Witte chocolademousse, wat erbij?
donderdag 23 september 2010 om 20:49

donderdag 23 september 2010 om 21:15
Nodig voor 6 personen:
4 eierdooiers
125g basterdsuiker
1 el honing
1 tl oploskoffie (gemengd met 1 tl heet water)
200g gesmolten witte chocolade
125g boter
1,75 dl dikke room
Klop de eierdooiers, suiker, honing en koffie met een mixer dik. Klop de witte chocolade erdoor tot een glad mengsel. De boter luchtig en romig kloppen, toevoegen en gladkloppen. Room tot zachte pieken kloppen en erdoor kloppen. En dan 2-3 uur in de koelkast.
Eet smakelijk!
4 eierdooiers
125g basterdsuiker
1 el honing
125g boter
1,75 dl dikke room
Klop de eierdooiers, suiker, honing en koffie met een mixer dik. Klop de witte chocolade erdoor tot een glad mengsel. De boter luchtig en romig kloppen, toevoegen en gladkloppen. Room tot zachte pieken kloppen en erdoor kloppen. En dan 2-3 uur in de koelkast.
Eet smakelijk!
donderdag 23 september 2010 om 22:32
donderdag 23 september 2010 om 22:37
donderdag 23 september 2010 om 22:37
Je kunt er voor de smaak een drupje likeur door doen maar nodig is het niet. Het idee is juist dat het fruit iets frissigs toevoegt (we mogen niet meer een 'zuurtje' zeggen, maar dat bedoel ik eigenlijk).
Water hoeft imo ook niet, je wilt het laten inkoken dus dikker worden, daar hoeft niet eerst nattigheid bij. Fruit uit de vriezer is vaak nat genoeg.
Water hoeft imo ook niet, je wilt het laten inkoken dus dikker worden, daar hoeft niet eerst nattigheid bij. Fruit uit de vriezer is vaak nat genoeg.
vrijdag 24 september 2010 om 10:10
quote:Softje schreef op 23 september 2010 @ 21:15:
Nodig voor 6 personen:
4 eierdooiers
125g basterdsuiker
1 el honing
125g boter
1,75 dl dikke room
Eet smakelijk!Klinkt goddelijk! Ik weet wat ik dit weekend als toetje eet
Nodig voor 6 personen:
4 eierdooiers
125g basterdsuiker
1 el honing
125g boter
1,75 dl dikke room
Eet smakelijk!Klinkt goddelijk! Ik weet wat ik dit weekend als toetje eet