vreemd sms

20-09-2010 21:11 274 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet met wie ik dit moet bespreken.... Dus ik hoop op advies van jullie....

Ik ben nu 2 jaar heel gelukkig met mijn vriend. Ik hou zielsveels van hem en weet eigenlijk dat hij de ware is. Onze relatie is heel goed en we hebben bijna nooit ruzie (natuurlijk wel eens :P Maar dat is gezond!). We hebben samenwoon plannen en zijn dit weekend zelfs al gaan kijken wat voor meubels we mooi vinden.

De afstand tussen ons is wel best groot (41 kilometer) waardoor we elkaar maar eens in de 2 weken zien (een heel weekend dat wel).

Mijn vriend en ik hebben beide eigenlijk geen echte vrienden... en ons leventje bestaat eigenlijk alleen uit elkaar.

Mijn vriend is het type dat het leuk vind om geadoreert te worden (denk ik!). Hij vind het leuk om te horen dat hij knap is, dat een ander hem niet verdient, dat hij zo geweldig is.... Hij is ook redelijk een charmeur.... Een half jaar geleden kwam ik er ook achter dat hij via msn sekspraat had met andere meiden... Dit vond ik uiteraard niet goed!!! En dit heb ik hem ook duidelijk gemaakt. Dit kon hij goed begrijpen en doet hij ook niet meer (zegt hij). Hij is ook het type dat vroeger veel met meiden van internet afsprak, zo heb ik hem ook leren kennen....

Nu ben ik een heel onzeker persoon.... Heb door verschillende ervaringen in mijn leven de vervelende eigenschap gekregen om overal iets achter te zoeken en mensen heel moeilijk te vertrouwen. Ik zou mijn vriend mijn leven toevertrouwen, maar met meiden vind ik het erg moeilijk!

Nu wilde ik laatst zijn mobiel lenen om even het weer te checken en toen ik langs zijn smsjes kwam (is een tabblad) reageerde hij nogal paniekerig.... Dit zette mij aan het denken... Waarom was dat? Heeft hij geheimen voor mij?

Nu moest ik vanochtend zijn wekker uitzetten (wat dus ook zijn mobiel is)... en ik heb (tegen al mijn princiepes in!!!!!! En ik schaam mij rot!) een smsje gelezen van een of ander meisje.

Hierin stond iets over dat hij open kaart moest spelen, hij (of zij) andere dingen wilt als zij (of hij) en dat ze hem niet waard is.....

Ik heb nog nooit van haar gehoord... en op de een of andere manier gaan bij mij alarmbellen rinkelen.... Het probleem is dus... wat moet ik hiermee!!! Ik heb deze informatie niet eerlijk gekregen.... hij zou me nooit meer vertrouwen....

Maar hij reageerde zo paniekerig!? En als dit smsje over gewoon vriendschap zou gaan is dat toch niet nodig!?

Ik wil graag jullie mening!

Alvast bedankt....

Onzeker leeuwtje
Tja, lastige situatie. Het klinkt alsof jullie vrij serieus zijn samen. Wat is denk je de reden dat hij dit doet? Heeft hij zelf het idee dat hij zijn relatie op het spel zet als hij zo doorgaat? Wie weet ziet hij het als onschuldig. Maar één manier om daar achter te komen.
quote:LittleLion schreef op 20 september 2010 @ 22:24:

Ja ik ben naief.... Maar als je er zo'n beetje 100 % van overtuig bent dat hij de ware is en dat hij dat ook van jou vind, is het nogal moeilijk de knop om te zetten van:: Ja hij is vreemd gegaan...

En ik weet niet wat het zelf betekend.... Misschien dat hij weer via msn bezig is met de verkeerde dingen? Hoe dan ook zal hij de volle laag krijgen...?

dit klinkt erg schattig..

Je ware is al een keer een grens overgaan op internet en nu staan er in zijn telefoon ook contacten die waarschijnlijk niet in de haak zijn..... zo klinkt de ware ineens een stuk minder romantisch dan jij het doet voorkomen.

Maar als je er zo'n beetje 100 % van overtuig bent dat hij de ware is en dat hij dat ook van jou vind, is het nogal moeilijk de knop om te zetten van:: Ja hij is vreemd gegaan... Blijkbaar niet dus...
Dan is de keus aan jou of je daar genoegen mee neemt. En als die verklaring je gerust stelt is daar de kous mee af.
dan zeg je dat je het een raar sms'je vond en dat de toon van het sms'je jou ongerust maakt.

Dat hij er dus niets aan kon en dat de fout dus bij dat meisje lag en niet bij hem.
Schattig of niet, als het zo voelt kun je dat niet even veranderen... Als jij ergens in gelooft kun je dat niet even zo 123 veranderen.

De vorige keer was niet OK, maar dit heeft hij voor mijn relatie ook heel veel gedaan... Waarschijnlijk heeft hij toen geen kwaad in gezien.... Nu weet hij dat het niet kan, dus nu zal het inderdaad anders zijn als het weer zoiets is...
Grungy: Als ik dat zo zeg dat komt hij er wel makkelijk vanaf! Ja ik heb een smsje gelezen, maar dat zegt het meisje zo en er zal wel niks aan de hand zijn, dus jij kan er niks aan doen.....

Geloof niet dat dat de manier is....
sorry hoor.... jij weet dondersgoed dat de toon van die smsjes niks maar dan ook niks te maken had met vriendschap.... jij weet dat je vriend weer een grens over is gegaan....

je weet het, je wil het alleen niet weten omdat je dan moet handelen en het ineens alles anders maakt dan waar je in geloofde
quote:LittleLion schreef op 20 september 2010 @ 22:33:

Grungy: Als ik dat zo zeg dat komt hij er wel makkelijk vanaf! Ja ik heb een smsje gelezen, maar dat zegt het meisje zo en er zal wel niks aan de hand zijn, dus jij kan er niks aan doen.....

Geloof niet dat dat de manier is....

Je vraag was toch wat je moest doen als hij een perfect logische verklaring zou hebben? Kortom, als je hem zou geloven...

Dan lijkt mij dit een prima reactie...
LittleLion, doe niet zo naïef. Als je sekscontacten onderhoudt op internet met andere vrouwen dan je eigen vrouw, dan weet je dat dat niet kan. Als hij had gedacht dat er geen kwaad in zat, dan had hij het wel open en bloot met je besproken. Maar nee, hij verzweeg dit voor jou, dus hij wist dat hij, iig in jouw ogen, een grens over ging.
Ik heb nu iniedergeval besloten dat ik het morgen met hem ga bespreken... Ik ga een brief maken en dit bij me houden als ik het hem vertel.

Ik weet dat ik anders helemaal dichtklap... Ik ben echt heeeel slecht om mezefl te uiten en om over gevoelens te praten... Door zo'n brief maakt ik het me misschien makkelijker....

Pfff... Ik voel me er toch niet goed over...
quote:Lunari schreef op 20 september 2010 @ 22:34:

[...]

Je vraag was toch wat je moest doen als hij een perfect logische verklaring zou hebben? Kortom, als je hem zou geloven...

Dan lijkt mij dit een prima reactie...Thanks Lunari, dat bedoelde ik inderdaad ook.
You're welcome
quote:LittleLion schreef op 20 september 2010 @ 22:37:

Ik heb nu iniedergeval besloten dat ik het morgen met hem ga bespreken... Ik ga een brief maken en dit bij me houden als ik het hem vertel.

Ik weet dat ik anders helemaal dichtklap... Ik ben echt heeeel slecht om mezefl te uiten en om over gevoelens te praten... Door zo'n brief maakt ik het me misschien makkelijker....

Pfff... Ik voel me er toch niet goed over...

Natuurlijk voel je je er niet goed onder. Het is nogal wat. Jij denkt dat je vriend je trouw is (al vind ik dat wel naïef na zijn sekschats) en nu kom je erachter dat hij waarschijnlijk niet zo trouw is als dat jij dacht. Dat is toch ook vreselijk kut?

Ik hoop dat er zo snel mogelijk duidelijkheid voor je komt.
oh en dan nog een tip voor de volgende keer, als je dan toch bezig bent, lees dan ook de verzonden smsjes

Ja ik ben naief.... Maar als je er zo'n beetje 100 % van overtuig bent dat hij de ware is en dat hij dat ook van jou vind, is het nogal moeilijk de knop om te zetten van:: Ja hij is vreemd gegaan...

En ik weet niet wat het zelf betekend.... Misschien dat hij weer via msn bezig is met de verkeerde dingen? Hoe dan ook zal hij de volle laag krijgen...?

Zou hij stiekem sekschats hebben met anderen terwijl hij weet dat jij dat niet wil, als jij de ware was?

Zou jij dubieuze smsjes in zijn telefoon vinden, als jij de ware was?

Hij zegt misschien dat jij de ware bent, maar zijn gedrag is er niet naar. Vind je wel?

En natuurlijk, hij kan er niets aan doen dat anderen berichtjes sturen, maar dit berichtje is gerelateerd aan zijn gedrag naar een ander. En dát klopt niet.

Of hij nu fysiek vreemdgaat of niet, blijkbaar staat ie er wel open voor.
Madhe, wat post je de laatste tijd toch lief. What's up?
quote:LittleLion schreef op 20 september 2010 @ 22:26:

En wat zeg ik dan als het blijkt dat hij een perfect logische verklaring heeft?

(Jah misschien is dat hoopvol denken! Maar dat vraag ik nu niet)

Dan heb je nog steeds alle reden om over het ontbreken van vertrouwen te bespreken, over wat hij blijkbaar stuk heeft gemaakt door die sekschats.

Zelfs met een perfect logische verklaring is er iets niet in orde. Iets wat je niet onder het kleed moet willen schuiven.
quote:Chardonnay schreef op 20 september 2010 @ 22:50:

Madhe, wat post je de laatste tijd toch lief. What's up? Huh?
Ik heb een brief opgesteld en geef hem nu het bericht dat ik morgenavond langskom.

Op hoop van zegen dan maar...
quote:Madhe schreef op 20 september 2010 @ 22:53:

[...]

Huh? Ja,ik vind je milder overkomen de laatste tijd. Maar misschien ligt het aan mij hoor
quote:LittleLion schreef op 20 september 2010 @ 22:54:

Ik heb een brief opgesteld en geef hem nu het bericht dat ik morgenavond langskom.

Op hoop van zegen dan maar...Ik ben benieuwd! Ik hoop dat dat gesprek de dingen duidelijk voor je maakt.
quote:LittleLion schreef op 20 september 2010 @ 22:54:

Op hoop van zegen dan maar...Hou je ons op de hoogte?
ja wil je ons op de hoogte houden?
quote:Chardonnay schreef op 20 september 2010 @ 22:56:

[...]

Ja,ik vind je milder overkomen de laatste tijd. Maar misschien ligt het aan mij hoor

En dat terwijl ik juist steeds vaker hoor dat ik zo gevoelloos overkom.

Ik leef volgens mijn motto, dat zal het zijn

Te weinig tijd voor teveel drama (en Bloem heeft het me afgeleerd om veel tijd in berichten te stoppen, triest he).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven