Gezondheid alle pijlers

Rusteloze benen en armen

05-10-2010 19:45 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey, ik heb met periodes wel eens last gehad van rusteloze benen, maar nu is het wel al lange tijd bezig en heb ook ondertussen last van rusteloze armen. Heel de tijd zit ik rond te draaien met mijn voeten en benen. Voel getrek, gekriebel, getintel en een drukkend gevoel in mijn kuiten, voeten, armen, handen. In het ergste geval doen ook mijn knieen en polsen gewoon pijn!

Ik ben onlangs bevallen en mijn hormomen zijn vrolijk tekeer aan het gaan, misschien dat het daardoor komt?

Zijn er wondermiddeltjes die helpen? Had iets gehoord van magnesiumtabletten?
Restless legs noemen ze dat en er wordt Inhibin voorgeschreven voor deze kwaal.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Magnesiumtabletten schijnen te helpen, ja. Ik heb ze zelf een tijdje geslikt vanwege hetzelfde probleem, maar ik heb niet echt verschil gemerkt. Venkelthee schijnt ook een remedie te zijn, maar dat vond ik zelf heel vies.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Bij mij helpt paracetamol of ibuprofen soms. Ik had het juist in mijn zwangerschap, elke dag, ik werd er gek van. Direct na de bevalling was het voorbij, nu heb ik het zo af en toe nog maar.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
@Juultje: Wat deed je daar dan aan tijdens je zwangerschap? Want ik ben nu ook zwanger en ik heb het dus ook weer. Word er soms helemaal gek van, 's avonds in bed. En ik mag natuurlijk geen ibuprofen nu. Dus dan sta ik maar weer op om mijn voeten onder de koude kraan te houden. Ook niet ideaal.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Ik ben nu 30 weken zwanger en heb ook heel lang het probleem gehad. Ik slik nu 2x per dag magnesium. Bij mij helpt het. Ik heb in ieder geval geen rusteloze benen meer. Alleen nog af en toe kuitkramp.
Maakt het uit welke magnesiumtabletten je neemt? Gewoon bij de apotheek halen?

Ik word echt gek van mijn benen...Hebben jullie ook slappere benen of enkel een lastig gevoel?
@Chryssa, soms een paracetamol nemen. Verder ergens anders gaan slapen zodat ik man niet wakker hield en gaan lezen, forummen om zo afleiding te hebben van mijn benen. Als ik niet zwanger ben helpt het vaak om op mijn buik te slapen, ik heb in mijn zwangerschap hele constructies met kussen gebouwd om te proberen op mijn buik te slapen. Zonder veel succes trouwens.

Kou helpt ook, hoe warmer het was, hoe meer last ik ervan had, dus zomer 2009 vond ik niet zo leuk.

Het rotte is dat er erg weinig aan te doen is. Vanaf 4 maanden zwangerschap heb ik gemiddeld 4-5 uur per nacht geslapen. Vanaf 30 weken heb ik me 50% ziek gemeld en ik ben met 33 weken met verlof gegaan. Ik was uitgeput door slaapgebrek, dat ik overdag niet in kon halen omdat er ook nog een peuter rondliep.

Misschien dat magnesium bij jou wel helpt, zoals bij liubi?

Succes ermee!
Magnesium kun je ook bij de drogist halen.

Mij helpt het.
Wat is dat verschrikkelijk irritant!

Ik heb het ook gehad tijdens de zwangerschap. (en jeuk, jeuk en nog eens jeuk maar dat is een ander verhaal) Met name de laatste 3, 4 weken. Ik kon niet meer normaal op de bank zitten zonder helemaal gek te worden van mijn benen. Van mijn armen had ik geen last. Wat ik deed om er vanaf te komen: probeer er vooral NIET aan te denken! (maar dat is super lastig) heen en weer lopen door de woonkamer, afleiding zoeken. ronddraaien met de enkels om, een soort van, spanning weg te halen.

Gek genoeg was het direct na de bevalling weg in die mate. Nu nog af en toe, terwijl ik voor de zwangerschap dit nooit had.
O ja, nog een tip: je kunt vragen je ferritine te laten meten in je bloed. Dat is je ijzervoorraad, iets anders dus dan hb. Bij mij was die 12, terwijl die normaal tussen 10 en 200 is. Ik kreeg toen ijzertabletten voorgeschreven en dat hielp iets.
Ik had enorm last van rusteloze benen toen ik zwanger was. Vooral als ik in de auto zat of in bed lag. Gek werd ik er van.

Wat bij mij hielp was om de beurt koud en warm water over mijn benen te gooien. (soort van wisselbaden). Alleen helpt het helaas maar voor korte tijd.

Hopelijk dat het snel over is bij je.
quote:arrasje schreef op 05 oktober 2010 @ 19:56:

Restless legs

Is een kwaal wat door de farmaceuten verzonnen is met de daarbij behorende pillen..

Verder wel erg vervelend voor je hoop dat 't snel over gaat met iets dat dan weer wel
Vitamine b12 tekort?
elke dag een banaan eten doet wonderen.
In banaan zit veel magnesium dus vandaar...
Zie nu pas dit topic maar ben benieuwd of de tips hebben geholpen. Zelf heb ik ook last van ruste loze benen echter bij mij had het te maken met apneu. Sinds dat ik met een masker op slaap en hier door zuurstof genoeg krijg ben ik van het probleem af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven