode komen??
Ik zelf zou dan graag die enorme vleermuis mouwen weer terrug willen zien, leren/suede jasjes met franjes als deze http://leathersupreme.com/leatherw/f1b.jpg voor de zomer en leuke bontjasjes in de winter en mooie lies laarzen als deze http://bootsandhighheels.com/fotoseite119.htm
wat zouden jullie graag weer in de mode willen hebben?
Ik zelf zou dan graag die enorme vleermuis mouwen weer terrug willen zien, leren/suede jasjes met franjes als deze http://leathersupreme.com/leatherw/f1b.jpg voor de zomer en leuke bontjasjes in de winter en mooie lies laarzen als deze http://bootsandhighheels.com/fotoseite119.htm
wat zouden jullie graag weer in de mode willen hebben?
zondag 12 september 2010 om 10:05
quote:Ratteke schreef op 12 september 2010 @ 09:45:
[...]
Die heb ik ook gehad. Liepen idd lekker maar ze hebben er ook voor gezorgd dat ik noooooooit meer schoenen wil met lijnen op de bovenkant. Want ook al waren ze in, ik vond ze niet mooi.
Verder ik zou niet weten wat ik van vroeger weer terug wil. Weinig denk ik. Of niks. Bijna alles is al weer voorbij gekomen.waarom niet,alleen omdat je ze niet mooi vond? hihi...
[...]
Die heb ik ook gehad. Liepen idd lekker maar ze hebben er ook voor gezorgd dat ik noooooooit meer schoenen wil met lijnen op de bovenkant. Want ook al waren ze in, ik vond ze niet mooi.
Verder ik zou niet weten wat ik van vroeger weer terug wil. Weinig denk ik. Of niks. Bijna alles is al weer voorbij gekomen.waarom niet,alleen omdat je ze niet mooi vond? hihi...
zondag 12 september 2010 om 11:40
quote:daffyduck schreef op 12 september 2010 @ 10:05:
[...]
waarom niet,alleen omdat je ze niet mooi vond? hihi...
Mijn moeder vond dat ik 'goede' schoenen moest dragen. En dit waren toen 'goede' schoenen. Maar oh wat vond ik ze lelijk. En we hadden het geld ook niet om meerdere paren schoenen te hebben. Ik heb ze dus ook nog af moeten dragen.
Bruin draag ik ook niet meer. Als ik iets leuks zie en het is bruin vraag ik altijd of ze een andere kleur hebben. Hebben ze dat niet dan koop ik het niet. Ook een trauma uit mijn jeugd... Ik was 12 en mocht voor het eerst mee naar de bingo van de fabriek waar mijn vader werkte. En ik moest toen die trui aan. Maar die had te lang in de wasmachine gezeten en die stonk. Daarna heb ik die trui nooit meer aangehad.
Dat was eind jaren 70. Ik heb daar niet zulke goede herinneringen aan...
[...]
waarom niet,alleen omdat je ze niet mooi vond? hihi...
Mijn moeder vond dat ik 'goede' schoenen moest dragen. En dit waren toen 'goede' schoenen. Maar oh wat vond ik ze lelijk. En we hadden het geld ook niet om meerdere paren schoenen te hebben. Ik heb ze dus ook nog af moeten dragen.
Bruin draag ik ook niet meer. Als ik iets leuks zie en het is bruin vraag ik altijd of ze een andere kleur hebben. Hebben ze dat niet dan koop ik het niet. Ook een trauma uit mijn jeugd... Ik was 12 en mocht voor het eerst mee naar de bingo van de fabriek waar mijn vader werkte. En ik moest toen die trui aan. Maar die had te lang in de wasmachine gezeten en die stonk. Daarna heb ik die trui nooit meer aangehad.
Dat was eind jaren 70. Ik heb daar niet zulke goede herinneringen aan...
zondag 12 september 2010 om 11:57
[quote]blop schreef op 12 september 2010 @ 09:00:
in de jaren '80 had ik er de leeftijd nog niet voor maar nu zou ik weleens een echte Alexis Carrington cocktailjurk willen aatrekken met zo'n nutteloos enveloptasje erbij
Ja, ruimte voor 1 condoom.
in de jaren '80 had ik er de leeftijd nog niet voor maar nu zou ik weleens een echte Alexis Carrington cocktailjurk willen aatrekken met zo'n nutteloos enveloptasje erbij
Ja, ruimte voor 1 condoom.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
zondag 12 september 2010 om 14:50
Ik vind de jaren 50/60 juist erg mooi, vrouwelijk. Zoals in Mad men zegmaar. Komt ook omdat dat het ideale silhouete is voor mijn figuur, jaren 20-30 moet ik juist echt niet hebben. Ben dsu erg blij dat o.a. de taillerok weer helemaal hip is. En als tegen hanger vind ik de jaren 80 en dan vooral de baggy shirts met blote schouders en de felle kleuren (niet de schoudervullingen) en de grung van beginjaren 90 erg leuk. En die drie stijlen combineer ik gerust met elkaar..
zondag 12 september 2010 om 15:18
Afschuwelijk van de jaren zeventig en negentig de broeken met wijde pijpen,kleding met schoudervulling de blouses die bij de mouwen wijd uitlopen. Ook weer terug van weggeweest maar mogen ze van mij ook weer uit het schap halen de Poncho en de spijkerblouse,en de taillerok ,geruite schotse rok met een speld erop.
zondag 12 september 2010 om 21:31
LBD is nooit weggeweest.
Vleermuismouwen heb ik ook weer. Ondingen, maar zoooo leuk!
Overknee laarzen wil ik, maar heb ze nog niet.
En jumpsuit is weer terug. Durf ik niet aan.
Wijde pijpen staan mij altijd mooi, heb nog 1 broek die ik nog steeds draag. 't Komt ongetwijfeld weer een keer in de mode.
Beenwarmers heb ik vorig jaar ook weer aangeschaft.
Begrijp dat de schoudervulling ook aan een come back bezig is.... zit ik niet echt op te wachten geloof ik.
Vleermuismouwen heb ik ook weer. Ondingen, maar zoooo leuk!
Overknee laarzen wil ik, maar heb ze nog niet.
En jumpsuit is weer terug. Durf ik niet aan.
Wijde pijpen staan mij altijd mooi, heb nog 1 broek die ik nog steeds draag. 't Komt ongetwijfeld weer een keer in de mode.
Beenwarmers heb ik vorig jaar ook weer aangeschaft.
Begrijp dat de schoudervulling ook aan een come back bezig is.... zit ik niet echt op te wachten geloof ik.
zondag 12 september 2010 om 21:36
quote:sharra schreef op 12 september 2010 @ 09:17:
Ik wil wel terug naar de jaren '60: lekker de hippie uithangen, of die wijde pijpen uit de jaren '70, die staan mij echt erg goed!
Jaaaaa mij ook , , hele donkere jeans met flared pijpen.
Of 'een lange bonte hippie rok met leren jasje.
2 jaar geleden rond deze tijd was dat weer helemaal hip.
Ik wil wel terug naar de jaren '60: lekker de hippie uithangen, of die wijde pijpen uit de jaren '70, die staan mij echt erg goed!
Jaaaaa mij ook , , hele donkere jeans met flared pijpen.
Of 'een lange bonte hippie rok met leren jasje.
2 jaar geleden rond deze tijd was dat weer helemaal hip.