Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
Ben ook benieuwd naar de verhalen van Pluis
@vlinder, zoals pebbles ook al schreef hebben de zwangerschapshormonen ook een heleboel goede kanten. Meestal zijn klachten als migraine of uit sommige chronische ziekten tijdens de zwangerschap een stuk minder heftig, of heb je er helemaal geen last van. En met een beetje geluk ook nog tijdens de borstvoedingsperiode (als je dat wil geven).

@pebbles, ik heb toen niet meegeschreven omdat ik thuis geen internet had, ik las op het werk, tijdens de lunchpauze.

ik heb net inderdaad ook een laatste stuk van het eind2006/begin2007 topic gelezen en zag je daar ook bij staan. Daar zijn er al meer zwanger, 1 zelfs alweer bijna uitgerekend en nu nog aan het verhuizen. Dat lijkt me wel erg zwaar hoor.

babyboom heb ik nog nooit gezien, wel het artikelen erover dat ik de kinderen of ouders van nu stond. (Ik kijk uberhaupt weinig televisie).

En wat betreft de slechte gewoonten, roken deed ik al niet en drinken hooguit 2 glaasjes. Tijdens zwangerschap en borstvoeding niet, dus nu kan ik er wel van genieten af en toe een glaasje wijn mee te drinken, of een lekkere likeur heel af en toe. Het enige wat ik nog wil verbeteren is wat meer fruit eten. Ik vergeet het vaak, en kom hooguit aan 1 stuk per dag. Maar dat is natuurlijk niet zo'n moeilijke opgave.....
hoi beer, ik hoop dus echt dat ik er dan geen last van heb, het punbt is wel een beetje dat ik die medcijnen dus ook niet mag gebruiken als we bezig zijn met zwanger worden terwijl het misschien wel een halfjaar kan duren en ik dan dus een halfjaar voor een kind dat er nog niet is geen mdicijnen gebruik, maar goed, ik wil mezelf later niet iets kunnen verwijten als er iets met het kindje zou zijn dus we gaan in januari maar weer aan de paracetamol.

welke dagen is iedereen eigenlijk vrij? op sommige dagen is het hier heel rustig en andere dagen blijft het gaan. of schrijven jullie allemaal stiekum op je werk? ik ben vanwege mijn stage erg wisselend weg. vandaag hoef ik pas om drie uur weg, ben van het weekend bij schoonouders, mijn neefje wordt zondag in de kerk opgedragen (een soort dopen maar dan zonder water, haha) dus daar gaan we naartoe. ik ben maandag dus pas weer terug.
anoniem_53339 wijzigde dit bericht op 23-11-2007 12:38
Reden: kleurtje vergeten
% gewijzigd
Tja, dat is dan inderdaad minder leuk, vlinder, ik hoop dat je met paracetamol de meeste pijn/klachten kunt wegdringen. En hopen dat je snel zwanger bent!

Vandaag moet ik eigenlijk werken, maar zit ziek thuis met een flinke verkoudheid (zeg maar alles boven m'n schouders doet pijn en volgens mij aan de rechterkant een kaakholte-ontsteking). Maar omdat het vandaag "papa-dag" is is vriendlief thuis om op de kleine te letten. En heb ik tijd om eens lekker het internet af te struinen.

Ik ga zo even wat eten en kruip dan denk ik toch m'n bed maar weer in...

Normaal heb ik af en toe 's avonds wel tijd. Ik werk nog 3 dagen, en de andere dagen heb ik meestal wel gevuld met van alles en nog wat.
ik hoop het ook, dat ik snel zwanger mag zijn.

beterschap trouwens!
Beer, vervelend dat je ziek bent. Beterschap!

Er heerst volgens mij iets want in mijn omgeving zijn ook een heleboel zieke mensen. Hoop dat niemand mij aansteekt! Geen zin in.

Vlinder, ik werk fulltime, maar heb op mijn werk eigenlijk wel tijd genoeg om een beetje te forummen. Afhankelijk van hoe druk het natuurlijk is, want het werk gaat dan toch voor ;). Wisselende werktijden lijkt me ook wel fijn, dan komt de "sleur" er niet zo snel in. Jij hebt dus een lekker familieweekend. Gezellig.
Inderdaad druk hier vandaag. Ik ben op woensdag en vrijdag altijd vrij dus dan heb ik wat meer tijd om hier te schrijven maar ik kom eigenlijk elke avond wel even kijken.

@beer: er zijn er al weer 4 zwanger daar. 2 zijn er in januari uitgerend en 2 in juli dus het gaat wel hard daar. Dan gaat het ook wel extra kriebelen hoor, als je dat dan hoort.

Geniet maar lekker van je rustdag, fijn dat vriendlief voor de kleine (en voor jou) kan zorgen.

@lunja: ik zag je post op het twijfel topic. Zijn jullie er nog steeds niet uit? lastig hoor.
Pebbles, wanneer ben je er wel voor 100% uit vraag ik me af? Ik denk dat er altijd wel wat twijfels blijven bestaan omdat je een stap neemt naar "het onbekende". Mijn gevoel wisselt nog wel steeds, ook bij kleine dingen. Naar een verjaardag en op het laatste moment nog omkleden, hup hup hup en in de auto en weg. Dan denk ik: toch wel makkelijk zo met z'n tweeen! Maar als we dan op de verjaardag aankomen en vrienden hebben hun hummeltje bij zich, ja, dan gaat het gevoel weer de andere kant op. We zijn nu een paar maanden aan het "voelen" en het voelt eigenlijk wel goed, meestal. Dus we moeten de sprong in het diepe maar gewoon gaan maken denk ik.

Zijn er van dat topic 2 zwangeren die binnen een jaar al een 2e kindje krijgen????? Ik kan me voorstellen dat het dan bij jullie ook alweer begint te kriebelen. Ik denk altijd dat je dan nog zo vol zit van je eerste kindje dat een tweede nog helemaal niet in je gedachten opkomt, maar dat schijnt dus niet altijd zo te zijn.
@lunja: ik denk dat je wel gelijk hebt dat je er bijna nooit voor 100% uit bent, ik in ieder geval niet. Maar ik heb er nooit een seconde spijt gehad, zelfs niet als we weer eens te laat op een verjaardag komen omdat het niet meer zo hup hup gaat als vroeger.

Ik moest de eerste maanden ook echt nog niet aan een tweede zwangerschap denken en was inderdaad nog veel te veel met Floor bezig. Toen ze een maand of 8 a 9 was kwam het voor het eerst weer een beetje bovendrijven en daarna ging ik er steeds vaker aan denken, gek eigenlijk dat dat zo ineens kan veranderen.

Als Floor niet zo snel groot zou worden had er ook nog wel iets tijd tussen mogen zitten maar het gaat zo snel en dan is ze alweer zo groot als we nog langer wachten.
Dat komt dus net zo snel opzetten als het gevoel van ik wil een kind!

Heeft het bij jullie lang geduurd voordat je de eerste keer zwanger was?
In mijn gedachten zijn we altijd direct zwanger op het moment dat we gaan beginnen. Maar dat zal in de praktijk toch wel wat anders uitpakken.... Hebben jullie dat ook?
@lunja: ik heb ook al zitten rekenen wanneer ik uitgerekend zou zijn als ik meteen zwanger ben maar in de praktijk werkt dat natuurlijk maar voor heel weinig vrouwen zo. Het duurde vorige keer 3 keer voordat ik zwanger was, als het deze keer ook zo snel gaat ben ik alleen maar heel blij.

En gelukkig gaat de snelle wens naar een kind niet meteen over in een kind want je hebt nog genoeg tijd daarna om er aan te wennen, 9 maanden duren heel lang als je aan het wachten bent.
Joeehoee! Daar ben ik ook. Inderdaad erg druk hier zeg!

Beer, welkom!! Gezellig dat je meeschrijft. Ik vind het trouwens knap dat je al aan 1 stuk fruit per dag komt. Ik red dat meestal nieteens..Erg slecht. beterschap trouwens! Hopelijk snel weer beter!

Vlinder, wat rot van je migraine zeg..Pffioew. Knap dat je het toch zonder medicijnen wilt proberen! Lijkt me idd erg moeilijk. Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen en dat je heel snel zwanger bent.

Ik heb trouwens wisselende vrije dagen, dus er is geen pijl op te trekken wanneer ik wel/niet werk. Op mijn werk kan ik niet forummen helaas haha.

Lunja..zoo herkenbaar. Die twijfelmomenten zoals jij die omschrijft die hebben wij hier ook steeds. Ik had gister de Linda gelezen, daar stond een artikel in. De titel: " Mens, waar begin je aan? " En dan een heel lang verhaalachtig artikel over kinderen en de nadelen. Ook wel voordelen, maar je schrikt er toch altijd wel van.

Ik denk nu ook van oooh ik raak echt wel meteen zwanger, maar misschien is dat helemaal niet zo. De kans per eisprong is meen ik maar 25% per cyclus, dat is best een klein kansje vind ik.

Gister ook weer Babyboom gekeken ja..Ooh wat was het weer leuk om te kijken, toen ik die zwangeren zag bij de test. Zo leuk om te zien. Vond alleen die kinderwagentraining wel overdreven, wel grappig om te zien hoe hardhandig sommige mannen dat kind in de wagen pleurden haha. Zielig dat ene meisje waarvan de vriend haar verlaten had, dat lijkt me echt hel. Vooral als je echt helemaal niets hebt aan zien komen en ze was al zwanger. Raar...heel raar.
Ha Summer, het is maar goed dat ik dat artikel in de Linda niet heb gelezen dan! haha. Je moet er denk ik ook wel van uit gaan dat je in 1x zwanger KUNT zijn. Beetje schrikken als je er wel aan begint maar je gaat er al van uit dat je toch de eerste maanden niet zwanger wordt en je wilt dat ook eigenlijk op dat moment nog niet en vervolgens is het de eerste maand al raak! Lijkt me een beetje de omgekeerde wereld.
Ja precies, je moet niet beginnen met een instelling van: Misschien ben ik over een halfjaartje dan wel zwanger. Je zal maar net zien...

Maar ik denk dat bij de meeste mensen wel angst/twijfel zal bestaan: Kan ik het wel..Red ik het wel..Ben ik niet al mn vrijheid kwijt..Krijg ik er straks geen spijt van. etc etc..

Tenminste, ik heb dat wel, zeg ik eerlijk. Maar het lijkt me ook zo prachtig.

Ik denk dat je goed moet beseffen dat het zeker niet altijd een roze wolk is. Ik betrap mezelf er ook vaak op dat ik het compleet romantiseer. Ik, mn lief en de baby, wandelend op het strand. Een lief kindje die altijd lacht, doorslaapt en goed luistert. Hahaha...
Ik denk ook dat iedereen wel twijfels heeft omdat het "onbekend" is. Je weet niet hoe het is voordat je zelf in die situatie zit. Maar we zijn echt niet de eersten die een kind krijgen, dus dat zal wel loslopen toch?

En die roze wolk, daar kan ik ook wat van hoor! Lekker met z'n drietjes op zondagochtend keuvel in bed..... een plaaaaatje van een baby krijgen (schijnt dat moeders dit altijd WEL vinden), ach, de tijd zal het leren.
bedankt voor de beterschapswensen! het gaat inmiddels wat beter (ben al ziek sinds woensdag, maar afgelopen nacht was het ergst, met pijn en koorts, heb zelfs ibuprofen geslikt, en dat doe ik niet gauw), gelukkig heb ik nu zelfs geen hoofdpijn meer, dus ik hoop dat het morgen zo goed als over is.

Ik zelf had al wel snel een babywens, vond het allemaal geweldig, maar had 3 voorwaarden, namelijk eerst terug op m'n oude gewicht (woog 3 mnd na de bevalling nog zo'n 10 kilo zwaarder), ik wilde minimaal 18 maanden tussen nummer 1 en nummer 2, en wat meer zicht op een andere woonsituatie.

De eerste 2 doelen zijn al wel gehaald (gewicht eraf gaat echt vanzelf), alleen nummer 3 nog niet, maar ja, helemaal onmogelijk is het hier niet.
En voor wat betreft de roze wolk, die is inderdaad echt niet altijd roze. Gebroken nachten kunnen echt heftig zijn.

MAAAAAAR een lachje van de kleine maakt een heleboel goed (is een cliche, ik weet het, maar het is ECHT zo.

Ik heb volgens mij wel een redelijk reeel beeld gehad van hoe het leven met kind zou zijn, heb het ook in mijn omgeving gezien, en heb rond mijn 20ste erg veel opgepast op babies, peuters en kleuters.

Ik vind het nu het van mezelf is veel leuker, vind ook de negatieve kanten niet erg. Meestal kun je stellen dat het een periode is, die ook weer voorbij gaat (bijvoorbeeld de krampjes, de tandjes, en met name het 1e jaar, of de eerste 2 jaar lever je veel vrijheid in, maar deze kmt daarna ook wel weer gedeeltelijk terug).

Het artikel in de Linda ken ik niet, maar ik vind de voordelen veel groter dan de nadelen, ik vind het echt heel erg gezellig thuis.

Wat betreft het zwanger worden, ik ben er in een vorige relatie een aantal maanden mee bezig geweest. uiteindelijk is de relatie beeindigd, om andere redenen. Ik was er toen niet echt geweldig mee bezig, was ook niet steeds teleurgesteld als het niet gelukt was.

Ongeveer een half jaar later kreeg ik wat met m'n viend, en door 1 keer de voorzorgsmaatregelen te vergeten was ik na 3 maanden relatie al zwanger. Dat was toen best wel een schok. We hebben het er na de bewuste nacht wel over gehad, maar hadden allebei zoiets van, die kans is zo enorm klein, en als het zo is, dan heeft het gewoon zo moeten zijn. Het heeft dus gewoon zo moeten zijn. (We wisten wel van elkaar dat we allebei wel kinderen wilden).

Bij ons is het wel allemaal goed gegaan, na 6 mnd zwangerschap ben ik bij hem ingetrokken, en het gaat nog steeds geweldig.
@beer: wel heftig hoor dat je zo kort bij elkaar bent als je zwanger bent. Maar super dat het zo goed werkt tussen jullie.

Ik was trouwens 20 kilo aangekomen en wilde die er ook eerst af hebben. Op de laatste 3 ging alles er heel snel vanaf. Die laatste 3 heb ik er afgelopen maand vanaf gekregen.

Die roze wolk heb ik ook nog steeds wel hoor maar zeker niet altijd. De momenten zoals zondagochtend in bed en een lach of een knuffel krijgen zijn helemaal super en compenseren de momenten dat ik haar wel eens achter het behang wil plakken of ik me niet lekker voel en zij bedenkt om een dag niet te willen slapen (dus moe, dus gillen).

Maar ik vind mijn leven zoveel leuker en gezelliger dan ervoor.

Vandaag ben ik alweer 1 jaar getrouwd met manlief en ik heb tevens gehoord dat mijn broertje als piloot is aangenomen bij de KLM. Reden voor een dubbel feestje haha! Verder geen nieuws!

Ik ga naar het zwembad. Groetjes!
Gefeliciteerd Liubi, met jullie huwelijk en met je broertje. Kan jij mooi met korting gaan vliegen of is die regeling er niet meer?
Hi pebbles, Goed te horen dta jullie het allemaal wel mee vonden vallen. Inderdaad heel handig om een ervaringsdeskundige in ons midden te hebben.

Dametjee, thanks voor het meedenken. Probeer nu ook een beetje uit hem te krijgen wat hem nou echt dwarszit. En dat is inderdaad het gevoel van vrijheid. Want hij is inderdaad echt niet elke dag te hort op. Sterker nog wij zijn allebei redelijke huismussen en kunnen prima genieten van een zaterdagavond thuis. Stappen doet ie nu 2 keer per jaar en kan me niet voorstellen dat dat minder gaat worden.

Vlinder, blijft balen van je hoofdpijn. Good luck ermee
@liubi, inderdaad, gefeliciteerd, nu 1 jaar en 1 dag..

@ plukkie, je kunt misschien samen even de situaties uit je dagelijks leven nu nemen, en kijken (of hem aan laten geven) wanneer je dingen aan moet passen als er een kleine zou zijn. Misschien dat dat wat meer inzicht geeft. Ik vind aanpassingen wel meevallen. Nu gaat dochter nog mee naar de meeste dingen, zoals een weekend weg. Maar ik denk dat zoiets volgend jaar al wat lastiger zou worden. Maar ja, dan is er altijd nog de oppasmogelijkheid.

@pebbles, ik was 21 kilo aangekomen, van 62 naar 83 kilo... Mijn streefgewicht na de bevalling was eigenlijk 64 kilo, maar momenteel is het zelfs 62, en ik heb er niets bijzonders voor gedaan. De kilo's gingen er vanzelf af vanaf dat ik weer ging werken, heel gestaag iedere 3 weken een kilo. Ik moet nu zelfs op gaan letten niet te veel af te vallen.

@lunja en summerbreeze, ik denk dat twijfelen juist een goed teken is, in de zin van dat je beseft dat er niet alleen leuke kanten aan kinderen zitten. Ik heb bij een kennis eens gezien die alleen maar de leuke kanten zag, en haar is het in het begin enorm tegengevallen. Moet wel zeggen dat ze een huibaby had, en dat is gewoon ook ontzettend zwaar. Uiteindelijk is dat wel goed gekomen, heeft ze inmiddels een 2e en gaat het helemaal goed.
Ik word tante!

Mijn broertje van 22 wordt (bewust) vader.

Mijn schoonzusje is nog maar vier weken maar ze hebben er voor gekozen om het nu te vertellen.

Ondanks mijn eigen woede en verdriet heb ik wel diep medelijden met mijn moeder die hier niet bij was vanavond. Maar wat raar hoe de dingen gaan.
@dametje, gefeliciteerd met het tanteschap! Kan me voorstellen dat dat heel dubbele gevoelens teweeg brengt. Jeetje, wat jij allemaal hebt meegemaakt de laatste weken.

Hoe gaat het met de rest? Ongeduldig aan het wachten tot de test? Ik wel hihi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven