Good Luck!

29-08-2010 20:35 2513 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maar groep nul bestaat trouwens officieel ook niet.
Grappig, hier is de scheidslijn ook bij 1 januari. Oudste zit nu een klas hoger (school is ook nog niet verplicht), net als Jeetje. Hij komt erg goed mee, en we moeten (samen met de juf) gaan beslissen of hij volgend jaar naar "groep 3" gaat of zoals het hoort blijft in "groep 2". Het houdt me hier ook behoorlijk bezig. Ga woensdag kijken op een eventuele lagere school (school begint hier pas in jullie groep 3).
T. hoeft voor mij niet koste wat het kost over naar gr. 3 straks, maar als ze hem in 2 willen laten, wil ik daar wel heel duidelijke argumenten voor hebben. Met alleen hij is nog te speels, kan ik me er niet echt in vinden denk ik...

(vooralsnog nog niet een gesprek over gehad hoor, komt nog.)
Hier pas in januari weer ouderavonden geloof ik.
Hier in november. En januari ook, maar dan wordt er ook Cito voor kleuters afgenomen. (klinkt erger dan het is, vinden die kinderen vaak leuke toetsjes en geven toch wel goed beeld over bepaalde zaken...)
Wel jammer hoor, wil ook wel eens weten hoe mijn meisje het doet op school.
Bij T. op school houden ze trouwens portfolio bij. In november bespreken ze dat eerst met hem (wat vindt hij, waar is hij trots op etc.) en daarna dus ook met ons, en daarbij hun beeld van T. Ben nu al zoooo benieuwd naar alle tekeningen in zijn map!
Mag je niet tussendoor langskomen? Januari is nog end weg...
quote:bridges6 schreef op 27 september 2010 @ 21:15:

Hier in november. En januari ook, maar dan wordt er ook Cito voor kleuters afgenomen. (klinkt erger dan het is, vinden die kinderen vaak leuke toetsjes en geven toch wel goed beeld over bepaalde zaken...)Ze gaan hier pas beginnen aan dossier voor ll-volgsysteem vanaf groep 2.
quote:bridges6 schreef op 27 september 2010 @ 21:16:

Mag je niet tussendoor langskomen? Januari is nog end weg...Vast wel als ik het vraag, maar zo zonder reden een gesprek aanvragen vind ik niet echt nodig.
Amalia, wat draag jij zoal? Zit te kijken naar bvkleding, maar ik vind het niet super..
Maar een gesprek om te horen hoe het met haar gaat is toch niet zonder reden? Laatste gesprek is van... pak em beet... maart?
Acht weken nadat ze op school kwam inderdaad.
quote:latoya schreef op 27 september 2010 @ 21:16:

[...]

Ze gaan hier pas beginnen aan dossier voor ll-volgsysteem vanaf groep 2.

Oh ja idd, dat doen ze bij T. ook...

(en als jij tegen die tijd zwaarwegende redenen hebt om een breder beeld te krijgen, heb je het recht om dat te vragen hoor... Misschien geen cito, maar andere observatielijsten... Zegt meer dan alleen maar: ze doet leuk mee...)
Hier komt juf trouwnes donderdag op huisbezoek. Moest al veel eerder maar kwam er niet van dus nu komt ze een broodje eten... Aaarghhh... Donderdagochtend dus maar poetsen denk ik...
Huisbezoek?!??!!?! Jee, dat klinkt uit het jaar kruik zeg.
Goed plaatje Latoya!

Ja vond het ook wat ouderwets. Zij doen het bewust, om te zien hoe kinderen thuis reageren. Nou ja. Gevraagd of Ties iets speciaals wilde met het eten (die het overigens helemaal geweldig vindt dat ze komt) en hij had wel iets, kokosbrood! Goed. Regelen we.
Hey Latoya! Lang niet gezien! Hoe is het met je hubbie en de kids? Mitchell en Donny al lekker in groep 4? Soraya in groep 1 nu zeker?

Huisbezoek?! Spannend Bridge! Hier officieel eind november gesprek. Maar ik wil niet zo lang wachten. Ga even je stuk lezen.
Ieeeeeeeeuw van dat vieze roze?
Jin, goed hoor van Oudste! Wat wil hij of heb je het er nog niet met hem over gehad?
Soraya
quote:bridges6 schreef op 27 september 2010 @ 21:15:

Hier in november. En januari ook, maar dan wordt er ook Cito voor kleuters afgenomen. (klinkt erger dan het is, vinden die kinderen vaak leuke toetsjes en geven toch wel goed beeld over bepaalde zaken...)die van mij heeft er vorig schooljaar al een paar gehad, en hij vertikte het. Juul vond een boot een schoen etc
Hier ook testjes bij binnenkomst, woordenschat 5 jaar en 9 maanden, kent de kleuren, kan synchroon tellen tot 10 en een puzzel van 16 stukjes maken. Geen reden naar mijn idee om hem te laten zitten.
In groep drie moeten ze wel wat meer kunnen dan 16 stukjes.
Kokosbrood, ook ouderwets Bridges! Past bij de stoofperen van Mamax haha. Toch leuk dat juf de moeite neemt om langs te komen (volgens mij wil ze gewoon interieurtips van iedereen haha, even gluren ).

Star, in januari een gesprek, duurt nog wel even ja, maar het is vroeg genoeg toch?

Mamax, prive info

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven