verwarming aan?

15-09-2009 21:55 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eventjes een vragje,

wanneer doen jullie de verwarming weer aan?

Het is nu erg koud in huis...........
Hier ook lekker de cv aan, al een paar dagen. BRRR. 19 graden in huis, is voor mij te koud. En een trui of een dekentje,? Truien zijn voor als je gaat schaatsen (desnoods 2 over elkaar heen), en dekens zijn voor op bed, of in de hondenmand.

Ik had vroeger een vriendin, met de nadruk op had, die ook principieel niet voor Oktober stooktte.

Wat een ongezellige kouwe neuzen troep was het daar altijd in September gatver.

Maar als ze bij mij op visite was, lekker languit od bank met t-shirt aan.

Ik laat mij niet verrekken, no way!!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:Solomio schreef op 16 september 2009 @ 13:04:

[...]

Sinds ik regelmatig 's nachts wakker werd omdat mijn neus zo koud was, heb ik 's nachts de verwarming ook wel es aan. Dat vanzelf wel weer opwarmen in bed werkt hier niet zo heel goed.

Als ik in de in de winter een paar nachten wakker wordt rillend van de kou, dan gaat de verwarming wel aan voordat ik ga slapen. En ik slaap dan ook al met dik dekbed en extra (ouderwetsche) wollen deken op het bed.

Maarja mijn huis is ook erg slecht ge-isoleerd. Ik voel en hoor gewoon wind door de slaapkamer waaien in de winter .
Afgelopen weekend hebben we een heerlijk warme en grote (220 cm bij 240 cm geloof ik) deken gekocht voor op de bank. Vind het gewoon knus en lekker om onder een deken te liggen en het scheelt in de kosten natuurlijk. Ook is het hier in huis meestal niet fris en sinds we die deken hebben lig ik daar sowieso wel onder als ik op de bank zit/lig :P

Hebben in de slaapkamer trouwens elke avond de balkondeur openstaan, vind het heerlijk om daar frisse lucht te hebben en warm worden doe ik wel in bed onder de deken :P
Ik heb een koud huis en ik heb de gaskachel 's avonds al aan. Heb al sokken en een vest aan en als ik het dan nog fris vind dan zet ik echt de kachel even aan. Ik ga niet zitten kleumen in mijn eigen huis, dat vind ik zo armoedig. 19 graden vind ik echt te koud. Vreselijk, die mensen die niet stoken ook niet als er bezoek is. Dan laat je merken dat je het niet behagelijk vind en dan zeggen ze gewoon, jammer dan wij stoken nooit voor 1 oktober/november of wat dan ook. In de kou zitten vind ik niet gezellig en ongastvrij.
'IJskoude winter op komst'

Laatste update: 10 oktober 2011 21:47 info

AMSTERDAM - Nederlanders kunnen zich opmaken voor een koudere winter dan normaal. De eerste echte kou wordt begin november verwacht.

Bekijk video

Dat heeft weerman Dennis Wilt van Meteoconsult maandag gezegd in het televisieprogramma Eenvandaag.

Ook in het buitenland wordt het waarschijnlijk koud. Zo worden voor Groot-Brittannië temperaturen van -23 graden aangekondigd. Wilt stelt dat dit best wel eens kan gaan gebeuren.

De weerman wijst er wel op dat het gaat om langetermijnvoorspellingen. Hoe verder vooruit wordt gekeken, hoe minder betrouwbaar de voorspellingen zijn.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik word gelukkig altijd gesandwiched door minimaal 2 katten en eentje vind het voeteneind lekker.

En als het kouder gaat worden wil de ene altijd lepeltje lepeltje liggen. Bloedje heet. Vorige winter en nu nog heb ik alleen onder een dun fleece dekentje geslapen. Maar met die kleine kacheltjes heb ik het niet koud gehad.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik geloof nooit zo in die lange termijn weersvoorspellingen. Ze hebben al vaak moeite met een paar dagen.

Ik hoop in elk geval dat ze het mis hebben. Hou niet zo van kou.
quote:Ratteke schreef op 16 september 2009 @ 09:12:

We hebben nu wel een hond. Zij zit 's nachts in de woonkamer in de bench. Geen idee hoe we dat komende winter gaan doen. Ik denk dat we de verwarming dan op iets van 19 graden laten staan of zo. Wil ook weer niet dat het beessie het koud heeft 's nachts.

Als je geen chihuahua, italiaans windhondje, heel oud hondje of puppy hebt, hoef je voor je hond niet te stoken hoor! Neem aan dat het in huis toch nooit veel kouder wordt dat 14/15 graden? (want als je van kouder dan dat weer warm moet stoken kost dat meer energie dan het op ongeveer die temperatuur houden) daar kan een hond best tegen! (uitgezonderd dus ziek, oud, piepjong of heel kwetsbare rassen)

Mijn ene hond is overigens wel gek op haar dekentje in de winter, die laat zich lekker toedekken
quote:elninjoo schreef op 15 september 2009 @ 21:58:

Mijn verwarming staat het hele jaar gewoon aan. Als het onder de 22 graden in huis wordt dan springt ie aan. Deze zomer is ie dus vaak aan geweest, want zo vaak was 't niet warm. Op dit moment staat ie lekker op 23 graden.

Eeehhhhhhhh, een beter milieu begint bij watte????

Als je toch zo milieu-georiënteerd bent, trek dan een dikke trui aan en laat die kachel vaker 'uit' (lager dus).

Dan hebben onze kinderen later ook nog een aarde........maar dat zal jou wel niet uitmaken
Ik heb de verwarming al een paar keer aan gehad, omdat het 15 graden was in huis en dat vind ik echt te koud. Vanochtend dus weer. Ik zet 'm overigens zelden hoger dan 20 graden.
quote:Schilderspalet schreef op 11 oktober 2011 @ 08:03:

[...]

Eeehhhhhhhh, een beter milieu begint bij watte????

Als je toch zo milieu-georiënteerd bent, trek dan een dikke trui aan en laat die kachel vaker 'uit' (lager dus).

Dan hebben onze kinderen later ook nog een aarde........maar dat zal jou wel niet uitmaken

ah, nog eentje die 't niet snapt

mijn motto is juist ironisch bedoeld als mensen weer 'ns wat te zeuren hebben over mijn milieuonvriendelijkheid, dan mogen ze de hand eerst in eigen boezem steken als ze zelf nieuwe milieuvervuilertjes op de wereld hebben gezet
kachel aan? Hier in huis is het 24 graden, zonder kachel aan. Meestal gaat ie pas in november/december aan. Dan stoken we eens in de drie dagen even en dan is het weer dagen warm.

Het geheim? Hr++ glas en een warmte-terug-win-unit (ventilatie die koude lucht van buiten eerst opwarmt aan de warme lucht in huis.kort gezegd)
quote:wolletje schreef op 15 september 2009 @ 22:05:

[...]

de een is een koukleum en een ander is warmbloediger....

ik hou niet van die snikhete kamers waarbij je de ogen al snel dichtvallen.

de één heeft een warm huis de ander een koud.

Bij ons blijft de warmte vrij lang hangen, maar het warmt uiteindelijk wel langer op. Het is nog steeds 21 graden in de woonkamer, dus gaat de verwarming niet aan. Jammer genoeg, zou ik zeggen, want we hebben vloerverwarming en de grond is dus wel koud. Gelukkig hebben we daar sloffen voor. Slaapzak ligt ook al op de bank.
Later is nu
quote:Pilous schreef op 15 september 2009 @ 22:06:

Het ene huis is het andere niet.

Hier is het nu 22 graden, zonder verwarming aan. Ik vind 21 graden behagelijk en vriend vindt dat dus echt te warm. Onder de 19 slaat de verwarming aan. Soms staatie op 20. Meestal zit ik mer 4 lagen kleren aan en een dekentje, vriend in t-shirt.Haha, hier net zo!
Later is nu
Een koude winter voorspeld.. Hmm. volgens mij was er ook een warme zomer voorspeld.. ik zie het nog wel even aan.

Anders krijg ik het lastig, want koukleum (nog niet zo erg als EN) en allergisch voor fleece en alles wat geen katoen is. Ik ben echt niet geschikt voor ons klimaat

(zag dat het topic al een tijdje liep)
Later is nu
Hopelijk is de winter net zo kort en krachtig als die van afgelopen jaar. December mag 't koud zijn en 'n witte kerst, daarna graag zsm terug lente!

Ik ben blij dat ik wel tegen fleece kan

Je zou eigenlijk een paar maanden per jaar aan de andere kant van de wereld moeten kunnen zitten. Even die kale koude maanden hier skippen.
gisteravond voor het eerst dit jaar de verwarming even aangedaan op mijn werkkamer - ik zat echt te rillen in een dubbele trui. Overdag vind ik het nog niet zo nodig
Hier nog steeds geen verwarming aan gehad. Moet er bij zeggen dat ik een heel warm huis heb, het is nog steeds 21 C. Op de slaapkamer stook ik nooit, vind een beetje kou wel lekker (zolang mijn elektrisch dekentje het maar doet, dat weer wel). Als het echt koud gaat worden komt het e. deken weer op bed, maar zover is het nog niet.
Ik zag net een meisje met handschoenen aan. Het is 17 graden!

En vorige week regende het heel hard (maar was niet koud, ook zo'n 17 graden), stonden er 2 breezers te praten voor me in de rij: so jonge, het is echt fokking winter man.

omg, nu al handschoenen aan?

ik had vandaag wel mijn winterjas aan, omdat mijn andere jasje net te koud was. Maar ik vond die winterjas eigenlijk net te warm nog.
quote:mylenevalerie schreef op 15 september 2009 @ 21:59:

Belachelijk nu een verwarming aanzetten. Doe een warme trui aan. Ik loop nog in mijn zomer kleding dus bij mij gaat meestal pas eind oktober de verwarming aan.

Dat werkt niet bij iedereen, slechts een warme trui aan doen.

Zoals ik zelf heb reuma en de kou slaat op mijn lichaam en dan helpt enkel een warme trui of deken niet Dus helaas staat de verwarming hier al aan.
Mensen associëren nat (zoals vandaag, af en toe een beetje regen) vaak meteen met 'koud', terwijl dat vaak niet zo is.

Zondag heb ik tussen de buien door gewoon in een shirtje buiten gewerkt...
Hier is het ook nog steeds 20 graden in de kamer,dus ook hier nog geen verwarming aan.
Hier lekker de houtkachel aan, wij hebben wel CV maar de kachel aan is veel warmer en gezelliger. Heerlijk, die vlammetje in de kachel, honden er languit voor, kaarsjes aan en een glaasje wijn er bij. Laat de winter maar komen!
Ik ben dol op kou. Ja het klinkt raar maar heb liever een koude winter dan een hete zomer. Mijn verwarming komt nooit hoger dan 19 graden maar als er gasten zijn zet ik hem wel hoger. Ik zit liever op de bank met een deken en sokken aan. Slaapkamer heb ik verwarming, maar staat nooit aan. In de ochtend i dat niet fijn maar ik slaap veel beter door. Met een goed dekbed kom je de nacht wel door

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven