Meningsverschil over getuige bruiloft

14-09-2010 21:18 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Vriend en ik willen trouwen, hartstikke leuk natuurlijk, maar er is een probleem... (althans ik vind het een probleem )

We worden het niet eens over de getuigen; 3 ervan vinden we allebei prima, alleen de laatste tja ik heb het liever niet, vind het een onprettig persoon maar hij was ook op haar bruiloft getuige dus is het eigenlijk wel soort van verplicht haar ook te vragen?

Het gaat hier dus om een vriendin van vriend. Zij kennen elkaar een jaar of 10 en zien elkaar tegenwoordig een keer of 4 per jaar. (en ze hebben nooit een relatie gehad, zijn niet elkaars type enz)

Helaas kan ik niet zo goed met haar opschieten, in het begin ging het nog wel goed maar na een festivalweekend waarbij het een en ander fout liep ben ik klaar met vriendin in kwestie.

Vanaf het begin af aan blies ze bij alles erg hoog van de toren. Ze zou dit en dat gaan studeren, een bedrijf in X gaan beginnen enz. Uiteindelijk komt daar nooit wat van, werkte ze 3 weken bij een bedrijf en gaat ze weer weg omdat "de collega's te dom zijn" "het werk beneden haar niveau" enz. Ik irriteer me mateloos aan dat verwende gedrag (vast ook omdat ik zelf een "dom' bijbaantje heb :P) Familie van vriend is ook niet zo dol op haar maar zijn er naar 10 jaar aan gewend en negeren haar gewoon. Waarschijnlijk het slimste plan, maar in negeren ben ik helaas niet zo goed...

Enfin, ook al toen ik me irriteerde gingen we een weekendje naar een festival met vriendin&haar man (was niet zo'n slim plan maar oke) Daar begon ze te moederen over vriend en mij. Nou zijn wij inderdaad een jaar of 3 jonger maar 25 jaar lijkt me best een leeftijd waarop je zelfstandig over een festivalterrein kan lopen enz. Nadat mevrouw dus het hele programma uit had gezet en ik aangaf dat ik toch echt niet constant als viertal alles wilde bezoeken maar ook mijn eigen ding wilde doen ging het natuurlijk fout. Als vriend en ik een uurtje bij een ander podia waren ging de telefoon al omdat ze "doooodelijk ongerust was waar wij waren want we moesten wel bij elkaar blijven. Uiteindelijk heb ik daar -helaas op ontactische wijze- wat van gezegd. De 2 mannen bemoeiden zich hier overigens niet mee.

Dit in combinatie met nog vele anderen dingen (van harige benen tot betweterigheid tot bemoeizucht) zorgen ervoor dat ik haar liever niet als getuige heb. Ze is uiteraard wel welkom, want ze is een vriendin van vriend, maar liever niet als een van de belangrijkste personen van de dag. Vriend vind dat ik de boel dramatiseer en dat ik me aanstel...

Verdorie, geef ik eindelijk toe aan zijn wens om te trouwen, mag ik niet eens een ienieminiebeetje bridzilla gedrag vertonen. Brrr eigenlijk wil ik haar niet eens op mijn bruiloft, is haar niet als getuige maar gewoon als gast toch gewoon de middenweg?

Enfin; ik probeer er nu een beetje de draak mee te steken maar het zit me toch echt dwars, ben bang dat dit de hele voorpret toch wat teniet doet...

Oh: vraag bij dit verhaal is natuurlijk of ik me nou echt zo afgrijselijk loop aan te stellen en of jullie tips/oplossingen hebben...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je post nu gelezen ( rode gedeeltes)en ik ben het met je eens paekzwart.

Getuige zijn is niet zomaar iets, daar moet men allebei achter staan. TO doet inderdaad toch al compromissen, dan kan haar vriend ook een beetje toegeven. Niet alles hoeft te gaan zoals hij het wil.

Wat ik al eerder zei, hij is in principe vrij om te vragen wie hij wil. Maar als je weet dat je aanstaande echtgenote een hekel heeft aan de vrouw die jij als getuige wilt vragen, vind ik dat je er niet eens meer aan zou moeten denken om haar te vragen.

Daarnaast krijg ik het gevoel dat de vriend van TO die vrouw 'moet ' vragen, omdat hij ook op haar bruiloft getuige is geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven