Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Lisa, Maartje en ...

Nadia, Feline, Ilse, Joske, Rosa, Sanne, Jonna, Nora, Suze, Naomi, Heike, Julie, Bente, Anouk, Vera/Veerle, Eva.
Lisa, Maartje en

Niene

Nina

Evie

Suzie

Jet

Tess(a)

Lotte

Meike

Floor
Silke niks voor jullie Naski?

Lieke

Nieke

Nynke

Bieke

Fieke
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
@ Naski,

absoluut Imke, maar ben bevooroordeeld, want zo heet mijn meisje.

Femke hoor je meer, Meike, vind ik op zich niet lelijk, maar ik denk altijd Meike, loop niet zo te ....vind ik wat tuttiger gewoon

Onze Imke is heel blij met haar naam en ik na 7 jaar ook.

en de enige op school, dus je hoort hem niet super vaak
We hebben een Silke in de familie, dus die valt af.

Nynke vinden we ook heel mooi, maar toch net niet dé naam. Lieke vind ik gewoon leuk en de rest van het rijtje is het niet echt voor ons.

Imke vind ik nog steeds heel mooi en vriend ook. Je hoort het inderdaad nog niet zo vaak, dat vind ik wel een voordeel.

Maar Femke en vooral ook Meike spoken ook steeds rond in mijn hoofd. We hebben deze namen al best lang op ons lijstje staan.

Het zal toch niet dat we na de bevalling de naam nog moeten gaan kiezen?! "Eeeuh, doe maar... eeeeuh...Femke... of nee... toch maar Imke... of eeeuh... toch liever Meike... nee, ik weet het gewoon niet... hellup!!"
Ik ken ook een Inke, ook wel leuk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Helianthus2106 schreef op 19 september 2010 @ 11:14:

[...]

Lisa, Maartje en Jasmijn

Lisa, Maartje en Sabine

Lisa, Maartje en Femke

Lisa, Maartje en Beaudien

Lisa, Maartje en Silvana

Grappig Helianthus, Maartjes 2e naam is Jasmijn en Lisa's 2e naam is Sabine! We zitten wel in dezelfde richting dus Silvana valt dan wel weer een beetje uit de toon vind ik.

Er komen wel veel namen voorbij die in onze vrienden/familiekring al voorkomen. (Sophie, Femke, Meike) Verder ook veel leuke die op mijn favourietenlijstje staan maar die mijn vriend om een of andere reden niet mooi (genoeg) vindt.
Lisa, Maartje & .....

Veerle

Anne/Anna

Nienke

Laura

Suzanne

Simone

Eline

Feline

Esmée

Emma

Eva

Sara

Janna

Nina
Dank allemaal voor de reacties, het blijft lastig. Nummer 1 staat nu Noor, maar Keet/Kate/Katie blijft ook leuk.

enne nu moeten jullie me toch even uitleggen wat jullie bedoelen met 'laat el ninjo het niet lezen'
Lisa,Maartje en

Eva

Hanna

Daphne

Fenne/Fenna

Nienke

Bente

Diede

Fiene

Hilde

Iris

Tessa

Janna

Jente

Jette

Jildou

Jolijn

Jonna

Jorien

Sanne

Nora

Renske

Sterre

Suze
moeilijk hoor! Blij te horen dat jullie de opties mooi vinden, ik probeer een beetje te vinden of Eline veel voorkomt maar ik ken in ieder geval niemand die zo heet.

Ik vind Fieke een hele mooie naam maar zo heet mijn zus.

Ik ben nu 31 weken zwanger en nog steeds erg aan het twijfelen, bij Lieve wist ik het ook pas zeker toen ik 41 weken zwanger was... (bij 42 wk geboren..) En ik heb vannacht gedroomd dat het toch een jongen was, wat echt niet kan volgns mij want er hebben wel 5 personen gezien dat heteen meisje wordt.

Mijn top 3 in willekeurige volgorde:

Imme Roos

Eline ....

Fiene ... Bij de laatste twee weet ik geen tweede naam, gek genoeg klinkt Roos er achter minder mooi. Maar nu moet manlief het er nog mee eens zijn...

Bo is een mooie naam maar we praten frans thuis dus mijn man vindt het niet mooi, voor een jongen en ook nog verkeerd geschreven. Dus dat is geen optie.
quote:jelte schreef op 20 september 2010 @ 08:31:

enne nu moeten jullie me toch even uitleggen wat jullie bedoelen met 'laat el ninjo het niet lezen'

Zoek maar eens naar reacties van de betreffende mevouw op deze pijler. Is niet zo'n liefhebber van kinderen en heeft niet zoveel begrip voor mensen die er meer willen (laat staan 7!). Lijkt mij trouwens wel pittig, 7 stuks. Met z'n 2-en kunnen ze al zoveel kabaal/troep/wasgoed produceren!

Janna, Eline en Nina: Mooi! Veerle, Nienke en Eva ook op mijn lijstje. Fenne: ook mooi, nog niet aan gedacht.

Ik vind Eline trouwens ook erg mooi, moet toch bij vriend maar wat meer in de week leggen, misschien dat hij er nog aan went.

Achter Eline of Fiene zou ik inderdaad geen Roos zetten, maar Rosa kan weer wel vind ik.
quote:Dokkie schreef op 19 september 2010 @ 21:40:

[...]

Grappig Helianthus, Maartjes 2e naam is Jasmijn en Lisa's 2e naam is Sabine! We zitten wel in dezelfde richting dus Silvana valt dan wel weer een beetje uit de toon vind ik.

Dan zat ik aardig in de goede richting mee te denken.

Ik doe er nog een paar:

Lisa, Maartje en Simone

Lisa, Maartje en Karlijn

Lisa, Maartje en Colette

Lisa, Maartje en Esther

Lisa, Maartje en Evelien
Ik werk in het onderwijs en Eline komt wel eens voor, maar niet veel. Ik heb nog nooit meerdere Elines in 1 klas gehad.
@ klimmake Isabel?

Juul

Julia
Hallo dames!

Ik ben 22 weken zwanger en we krijgen een dochter! Nu vinden wij Emke een mooie naam, maar ik hoor en zie deze naam bijna nergens..Hebben wij nou zo'n aparte smaak? Wat vinden jullie ervan?
Emke... apart.

Vind geloof ik Elke of Eke mooier. Maar misschien is het wel wennen.

Kimmake: Lieve en Imme vind ik echt de mooiste combinatie!!

Ik ken een Lieve met zusje Teddy. Vind je dat misschien wat?

Fiene en Eline vind ik veel minder mooi bij Lieve klinken, en Imme vind ik een hele mooie naam!

Wat vind je anders nog van:

Lieve en Elin

Lieve en Nanine (mooi!) kan ook mooi Roos achter; Nanine Roos

Lieve en Rosa

Lieve en Violet

Lieve en Minne

Lieve en Merle
quote:moontje86 schreef op 20 september 2010 @ 11:10:

Hallo dames!

Ik ben 22 weken zwanger en we krijgen een dochter! Nu vinden wij Emke een mooie naam, maar ik hoor en zie deze naam bijna nergens..Hebben wij nou zo'n aparte smaak? Wat vinden jullie ervan?Leuke naam, hoor je idd niet vaak, leuk toch.
quote:moontje86 schreef op 20 september 2010 @ 11:10:

Nu vinden wij Emke een mooie naam, maar ik hoor en zie deze naam bijna nergens..Hebben wij nou zo'n aparte smaak? Wat vinden jullie ervan?Apart en origineel! Komt het van Emma ofzo? Ik vind het wel heel leuk. Ik houd wel van Hollands en origineel. Emmeke vind ik trouwens ook wel leuk.
Weet je welke ook leuk is, Amika, van de tv serie.
Ok, we zijn er soort van uit....

De jongensnamen tot nu toe: Melle of Nout

en voor een meisje: Ravi, Noor of Keet/Kate
quote:jelte schreef op 21 september 2010 @ 08:52:

Ok, we zijn er soort van uit....

De jongensnamen tot nu toe: Melle of Nout

en voor een meisje: Ravi, Noor of Keet/KateRavi ken ik als jongensnaam. Bij Noor heb ik associaties met een Noor, noren (schaatsen). Noortje vind ik wel heel erg leuk. Keet vind ik een vreselijke spelling van Kate. Maar ieder zijn smaak! Dus trek je niet teveel aan van mij
Mijn voorkeur gaat ook naar Kate qua spelling.

Grappige is dat ik Ravi alleen ken als meisjesnaam, namelijk de gewedlige dochter van vrienden van ons. Hier in de omgeving geen jongens Ravi's.

Mijn andere dochters heten Jessie, Daantje en Linde dus ook vrij stoere namen.

De associatie die je hebt met Noor heb ik ook een beetje. Helemaal omdat onze beste vrienden in Noorwegen wonen.
Wat een leuke namen van je dochters! Ik vind Kate daar heel goed bij passen! Noortje zou ik niet doen, omdat je ook al een Daantje hebt.

Hier zie je dat Ravi als jongensnaam veel vaker voorkomt dan als meisjesnaam. Maar er zijn ook meisjes die zo heten.
De (jongens) Ravi's die ik ken, zijn allemaal van Hindoestaanse afkomst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven