Meisjesnamentopic!
dinsdag 21 september 2010 om 10:29
Dat ' passen' is eigenlijk ook een beetje onzin, aangezien je natuurlijk een eigen individu bent.
Maar gezien onze lange achternaam gaat de voorkeur toch uit naar een korte voornaam.
Manlief is weg van Noor of Keet (maar dan zo geschreven).
Ik heb heel sterk het gevoel dat het een meisje wordt, dus wil inmiddels (ben 26 weken zwanger) wel een naam.
Maar gezien onze lange achternaam gaat de voorkeur toch uit naar een korte voornaam.
Manlief is weg van Noor of Keet (maar dan zo geschreven).
Ik heb heel sterk het gevoel dat het een meisje wordt, dus wil inmiddels (ben 26 weken zwanger) wel een naam.
dinsdag 21 september 2010 om 10:43
@Jelte: ik vind Jessie, Daantje, Linde & Noor het leukst klinken van alle namen van je rijtje. Noor vind ik kort, maar krachtig en lekker stoer! Ik denk dan weer helemaal niet aan Noorwegen. Het komt van Eleonora en daar denk ik dan weer aan. (mooie naam!)
Keet vind ik vreselijk! Komt door de schrijfwijze. Kate vind ik wel leuk. Maar het is erg Engels naast Linde en Daantje. En dat vind ik minder goed bij elkaar passen.
Ravi vind ik een fantastische naam! Ik ken 2 Ravi's, 1 jongen en 1 meisje. Het kan dus voor allebei. Het betekent 'zon'. Wat ik ook een erg mooie betekenis vind.
Je jongensnamen vind ik trouwens allebei erg mooi!
Keet vind ik vreselijk! Komt door de schrijfwijze. Kate vind ik wel leuk. Maar het is erg Engels naast Linde en Daantje. En dat vind ik minder goed bij elkaar passen.
Ravi vind ik een fantastische naam! Ik ken 2 Ravi's, 1 jongen en 1 meisje. Het kan dus voor allebei. Het betekent 'zon'. Wat ik ook een erg mooie betekenis vind.
Je jongensnamen vind ik trouwens allebei erg mooi!
dinsdag 21 september 2010 om 21:43
Hallo!
Wij zoeken een meisjesnaam bij Samuel. We hebben al een paar opties, maar dé naam zit er voor mij nog niet bij.
Het moet een internationale naam zijn, omdat we niet in Nederland wonen en er bij ons thuis 4 talen gesproken worden...
Wat we tot nu toe hadden:
Nora (mijn favoriet, man vindt het niks)
Sara (komt vaak voor)
Emma (man's favoriet, maar staat in Ned. op nr. 1)
Hanna
Verder vind ik Elina mooi.
Hebben jullie nog tips?
Wij zoeken een meisjesnaam bij Samuel. We hebben al een paar opties, maar dé naam zit er voor mij nog niet bij.
Het moet een internationale naam zijn, omdat we niet in Nederland wonen en er bij ons thuis 4 talen gesproken worden...
Wat we tot nu toe hadden:
Nora (mijn favoriet, man vindt het niks)
Sara (komt vaak voor)
Emma (man's favoriet, maar staat in Ned. op nr. 1)
Hanna
Verder vind ik Elina mooi.
Hebben jullie nog tips?
woensdag 22 september 2010 om 11:23
@sharry
mijn dochter heet als sal en moet ook aan iedereen zeggen dat ze een meisje is, moet dat van mezelf ook aan iedereen zeggen als ik een mail stuur binnen het nederlandse. dus een naam extra kan er nog wel bij.
en in Belgie komt het wel vaker voor als meisje hoor
Jelle en Jelke
@dokkie
wat vind je van Hanne?
@moontje
Ik vind Emke echt wel een toffe naam!
@jette
ik sluit me aan. Kate is super, Keet is verschrikkelijk
lijkt op: "een bende ambrasmakers zijn keet aan 't schoppen"
Weet niet of ze dat in nederland ook gebruiken. Maar hier heeft een enorme negatieve associatie
mijn dochter heet als sal en moet ook aan iedereen zeggen dat ze een meisje is, moet dat van mezelf ook aan iedereen zeggen als ik een mail stuur binnen het nederlandse. dus een naam extra kan er nog wel bij.
en in Belgie komt het wel vaker voor als meisje hoor
Jelle en Jelke
@dokkie
wat vind je van Hanne?
@moontje
Ik vind Emke echt wel een toffe naam!
@jette
ik sluit me aan. Kate is super, Keet is verschrikkelijk
lijkt op: "een bende ambrasmakers zijn keet aan 't schoppen"
Weet niet of ze dat in nederland ook gebruiken. Maar hier heeft een enorme negatieve associatie
woensdag 22 september 2010 om 11:34
@Jelte - In combinatie met de overige 6 zou ik dan net weer niet Kate doen. Tenzij jullie Jessie ook uitspreken als Djessie, dan zou ik het overwegen. Maar anders zijn de namen zo niet-Engels dat ik het jammer vind om er een Engelse bij te doen. Hoewel het wel een hele mooie naam is... Ik vind Ravi prachtig, hoewel ik misschien eerder een jongen zo zou noemen... maar bij een meisje vind ik het ook gaaf! En Noor is gewoon altijd goed. Keet zou ik echt echt echt niet doen.
donderdag 23 september 2010 om 11:13
Ik ben morgen precies 28 weken zwanger en dus druk bezig samen met mijn man naar een naam voor ons eerste kindje, een dochtertje.
We zijn op zoek naar een pittige meidennaam, waarvan je er niet gelijk 5 in de klas hebt zitten, maar ook weer niet te vergezochte namen (volgen jullie mij nog?).
Tot nu toe hebben we de volgende namen bedacht die we wel leuk vinden, maar die er nog niet helemaal uitknallen. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden en wie weet hebben jullie nog wel leuke suggesties?
Lieke
Anouk (misschien een te harde naam?)
Nienke
Izzy ( is dit ook leuk als je aan een volwassen vrouw denkt?)
Silvie
Sophie
We zijn op zoek naar een pittige meidennaam, waarvan je er niet gelijk 5 in de klas hebt zitten, maar ook weer niet te vergezochte namen (volgen jullie mij nog?).
Tot nu toe hebben we de volgende namen bedacht die we wel leuk vinden, maar die er nog niet helemaal uitknallen. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden en wie weet hebben jullie nog wel leuke suggesties?
Lieke
Anouk (misschien een te harde naam?)
Nienke
Izzy ( is dit ook leuk als je aan een volwassen vrouw denkt?)
Silvie
Sophie
donderdag 23 september 2010 om 12:55
donderdag 23 september 2010 om 13:11
@ Cejo,
Ik vind Lizzy uit jouw rijtje wel leuk, die neem ik mee naar huis. Is de naam Nienke saai????? Ik hoor hem niet meer zo vaak en dacht zelf dat het een frisse naam was.....hahah smaken verschillen.
Wat is het toch moeilijk om DE naam te vinden, bijna aan elka naam kleeft wel iets. We hebben gelukkig nog eventjes.
Ik vind Lizzy uit jouw rijtje wel leuk, die neem ik mee naar huis. Is de naam Nienke saai????? Ik hoor hem niet meer zo vaak en dacht zelf dat het een frisse naam was.....hahah smaken verschillen.
Wat is het toch moeilijk om DE naam te vinden, bijna aan elka naam kleeft wel iets. We hebben gelukkig nog eventjes.
donderdag 23 september 2010 om 13:15
quote:Debster schreef op 23 september 2010 @ 11:13:
Lieke: Zijn er best veel van, denk ik.
Anouk (misschien een te harde naam?): Dat vind ik een mooie naam, net als Danique en Anique
Nienke: Mooi, denk ook eens aan een andere spelling, bijv. Nynke.
Izzy ( is dit ook leuk als je aan een volwassen vrouw denkt?): Niet mijn smaak
Silvie: Ook associaties met Silvie van der Vaart
Sophie: Die naam is heel populair.
Nog een paar suggesties:
* Julie
* Mirthe
* Evy
* Floor
* Esmee
* Suus
Lieke: Zijn er best veel van, denk ik.
Anouk (misschien een te harde naam?): Dat vind ik een mooie naam, net als Danique en Anique
Nienke: Mooi, denk ook eens aan een andere spelling, bijv. Nynke.
Izzy ( is dit ook leuk als je aan een volwassen vrouw denkt?): Niet mijn smaak
Silvie: Ook associaties met Silvie van der Vaart
Sophie: Die naam is heel populair.
Nog een paar suggesties:
* Julie
* Mirthe
* Evy
* Floor
* Esmee
* Suus