Cheers, mate...

16-09-2010 20:59 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren

De bar is gepoetst, de glazen glimmen, en de barkrukken staan klaar. De deur staat open.

Voor de stamgasten en de meelezers.

Voor een mooi verhaal of een luisterend oor.

Voor een kop thee, koffie, glas bier of een karafje wijn. Of iets sterkers.

Voor het hapje bij het drankje.

Voor lief en voor leed.

Voor dansen en stomen.

Voor huilen en heulen.

Voor woede, voor wensen.

Voor grappen en grollen.

Voor de vriendschap.

Voor het delen, het geven en het nemen.

Voor elkaar.

Cheers!
Wat wilde ik nou toch typen?
Hey, Xop!

Fijn dat je er even bent, meid.
Oh, en ik ben ook te lui om mijn eigen postings na te lezen, en schaam me dan laterkapot voor alle stomme typ- en spellingsfouten.

Denk dan ook na voor je iets schrijft, zucht....
En zo heb ik elke dag weer een heerlijke anekdote binnen door jullie verhalen. Kont, drol en okselhaar. B R I L J A N T!
, die mops, hilarisch!
Mops

Zit ook een o in.
En ook al okselhaar kunnen schrijven is natuurlijk niet echt op gemiddeld niveau

Haiiii Xop!!

Veel herkenning hier hoor. Alleen het vervelen in de les/op de cursus niet. Ik had het op de havo vooral druk met tekenen, breien en zelfs borduren in de klas. Geen moment verveeld en als dat van een leraar dan niet mocht, nou, dan ging ik toch in de kantine zitten? Maar toen ging het dus fout, want het bleek dat als je én je huiswerk niet doet én niet in de klas bent, dat je dan dus niets meer meekrijgt, wat resulteert in onvoldoendes en zittenblijven. Vond ik ook niet erg, want erg gezellig allemaal. Op het hbo ging ik op een gegeven moment slapen in de klas, omdat ik in het weekend te veel werkte + stapte op Schier. Dat was dan weer neit zo handig, ook. Ik heb uiteindelijk huilend afstand genomen van 'wat hoort' en de hoge verwachtingen van m'n ouders. Want ik was zo slim, maar was wel de dochter die het hbo niet afmaakte. (m'n zus was ook vooral erg boos, dat ik niet verder ging)

Ik denk ook echt dat ik op montessori gewoon zo min mogelijk gedaan zou hebben. Er is zoveel anders leuks! (hee, een vlieg, inderdaad... of een bij, of een hondje buiten, of.. gewoon iets in gedachten)

Bentetje, wat jij schrijft, dat je goed je best moest doen, dat herken ik dus in leerlingen, die ik jarenlang heb uit zitten leggen wat de leraren nou bedoelden, zelfs toen zij wél naar 5 havo gingen en ik niet, en die dus wél de havo + hbo in 1x haalden.

LDs duizeligheid+misselijk+hoofdpijn zou kunnen liggen aan het feit dat de halve klas kennelijk al ziek geweest is met gelijksoortige klachten (handig, zo'n ouderavond!) in combinatie met hormonen en druk+ gespannen (toch wat) want nieuwe school en spannend en wel erg leuk, dat wel. Ze zit ook goed in de klas, volgens haar mentor. Wat dat dan ook inhoud. LE's hoofdpijn? Nou, geen idee dus. Behalve misschien erfelijk. Aan de ogen ligt het in elk geval niet. Allebei - 0,5. Dat had LD volgens mij met 5 jaar ook al, dus kan ze gewoon die bril nog weer op (neehee, dat wil ze niet)

LE is momenteel ook erg druk. Echt de afgelopen week ineens. Stuiteren, met hoog stemmetje woorden herhalen (irritánt!) nog meer stuiteren, krijg ik laat op de middag spontaan ochtendhumeur + pms van, ook al ben ik net ongesteld geweest.
Later is nu
Hahaha, die Mops is echt super!

Goh, Bent, wat heerlijk dat je zo bent! Ik wens het mijn kinderen echt toe dat ze een gezonde leerhouding krijgen, zoals jij dus hebt (gehad). En het schoolsysteem voor GG klinkt wel erg goed! Ik hoop dat ze hier ook zoiets kunnen aanbieden, als dat nodig mocht zijn.

En Lil die duidelijk baat heeft gehad bij Montessori... top! Vooral dat hulp vragen!

Goh, en toch frappant hoeveel van ons toch enigszins dezelfde verschijnselen hadden tijdens onze puberjaren enzo. Heel apart.
Euh, Dream; ze schreef het niet, ze tekende het. Vrij primitief. Behalve de kont. Die was dan weer wat te expliciet naar mijn zin. Mevrouw heeft duidelijk naar zichzelf gekeken in de spiegel (dat is gezond, Mims, dat is gezond... zucht).
Oh, en nu ik toch over mijn dochter bezig ben; tegenwoordig kan ze onderuitgezakt op de bank hangen, en als ik dan een gesprek aan wil knopen, rolt ze met haar ogen en zegt; "Mam, je bent nu zo iri!"

En als ik haar dan na doe (yes, I'm human), moppert ze; "Tssk, en nu doe je aller-irriest".

Mijn zesjarige puber-van-niks

ah kijk, lezen.. toch een vrij sterke kant van mij, maar er gaat wel eens wat mis. Nou, een goede kont tekenen is ook een kunde! En.. het is creatief! Buiten de paden denken. Een hele goede eigenschap!

Wat er bij GG op school gedaan wordt, klinkt trouwens heel goed. Hoop dat het zo goed bevalt dat 1. GG hier veel aan heeft en 2. dit vervolg krijgt op andere scholen in het land. Al is dat voor mijn kinderen dan te laat.

Oh.. ik was (ben) trouwens ook erg lui, al noemde een hulpverlener (fysio geloof ik) het een 'aangepast energieniveau'.

inmiddels is het een uur later, geloof ik.
Later is nu
Haaaai Xop!

Dreamer, mijn aangepaste energieniveau en ik gaan zo eindelijk maar eens wat was doen. Bah.
'aangepast energieniveau' GRIJNS. Díe hou ik er ook in.
Er staan weer nieuw geplaatste foto´s op mijnalbum.

Hebben jullie toevallig nog fotos van vrijgezellending-trouwdag-andere beschamende aanverwante zaken? Zou je die er dan op willen zetten?

Er wordt nl spoedig een album van gemaakt, en het zou zooooo zonde zijn als jouw geweldige kieken er niet bij kunnen.
kijk, dit is het programma waar GG mee werkt, het schijnt dus vanaf groep 3 te kunnen,maar bij ons doen ze het nu vanaf groep 6 (ze zijn dit jaar begonnen):

http://www.pittigeplustorens.nl/Home-2.aspx
quote:kjong schreef op 29 september 2010 @ 14:25:

Er staan weer nieuw geplaatste foto´s op mijnalbum.

Hebben jullie toevallig nog fotos van vrijgezellending-trouwdag-andere beschamende aanverwante zaken? Zou je die er dan op willen zetten?

Er wordt nl spoedig een album van gemaakt, en het zou zooooo zonde zijn als jouw geweldige kieken er niet bij kunnen.~schrijft het gelijk op haar ToDoList in haar nieuwe Flow-agenda~

Lil, mijn kinderen doen ook montessory. Zou ik daar ook zelfstandig van worden? Alsnog zeg maar?
mims, wacht maar tot Mops woorden met de u moet tekenen...
. Ik kijk er al naar uit

Pfff. 'k Zag net de titel "Wat doen jullie zo heel de dag" ................

Nou, heul veul!
Ghe, 'aangepast energieniveau'..

En Mops is geweldig, wat een portret!

Leuk gesprek over school en leren hier. Geen idee meer, ik heb alles geblockt. Las net op mijn hyves dat ik vroegah op lagere school verlegen overkwam... Naaaaaaaaaah, ik + verlegen? Zien jullie 't? Ikke niet! Grappig, ook geblockt waarschijnlijk.
Nou, die woorden met de "u", daar ben ik nou weer niet zo bang voor.

Laatst bij een vriendin met kinderen iets ouder dan Mopsey was het grut omstebeurt op de trampoline aan het springen, op de maat van de meest vieze woorden.

Ik was dan ook erg benieuwd wat er bij Mops uit zou komen, en haar gezicht gaf al aan dat ze echt het ergste ging zeggen wat ze bedneken kon. Ze haalt diep adem, zet af, en brult; "Poepscheet" . Daarna kon ze niet meer springen, maar lag ze slap van de lag als een propje op de trampoline, zo te schateren dat ze niet meer op kon staan.

Vieze woorden, die kent ze dus nog niet... was mijn beschaafde conclusiie. Pfieuw.

Meave, hoe'st?

;hug:

En ik vind het zo leuk Xop weer aan de bar te zien, maakte me een beetje zorgen om je, meid.
ja maar, ja maar, ja maar, heeft ze niet in die sessie juist een heleboel nieuwe woorden geleerd?
Psies, kan nog best hoor Mims, Oudste riep ook ineens "KUT!" in groep 1. Had ze gehoord van een jongetje. Tuurlijk; van mij heeft ze het vast niet!

Ik zie al dat ik de enige ben hier die zelf hard heeft moeten werken om de HAVO goed af te ronden en dochters heeft die extra begeleiding nodig hebben omdat ze anders niet mee kunnen. Jongste heeft het alleen nodig bij rekenen, doet ze verder best goed. Oudste heeft bij zelfstandig werken hulp nodig en zeker bij rekenen. En vind het al snel wel best, dus ze mist mijn doorzettingsvermogen, vrees ik. Wat het werk betreft, denk ik altijd dat ik het niet kan (en moet mezelf door nieuwe moeilijke dingen coachen "je kunt het wel, je kunt het wel") en ook ben ik snel geintimideert als mijn gesprekspartner belangrijker of slimmer is dan ik. Dat is ook onhandig. Ook daarvoor zijn trucs die ik inmiddels wel ken maar het is wel onaangenaam. Ik vind mezelf dan ook zeker de domste van de collegae hier maar weet best dat ik genoeg in huis heb voor mijn werk en het goed doe.

Goed, nu even het licht uitknippen bij de Bloesjes en kussen boven!!
Nee, die woorden vond ze maar raar en onbeduidend. Waarom zou je kut zeggen als je "poepscheet" in jouw vocabulaire hebt ( , Mops is nog heel erg in de fase van de uitwerpselen, denk ik.... Zolang dat op een bepaald punt maar over gaat, vind ik het best. mocht het niet overgaan, dan wil ik daar Niets, maar dan ook echt Niets over horen, ).

Mops is trouwens ook geen hoogvlieger, hoor Bloes. Ze is gewoon een eigenwijze wijsneus. Volgens mij is ze geen intellectueel talent, maar gewoon Mops. Met haar plus- en minpunten, die bij haar toevallig zo nu en dan heel grappig uitpakken.

Ik vind het zonde om van jouw meiden te stellen dat ze niet mee zouden komen, puur omdat ze niet overal goed in zijn. Ze hebben met sommige dingen meer moeite, maar daar zijn het toch kinderen voor. Sinds wanneer moeten kinderen in hun schoolwerk perfect zijn om geweldige kinderen te zijn? Wat een onzin. Sommige dingen kosten meer moeite, andere dingen minder. Prima, toch?
Sjezis, wat posten jullie opeens veel? Ik weet nu al niet eens meer waarop ik wilde reageren. Oh haaai Xop!
Ik prefereer machineleesbare ontologie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven