Had ik aangifte moeten doen?

12-09-2010 21:14 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het volgende gebeurde me een aantal weken geleden. Ik reed 's ochtends op de fiets naar m'n werk. Toen ik van rechts kwam (woonwijk) kreeg ik geen voorrang van een auto (met een Duits kenteken). Ik schrok me rot en ik geef het eerlijk toe, ik stak m'n middelvinger op daarna fietste ik verder. Komt die auto me toch achterna gereden. Er stapte een vrouw met dochter uit die ontzettend tekeer tegen me gingen. Die vrouw beweerde dat ze me niet had gezien en die dochter schreeuwde hoe ik het in m'n hoofd haalde om m'n middelvinger op te steken. Het werd een behoorlijke schreeuwpartij op straat, ik was woedend dat ze me nog achterna kwamen ook. Eigenlijk heb ik spijt dat ik geen aangifte heb gedaan. Vooral omdat ik erachter gekomen ben dat die mensen hier in de buurt wonen. Stom dat dit me nog steeds zo dwars zit, stom hé. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen dit soort dingen doen. Ik zat op dat moment ook niet lekker in m'n vel dus tja. Stom verhaaltje eigenlijk maar ik wilde het even van me af schrijven
Waar wil je nou de politie over spreken dan?

Over het feit dat je geen voorrang kreeg? Of over het feit dat ze je achterna kwam?
Nogmaals dank, dat ik het hier even van me af kon schrijven en dat jullie de moeite hebben genomen om even te reageren. Het zat me nog steeds een beetje dwars.
quote:dropshot1000 schreef op 12 september 2010 @ 22:18:

Waar wil je nou de politie over spreken dan?

Over het feit dat je geen voorrang kreeg? Of over het feit dat ze je achterna kwam?Nou eigenlijk die hele situatie en vragen of het nu heeft om een melding te maken.
quote:fanvanagathachristie schreef op 12 september 2010 @ 22:17:

[...]

Ik denk het wel, bedankt voor de moeite om een reactie te geven. Graag gedaan, rustig aan joh!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Oke.

Nou ik snap het niet.

Maar evengoed succes!
quote:fanvanagathachristie schreef op 12 september 2010 @ 21:14:

Ik reed 's ochtends op de fiets naar m'n werk. Toen ik van rechts kwam (woonwijk) kreeg ik geen voorrang van een auto (met een Duits kenteken). Ik schrok me rot en ik geef het eerlijk toe, ik stak m'n middelvinger op.

Eerlijk gezegd vind ik jouw middelvinger opsteken asocialer dan het niet voorrang geven.

Ik ga er - zelfs al heb ik voorrang - er nooit zomaar van uit dat ik dat ook krijg. Anticiperen in het verkeer heet dat. Zou voor jou ook wel handig zijn.

En hoezo aangifte? Zwaar overtrokken. En dan druk ik me netjes uit.
Je kan aangifte doen van belediging. Maar whatever... Ik vind dat je je veel te druk maakt. Om niets.
Ik ga geen aangifte doen hoor. Want ik vond zelf ook al dat ik mezelf drukker maakte dan nodig was.
quote:Christiane04 schreef op 12 september 2010 @ 22:23:

[...]

Eerlijk gezegd vind ik jouw middelvinger opsteken asocialer dan het niet voorrang geven.

Ik ga er - zelfs al heb ik voorrang - er nooit zomaar van uit dat ik dat ook krijg. Anticiperen in het verkeer heet dat. Zou voor jou ook wel handig zijn.

En hoezo aangifte? Zwaar overtrokken. En dan druk ik me netjes uit.Dat bedoel ik. Bestuurders met dezelfde instelling zoals jou maken woonwijken onveilig (voor kinderen). Tsss.
quote:fanvanagathachristie schreef op 12 september 2010 @ 22:39:

Ik ga geen aangifte doen hoor. Want ik vond zelf ook al dat ik mezelf drukker maakte dan nodig was. Verstandig van je dat je deze post hebt aangepast. Ik vond hem namelijk net zo asociaal als je middelvinger.
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
Voordat dit gaat uitmonden tot een eindeloze discussie, nogmaals bedankt dat iedereen even de moeite genomen heeft om te reageren!
quote:Twister2010 schreef op 12 september 2010 @ 22:43:

[...]

Verstandig van je dat je deze post hebt aangepast. Ik vond hem namelijk net zo asociaal als je middelvinger.Welke post???? Heb je niet goed gelezen cq. begrepen? Geeft niet, iedereen maakt fouten hoor, ik dus ook, maar dat had ik al toegegeven.
Je weet dondersgoed waar ik het over heb. De tekst die er stond voor je wijziging. Verder maak ik er geen woorden meer aan vuil.
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
Wijntje teveel?
TO, je hebt jouw post gewijzigd dus houd je niet van de domme.
eerlijk gezegd denk ik dat de politie je een beetje zal uitlachen of een wenkbrau op zal halen....aangifte omdat een boze mevrouw je uitschold nadat je je middelvinger naar haar omhoog stak?

Gewoon accepteren dat iedereen fouten maakt in het verkeer is veel betervoor je stresslevel.
pff. ik fiets dagelijks over meerdere rotondes waar fietsers voorrang hebben (aangegeven door borden en haaietanden en bovendien is er een zebrapad) op auto's. En elke dag zijn er automobilisten die niet opletten e/o denken dat al die borden en tekens op de weg niet voor hun bedoeld zijn. Tenminste...dat maak ik op uit hun rijgedrag...ze komen knoerthard aanrijden zonder af te remmen. Wat ik dan doe: Ik zoek oogcontact en fiets door, maar met de hand aan de rem. Dan kan ik tenminste afremmen op het moment dat meneer/mevrouw echt niet van zins is te stoppen.

In het merendeel van de gevallen stopt de automobilist dan toch om voorrang te verlenen. Soms duidelijk geschrokken omdat hij/zij het te druk had met telefoon/make-up/iets anders om op te letten, soms geërgerd omdat hij/zij voor had willen piepen.

In een aantal gevallen rijdt hij/zij door omdat hij/zij het echt niet door had (en had een kind bijvoorbeeld gewoon onder de auto gelegen), is hij/zij gewoon een aso die vindt dat hij/zij per definitie voorrang heeft.

Vroeger gaf ik allemaal wel de vinger, tegenwoordig alleen de aso's, maar ik denk dat die toch hun spiegel niet gebruiken en het dus niet zien.

Maar goed, moraal van het verhaal....zoek bij (voorrangs)kruisingen/rotondes altijd oogcontact. Neem geen voorrang, maar claim het wel als je er recht op hebt.
Een middelvinger opsteken is associaler dan

geen voorrang geven??! Dat vind ik persoonlijk

een belachelijke redenering. Straks ligt er een kind

onder en dan mogen de ouders niet boos worden

want het kan nu eenmaal gebeuren dat iemand

geen voorrang geeft? En voorrang neem je niet

maar krijg je? Er zijn toch niet voor niets verkeers-

regels? TO zal niet echt veel aan een aangifte hebben

maar dat betekent niet dat ze niet mag schrikken

van een overhitte automobilist.
Hmm Paloma, ik leer mijn kinderen (in mijn dorp waar alle rotondes voorrang aan fietsers verlenen) wel om eerst te kijken of ze voorrang krijgen voordat ze hem nemen.

Want ja, ik moet die voorrang te vaak afdwingen om mij kind met een gerust hard alleen op pad te sturen.
Voorrang wordt verleend, niet genomen.
Ik heb ook altijd geleerd dat je voorrang krijgt en niet neemt, ook niet als de verkeersregels zeggen dat je voorrang hebt. Dat leerde ik als kind en later toen ik mijn rijbewijs haalde. Als ik van rechts kom, en een ander moet mij voorrang geven dan ga ik niet voordat ik zeker weet dat diegene mij gezien heeft. Natuurlijk mogen mensen boos worden als er geen voorrang word verleend, en ouders kwaad als hun kind eronder ligt. Wat mij overigens wel opvalt (geen aanval naar jou to want ik weet niet hoe jij je gedraagd in het verkeer) is dat de meeste fietsers maling hebben aan verkeersregels. Waarom verlenen mensen wel voorrang als ze in een auto zitten maar niet als ze op de fiets zijn? En dat zie ik ook bij het richting aangeven, rood stoplicht etc.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Hoe het ook is, TO is nogal geschrokken van dit

voorval. Niet alleen van de reactie van de

automobiliste maar ook van zichzelf. Laten we

een beetje begrip hebben en haar niet meteen

de kop afhakken...Ze is geschrokken.
quote:Starshine schreef op 12 september 2010 @ 23:00:

Ik zoek oogcontact

.

Nee , niet doen.

Ik heb juist van een vriend geleerd NOOIT oogcontact te zoeken met automobilisten als ik het zeebrapad oversteek of door de stad fiets.(en het werkt!)

Met oogcontact geef je aan dat je ze gezien hebt.

En is de kans dat er gestopt wordt veel minder.
Paloma, het loepje de glazen bol leert mij dat TO overal een wereldprobleem van maakt.
ik neem geen voorrang als ik daar recht op heb, maar ik dwing het wel af door oogcontact te zoeken, door te rijden etc. Teveel automobilisten die anders denken: 'ach, dat vrouwtje stopt wel voor mij als ik maar gas blijf geven.'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven