**LDR deel 15**

05-07-2010 11:09 1921 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel 15!

De jubileum-editie!

Hopelijk wordt dit dan de link naar deel 14[/img]
Gaat iemand van jullie in duitsland verblijvenden eigenlijk oktoberfesten?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Nee, dat is echt enorm ver weg voor mij. En ik denk dat ik dan vorig jaar in oktober al een hostel of hotel had moeten boeken. Het is ook al bijna weer voorbij toch? Het trekt me ook niet zo erg moet ik zeggen. Niet zo erg? Het trekt me echt totaal niet.
Voorbij? Zit jij in een tijdszone dat t eind oktober is dan

Ik ben er nog nooit geweest, vroeg me af wat nou eigenlijk de lol is van aan een lange tafel zitten en heul veel bier drinken.

De lol van het dragen van een dirndl zie ik dan weer wel in, want ik hou wel van jurkige jurken. Heb er alleen veel te weinig boezem voor vrees ik...
Is overigens nog niet goedkoop ook, zo'n dirndl
Oktoberfest is in september. Waarom heet het dan oktoberfest, vroeg ik vorige week in de Duitse les. Het is de inleiding van oktober. Ofzo. Ik las vanochtend dat er door ruzie mensen gewond waren geraakt.Dus zo leuk is het ook weer niet.
Oh, dan snap ik er bij deze nog minder van!
quote:Spijker schreef op 20 september 2010 @ 10:46:

Gaat iemand van jullie in duitsland verblijvenden eigenlijk oktoberfesten?Helaas ben ik dan net terug verhuisd naar NL... maar ik zie 't hier zo voor me. Iedereen in kledendracht. Veel bier. Nog meer bier. Wijn. En veeeeel eten...
Oktoberfest is 4/5 oktober en is voor zo ver ik weet een soort wijnfeest in klederdracht...

Toen ik hier net zat was er ook een weinfest en dat was best wel leuk hoor! Maar ik vond t niet leuk genoeg om daarvoor hier te blijven hangen
Ik snap Oktoberfest denk ik ook niet, en ik hou nog wel van bier! Duits bier is erg lekker vind ik, dat kunnen ze goed daar

Duits eten ben ik niet zo'n fan van, ik vind dat ze in Duitsland niet kunnen koken.... Ik kan niet zeggen dat ik er ooit iets op heb waar ik dol op was (behalve gebak, dat kunnen ze dan weer wel!)

Jongens! (of eigenlijk Meisjes!) ik heb mijn ticket voor de kerst alweer geboekt!!!!! Ja das op tijd maar ik zag een mooie prijs en dat moet ik boeken he....

Kan er iemand mij de logica van de KLM uitleggen??? Situatie:

*Amsterdam-Toronto 22 dec - 11 jan: Prijs rond de 900 - 950 euro (tsja, kerst he)

*Antwerpen (met de trein naar Schiphol) - Amsterdam-Toronto: Zelfde dagen: Prijs 550 euro

Voor de goede orde, ik woon tussen antwerpen en amsterdam in (antwerpen is nog iets dichterbij).

Dus waaaaarom is het 400 euro goedkoper en krijg ik er een gratis treinreis bij? Ik doe het hoor, het is voor mij alleen op de heenreis wat extra tijd kwijt. De terugweg ga ik naar huis vanaf schiphol.

De heenreis moet ik echt de trein nemen want dan word ik vanaf daar ingeschreven op de vlucht

Ik ben geen econoom, maar ik vind dit maf.

Ik kan dus weer af gaan tellen weehhaaaaah! (is super blij!)
MZ, een wijnfeest? Bier! En het is nu al. Tenminste, het grote (commerciele) gebeuren volgens mij.

Punica, vraag niet hoe het kan, profiteer ervan!
Vreemd he... Maar weet je zeker dat je op de terugweg uit mag stappen? Als dit niet mag kan je er volgens mij gedonder mee krijgen hoor. En als je bagage incheckt dan gaat die toch ook mee tot Antwerpen?
Haha Punica, mijn ouders hebben dit ook een keer gehad en zijn toen vanaf Charles de Gaulle gevlogen, met een overstap op Schiphol!!!!!! Dat was alles bij elkaar nog véél goedkoper dan vanaf Schiphol. Instappen op Schiphol (ook al heb je het ticket gekocht vanaf Parijs) kon niet, ivm de koffers. Heel erg weird.

Ik ben zelf van de winter halverwege uitgestapt (toevallig ook in Parijs), ik heb eerst de maatschappij gemaild met de vraag of het mogelijk was slechts tot Parijs te vliegen (dus ticket te veranderen) en zij raadden me toen aan het ticket niet te veranderen vanwege de prijs maar gewoon uit te stappen bij de overstap, het enige wat ik dan niet kon doen was koffers inchecken let daar wel op!!! Die gaan anders gewoon naar Antwerpen! Ik ben toen met alleen handbagage teruggereisd. Ik zou wel even contact opnemen met de maatschappij, als je later boetes moet gaan betalen enzo is dat niet fijn.
Mmm, ik zou in ieder geval niet de eerste vlucht proberen over te slaan, want er lopen nog rechtszaken over of dat wel of niet mag.

http://kassa.vara.nl/tv/a ... en-no-show-no-go/speel/1/
quote:Spijker schreef op 20 september 2010 @ 13:26:

Mmm, ik zou in ieder geval niet de eerste vlucht proberen over te slaan, want er lopen nog rechtszaken over of dat wel of niet mag.

http://kassa.vara.nl/tv/a ... en-no-show-no-go/speel/1/

Het is geen vlucht maar een treinreis

Ik moet dus zelf mijn baggage meenemen (van trein naar vliegtuig en andersom)

Dat vond ik eigenlijk nog fijner dan de vorige keer met kerst toen ik 2 vluchten had, dan heb ik liever die treinreis.
Oh Margaretha, dat had ik vorig jaar ja! Via Parijs idd, scheelde mij ook veel, maar ik had de pech om zowel op de heen- en de terugreis veel problemen te hebben (vertragingen en een vertraging waardoor vlucht gemist etc)
Ik ga me toch even mengen in de Oktoberfest-discussie.

Het enige echte Oktoberfest is in München, duurt drie weken en eindigt idd het eerste weekend van oktober. Het gaat om bier, maar er is ook een hele kermis omheen. Het is een traditioneel feest dat de eerste keer begin 19e eeuw gehouden werd ter ere van het huwelijk van de Beierse prinses Thersia (dat was trouwens in oktober). Het Oktoberfest wordt dan ook op de Theresienwiese gehouden. Op de eerste zondag van het feest is er bovendien een hele optocht met klederdracht dragende mensen uit heel Beieren en de bierkarren van de diverse brouwerijen.

Het feest is steeds meer commercieel geworden waardoor ook vanuit het buitenland tal van bezoekers komen.

Ik woonde zelf 12 jaar in de buurt en ben er ook diverse malen geweest. Ik vind het geweldig, al is het idd wel erg commercieel. Als kind zijn al die kermisattracties natuurlijk prachtig. Maar wat ik mooi vind, is dat er echt een traditie achter zit en dat het hele gebeuren nog steeds erg traditioneel gehouden wordt (voor zover mogelijk) door de optocht, de officiële opening ("O'zapft is") etc.

Dat even tussendoor.
Jooles, je drukt je snor wat betreft de vunzige taal. Denk maar niet dat je daar zo makkelijk vanaf komt.

Volgens mij verdienen de vrouwen op het oktoberfest ook heel veel geld. Moet ook wel, want je moet echt een paar halve literpullen per arm kunnen dragen. Dus eigenlijk krijg je veel betaald en heb je meteen een work-out voor je armen.

Hoe is het verder, Jooles? Ben je nog aan het daten? Vertel je in de AK nog even hoe het qua werk afloopt?
Ohh ik moet er niet aan denken om in zo'n dirndl pullen bier te sjouwen! En dan niet vanwege t sjouwen, maar meer omdat je dan geen handen vrij hebt om billenknijpende zatte mannen van je af te slaan

Of overdrijf ik nu?

Nou ja, de andere kant van de bar is sowieso meer geschikt voor mij
quote:Punica schreef op 20 september 2010 @ 13:49:

[...]

Het is geen vlucht maar een treinreis

Ik moet dus zelf mijn baggage meenemen (van trein naar vliegtuig en andersom)

En die eerste treinreis mag je niet missen! http://www.gva.be/nieuws/ ... gtickets-geannuleerd.aspx

Je moet dus kennelijk die trein van Antwerpen naar Amsterdam nemen...
Dat probeerde ik te vertellen

Ik weet dat ik heen op de trein MOET want anders word mijn vlucht geannuleerd, maar de terugreis ga ik vanaf schiphol naar huis, want dan valt er weinig meer te annuleren... :-)

Sorry als t niet duidelijk was, uitleggen is niet mijn sterkste kant!
Fille, ik zal m'n hoofd ns breken over vunzige taal in het Duits, goed?

Die vrouwen verdienen idd een hoop poen. Ze dragen trouwens liter-pullen en geen halveliterpullen, maar dat terzijde De moeder van een vroeger vriendinnetje van mij werkte ieder jaar op het Oktoberfest als serveerster. Die spaarde in die drie weken eventjes de zomervakantie voor de hele familie bijelkaar...

Met Jooles gaat het verder best ok. Voor daten geen tijd, ben vooral aan het werk. Vandaag nieuwe collega begonnen, yeah! En zaterdag 17 km gelopen en mooie medaille gekregen, dus was wel trots. Maar verder bestaat leven nog steeds vooral uit werk. Heb als streefdatum januari 2011, dan moet het uiterlijk weer normaal zijn...normale werkdruk, normale werktijden etc. Dus ben op het ogenblik meer passief aanwezig hier. Hou het gewoon niet bij, want heb er bijna geen tijd voor. Lees wel mee, zoals jullie merken en moest gewoon even het Oktoberfest verdedigen, vandaar
quote:fille schreef op 19 september 2010 @ 12:48:

Je hebt duidelijk nog nooit ergens gezeten waar iedereen (luid) Arabisch praat, af en toe bemoedigend naar je glimlacht, in je wang knijpt en overduidelijk over je praat terwijl jij je afvraagt of je hersenen kunnen afsterven door verveling en of een pen in je oog, weliswaar zelf gestoken, een goede reden is om het feestje te verlaten. Amen Fille, herkenning alom!
Ik pas voor de vunzige taal. Althans ik kom niet verder dan "Fick mich".
quote:Punica schreef op 20 september 2010 @ 15:36:

Sorry als t niet duidelijk was, uitleggen is niet mijn sterkste kant!

Ik dacht dat jij juf was!!! Maar dat heb ik volgens mij zelf verzonnen.

Es, ik vind het trouwens supergoed dat je met de WW bent begonnen, is het wat? Tenminste, ik vind het niet supergoed omdat ik je te dik vind, maar ik vind het supergoed dat als je er van baalt je er wat aan gaat doen.

Zelf heb ik mezelf teruggezien op een filmpje en ik ben echt compleet uit vorm. Nu is het hier ook weer wat koeler dus tijd om weer te gaan sporten.
quote:es1450 schreef op 20 september 2010 @ 17:14:

Ik pas voor de vunzige taal. Althans ik kom niet verder dan "Fick mich".Ik denk dat als je dat tegen een willekeurige man op het oktoberfest zegt, dat je dan een boel ranzige taal terug krijgt. Dus kwestie van notitieboekje klaar en schrijven maar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven