Even mijn hart luchten

04-10-2010 10:26 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
....
Zo, jij hebt veel meegemaakt. Knap dat je jezelf weer voor een groot deel onder controle hebt.

Ik kan me voorstellen dat je leven hierdoor anders is gelopen, dan de meeste anderen mensen. Maar het is nooit te laat om een nieuwe start te maken. Is een BBL opleiding niet iets voor je? Op deze manier kan je leren en werken combineren, en behoud je een - minimaal, dat dan wel - salaris.
Ik zou opnieuw met de huisarts gaan praten en dit verhaal uitgeprint meenemen en aan hem/haar geven.

Verder eens met mijn voorganger.
Heb je trouwens geen therapie? Misschien wordt het tijd op een therapeut te vinden waar je wel iets aan hebt, om zo alles een plekje te geven?
Wat een verdrietig verhaal. Ik kan alleen maar adviseren om hulp te zoeken en te blijven vechten voor jouw eigen stukje geluk.
Zoek lotgenoten..! Er zijn zeker weten meer ( allochtone) meisjes zoals jij die tussen wal en schip vallen.
22 is nog best wel jong, ik zou zeker hulp zoeken vandaar je OP meenemen naar de huisarts.

Mijn ervaring is dat ik op zo'n belangrijk moment het niet weet te vertellen/te verwoorden.
Ten eerste wil ik je een hart onder de riem steken.

Je hebt een zwaar leven achter de rug , en ik kan me voorstellen, dat als de basis van je leven niet goed is, het heel moeilijk is om een nieuw begin te maken, maar dat is wel de bedoeling.

Ik weet niet of je een uitkering hebt, maar op je 22ste kan je altijd nog naar school, daar heb je geen geld ,voor nodig en het lijkt me echt het beste voor je, dat je dat gaat doen.

Kijk, de kans is aanwezig dat je 80 jaar oud wordt en je moet er toch niet aan denken dat je al die tijd op je kamer blijft zitten.

Ga wat doen meis, dat is echt het belangrijkste advies dat ik je kan geven. Meld je aan bij de sociale dienst of bureau Start en vraag hen om begeleiding naar een opleiding of naar werk.

Een opleiding lijkt me voor nu het beste voor je, dan word je niet gelijk in het diepe gegooid en kom je in een rustige omgeving terecht , waar je je kan ontwikkelen

Blijf niet zitten waar je zit, dat is niet goed voor je.
...........
quote:noa_lynn schreef op 04 oktober 2010 @ 10:33:

Ik zou opnieuw met de huisarts gaan praten en dit verhaal uitgeprint meenemen en aan hem/haar geven.

En je niet laten wegsturen. En dat is verdomd moeilijk voor een jonge meid, been there.

Eventueel ben je ook nog doelgroep voor kamertraining, of een persoonlijke begeleider. Dan moet je wel snel contact opnemen met een instelling die begeleiding biedt aan jeugdigen.

Ik denk dat je heel veel op je bordje hebt, en nu zelfs de basale structuur mist en daarbij kan iemand je op gang helpen. Je moet echt jezelf helen voordat je serieus kan werken aan een toekomst met werk en zo wat je dan ook nog volhoudt. Nu investeren in therapie/begeleiding betekent over een paar jaar de vruchten plukken (leuker werk dan je nu zou kunnen krijgen, stabiliteit).
quote:noa_lynn schreef op 04 oktober 2010 @ 10:33:

En je niet laten wegsturen. En dat is verdomd moeilijk voor een jonge meid, been there.

Eventueel ben je ook nog doelgroep voor kamertraining, of een persoonlijke begeleider. Dan moet je wel snel contact opnemen met een instelling die begeleiding biedt aan jeugdigen.

Ik denk dat je heel veel op je bordje hebt, en nu zelfs de basale structuur mist en daarbij kan iemand je op gang helpen. Je moet echt jezelf helen voordat je serieus kan werken aan een toekomst met werk en zo wat je dan ook nog volhoudt. Nu investeren in therapie/begeleiding betekent over een paar jaar de vruchten plukken (leuker werk dan je nu zou kunnen krijgen, stabiliteit).
'wat een verhaal.

sterkte, maar kom uit je stoel, ga hulpen zoeken en de eerste stap kan zijn de huisarts.
Waarom zien Nederlandse mensen jou als een Marrokaans meisje? Waar uit blijkt dat? Of is dat misschien je eigen gevoel/onzekerheid?
Lieve Sou88, meisje toch, wat een moeilijk leven heb je tot nu toe gehad. Vandaag is de dag dat je leven een andere wending gaat nemen, simpelweg door NU de telefoon te pakken, maatschappelijk werk te bellen, een afspraak te maken, en wat je zojuist getypt hebt uit te printen en het aan de maatschappelijk werkster te geven. Er zijn mensen die je graag willen helpen!!! heel veel sterkte en SUCCES!
quote:Sou88 schreef op 04 oktober 2010 @ 10:49:

Bedankt voor jullie reacties.

Mijn huisarst is wel al op de hoogte van alles.

Kan ik bij haar dan een doorverwijzing vragen?

Een opleiding zou ik wel willen bijv bbl maar ben bang dat het weer gaat als vroeger. Ik ben echt niet goed in sociale contacten dus denk dat therapie eerst beter zou zijn.

Weet iemand of je daar voor moet betalen of wordt het vergoed? Ik heb een basisverzekering.

Zamirah je zei zoek lotgenoten maar waar vind je die?

Zou echt graag iemand willen hebben om mee te praten als is het via het internet.

Volgens mij kan een huisarts je hier goed mee helpen.

Hij of zij is er niet alleen als je ziek bent als in een griepje ofzo maar ook voor dit soort dingen.

Ik zou een gesprek aan gaan, je topic uitprinten en zoals Mamzelle zegt laat je niet zomaar wegsturen.

Laat merken dat je er wat aan wilt doen, er voor wilt gaan e.d.

Het is (waarschijnlijk) geen makkelijke weg maar je wilt dat het beter wordt.

Succes!
quote:Ouwe schreef op 04 oktober 2010 @ 10:55:

Lieve Sou88, meisje toch, wat een moeilijk leven heb je tot nu toe gehad. Vandaag is de dag dat je leven een andere wending gaat nemen, simpelweg door NU de telefoon te pakken, maatschappelijk werk te bellen, een afspraak te maken, en wat je zojuist getypt hebt uit te printen en het aan de maatschappelijk werkster te geven. Er zijn mensen die je graag willen helpen!!! heel veel sterkte en SUCCES!

Zelf denk ik dat maatschappelijk werk niet een goede optie is, ik dacht meer aan een psycholoog (stapje verder).

Vandaar mijn tip voor de huisarts, die kan dit beter inschatten.
kan je geen BBL opleiding gaan doen. Het bedrijf betaald dan de opleiding, waarbij je 1 dag per week naar school gaat en de andere dagen werkt.

Het is dat je 200 km hier vandaan woont, anders was je van harte welkom.
.......
quote:vicodin schreef op 04 oktober 2010 @ 10:54:

Waarom zien Nederlandse mensen jou als een Marrokaans meisje? Waar uit blijkt dat? Of is dat misschien je eigen gevoel/onzekerheid?

Marokkaans uiterlijk? Vooral in Limburg waar niet veel Marokkanen wonen valt dat op.

@TO: Denk dat je idd op zoek moet gaan naar professioneel hulp. Je bent nog jong, je kunt nog terug naar school etc. Wereld ligt praktisch voor je open. Is studiefinanciering geen optie voor je? Of een opleiding waarin je werkt en leert tegelijk, zodat er toch nog ergens een inkomen binnenkomt?
quote:Sou88 schreef op 04 oktober 2010 @ 11:03:

Ik denk dat ik de stap maar moet zetten en naar de huisarst moet gaan. Dit uitprinten gaat me toch een beetje te ver. Zou me echt ongemakkelijk voelen als de huisarst dit allemaal wist. Hier ben ik toch anoniem. Maar ik zal wel vertellen wat er speelt. Hoop dat ik dan een doorverwijzing krijg.

@Vicodin misschien is het inderdaad mijn eigen gevoel. Ik ben vroeger gepest doordat ik het enige marokkaanse meisje was in de klas. Misschien dat ik daardoor dat gevoel heb ontwikkeld. Vaak hoor je ook Nederlanders die niet positief zijn over marokkanen en echt niet allemaal maar ze zijn er en dan heb ik al in mijn hoofd van ze gaan me niet leuk vinden.

Je kan dit ook in Word bewerken, zodat je wel jouw verhaal hebt die je dan niet perse hoeft te vertellen en je anoniem blijft op het forum.

Al is het een geheugensteuntje voor jezelf en mocht het niet lukken kan je het de huisarts alsnog laten lezen.

En, niet onbelangrijk, een huisarts heeft een beroepsgeheim dat jij het op het forum schrijft is aan jou maar de huisarts mag en kan daar volgens mij niets mee.

Geef ook aan wat je net antwoordde naar Vicodin.
anoniem_89977 wijzigde dit bericht op 04-10-2010 11:10
Reden: edit..
% gewijzigd
Naar mijn weten kun je studiefinanciering tot je 26e of 27e nog aanvragen. Je hebt ook deeltijdopleidingen waar je eventueel naast zou kunnen werken.

Daarnaast zou ik zoveel mogelijk hulp aanpakken als je kan krijgen. Psycholoog, lotgenotencontact, sportclub etc. Probeer je leven met zoveel mogelijk positieve dingen te vullen.

Je zegt dat je schulden hebt, zijn die nog te behappen voor je?

Veel sterkte meid!
Doubt kills more dreams than failure ever will
Toch is ook mijn advies een maatschappelijk werker.

Deze weet de weg in zorg- en onderwijs land en heeft een breed sociaal netwerk én een goede kennis van de sociale kaart.

En kan je ook nog eens helpen bij het op een rijtje zetten van alle schulden en eventueel helpen bij het aanvragen van schuldhulpverlening.

Nogmaals bedankt voor alle reacties en steun.

Ik denk dat ik de stap maar moet zetten en naar de huisarst moet gaan. Dit uitprinten gaat me toch een beetje te ver. Zou me echt ongemakkelijk voelen als de huisarst dit allemaal wist. Hier ben ik toch anoniem. Maar ik zal wel vertellen wat er speelt. Hoop dat ik dan een doorverwijzing krijg.

@Vicodin misschien is het inderdaad mijn eigen gevoel. Ik ben vroeger gepest doordat ik het enige marokkaanse meisje was in de klas. Misschien dat ik daardoor dat gevoel heb ontwikkeld. Vaak hoor je ook Nederlanders die niet positief zijn over marokkanen en echt niet allemaal maar ze zijn er en dan heb ik al in mijn hoofd van ze gaan me niet leuk vinden.

En stel dat ze je niet leuk gaan vinden, who gives a fuck? Mensen die zulke vooroordelen hebben, daar zou je niet eens mee te maken willen hebben.

Ik heb veel Marokkaanse en Turkse vriendinnen en dat zijn ze niet zomaar geworden. Echt niet omdat ik bij de een haar krullen of dr hoofddoek mooi vindt, maar gewoon om de persoon wie ze zijn. Andersom accepteren ze mij ook gewoon om de persoon die ik ben.

Tijdens een van onze gesprekken was naar voren gekomen dat Marokkanen het toch moeilijk vinden om over hun gevoelens te praten, naar de HA te stappen met niet-lichamelijke problemen. Ook het thuis over gevoelens praten is heel moeilijk, vooral omdat de oudere generatie dat nooit heeft meegekregen. De jongere generatie leert juist om te praten over dingen en dan botsen die dingen. Ik raad je toch aan om een afspraak te maken met je HA, als dat niet werkt toch vragen of hij je wil doorverwijzen of ergens een afspraak voor kan maken.

Nogmaals bedankt voor alle reacties en steun.

Ik weet hoe dat voelt. Ik heb daar - in mindere mate - ook ervaring mee. Ik heb geleerd dat ik de negatieve dingen soms ook zelf invul. Dat ik er dan eigenlijk meteen vanuit ga dat iemand - aan de hand van mijn naam - slecht over mij denkt. Maar soms blijkt dit slechts mijn onzekerheid te zijn, en denkt die persoon helemaal niet slecht

Woon je nu bij je moeder, of op jezelf?

Als ik je post zo lees heb je zelf al een heleboel overwonnen, meid. Daar mag je ook best een beetje trots op zijn. Nu ben je toe aan de volgende stap!
Hee Sou, ik vind je ondanks alles positief overkomen. Ik hoop en denk dat als je de juiste tips krijgt (op dit forum bijv.) en volgt, dat het dan goed gaat komen met jou. Je bent kennelijk een vechter en wilt doorvechten voor een betere toekomst. Respect daarvoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven