Las Barettas Naranjas!

20-06-2010 15:09 2501 berichten

Copyright: Elessie
anoniem_64ef814a18d67 wijzigde dit bericht op 14-09-2010 22:14
Reden: dat zomerhoedje hebben we écht niet meer nodig
% gewijzigd
Mandarijn kreeg vorig jaar van dat soort van duploo, een boerderi,j een politiebureau, ik weet het eerlijk gezegd heel niet meer wat nog meer. Oh ja, een thomas de trein elektrische locomotief, maar die heeft niet lang geleefd helaas, die heeft ie van de tafel af laten rijden en dat trok Thomas niet. Jammer, want het ding was heel populair zolang ie leefde.
Jeetje man, moest ineens heel veel bijlezen.

Mannie kreeg met 2 de Duplo Dierentuin. Is nooit echt een hit geweest en pas geleden hebben we het aan de gastouder verkocht. Zij heeft heel veel Duplo en daar spelen ze er tenminste mee

Mini is momenteel een uitdaging, kind gaat over 2 dagen op kamp en weet wat gekkigheid niet meer wat ze uit moet halen. Heel, héél vermoeiend. Ik moet ongesteld worden en heb een ultrakort lontje, bepaald geen goede combinatie.

Vanmiddag waren we bij schoonouders, was gezellig maar daar plensde continu. Ik zat voor mijn gevoel de hele tijd te waarschuwen omdat die 2 behoorlijk druk waren. Toen we thuiskwamen scheen de zon (en zo te zien had het ook niet geregend hier) en hebben ze nog drie kwartier buiten kunnen uitrazen.

Ik ga tasjes klaarmaken enzo.
Mijn H&M bestelling hebben ze trouwens helemaal vernaggeld: de haarspeldjes voor Mini kwamen gebroken aan, een broek voor Mannie was een maat te groot in de tas gestopt (ik had écht 110 besteld, er zat 116 in de tas). En in de andere broek zit een gaatje. Mooi balen want ik heb geen broeken meer voor hem en nu moet ik nog langer wachten. Hmpf.
Alle reacties Link kopieren
Oh lekker dan Pammie. Ik heb hetzelfde met Mini als jij met Mannie. Kind heeft een groeispurt gehad (mag ook wel een keer haha) en alle broeken zijn ineens hoog water.

Ik ga zo lekker naar bed. Na een dag niets doen, kan ik nog zo slapen geloof ik haha.
'Rijpe pruimen staan op klappen...'??

Esmee, helemaal balen: al die broeken zijn uitverkocht in zijn maat. Dus nu heb ik helemaal niets

Mijn man kijkt Oh oh Cherso. Mijn hemel, wat een niveau
ik heb op de achtergrodn spuiten en slikken aanstaan, word-ik ook niet blij van. Wij zijn overigens veroordeeld toot NL 1,2 en3: Sokman heeft (op mijn verzoek) een nieuwe Digitale TV-kaart gekocht, die rechtstreeks in de TV kan worden geplugd. Sokman heeft alles keurig volgens de instructie gedaan, heeft de helpdesk gebeld etc etc etc. maar het blijft bij 1,2 en 3. Ach: hebben we weer tijd om DVD te kijken.
Ik mag toch hopen dat mijn kinderen op hun twintigste intelligentere dingen uit hun mond krijgen dan wat er uit deze types komt. En ook dat ze het niet zo nodig vinden om zó dronken te worden dat ze niet meer weten dat ze moeten kotsen. En dat ze weten dat sex leuk is maar niet iedere avond met een ander.

Met S&S heb ik dat ook. Ik heb nooit drugs gebruikt (wel sigaretten en vooral in mijn tweede studiejaar veel drank) en ik zie de meerwaarde er ook echt niet van.

Klink wel erg braaf zo

En nu ga ik naar bed. Morgen werken en ik moet nog een regenpak scoren voor Mini. Gelukkig werk ik tegenwoordig zowat ín de stad. Da's wel makkelijk.

Trusten
Anky, krijg je die uren buiten werktijd wel vergoed? Leuke verhalen trouwens over dat weekend bij je moeder.

Nou, we hadden weer iets nieuws gisteren. Jongste klaagde s'avonds over oorpijn. Dat zat er dik in met die verkoudheid, dus ik ben op zoek gegaan naar paracetamol en neusdruppels. Ik hoor een enorme knal en huilen - jongste was van de oorpijn onrustig in bed gaan klimmen en viel met zijn hoofd op het laminaat. Dikke bult, knipperen met oogjes, huilen, en toen direkt slapen. Ook al was hij erg moe, ik vond hem toch een beetje raar doen. Dokterpost gebeld, die sommeerden ons te komen. Daar knapte hij op, was vrolijk, speelde, dus ik ging na anderhalf uur maar weer zonder consult (dat duurde nog wel even ...) en een papiertje waar ik verder op moest letten. En in bed begon hij dan heel erg te draaien en te huilen/piepen. Uren. En op het papiertje stond, bij onrust of slapeloosheid direct weer komen ... oorpijn kon het toch niet meer zijn, dacht ik, met een flinke hoeveelheid paracetamol? Weer gebeld, en om twee uur s'nachts zaten wij er weer. Die constateerden een flinke oorontsteking en verder geen tekenen van hersenschudding. Gelukkig vonden ze toch wel goed dat we waren gekomen (niet zo van, heb je haar weer). We zijn vandaag maar een dagje thuis gebleven, ben brakker dan brak. Jongste maakt het nu verder goed, klaagt niet meer over pijn en heeft geen koorts. Morgen hopelijk alles weer normaal ... Overigens werden wij behandelt door een jonge nederlandse (!) arts, normaal vind ik het dan leuk om even in het nederlands te babbelen, maar ze ging er niet op in. Had het ook wel erg druk. Ik zag overigens nog een akelig hoogslaper ongeluk voorbijkomen daar op de eerste hulp, ben met mijn brokkenpilooten erg blij dat we normale bedden hebben.

Even kijken of ik nog wat kan werken voordat ik de tv voor de kids een uitzet ...
oooow, Nitro: jullie hebben een abonnementje, Nitro, op die SEH, lijkt het wel..wat een ellende. Ben je nu al een beetje wakker? Ik hoop het maar, klinkt errug vermoeiend. hoop dat je vannacht wél bij hebt kunnen slapen.
Wil iemand dat abonnementje overnemen ? Nee, helaas Sok, ernstig slaaptekort. Ik sliep een uurtje voor half 11, en dan weer tussen drie en half zeven. Komt ooit goed toch? (zucht). Naja. Da's wel het kleine leed, hoogslaper-jongetje had een gebroken schouder, dat was pas zielig.

kopje koffie dan maar?

ik ben gezellig aan het niksen met Slof; hij is een beetje moe, maar wel lekker knuffelig. net lekker bellen geblazen. We kregen zaterdag op de bruiloft kleine champagneglaasjes met bellenblaas, erg leuk. En het is erg goeie bellenblaas, dus het komt hier ook van pas (poek kreeg er vier toegepstopt door diverse bruiloftsgasten)

tijd voor een 2e bak koffie
zusnietlief is weer op dreef; zuslief had haar gevraagd of ze woensdag naar Pa kon. Nee, dat kon ze niet, want er is een jaarlijkse feestdag in het dorp en ze wilde toch ook wat met haar kinderen doen.

A: die kinderen (15 en 18) kunnen haar missen als kiespijn, behalve misschien haar portemonnee.

B. die feestdag is de hele dag; ze kan 's middags of 's avonds een half uurtje toch wel gaan?

maar nee dus. Ik weet niet wie ze wil straffen; zuslief dat die de planning in handen heeft en haar agenda daarmee bepaalt of mijn vader. Maar waarvoor die dan 'gestraft' moet worden, is me een raadsel.

treurig dus en ik word er zo moedeloos van. Altijd moet ze met dit soort dingen dwarsliggen; nooit eens coöperatief zijn en naar een oplossing zoeken.
En als je de vraag nou eens anders stelt: wanneer het haar zou uitkomen om eens bij vaders op bezoek te gaan? Ze krijgt nu iedere keer de kans om iets af te schieten. Prima maar leg de bal dan maar bij haar, wanneer het wel kan. Ik snap niet dat je dit niet voor je vader over hebt. Zeker als hij de enige ouder is die je nog hebt Maar ik verbaas me wel vaker over jouw zus.

Nitro Wat een pech hebben jullie met die kinders, ongelooflijk. Heeft Jongste nog iets gekregen tegen de oorontsteking?

Ik heb druk gewerkt, ben nu aan het koken. Mini gaat morgen op kamp en is haar eigen tas aan het inpakken, ze brengt één voor één naar beneden wat ze nodig heeft. Handig
is mischien wel een goeie idd. irritnat om de freule met fluwelen handschoentjes aan te pakken, maar als het grote irritatie kan voorkomen, scheelt dat misschien iets.

hoop dat mini kan slapen, Pammie; tis toch wel spannend. Gaat Mannie ook op kamp?
Poek heeft vanaf 5 uur weinig anders gedaan dan huilen en ropen 'dat ze haar papa zo mistuhuhuhuhu'. (sokman is 3 dagen op cursus). dat ze ook de hele dag hoest zal wel aan haar humeur hebben bijgedragen. Net zei ze ook dat ze naar bed wilde, maar toen ik voorstelde dat Slof dan nog even beneden bleef, was ze stiekem toch niet zo moe meer
Slof zit heel hard mee te schreeuwen met Dora:'daar sit-ie!'

Volgens mij is wat Pammie voorstelt niet zozeer een kwestie van 'met fluwelen handschoenen aanpakken, maar meer een slimme manier om te zorgen dat zusnietlief niet nogmaals haar snor kan drukken, onder het mom van, rekening houden met haar, zorg je eigenlijk ervoor dat ze ook haar deel van de bezoekjes voor haar rekening neemt. Triest hoor, vind ik, dat ze niet zelf inziet dat je op zo'n moment gewoon bij je vader langsgaat, of het nou wel of niet goed uitkomt.

Aangezien baas en ik tegelijk op vakantie waren op het werk, en er een paar taken zijn waar niemand anders op ingewerkt is, ligt er een gigantische achterstand aan administratieve rompslomp op me te wachten op het werk. Bovendien wordt er min of meer verwacht dat ik en collega's ook een aantal vrijdagen gaan werken. Komt niet uit, en wil ik ook niet. Mag er wel andere dagen vrij voor terugnemen, als ik geen 5 dagen wil werken, maar ook dan komt het niet uit, ik heb geen opvang op vrijdag, ik moet verder reizen. En man zijn verlof ik volgens mij ook bijna op, dus voor de woensdag moeten we ook iets gaan verzinnen :-S.

Ik ga weer dansen, de vakantie is afgelopen, moet eerst nog even zien of mijn voet het wel trekt, heb voor de zekerheid mijn hoge stevige aerobics schoenen maar gepakt ipv mijn slappe dansschoentjes.

Nitro, wat een pech zeg. Jullie hebben echt een abonnementje spoedpost. Hoe gaat het nou met jongste?
is ook zo, hoor, Citro, en zo zie ik het ook, maar ik vind het zó frustrerend dat ze niet cooperatief is en alleen maar aan zichzelf kan denken.

uit een mail van zuslief:

Dat was nog niet alles wat ze zei hoor, ik regelde alles, en naar broer ging ze ook niet want daar krijg je toch niks van terug. en ze liep niet voor niets bij de psycholoog want ze had een hele slechte jeugdZuslief heeft opgehangen en dat was ook wel het verstandigste wat ze kon doen.
vind het nogal wat, Citro, dat 'ze' van je eisen dat je 5 dagen gaat werken. Mag dat zomaar? En als 'ze'dat verlangen, zou ik er wat voor terugvragen; vast contract bijvoorbeeld (want dat had je toch nog niet?). mag zo langzamerhand ook wel eens een keer.

hoop dat dansen gelukt is en dat je er iig plezier aan hebt beleefd.
Op 'mijn' manier moet ze wel met een datum komen dat ze kan. Tis eigenlijk net een peutertje

Citro, ik dacht dat je dat extra werk zou gaan weigeren?

Mini slaapt, ik heb haar voeten gemasseerd en toen ging het best snel. Mannie gaat woensdag op kamp.
Nou ja zeg, over je broer! Wat verwacht ze dan van hem?
ja, erg he? daar zakt mijn broek ook van af. Ik kan daar met mijn pet echt niet bij. ik heb voor de dood van mijn moeder al gezegd dat ik niets meer met haar te maken wil hebben en dat gevoel wordt steeds sterker.

En ik vind het voor mijn vader nog wel het ergste; zuslief is niet zo handig geweest en heeft de discussie aan mijn vader verteld. Arme man wil zusnietlief niet helemaal afvallen (hoewel hij het ook behoorlijk met haar geschoten heeft) en zit er dus middenin. En hij kiest niet bepaald voor deze situatie
Lastig hoor Sok en sneu voor je pa. Breken met je zus is nogal wat maar erg veel lol heb je nu niet van jullie relatie. Kun je voor jezelf een modus vinden om dit soort dingen bij haar te laten. Het is haar reactie, haar moeilijkheid en het zegt helemaal niets over jou. Ik kan het niet zo goed uitleggen maar zo doe ik het ook met mijn moeder. Ze komt niet meer dichtbij me, ik laat het simpelweg niet meer toe. En door die afstand kan ik het ook bij haar laten, het is háár probleem.
Ik begrijp je, Pam, en dat is wel het slimste. Meestal doe ik dat ook, want ik vind het gewoon zonde van míjn energie. Maar het kloterige is gewoon dat mijn vader er nu door benadeeld wordt. en dat trek ik dan weer slecht.

Man, als ik haar aan de telefoon heb, ben ik een halve therapeut: positieve bekrachtigen, negatieve negeren (of ben ik dan gewoon moeder ) maar het heeft zó weinig effect.
Ik zou daar al niet eens meer in meegaan, als het even kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven