Viva vrekkenclub

woensdag 30 december 2009 om 09:35
Zijn er meer mensen die het moeilijk vinden om geld uit te geven?
Ik vind het erg leuk om te besparen, zuinig te zijn etc. maar heb niet bepaald een geldprobleem. Daarom pas ik niet echt bij topics waar mensen zuinig zijn om uit het rood, of rond te komen.
Ik spaar gewoon graag. Zeker omdat ik geen pensioen heb en straks toch ergens van moet leven.
Wie wil er mee doen met de Viva vrekkenclub en wat doen jullie om geld te besparen?
En moeten we nog iets met een tabel?
Bijvoorbeeld een lijst met hoeveel geld we niet hebben uitgegeven, wat we anders wel hadden gedaan?
Ik vind het erg leuk om te besparen, zuinig te zijn etc. maar heb niet bepaald een geldprobleem. Daarom pas ik niet echt bij topics waar mensen zuinig zijn om uit het rood, of rond te komen.
Ik spaar gewoon graag. Zeker omdat ik geen pensioen heb en straks toch ergens van moet leven.
Wie wil er mee doen met de Viva vrekkenclub en wat doen jullie om geld te besparen?
En moeten we nog iets met een tabel?
Bijvoorbeeld een lijst met hoeveel geld we niet hebben uitgegeven, wat we anders wel hadden gedaan?

woensdag 22 september 2010 om 22:06
quote:Lovestar schreef op 22 september 2010 @ 21:10:
Hahaha, beter laat dan nooit. Maar ik lees dat SGBB een woningbouw voor senioren is.....
Er staat ook, over de Torenflat in Zeist: "In tegenstelling tot ons overige woningbezit in Nederland hoeft u niet boven de 55 jaar te zijn om voor deze appartementen in aanmerking te komen."
Sorry dat ik even inbreek in jullie topic, maar ik lees hier af en toe (hoewel ik hier eigenlijk niets te zoeken heb met dat enorme gat in mijn hand) en ik heb tot een jaar of 5 geleden in die flat gewoond, in een 1-kamer appartement. Blijkbaar is er in de tussentijd veel veranderd als ik die plaatjes zo zie. In ieder geval was het toen (en is het blijkbaar nog) gewoon een flat voor alle leeftijden.
Hahaha, beter laat dan nooit. Maar ik lees dat SGBB een woningbouw voor senioren is.....
Er staat ook, over de Torenflat in Zeist: "In tegenstelling tot ons overige woningbezit in Nederland hoeft u niet boven de 55 jaar te zijn om voor deze appartementen in aanmerking te komen."
Sorry dat ik even inbreek in jullie topic, maar ik lees hier af en toe (hoewel ik hier eigenlijk niets te zoeken heb met dat enorme gat in mijn hand) en ik heb tot een jaar of 5 geleden in die flat gewoond, in een 1-kamer appartement. Blijkbaar is er in de tussentijd veel veranderd als ik die plaatjes zo zie. In ieder geval was het toen (en is het blijkbaar nog) gewoon een flat voor alle leeftijden.
vrijdag 24 september 2010 om 16:08
Wat goed van je baan!
Ik heb net Oprah gekeken, allemaal bespaartips.
een vrouw noemde zichzelf de couponmom, voor een complete winkelwagen vol was ze in plaats van 120 dollar maar 40 dollar kwijt omdat ze allemaal kortingsbonnen had verzameld. Ik vond het een beetje overdreven want sommige kortinsbonnen kan je maar een keer in de zoveel maanden gebruiken, maar het is wel inspirerend!
Ik heb net Oprah gekeken, allemaal bespaartips.
een vrouw noemde zichzelf de couponmom, voor een complete winkelwagen vol was ze in plaats van 120 dollar maar 40 dollar kwijt omdat ze allemaal kortingsbonnen had verzameld. Ik vond het een beetje overdreven want sommige kortinsbonnen kan je maar een keer in de zoveel maanden gebruiken, maar het is wel inspirerend!
vrijdag 24 september 2010 om 20:16
Gefeliciteerd met nieuwe baan! Hier ook een tijdelijke extra baan dus ook tijdelijk extra geld. Nooit erg . En ik héb toch een stomme besparing gedaan... ik ben weleens van het klussen en verven enzo. En ik ga altijd gewoon nieuwe verf en spullen halen als ik weer iets ga, jawel, verven. Nu heb ik eerst even alle oude halfvolle blikken bij elkaar gezocht. Zat nog meer dan genoeg in. Vond ik nog wat kwasten en rollertjes....scheelt me potdorie zo 30 euro! En ook íets beter voor het milieu, gewoon opmaken wat je al hebt staan.

vrijdag 24 september 2010 om 21:21
quote:Lovestar schreef op 22 september 2010 @ 21:10:
[...]
Klopt, en miesha heeft gelijk :p
Hier woont echt vanalles, haha! afgelopen weekend had ik het studentenhuis-gevoel; ergens werd een dikke party gehouden. :p Nou ja, prima als het maar niet elke dag is :p
Woow, kreeg vandaag voor het eerst mijn studiebeurs (+ lening) heb nog nooit zoveel geld op mijn rekening gehad
wel gelijk t een en ander op mijn spaarrekening gezet voor t collegegeld.
Hm.. binnenkort moet ik weer langs de bijenkorf voor nespresso cups, weer even wat geld opzij leggen dus :p Ik heb ook besloten om minder vlees te eten, dit omdat ik dan mijn vlees bij de biologische slager ga kopen. Dat van de super de boer vind ik gewoon niet lekker (laatst een biefstuk in de aanbieding die gewoon niet weg te krijgen was, bah!).
Ik bespaar gewoon om me andere luxere dingen te kunnen veroorloven zoals nespresso en bio vlees.. Oh, en omdat t moet natuurlijk, haha.
[...]
Klopt, en miesha heeft gelijk :p
Hier woont echt vanalles, haha! afgelopen weekend had ik het studentenhuis-gevoel; ergens werd een dikke party gehouden. :p Nou ja, prima als het maar niet elke dag is :p
Woow, kreeg vandaag voor het eerst mijn studiebeurs (+ lening) heb nog nooit zoveel geld op mijn rekening gehad
wel gelijk t een en ander op mijn spaarrekening gezet voor t collegegeld.
Hm.. binnenkort moet ik weer langs de bijenkorf voor nespresso cups, weer even wat geld opzij leggen dus :p Ik heb ook besloten om minder vlees te eten, dit omdat ik dan mijn vlees bij de biologische slager ga kopen. Dat van de super de boer vind ik gewoon niet lekker (laatst een biefstuk in de aanbieding die gewoon niet weg te krijgen was, bah!).
Ik bespaar gewoon om me andere luxere dingen te kunnen veroorloven zoals nespresso en bio vlees.. Oh, en omdat t moet natuurlijk, haha.
vrijdag 24 september 2010 om 23:08
Maartj3 schreef op 24 september 2010 @ 21:21:quote:
Woow, kreeg vandaag voor het eerst mijn studiebeurs (+ lening)
Hm.. binnenkort moet ik weer langs de bijenkorf voor nespresso cups, weer even wat geld opzij leggen dus :p
Ok, je hebt dus een studielening (duur geld dus).
En dan koop je nespresso cups van je geleende geld?!
Woow, kreeg vandaag voor het eerst mijn studiebeurs (+ lening)
Hm.. binnenkort moet ik weer langs de bijenkorf voor nespresso cups, weer even wat geld opzij leggen dus :p
zaterdag 25 september 2010 om 12:14
quote:eendtje schreef op 24 september 2010 @ 23:08:
Maartj3 schreef op 24 september 2010 @ 21:21:
[...]
Tja, er bestaat nog zoiets als decadentie onder de studenten he!
Ik gebruikte mijn theezakje gewoon 4x, at simpele spaghetti of een gebakken ei en liep in mijn kleding tot het versleten was. (en ik zag er echt niet suf uit hoor) Maar aan het einde van mijn studie stond mijn studieschuld op ¤ 450,-, dus dat was zo afbetaald. En dat geld was gewoon broodnodig voor levensonderhoud enzo.
Zuipen deed ik niet haha. Ieder zijn ding he!
Maartj3 schreef op 24 september 2010 @ 21:21:
[...]
Ik gebruikte mijn theezakje gewoon 4x, at simpele spaghetti of een gebakken ei en liep in mijn kleding tot het versleten was. (en ik zag er echt niet suf uit hoor) Maar aan het einde van mijn studie stond mijn studieschuld op ¤ 450,-, dus dat was zo afbetaald. En dat geld was gewoon broodnodig voor levensonderhoud enzo.
Zuipen deed ik niet haha. Ieder zijn ding he!
zaterdag 25 september 2010 om 12:48
quote:wishmeluck schreef op 25 september 2010 @ 12:14:
[...]
Zuipen deed ik niet haha. Ieder zijn ding he!Wow, goed gedaan! Ik was even bang dat je tot je 50e aan je studieschuld nespressoschuld vastzat;)
[...]
Zuipen deed ik niet haha. Ieder zijn ding he!Wow, goed gedaan! Ik was even bang dat je tot je 50e aan je studieschuld nespressoschuld vastzat;)
zaterdag 25 september 2010 om 14:36
Vraagje, zag gisteren bij Oprah in een aflevering over besparen/zuinig leven, iemand die altijd en overal de stekkers eruit haalt. Dat zou ook stroom besparen. Nou heb ik zelf inmiddels geen apparatuur meer op stand by modus staan, maar de stekkers heb ik wel in het stopcontact. Klopt het verhaal dus dat als je de stekker er wel in laat het toch geld kost?
Trouwens, vandaag 2 leuke Retour spijkerbroeken tweedehands gescoord voor 5 euro voor mijn 2 kleine mannen, zagen er als nieuw uit! Ik ben helemaal blij!
Trouwens, vandaag 2 leuke Retour spijkerbroeken tweedehands gescoord voor 5 euro voor mijn 2 kleine mannen, zagen er als nieuw uit! Ik ben helemaal blij!
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
zaterdag 25 september 2010 om 14:43
Sweetfirefly, dat klopt, dat heet sluipverbruik.
Kijk ook eens hier:
https://www.nuon.nl/energ ... erbruik-van-apparaten.jsp
Kijk ook eens hier:
https://www.nuon.nl/energ ... erbruik-van-apparaten.jsp

zaterdag 25 september 2010 om 14:47
Herkenbaar, leven van een studentenbudget maar wel af en toe jezelf verwennen. Ik beknibbelde op alles, behalve op het toiletpapier. Dat was altijd van de zachte puppy-hondjes en de bloemetjes enzo. Dat grauwe papier gaf me zo'n armoedig rotgevoel! En dan wel een week vissticks eten he, als die in de aanbieding waren.
Nouja, dat is het voordeel van bezuinigen: dat je geld overhoudt dat je kunt besteden waar je maar aan wil.
Nouja, dat is het voordeel van bezuinigen: dat je geld overhoudt dat je kunt besteden waar je maar aan wil.
zaterdag 25 september 2010 om 15:39
@Melpomene, ben even naar die site gegaan en oeps.....dat was schrikken. Sluipverbruik van een pc --> 33 euro per jaar. En dan te bedenken dat wij er 3 in huis hebben waarvan er 2 van de kids zijn die meer niet dan wel worden gebruikt. Ik heb meteen een rondje in huis gemaakt. Overal waar het kan de stekker uitgehaald.
AStarshine, die dame op tv ging van $ 268 per maand naar $ 60 in de maand.Nou lijkt mij $ 200 hiermee besparen erg sterk, maar ik denk dat het toch zeker een 5 tot 10 euro per maand kan besparen. Alle kleine beetjes helpen.
AStarshine, die dame op tv ging van $ 268 per maand naar $ 60 in de maand.Nou lijkt mij $ 200 hiermee besparen erg sterk, maar ik denk dat het toch zeker een 5 tot 10 euro per maand kan besparen. Alle kleine beetjes helpen.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.

maandag 27 september 2010 om 18:38
quote:Appelsientje schreef op 25 september 2010 @ 14:47:
Herkenbaar, leven van een studentenbudget maar wel af en toe jezelf verwennen. Ik beknibbelde op alles, behalve op het toiletpapier. Dat was altijd van de zachte puppy-hondjes en de bloemetjes enzo. Dat grauwe papier gaf me zo'n armoedig rotgevoel! En dan wel een week vissticks eten he, als die in de aanbieding waren.
Heerlijk herkenbaar (L)
hoewel het in mijn ogen gewoon een kwestie is van het vinden van een goede balans. Ik koop veel in de aanbieding, vandaag bij de AH een kilo kipfilet voor 4 euro en de groente uit de 50% kortingstas met de wraps waar ook nog korting op zit... ideaal.
Leuke actie trouwens: van gliss kurr, http://www.stralendhaar.n ... lt/files/gk_refund_nl.pdf heb m gekocht voor 6.30, zou ik normaal echt nooit halen!
Heerlijk herkenbaar (L)
hoewel het in mijn ogen gewoon een kwestie is van het vinden van een goede balans. Ik koop veel in de aanbieding, vandaag bij de AH een kilo kipfilet voor 4 euro en de groente uit de 50% kortingstas met de wraps waar ook nog korting op zit... ideaal.
Leuke actie trouwens: van gliss kurr, http://www.stralendhaar.n ... lt/files/gk_refund_nl.pdf heb m gekocht voor 6.30, zou ik normaal echt nooit halen!
maandag 27 september 2010 om 22:50
Atelier, voel jij je niet schuldig tegenover die kippetjes dan? Ik wil echt niet weten wat voor leven die beestjes hebben gehad als je zo weinig betaald voor een kilo kip.
(eh ja ik betaal gerust 5 nogwat voor een klein biologisch kipfileetje. Zoon is steeds vaker droog 's nachts dus we besparen weer wat op de luiers )
(eh ja ik betaal gerust 5 nogwat voor een klein biologisch kipfileetje. Zoon is steeds vaker droog 's nachts dus we besparen weer wat op de luiers )

dinsdag 28 september 2010 om 08:48
Sinds ik een aflevering van de Keuringsdienst van Waarde heb gezien over plofkippen, heb ik geen (plof)kip meer gekocht.
Ze hadden een plofkuiken geadopteerd, en zouden het op laten groeien tot scharrelkip. Het arme beest bleek genetisch zó gemanipuleerd te zijn dat het NIET KON SCHARRELEN !!!
De pootjes ontwikkelden zich niet, alleen de borstjes (kipfilet) groeiden.
Nee, dat eet ik niet. En dat moet ook direct verboden worden.
Dan maar 1x in de zoveel tijd een hele biologische kip van 20 euro.
Voordeel is wel dat je bij biologische kip en varken niet betaalt voor alle pekel (eiwit-zout-water mengsel) die in het vlees wordt gespoten om het gewicht te verdubbelen. Dus betaal je daarvoor óók nog extra.
En dat is toch de vrekkenmentaliteit, kwaliteit voor hetzelfde geld.
Ze hadden een plofkuiken geadopteerd, en zouden het op laten groeien tot scharrelkip. Het arme beest bleek genetisch zó gemanipuleerd te zijn dat het NIET KON SCHARRELEN !!!
De pootjes ontwikkelden zich niet, alleen de borstjes (kipfilet) groeiden.
Nee, dat eet ik niet. En dat moet ook direct verboden worden.
Dan maar 1x in de zoveel tijd een hele biologische kip van 20 euro.
Voordeel is wel dat je bij biologische kip en varken niet betaalt voor alle pekel (eiwit-zout-water mengsel) die in het vlees wordt gespoten om het gewicht te verdubbelen. Dus betaal je daarvoor óók nog extra.
En dat is toch de vrekkenmentaliteit, kwaliteit voor hetzelfde geld.

dinsdag 28 september 2010 om 08:52

dinsdag 28 september 2010 om 09:13
Hoi Elninjoo, kan 'm ook niet vinden voor je.
Kan het me wel herinneren. misschien dat je je nu ook maar bij de vrekken aan gaat sluiten?!
Ben weer terug van vakantie, niet gevrekt, het land was al goedkoop van zichzelf dus we hebben nergens op gelet.
Nu wel de broekriem aan want ik heb zin om te sparen!
Euroclix en moneymiljonair gaat inderdaad best hard.
Alleen wel een hoop werk als je ruim 2 weken op vak bent geweest.
Kan het me wel herinneren. misschien dat je je nu ook maar bij de vrekken aan gaat sluiten?!
Ben weer terug van vakantie, niet gevrekt, het land was al goedkoop van zichzelf dus we hebben nergens op gelet.
Nu wel de broekriem aan want ik heb zin om te sparen!
Euroclix en moneymiljonair gaat inderdaad best hard.
Alleen wel een hoop werk als je ruim 2 weken op vak bent geweest.

dinsdag 28 september 2010 om 09:22
quote:nogeensdan schreef op 28 september 2010 @ 09:13:
Hihi, when pigs fly!
Ben de laatste tijd zo'n shopaholic dat ik juist op zoek ging naar mijn topic, maar helaas...
Hihi, when pigs fly!
Ben de laatste tijd zo'n shopaholic dat ik juist op zoek ging naar mijn topic, maar helaas...
dinsdag 28 september 2010 om 11:21
mbt de discussie over kippen.. nee ik voel me niet schuldig als ik een kilo kipfilet koop wat mogelijk van plofkippen is.. ik ben gek op vlees en mijn studentenbudget laat het niet toe om elke dag biologisch vlees te eten. Daarom kies ik er dus bewust voor om wel plofkippenvlees te eten en bijvoorbeeld de goedkoopste euroshopper spekjes te kopen. De bioindustrie bestaat nou eenmaal en alleen als het verboden wordt kan het afgeschaft worden, mensen willen uiteindelijk toch niet teveel betalen voor hun spullen.
Dit klinkt misschien totaal niet diervriendelijk maar ik moet ook eerlijk zeggen dat het me gewoon heel weinig kan schelen.
Dit klinkt misschien totaal niet diervriendelijk maar ik moet ook eerlijk zeggen dat het me gewoon heel weinig kan schelen.