Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
Ja... snap ik, dan gaat het vast heeeeeeeeeeel goed ;)

Maar het komt zo vaak voor... Leerling van me zakte, begon te huilen.... Ooohhh (mijn naam.....) sorry sorry sorry !!! Ik wilde je zo graag laten zien dat ik het kon !!

Toen ze voor haar herexamen slaagde, zaten we beiden te janken van blijdschap Ga vrijdag drankje doen met 'r.... even gezellig bijkletsen
Ah, bittermoon, mijn stiekeme tweelingzus is weer helemaal terug zie ik hahaha

Nouja, wat bittermoon zegt dus. Juist omdat we het voor jullie zo goed willen doen gaat het mis! Dan overdenk ik het gewoon te veel en durf ik geen beslissing te nemen. Maar goed, volgens mij hebben we het hier al 100x over gehad. Heb het met mijn instructeur er ook wel 100x over gehad. En daarom neem ik hem dus niet mee met het examen
en de instructeur op het cbr maar duimen draaien Hebben jullie enig idee hebben hoe spannend wij het vinden ?!! Ook als we achterin zitten hoor, dan probeer ik altijd telepatisch contact te maken (tot nu toe nog nooit gelukt trouwens) en jullie te waarschuwen voor alles. Ik wil ook altijd zoooo graag dat jullie het goed doen !! (op een enkeling na dan trouwens) dus ik ben ook gespannen.
Mijn instructeur was geloof ik echt verbaasd dat ik het had gehaald :P Het uur voor het examen moest ie nl. nog een paar keer ingrijpen, en daarvoor heeft ie me nooit het gevoel gegegven dat ik het kon (alleen impliciet door het examen aan te vragen). Best slecht eigenlijk.

JanneJip: Ik had ook veel nachtmerries van tevoren en ook tijdens ongeveer de eerste 25 rijlessen Nu is het allemaal goedgekomen.. al 2 weken de gelukkige eigenaar van een rijbewijs :-P!
Haha, Jipsel, ik geloof echt niet dat mijn instructeur het zo spannend vindt eigenlijk! Hij doet dit werk al zo lang, is superrelaxt, laat me pas opgaan als hij er 99% zeker van is dat ik slaag...neuh, volgens mij vindt hij het niet echt spannend. Hoe lang ben jij eigenlijk al rij instructrice? Ohja, en ik was benieuwd naar of je je eigen rijschool had of bij een (grote) rijschool rijdt....zo maar nieuwsgierig

Jammer van je instructeur Zazana, al had hij er niet in geloofd was het wel zo aardig geweest om je een beetje vertrouwen te geven! Maar goed, je hebt het in 1x gehaald, lekker puh dus En hoe ervaar je het rijden zonder instructeur? Heb je het idee dat je alles overziet, dat je veilig rijdt e.d.?
indigo: Ik heb alleen vorige week vrijdag gereden en zaterdag van Utrecht naar apeldoorn. Dat ging top en nu voel ik me zelfverzekerd.

Tuurlijk wel wat kleine foutjes, maar niks ernstigs.

Ik rijd pas weer denk ik volgend weekend, maar dan gaan we naar mn ouders (2 uur rijden vanaf hier). Kan ik weer lekker oefenen :-)
Indigoblue, bedankt voor je opbeurende ervaringen .

Bittermoon, hier is theorieles verplicht. 14 lessen . Ook jouw verhaal is opbeurend. Praktijk valt dus wel mee... Bij sommige mensen .

Zazana: Thanks! Maar eh... ik hoop toch dat ik bínnen 25 lessen geen nachtmerries meer heb!?!

Zometeen theorieles 2!
Nou, ik zou niet echt zeggen dat praktijk bij ons meeviel hahaha! Maaarrrrr, je komt er wel! Dat wel!
Oh, de theorie in de praktijk valt mee... de echte praktijk... ahem... Ik ben nogal een debiel in de auto :/
Ik rijd voor een rijschool. En geef nu al 6.5 jaar rijles. Dus heb ook al het nodige aantal leerlingen aan het felbegeerde pasje geholpen. Maar ik blijf nog steeds zenuwachtig hoor voor mijn leerlingen. Ik leef altijd enorm met ze mee en wil het ook gewoon graag voor hen. Natuurlijk zijn er ook leerlingen die ik het niet gun :D
Wel leuk Jipsel, dat je zo betrokken bent als intstructrice.

Succes vandaag bittermoon!
Ben net terug. Mijn instructeur zei dat het op zich goed gaat maar dat ik af en toe van die rare acties heb.... Klopt. Helaas. Heb nog al es moeite met mijn plaats op de weg. Als ik voorrang moet verlenen dat ik de weg blokkeer en zo :/ Anticiperen is nog een beetje een probleem. Maar goed, al met al zit er dus wel vooruitgang in. Als ik nu gewoon eens minder zenuwachtig kon zijn....
Ongelooflijk, mijn instructeur zei letterlijk (!) precies hetzelfde toen ik rond de 40 lessen zat. Maar fijn dat het goed gaat, volgens mij zit er wel vooruitgang in inderdaad.

Ik moet/mag (wat is het nou? ) straks weer.
veel succes indigo!
Mijn les ging wel oké, maar niet ideaal vandaag helaas. Maakt me een beetje zenuwachtig zo vlak voor het examen. Mijn instructeur zei dat ik te veel aan het denken was vandaag (jaja, misschien kent hij mij dan toch wel een beetje na al die maanden.)

Ik zat op een heel kort invoegstrookje en moest ertussen waardoor ik in mijn buitenspiegel bleef kijken ipv mijn achteruitkijkspiegel. Dan ben je dus meteen gezakt op het examen

Ook stond ik in het centrum even stil omdat er een obstakel aan mijn kant van de weg was. Toen ik weer kon werd ik rechts ingehaald door een fietser, had ik niet gezien.
anoniem_110887 wijzigde dit bericht op 27-12-2010 23:22
Reden: gewijzigd ivm herkenbaarheid
% gewijzigd
Lijkt me even wennen, zo'n nieuwe auto, werd je daar nog nerveus van Indigo?

Kan je me uitleggen waarom het verkeerd is in je buitenspiegel te blijven kijken ipv in je achteruitkijkspiegel? Ik heb nog niet gereden, ik weet er dus echt niks van .

Wanneer heb je je examen?

Bittermoon, fijn dat er vooruitgang in zit! Zenuwen is volgens mij ook iets wat door ervaring moet verdwijnen, dat dwing je niet... *sprak de beste stuurman aan de wal*
Hoi JanneJip, nee ik werd daar niet nerveus van, ik heb al zoveel lessen gehad, kan ondertussen wel autorijden Het is wel even wennen en aanpassen. Overigens word ik van de lessen alleen al nog steeds een klein beetje zenuwachtig, ik wil het altijd zo goed doen en ook de snelweg vind ik vaak spannend.

Ik kan je wel uitleggen hoe het met de kijktechniek zit, maar ik denk dat het beter is dat je het van je instructeur leert en op het moment waarop je eraan toe bent. Er komt een hoop op je af als je leert autorijden, dus leg niet te veel druk op jezelf om alles tegelijk te kunnen! Ik schrijf wel even kort hoe het zit met het kijken, maar dat hoef je echt niet te kunnen met je 1e les. Je instructeur zal het uitleggen wanneer hij/zij denkt dat je er klaar voor bent en ook het kijken is in het begin lastig.

Als je hier leert autorijden (jij zit in een ander land, toch?) leer je bij invoegen (en ook bij andere handelingen) de kijktechniek. Dan volg je elke keer hetzelfde riedeltje voordat je handelt: binnenspiegel, buitenspiegel en over je schouder (dode hoek), dan geef je richting aan en doe je een nacontrole (weer kijken). Zo heb je goed om je heen gekeken en heb je een goed beeld van wat er allemaal om je heen gebeurt en kan je veilig invoegen.

In de binnenspiegel heb je een beter overzicht van de weg achter je dan in (alleen) de buitenspiegel. In de buitenspiegel zie je weer dingen die je in de binnenspiegel niet (goed) kan zien. En door over je schouder te kijken zie je wat je niet in de spiegels kan zien.

Mijn examen is de eerste week van oktober.
Indigo, bedankt!

Herhalen is de kracht van adverteren. Ook als ik dit nu niet uit mijn hoofd leer, ben ik ervan overtuigd dat dingen die je 100x hoort vanzelf een keer moet onthouden... Bedankt dus!
Elke keer als ik dit zie lig ik helemaal in een deuk:

Happy Go Lucky Driving Lesson
Mijn examen is aangevraagd. Begin November.... kreeg al bijna een hartverzakking toen ik die email kreeg.
Grappig filmpje bittermoon

Leuk dat je examen is aangevraagd! Voor die tijd kan je best wel wat lessen nemen.
Indigo, ja ik kan nog wel heel wat lessen nemen, maar al zouden het er nog 20 zijn, ik heb het gevoel dat het nog steeds niet genoeg is. Ik kan best rijden, maar ik twijfel te veel aan mezelf en ik denk dat dat alleen maar 'over gaat' als ik gewoon zelf, alleen in de auto rij zonder de 'zekerheid' van mijn instructeur.

Laten we hopen dat ik gewoon geluk heb en dat er tijdens mijn examen geen rare dingen gebeuren :/
Indigo: volgende week is het zover? Al er aan toe te zeggen welke dag? Wil duimen voor je!
Bittermoon, ik herken het wel, maar ik kan je wel vertellen dat bij mij dat gevoel grotendeels is overgegaan. Niet altijd, maar ik heb er veel meer vertrouwen in dan, bijvoorbeeld, 20 lessen geleden. Overigens hoop ik alsnog op geluk tijdens mijn examen en geen rare dingen, maar los daarvan heb ik er wel veel vertrouwen in. Ik weet alleen ook heel goed dat die zenuwen het allemaal kunnen verpesten op de dag zelf

Haha, zazana, ik vind het heel lief dat je er steeds aan denkt. Het is inderdaad volgende week, maar ik probeer het tegen bijna niemand te zeggen zodat het ook niet "groot" wordt voor mezelf. Ik zal op de ochtend van het afrijden het nog komen vertellen hier. Anders moet je maar elke dag duimen

Wanneer rijden jullie deze week? Ik op dinsdag en vrijdag.
Ik had het ook aan weinig mensen verteld, maar wel met jullie gedeeld :p Lekker anoniem. Drie uur voor het examen heb ik mijn telefoon uitgezet want ik werd zenuwachtig van de smsjes die ik kreeg met 'succés' van de weinige mensen aan wie ik het wél had verteld :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven