Geld & Recht alle pijlers

Viva vrekkenclub

30-12-2009 09:35 3005 berichten
Zijn er meer mensen die het moeilijk vinden om geld uit te geven?

Ik vind het erg leuk om te besparen, zuinig te zijn etc. maar heb niet bepaald een geldprobleem. Daarom pas ik niet echt bij topics waar mensen zuinig zijn om uit het rood, of rond te komen.

Ik spaar gewoon graag. Zeker omdat ik geen pensioen heb en straks toch ergens van moet leven.

Wie wil er mee doen met de Viva vrekkenclub en wat doen jullie om geld te besparen?

En moeten we nog iets met een tabel?

Bijvoorbeeld een lijst met hoeveel geld we niet hebben uitgegeven, wat we anders wel hadden gedaan?
quote:sabbb schreef op 14 september 2010 @ 21:44:

Ik moet de laatste tijd vaak de trein van 0845 tot 0915 nemen. voor 9 u heb ik geen korting.. Zouden jullie dit toch 'stiekem' nemen voor dit kwartiertje waarin het heel druk is?toen ik nog een kortingskaart had, had ik ook dat probleem. Maar je hoeft geen duur kaartje voor het hele traject te kopen hoor. Alleen maar tot het station waar de trein om 9 uur aankomt. Als het goed is kun je bij het loket of de automaat ook kaartjes vanaf een andere plaats kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 16 september 2010 @ 10:23:

[...]

toen ik nog een kortingskaart had, had ik ook dat probleem. Maar je hoeft geen duur kaartje voor het hele traject te kopen hoor. Alleen maar tot het station waar de trein om 9 uur aankomt. Als het goed is kun je bij het loket of de automaat ook kaartjes vanaf een andere plaats kopen.hmm slim punt!! denk dat ik dit maar ga doen voortaan. het scheelt wss niet veel.. 1,50 maar , maar toch.. Het is niet voor niks de vrekkenclub he
Hallo allemaal!

Ik heb deze week besteed aan het geheel doorlezen van jullie vrekkenforum. Erg leuk en goede tips. Heb deze week direct mijn best gedaan om een en ander aan te passen. Ben namelijk op de fiets boodschappen gaan doen (sinds 3 jaar), heb een money you rekening geopend, heb mijn autoverzekering veranderd en betaal nu 11 euries minder in de maand. Heb gister nog een goede tip van een vriendin gehoord. Zij had een nieuwe mobiel gekocht bij de kijkshop twv 60 euries, de maand erop kreeg ze een nieuwe mobiel bij haar abo en die heeft ze verkocht op marktplaats voor 200 euro!

Mijn grootste besparing deze 1,5 week is dat ik en man lief zijn gestopt met roken. haha hopelijk kunnen we nu onze sparrekening gaan spekken!
O ja, ben ook nog lid geworden van de bieb voor 26 euro. wilde eigenlijk een boek kopen, maar kon die ook lenen, dus genoeg inspiratie hier opgedaan Allemaal bedankt!
Ik ga ondanks mijn vrekkerigheid morgen toch weer opzoek naar een leuk boek. Ik weet een boek winkel en daar had ik laatst 2 boeken voor 9 euro! :d Ik ga zeker een bieb-abbo nemen, maar ik ben er nog niet helemaal uit bij welke bieb ik dat ga doen, dus daarmee wacht ik nog even..

Morgen op de fiets naar t centrum om bij de goedkopere winkels drinken in te slaan. Wasmiddel is ook op en daarvoor ga ik eens langs bij euroland, vaak hebben ze daar ook wel het een en ander.
Jullie betalen wel veel voor een bieb - abbo

Ik ¤ 7,5 per jaar

Momenteel ziet het er naar uit dat ik toekom met ¤100 aan boodschappen per maand, ga wel zsm stoppen met roken dus dat scheelt ook weer wat
wat!? ¤7,50 per jaar? Dan moet je zeker nog bij betalen als je iets wil lenen? Ik kan voor ongeveer ¤20 euro (met studentenkaart) alles gratis lenen, zelfs (sommige) dvd's..

Oh ja, die Moneyou spaarrekening; is dat betrouwbaar? Nu gaat het bij mij maar om een bedrag van 300 euro (hopelijk word dat nog meer, haha) maar toch.. :p
moneyyou is onderdeel van de abn amro, dus wel betrouwbaar in mijn ogen.
ik heb ook een moneyou rekening. Inderdaad onderdeel van ABN-Amro, dus ik heb er wel vertrouwen in.
Ik vind de website van Moneyou erg prettig werken en ja, het is volkomen betrouwbaar.

Ik betaal hier iets van 40 euro per jaar voor de bieb en dan mag ik alles gratis lenen in de hele regio. Het bedrag wat je betaalt is afhankelijk van hoeveel de gemeente subsidieert heb ik eens begrepen.
Aha, dus zo wordt dat berekend. loont dus wel om te vergelijken waar je lid wordt. ik ben nu in mijn gemeente lid geworden voor 26 euro en mag 40 boeken per jaar lenen. Echter in de stad 10 minuten verderop, waar ik ook met mijn abonnement mag lenen, kost het 32,50 en mag je onbeperkt lenen. Onbeperkt kost in mijn gemeente 51,50. Scheelt 10 euro voor onbeperkt. Mocht ik het niet redden met mijn 40 stuks ga ik mij volgend jaar maar eens aanmelden bij de andere bieb. Volgens mij maakt dat niet uit toch?
[quote]BrEkster schreef op 18 september 2010 @ 20:04:

Scheelt 10 euro voor onbeperkt. quote]

Ik bedoel 19 euro...
Oke, dan ga ik ook een moneyou spaarrekening aanmaken. Maar welke hebben jullie precies? de vrij opneembare, de kwartaal spaarrekening of..?
vrij opneembaar. Ik laat al het geld dat ik verdien met verkopen op MP en bol erop storten, dan spaar je ongemerrkt toch een leuk bedrag. Toen het op mijn lopende rekening kwam, verdween het gewoon in het grote geheel.
Ik kan onbeperkt lenen, tot 10 boeken per keer, hoef ik niet zovaak langs te gaan

Wel moet ik betalen voor de cd's en dvd's maar ah, maak daar zelden gebruik van
Weet je dat het forum en dit topic me erg inspireert om een blog bij te gaan houden over "normale" geldzaken? Ben begonnen met het schrijven van een paar artikelen, alls ik er 20 heb, "mag" ik van mezelf beginnen aan een blog.

Ik had nooit gedacht dat ik budgetteren ook maar enigszins interessant zou vinden, het past ook helemaal niet bij mijn studie/werk. Maar ik merk dat ik het echt leuk vind om andere blogs en ideeën hier over te lezen en hier op het forum te schrijven. Dingen voor mezelf uitzoeken doe ik toch al, waarom er niet over schrijven?
Hey wintermuts. Leuk dat je een blog gaat schrijven. Als het zover is geef me dan een seintje, ben erg benieuwd. Ik lees zelf die blog van (be)spaarchick. Het lijkt mij ook leuk om hier mijn baan van te maken, als budgethouder van iemand ofzo. Is toch meer MW maar ik zal er eens naar kijken of ik een cursus kan doen.

@Maartj3: ik heb ook de vrij opneembare. Ik weet trouwens niet wat de kosten zijn, kon er nl niets over terug vinden in de voorwaarden dus ik denk dat het gratis is. En je kan je spaarrekening een eigen naam geven bijv : ' lekker vrekken en spekken' waar je al het overgebleven geld heen doet omdat je geen impulskopen hebt gedaan die maand!
Ik kan bij alle bibliotheken in de provincie Groningen lenen, 25 items tegelijkertijd plus cd's en dvd's voor EUR 40,00 per jaar in Groningen-stad.

Mijn vorige woonplaats is blijkbaar goedkoper, want ik betaal EUR 35,00 per jaar. Ik had het daar nooit opgezegd, omdat mijn nieuwe woonplaats veel duurder was, voor een kleinere en slechtere collectie en met de wijziging dat je overal kunt lenen en inleveren ben ik er natuurlijk heel erg op vooruit gegaan.
Ha wintermuts, daar heb ik ook al over gedacht. En de meeste weblogs over besparen heb ik wel eens gelezen. Dus inderdaad: seintje als je zover bent, ben nieuwsgierig!

Deze maand moet ik behoorlijk aan het vrekken want natúúrlijk heb ik mijn spaargeld gebruikt voor wat spullen die ik móest hebben en natúúrlijk komt dan de belastingdienst even om de hoek met terugvorderingen... En natuurlijk had ik dat kunnen weten maar heb er gewoon niet opgelet. Dus schiet ik gelijk in de bespaarstand en zoek bonnetjes, knip geldterugactiestreepjescodes, klik wat meer mailtjes dan normaal en laat 25 euro uitbetalen, ga gewoon nog even niet naar de kapper en ruim mijn kast op zodat ik en wat op marktplaats kan zetten en weer goed weet wat er allemaal in hangt. Genoeg, voorlopig. Daarbij heb ik wat titels gezocht in de bieb en een stapel tijdschriften meegenomen, zodat ik de zondag gewoon gratis op de bank zou doorbrengen. En zo komen we de schrale maand wel weer door
quote:BrEkster schreef op 19 september 2010 @ 16:11:

Hey wintermuts. Leuk dat je een blog gaat schrijven. Als het zover is geef me dan een seintje, ben erg benieuwd. Ik lees zelf die blog van (be)spaarchick. Het lijkt mij ook leuk om hier mijn baan van te maken, als budgethouder van iemand ofzo. Is toch meer MW maar ik zal er eens naar kijken of ik een cursus kan doen.Die blog kende ik helemaal niet, maar inderdaad zoiets had ik ook voor ogen. Wel minder roze trouwens
Hier even een financiele chaos (ok, warboeltje)

Man nu voor de 2e maand in de ww, dit komt om de 4 weken.

2 hypotheken, van de 2e nog geen maandelijkse teruggave ontvangen, dus in totaal toch best wat minder te besteden.

Verder auto gekeurd (nog geen rekening ontvangen, maar had ook wat schade) Ondertussen ook nog wat aan het klussen in het nieuwe huis. Dus op dit moment niet helemaal duidelijk wat er binnen komt en wat er uit gaat.

Gelukkig begint man 1 oktober met nieuwe baan en is de VT belastingdienst ook geregeld. Dus eind oktober is het allemaal weer duidelijk en das ook fijn. De afgelopen maanden heb ik erg veel gespaard en nu gaat er alleen maar geld af voor klussen ed.

Ik weet wel waar het naar toe gaat, maar stiekem vind ik het maar niks......
anoniem_80053 wijzigde dit bericht op 20-09-2010 17:30
Reden: .
% gewijzigd
Ach Janna2, je moet maar denken dat je huis ook een spaarpotje voor de toekomst is toch? Tenminste als ze niets gaan doen aan de hypotheekrenteaftrek. We horen het morgen...

Heb nog wel een fijne site ontdekt net, voor de aanbiedingen van de boodschappen: yenom punt nl. Kun je aanklikken van welke supermarkt je de aanbiedingen wilt zien en je kunt een lijstje maken.
Ik lees hier nu ook al een tijd mee en ik moet zeggen, het gaat de laatste tijd behoorlijk goed met mijn uitgaven! Ik heb sinds kort het idee opgevat om binnen een jaar een eigen huisje te willen hebben. Nu woon ik al op kamers dus ik heb al de nodige spulletjes voor mezelf, maar ik zal toch zaken zoals een wasmachine en kookstel moeten gaan kopen. Hoogstwaarschijnlijk ga ik samenwonen met mn vriend dus dan kunnen we lekker samen gaan vrekken :p.

Al met al denk ik dat voor mij vrekken niet zo zeer een leefwijze hoeft te zijn omdat je het geld niet hebt, het is meer het bewust zijn dat je ook je geld aan andere dingen kunt uitgevn dan zaken niet overbodig zijn.
quote:BrEkster schreef op 20 september 2010 @ 20:57:

Ach Janna2, je moet maar denken dat je huis ook een spaarpotje voor de toekomst is toch? Oh ja, zo ga ik het voortaan zien, 2 spaarpotjes!!! Ik ben een positieveling, dus van dit soort opmerkingen wordt ik blij!!
quote:Maartj3 schreef op 16 september 2010 @ 10:17:

[...]

Sorry, ik zie je reactie nu pas..

Dan moet je even naar de site can sgbb punt nl. En dan zie je gelijk op de eerste pagina iets staan over torenflat zeist 3 kamer app. Dat klik je aan en dan krijg je info over de flat. Ook telefoon nummers waar je naar toe kan bellen voor een inschrijving.Hahaha, beter laat dan nooit. Maar ik lees dat SGBB een woningbouw voor senioren is.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven