November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Scuba, de grotere stoel heeft wel 1 probleempje: ze zitten dan in de riemen en moeten dan 15 kilo wegen. Anders werkt het blokkeringssysteem niet. Aangezien jouw meisje ook niet heel groot is, neem ik aan dat ze de 15 kilo nog niet haalt. Ik wil mijn stoeltje ook heel graag vergroten (deze is op de groei, hoef ik nooit meer een nieuwe te kopen ). maar ja, het duurt nog wel 2 jaar voordat ze de 15 kilo haalt vrees ik......

Ik kan volgende week vrijdag op gesprek! Eens kijken of mijn volgende grote stap wel of niet plaats gaat vinden. Mijn acupuncturiste vroeg zich gisteren na onderzoek van mij af waar ik op het moment in godsnaam van (over)leef. We hebben het maar op motivatie gehouden. Nadat ik 's ochtends van iemand had gehoord dat ik er als een dweil uitzag, geloof ik wel dat er andere stappen nodig zijn
En als iemand nog 1426 euro over heeft: ik wil heel graag een iPad
Alle reacties Link kopieren
haha grapjas Scuba!!

Met de onderzoeken van Madelief zijn we nog volop bezig. Ze zit nu in een serie spelobservaties en daarna krijgt ze ook nog wat concentratieonderzoeken. Ik heb dus nog geen uitkomst...

Autostoel, tja ik ga mezelf herhalen maar ook die hadden wij dus al van de twee oudsten. Raf zit nu in de grootste van MC. Ik denk dat hij de 15 kg misschien net haalt, gelukkig maar, ik kende die grens niet van die 15 kilo maar het klinkt wel logisch. Wij zijn er mee naar Frankrijk geweest maar dan moet je echt zorgen voor iets waarin ze kunnen slapen want er zit niet echt slaapstand op of zo. Wij moesten echt wel over naar deze maat want het mannetje kwam met zijn oren boven de stoel ervoor uit en dan is ie te klein. Ideaal vind ik het niet maar goed.

Leuk O, ik ben ook altijd wel te porren voor speelgoed waarbij de kinderen zelf actie moeten ondernemen wil iets in beweging komen. Waar zit die speelgoedwinkel? Bij jou in het centrum?

Spannend ook je gesprek! Ik hoop echt dat eruitkomt waar jij op hoopt.

Ik vind dat die 1426 euro ook best wel verdeeld kunnen worden hoor en ik hoef geen Ipad (want ik weet niet eens wat het nu eigenlijk is )
Fijn dat het geld weer terug is! Ik wist idd ook dat je er zelf niets meer aan kunt doen. Ik heb ooit 600 gulden gestort gekregen per ongeluk en heb het netjes terug gegeven (en toen was ik 16, dus een groot kapitaal), maar hoorde ook via de bank dat ze het niet zelf terug kunnen boeken.

Die stoelen zijn idd vanaf 15 kg. Vreemd dat Puk niet meer lekker zit, welke stoel heb je? Ik hoor Alissa nog niet klagen. Toevallig stond ze vanochtend (met kleren) op de weegschaal en kwam ze op 12.1 kg. Die mag dus voorlopig nog lang niet in een andere stoel. Ze is nu in een 1/2 jaar tijd 0,7 kg gegroeid, dus als ze zo door gaat mag ze nog heel lang niet in de volgende stoel.

Ben nu bezig om dingen rond te breien qua opvang zodra Alissa naar school gaat. Heb een idee om samen met een buurvrouw (die 2 kindjes in dezelfde groep heeft dadelijk) het samen op te lossen. Dan hoeven ze alleen maar 2x over te blijven in de week en verder zijn ze gewoon thuis (en ik van die dure kinderopvang af :-) ) Benieuwd naar de reactie van de buurvrouw.
Oh ok dus toch die 15kg. Nee ik denk ook niet dat ze dat voorlopig haalt. We hebben nu gewoon een MC Priori ofzo. Niks raars of vreemds. Misschien is het dan toch een beetje aandachtrekkerij ofzo. Ik hou het wel even in de gaten.

He he die 1426 is overgemaakt naar een vrouw in Utrecht, wonen jullie daar? Nee dus, dus ik verdeel niks .

Lala: slim om het zo te doen. Goed idee ook, ik heb ook een buuf met een kindje net zo oud als Puk en die gaat naar dezelfde school (joepie) misschien kan ik ook zoiets opzetten want ik ben bang dat we voor de BSO nog wel een aantal jaar op de wachtlijst komen.

Lijnes: shame on you dat je niet weer wat een Ipad is, wel een beetje bijblijven als moeder ja hahahaha.

O: Spannend ben benieuwd wat er uitkomt.

Ga verder met dingen op MP zetten. Pfff is toch altijd wel een aardig werkje,. Maar het ruimt zo lekker op en dan kan ik zelf weer gaan winkelen
Het was weer drama hier vannacht. Wat een nacht weer. 4 uur werd Muk wakker en dat heeft ze 1,5 uur volgehouden met huilen af en aan. Ik word er erg moedeloos van, en gek. Want om 6 uur kwam Puk alweer. Die methode lijkt dus niet echt te werken bij haar. Wat, o, wat doe ik dan toch fout? Waarom doet ze dit? (geen pijn, geen dorst, geen kou, geen luier) Ik wordt er echt verdrietig van. Waarom heb ik toch van die kinderen die altijd zo lastig slapen. Waarom slapen die van mij niet eens tot 8 uur? Ligt het aan mij? Aan wat we doen? Maar wat dan? Moet ik haar dan toch maar weer elke keer mee in bed nemen? Dat werkt toch ook niet? Ben zo moe.
ach Scuba, wat rottig dat je er doorheen zit.... En dat het niet lukt met het slapen... Ik heb geen adviezen kan je alleen vertellen dat je niet alleen bent hierin en dat ik inmiddels 10 jaar lang aan het kloten ben en dat het ook bij Raf niet van een leien dakje gaat en dat mijn dochter van bijna 8 nog altijd 's morgens om een uur of 5 soms half 6 aan mijn bed staat...
Suba Slaaptekort is killing, ik weet er ook wel aardig wat van inmiddels. Gelukkig kan ik Suzoon meestal wel stil krijgen met een speentje, muziekje en aai over de bol tot hij bedaard. Als dat niet werkt doet een flesje meestal wel de truuk. Suzy heeft toen ze tussen 1 en ruim 1,5 jaar was ook een periode gehad dat het gillen was 's nachts en niet stil te krijgen was, die hield het rustig urenlang vol om te krijsen. Wij hebben haar toen ook als laatste redmiddel toch maar in bed genomen en hebben dat best een tijd (volgens mij wel een paar maanden) gedaan. Ze was dan meestal snel weer stil en sliep weer verder. Voor ons was dat de manier om allemaal aan de meeste rust toe te komen. Vaak lag ze zelfs als een katje aan ons voeteneinde. En opeens was het over, nu slaapt ze als de beste.

Krijgt ze geen kiezen? Want dat is hier ook geheid hommeles. Zetpil werkt ook niet?
Scuba 2 nachten geleden hebben wij zo'n nacht gehad met Neeltje: ze wilde gewoon niet slapen en heeft dat tussen 1 en 4 ieder half uur kenbaar gemaakt. Je doet niets fout, ik zou ook heel graag een kind hebben zoals vrienden van ons: die maken het kind om 9 uur wakker. Tja. Gelukkig hebben mijn kinderen ook hun goede dagen dat ze tot 6.45 of zelfs 7 uur slapen. Hopelijk komt dat bij jou ook weer voor!
Scuba; das echt shit! Ik voel met je mee, wij spoken ook al weer een paar dagen achter elkaar.

Maar had Muk geen vaccinatie gehad? Kan ze daar geen last van hebben? Wij hebben tegenwoordig de standaard regel bij langer dan 1 uur gillen 's nachts en ook maar ergens het vermoeden dat het pijn is krijgt Elfje een zetpil. Tot nu toe 3x moeten doen en dan was het een half uurtje na de zetpil ook over met huilen.
Oja, de BMR. Was Suzoon na een dag of 5 ook een paar nachten achter elkaar enorm aan het spoken. En natuurlijk doe je niets fout!

Ik hoorde laatst iemand zeggen dat iedereen vroeg of laat zijn portie wel krijgt. Wij krijgen gewoon voorbeeldige kleuters, tieners en pubers in ruil voor alle gebroken nachten. Deal?
Oei, dat van dat zitje en 15 kilo wist ik niet. We hebben nu in de ene auto ook zo'n zitje gedaan. Nog maar even niet gebruiken dus, want die lange dunne knul van ons is nog lang geen 15 kg.

Binti, fijn dat je geld weer terug bij het baasje is! Gelukkig zijn er nog eerlijke mensen.

Arme Scuba, hoop dat vannacht weer een betere nacht is voor je.

Lala, fijn als je je opvang zo kunt regelen. Zitten buurvrouw en jij een beetje op 1 lijn als het gaat om regels e.d.?

O: succes met je gesprek meid!

HIer klonk gisteren uit het niets: "1,2,3, handjes op je knie, handjes in je zij, heen en weer, tot de volgende keer" Het afscheidsregeltje bij de peuterschool . Lief!
Hebben jullie dat nieuws gehoord over het ongeval op de A59? Brrr. heb er al de hele middag kippevel van.
Daar stonden wij vlakbij Lala. Echt het was net gebeurd (want we waren dus op weg naar de Efteling), de politie heeft het zo geregeld dat we mochten omdraaien en naar de dicht bijzijnste afslag terug mochten rijden. Maar god, ik hoor nu pas wat er echt gebeurd is. Bah bah bah wat naar.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog aan je dacht en vurig hoopte dat je het niet was. Maar de info die er was over 4 kindjes kon ik niet met jou rijmen, dus die geruststelling had ik al snel, nog steeds dramatisch natuurlijk voor de mensen om wie het wel gaat.
Brr, ik had het ook al gezien, wat een narigheid. Hoe was de efteling? Wij zijn er dit voorjaar geweest, geweldig vonden we het! Hopelijk hebben jullie een leuke dag gehad en zijn de kinders zo afgepeigerd dat ze als roosjes slapen. Of slapen ze al bij op en oma vannacht?
Domdom, de logeerpartij is natuurlijk volgend weekend. Ik gun je een goede nacht Scuba! Het gaat gewoon lukken!
De Efteling was geweldig, Puk haar ogen rolde af en toe uit haar oogkassen. En wat vond ze het leukste? De achtbaan waar ze niet in mocht hahahaha. Man wat stond ze te gillen, ze heeft wel een uur staan kijken naar die karretjes die voorbij kwamen en boos dat ze was dat ze er niet in mocht. Met huilbui en al. Puk is wel groot, Puk heel groot enz enz En Muk heeft een half uur rondjes gelopen om die ezel die zon munt uitpoept en lachen dat ze deed.

Droomvlucht was het helemaal en de Fata Morgana beetje eng. Poppencircus was helaas dicht. Sprookjesbos wilde ze het liefst bij elk kabouter huis een uur lang door het raam kijken. En roodkapje kon niet binnen komen (nee ze staat stil voor de deur en is een pop haha, maar dat zeggen we dan maar niet) Oh en ik ben in mijn eentje even de achtbaan in geweest. Heeeeerlijk, ben dol op achtbanen haha.

Helemaal afgepeigerd zijn we en de kinderen ook. Muk heeft nog in de buggy geslapen maar Puk natuurlijk niet. Ik hoop ook maar dat ze beide doorslapen vanavond want anders denk ik dat ze met een zetpil in mijn bed slaapt, zo moe ben ik
quote:Suzaa schreef op 01 oktober 2010 @ 20:52:

Domdom, de logeerpartij is natuurlijk volgend weekend. Ik gun je een goede nacht Scuba! Het gaat gewoon lukken!Haha ik vind het al goed dat je dat onthouden hebt hoor. Maar inderdaad dat is volgende week.
quote:Lala1979 schreef op 01 oktober 2010 @ 19:57:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog aan je dacht en vurig hoopte dat je het niet was. Maar de info die er was over 4 kindjes kon ik niet met jou rijmen, dus die geruststelling had ik al snel, nog steeds dramatisch natuurlijk voor de mensen om wie het wel gaat.Aaaah dat vind ik lief. Gelukkig waren we het inderdaad niet maar ik geloof dat we er maar een km achter zaten en we hebben het dus wel live gezien. Gelukkig maar dat ik niet wist dat er zoveel kindjes zijn overleden. Die nog wel naar de Efteling gingen. Brrrr dat krijgt het toch even een ander tintje zon bezoekje.
Fijn dat de efteling zo leuk was. Wij hebben het ook als jaarlijks uitje op de kalender staan.

Iemand trouwens wel eens naar Koningin Julianatoren geweest? Schijnt ook erg leuk te zijn, maar ook voor bijna 3 jarigen?

Hoe was je nacht Scuba?
ben nog nooit naar die toren geweest maar hij staat wel op mijn verlanglijstje omdat ik er ook wel goede dingen over hoor.

Nacht is goed geweest, ze heeft doorgeslapen. Maar ze waren gister ook wel heel erg uitgeput dus ik hoop maar dat dat niet de enige reden is. Muk is verder vandaag een beetje hangerig. Dag 5 van BMR de risico dag dus. Ik denk toch dat ze daar wel een beetje last van heeft. Nou ja, deze nacht heb ik weer binnen. bedankt voor jullie lieve woorden want soms kun je er zomaar opeens zo doorheen zitten van dat slaapgebrek. bah.

Ik hoor Puk ondertussen boven rondlopen. Het is slaapjes tijd maar ik heb zo het vermoeden dat er weinig geslapen wordt Ik denk echt dat de slaapjes er nu een beetje af gaan. Helaas, zeg ik want die 1,5 uur in de middag waren wel heilig. Nou voorlopig laat ik haar wel boven in bed liggen, dan maar rusten.
Ik zag dat die toren best wel duur is in verhouding tot zoiets als de Efteling. Dan kiezen wij toch ook liever voor de efteling. (wij waren afgelopen dinsdag daar Scuba, heerlijk rustig, ik ben ook in alle achtbanen geweest )

Bah wat een akelig bericht zeg van dat ongeluk... brrrrr

bah ben zelf gevloerd door de griep, ws iets te vaak nat geregend de laatste dagen...
Beterschap Lijnes! Griep sucks. Ik vind het jammer dat we niet wat dichterbij de efteling wonen, dan zou ik er zeker vaker heen gaan.

Hier ook weer een baggernacht met Suzoon. Gaat het weer een paar nachten redelijk goed, vannacht uiteindelijk toch maar weer met een flesje gesust. Grrrr. Hoe was jouw nacht Scuba?
Morgen is Qrummel jarig toch? Leuk om haar weer eens bij haar oude naam te noemen . Voor ik het vergeet alvast van harte Q. Misschien vier je het vandaag wel, zou wel top zijn met dit weer zeg. Onze eerste "november" baby wordt alweer 3 jaartjes. Jeetje wat gaat die tijd toch snel. Ongelooflijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven