Gezondheid alle pijlers

lekneus en siepogen

22-09-2010 20:54 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik moet het ff kwijt hoor. Ik ben zo verkouden, echt niet normaal in jaren niet zo erg geweest. Snot uit de neus, neusrandjes zijn al bijna vergaan. Mijn ogen hangen half dicht en heb het gevoel alsof ik een zonnebrand opgelopen heb.

Zijn er lotgenoten?
Nee, wel gehad.

*brengt verse kippensoep met sambal*
Mijn dochter heeft het. Neus loopt leeg en heeft ontstoken oogjes...

Niks aan om verkouden te zijn... eetse met de kippensoep van Damaris.
lekker soep. zit nu een beschuitje weg te kauwen.

De smaak is ook al verdwenen.

getsie.
Yep, voel me ook belazerd... zelfde klachten zo'n beetje.

Ga m'n bed in, morgen een afspraak waar ik echt niet onderuit kom.

Wordt nog lachen met m'n geblaf
Haha grappig, wij noemen dat thuis altijd 'soepogen'. Geen idee waarom trouwens..
Oww ik moet morgenochtend om 0800 uur bij de tandarts in de stoel.

Nou veel plezier.................NOT.
het zal wel dialect gevoelig zijn. Wij zeggen altijd al siepogen en zo een uitdrukking van: het snot voor de ogen zien.
Tandarts ook al zo fijn (onder deze omstandigheden)...

Beterschap, TO!
Ja, ik heb het ook! En ik baal er ook van. Helemaal omdat ik net vakantie gehad heb, ik kan het niet maken om me ziek te melden, nu. Al zou dat wel een goede oplossing zijn, voel me flink beroerd.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Ik heb nog nooit van siepogen gehoord, is dat dialect ofzo?
Ja hier nog een! Hoesten als een zeehond, een dichte neus en mijn hoofd bonkt. Daarbij heb ik bijna 40 graden koorts.

Voel me belabberd. Maar goed voor dat ik een jongetje word is het wel over
Het gras aan de overkant is niet groen.
Ik stuur jullie met virus en bacillen naar Gezondheid hoor.
Zoontje is net 2 weken verkouden geweest en begint alweer opnieuw. Ik heb een staartje van zijn eerste verkoudheid gekregen, maar moet er nu echt aan geloven geloof ik. Ik zit nog in de opstartfase en vrees wat gaat komen...
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Siep/Soepogen check, snot, nee niet meer, afgelopen weekend wel, zit nu potdicht mijn snot komt niet in beweging, hoest niet meer, moe, moe moe, pijnlijke gewrichten, keelpijn en koppijn. Ziek melden, nou nee, we hebben al gezever genoeg op het werk.

Over 1,5 week vakantie..... dus dan zal ik wel weer voor een paar dagen crashen...zucht.
ik zit ook te huilen de hele dag.......en waarom?

verder idd het bekende verhaal, hoofd vol met snot, zere nek, zere keel en die stomme tranen, dochterlief vraagt constant of ik zo verdrietig ben....maar moeders kunnen niet ziek zijn (zeker niet als ze door de weeks papa en mama tegelijk zijn) dus ik heb aandelen in de vitamine C en antigrippine.
Meld, maar ben alweer bijna beter
Ja, dat vind ik echt.
hoesten , niezen , snotteren , jeuktraanogen (zijn dat siepogen) en dat al meer dan een week...bleeh
ik ben ook al aan de beurt.

heb van 0400 tot 0600 uur wakker gelegen vannacht. Dichte neus dus ik sprayen.

Is flesje leef.......................................zo meteen nieuwe halen.

sterkte allemaal met deze narigheden
Ik ben de maandag ook zo begonnen. Kon ik deze week echt niet gebruiken, want we gaan dit weekend een weekendje weg. Dus ik ben naar drogist gegaan, normaal ben ik niet van de homeopatische middelen, maar ik ben nu om. Ben begonnen met Kaloba, 3x daags en nu op donderdag, is de snotneus compleet weg, keelpijn is al 2 dagen over, niezen doe ik niet meer, verstopte neus is over, ik ben alleen nog een beetje kucherig... Hoeraaaa...Ik raad het nu iedereen die ik tegenkom met een snotneus aan
Nope
Wat ik meestal gebruik is Nisyleen van vsm. Dat helpt bij mij iig altijd erg goed, om het te verkorten. Wel bij de eerste verschijnselen beginnen. is bij griep en verkoudheid. Maar ben laatst ook wel een week verkouden geweest, en ook in jaren niet zo belabberd gevoeld. Ook ruim twee weken aan het hoesten geweest. Dat heerste hier toen ook echt.

@kampen: als je ook hoge koorts bij je hoest en verkoudheidsklachten hebt zou ik wel even langs de dokter gaan. Als het nog zo is. Want soms zakt een verkoudheid dieper en kan het een luchtweginfectie veroorzaken!
Hier nog één!

Gelukkig geen hoest, wel moet ik de papieren zakdoekjes in stapels klaarleggen omdat mijn neus leegloopt. En ik heb nog wel een drukke week voor de boeg met diverse afspraken die ik écht niet af kan zeggen - fijn!!!
Sinds gisteren een enorme keelpijn en snotverkouden. Ben al keelsnoepjes aan het eten, douchen met ecalyptus spul etc. Bah!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven