Chips met .... smaak

20-09-2010 13:29 198 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijd terug was hier het topic over de nieuwe smaak wedstrijd die een grote chipsfabrikant had uitgeschreven. De drie smaken die binnenkort in de winkel liggen, zijn:

- babi pangang

- patatje jopi

- mango red chili

Tot 12 december kan er gekocht, geproef en gestemd worden. De winnende smaak zal een jaar lang verkocht worden.

Welke smaak trekt jou het meest aan?

Of had je zelf een lumineus idee en is het dat stom genoeg niet geworden?

Ik mis nog steeds de chips in bitterballensmaak

Mijn favoriet is ...

Totaal aantal stemmen: 108

babi pangang (8%)
patatje jopi (39%)
mango red chili (41%)
anders, namelijk ... (12%)
Ik heb een fles Joppiesaus in de koelkast staan. Erg lekker, echt een aanrader. Eet ik bij patat, gebakken aardappeltjes en ook in combinatie met vissticks is het erg lekker.

Straks maar even naar AH om te zien of de nieuwe zakken chips al in de winkel liggen.

Zou jopi-chips hetzelfde zijn als Joppie dan?

Waarom hebben er al 19 mensen gestemd? Ze hebben de chips toch nog niet gegeten?
Nederland mist Salt&Vinegar!
Nederland mist wel meer op chipsgebied.

Heb in diverse landen al ontzettend lekkere originele Lays gegeten. In de USA dit jaar nog hickory smoke bbq, om je vingers bij op te eten.
Is dat niets voor jou, Elninjoo, omdat je toch veel reist en veel smaken ontdekt, om officieel chips importeur te worden?
quote:Aubrey schreef op 20 september 2010 @ 14:34:

Is dat niets voor jou, Elninjoo, omdat je toch veel reist en veel smaken ontdekt, om officieel chips importeur te worden?Dat klinkt verleidelijk, maar dat is zooooooo niet goed voor mij.
quote:elninjoo schreef op 20 september 2010 @ 14:35:

[...]

Dat klinkt verleidelijk, maar dat is zooooooo niet goed voor mij. Het was maar een ideetje.
quote:Schoolkrijtje schreef op 20 september 2010 @ 14:18:

Cheddar red onion? Deze ligt hier in ierland dus gewoon in de schappen. Is dan niet van Lay's, maar van andere merkenha mijn supermarkt is maar klein en verkoopt niet alles, maar ik ben in ieder geval blij dat ik een smaak heb 'verzonnen' die ook dan daadwerkelijk te vreten is :D
Ik wil je wel een zakje sturen hoor...
Mango red chili spreekt mij zo het meeste aan, zoet met pittig klinkt best aardig.
Ik lees net even de OP, maar wat zijn dit nou voor oncreatieve smaken???? Had toch iets meer vernieuwends verwacht, maar blijkbaar gaan ze toch voor veilig. Jammer!
Handig, dit topic lezen als je honger hebt
quote:siesa schreef op 20 september 2010 @ 13:53:

Hmm heb ik het daartegen afgelegd?? Valt me tegen.. Vond mijn El Greco dan toch zo slecht nog niet (feta/olijven)!

Klinkt heel lekker! Wat jammer dat je niet gekozen bent.

Onze chips-fabrikant bekijkt, zeker weten, met welke smaak ze verwachten de hoogste verkoopcijers te halen.
Ik had zelf dadels met blauwe kaas ingestuurd als nieuwe smaak. Ik ben er gek op maar niet iedereen blijkbaar
Nou dat Jopi of Joppie ding gaat het dus niet worden. Niemand die dat kent of in ieder geval de helft van Ned niet blijkbaar. Beetje dom van de jury om dan zon smaak uit te kiezen.

Ik vind geen van alle echt lekker klinken. Babi pangan op mijn chips? Gatver dat is toch goor. En fruit en chips vind ik ook geen combi dan eet ik liever zo een mango zonder als die koolhydraten erbij.

Nee erg teleurstellend.
quote:liubi schreef op 20 september 2010 @ 14:28:

Nederland mist Salt&Vinegar!O ja??

1,99 bij de Appie, ook te koop bij o.m. de Makro...

Joppiesaus leerde ik pas in het westen kennen!
Tia Dalma dit is mijn favoriete chips en smaak!

Afgelopen weekend Honey BBQ die vond ik niet zo lekker
Ik ken Joppiesaus, is dat trouwens van Joppie van het programma de bus?

Als ik het mij goed herinner is het net zo'n soort saus als de frites-saus van de MC Donalds
Joppiesaus is absoluut niet gezelfde als de saus van de McD. Alleen de kleur komt overeen!

Joppiesaus is geel en er zit een heel fijngesnipperd uitje in. Het is een heerlijke saus, alleen jammer dat er zoveel chemische troep inzit.

De smaken vallen me tegen. Had wat spectaculairders verwacht. Ik eet echt zelden chips, maar ik ga deze smaken toch proberen, nieuwsgierig als ik ben
Het is niet Patatje Jopie, maar Patatje Joppie!

Patatje Joppie smaakt naar kerrie en ui en is verschrikkelijk lekker! Dus allemaal stemmen op www.maakdesmaak.nl op Patatje Joppie!
quote:Hightea schreef op 20 september 2010 @ 15:04:

Ik ken Joppiesaus, is dat trouwens van Joppie van het programma de bus?Geweldige opmerking! Hierboven staat een link naar de Wiki, waar de Joppiesaus vandaan komt.
quote:JeanetteB schreef op 20 september 2010 @ 15:13:

Het is niet Patatje Jopie, maar Patatje Joppie!

Patatje Joppie smaakt naar kerrie en ui en is verschrikkelijk lekker! Dus allemaal stemmen op www.maakdesmaak.nl op Patatje Joppie!Eh, jij hebt aandelen?
quote:Hightea schreef op 20 september 2010 @ 15:04:

Ik ken Joppiesaus, is dat trouwens van Joppie van het programma de bus?

Dat heb ik me nou ook altijd afgevraagd. Maar het zal wel niet.

Vandaag gekeken bij Ah, maar de nieuwe smaken liggen er nog niet. Ik zou als eerste de Joppie willen uitproberen.
quote:Blackdress schreef op 20 september 2010 @ 15:26:

[...]

Eh, jij hebt aandelen?Lijkt er wel op ja. Ik zou zeggen, eerst proeven, dan pas stemmen.
Ik ken echt niemand die joppie heet ik dacht het zou mij niet verbazen als het joppie van de bus is;-)
Was net bij de Jumbo, maar daar waren ze ook nog niet.

Weet iemand trouwens hoeveel gram er in 'n zak zit? Zakjes van 50 gram zou ik wel ideaal vinden. Die grote zakken van 200 gram vind ik maar niks (die gaan bij mij namelijk net zo goed in 1 keer leeg)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven