Viva Diva's en hun relatiegerelateerde perikelen.

22-06-2007 00:08 5484 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Divi gaan zonder Jan verder met hun eigen zoektocht. Relaties in al hun vormen..... to be or not to be!                         Het ontstaan van het topic vind je hier....Veel gebruikte afkortingen staan hier.... bewerkt door moderator,
Even iets waarin ik wel even wil horen wat jullie ervan vinden;

Ik hoor wel eens de zin vallen 'mensen veranderen nooit'. En ik weet niet of ik dat wel geloof. Want verander je niet constant in je leven? Je wordt ouder, maakt steeds meer mee wat je visie op dingen kan veranderen. Als iemand niet kan veranderen, dan eh.. hebben dingen als therapie toch ook geen zin? Zou ik nu twee dingen doorelkaar halen?

Ik weet dat PP het altijd riep, (want zijn ex was ook niet veranderd, dus deed ik dat ook niet... thankyouverymuch voor de vergelijking met haar :?) een scharrel riep het altijd, en ik hoor het vaker.

Maar toch ben ik het er niet mee eens. Is dat naief?

Ben ik naief? :?
@Pip

Naief? wat is dat naief voor jou?

Naar mijn idee is t zoiets, veranderen:

Het leven is een grote leerschool door alles wat we ervaren.

Door deze ervaringen krijgen wij nieuwe en andere inzichten en groeien wij in ons emotionele denken en doen. Ook in de omgang met mensen.

Dan de vraag hoe doe je dat veranderen?

Is dat misschien ieders eigen interpretatie wat hij of zij een verandering vindt?

Gaat t om gedragsverandering etc, tja t is zo'n groot onderwerp, veranderen waarin en waarmee is dan weer een vraag die in mij opkomt.

@Clogs wat betreft vriendin, zelf de touwtjes in handen nemen lijkt t handigst

@Natuurlijk Jonna, je bent er weer:D
DveM: Meestal heeft/had dat dat betrekking op gedrag. Maar ik denk wat jij zegt, dat je gedrag wel veranderen kunt. Vind het altijd zo makkelijk als men dat roept, dat 'mensen niet veranderen'. Zegt dat niet meer over hen dan over de ander :? Bljf gewoon erge moeite hebben met die uitspraak. Vind het wat kortzichtig maa rmisschien ben ik wel naief.

Van Dale zegt

1. onbedorven, zonder onoprechte bijbedoeling=> argeloos, dazig, in alle onschuld, onnozel

2 onervaren terwijl dat niet zo zou moeten zijn => kwezelachtig

:? Ik denk dat in dit geval het 'jij bent naief want mensen veranderen niet-standpunt de termen 'argeloos' en 'kansen geven' doorelkaar zijn gehaald. Is overigens al een tijd geleden hoor, was met PP, maar af en toe komt het weer boven en vraag ik me af of hij misschien toch niet een beejte gelijk had. :(

'k Had me net toch sjans met een vreselijk lekkere Surinamer (denkik).. beetje jammer dat ik geen eh..actie heb ondernomen naja. Ben wel in voor wat 'gangsta-lovin' zullen we maar zeggen :$ Once you go black
Uk; hoeveel dozen tissues zijn erdoor gegaan? :D Vertelluh!
Heb net de flim 'The Persuit of Happyness' gezien.. best een indrukwekkende film wel. En soms heul sjielug ;(

Verder ben ik kei-moe.. maar weer naar bedje toe. Ben nog nieteens aan de nieuwe Potter toegekomen vandaag, was ff dat boek ophalen wat nog bij mijn oude huis was bezorgd, en deed ik booschappen bij mijn voormalige buurtsuper (Achmed Heijn :D) enneh nou, toen was ik kennelijk mijn fietssleutel vergeten en kon ik de hele stad door terug naar de super om die alsnog op te halen :( Maarja, is ook weer gelukt, ik heb mijn beweging weer gehad vandaag
hm.. Bush heeft een paar poliepen in zijn darmen gehad..  :o

Ik voel hele flauwe grappen aankomen wel, over onderbuikgevoelens en dat hij beter die poliepen uit zijn hoofd kan laten halen, maar dat is misschien een beetje een harde grap :$

Wist je trouwens dat damen en buik staan voor wilskracht en macht, en angst?

Still... niet heel tof natuurlijk :(
Clogs, van harte gefeliciteerd!!!  *;
Heb weer eens een ernstig slapeloos nachtje. Niks aan de hand, dan ga ik 'gewoon' even naar het forum.

Denk ik na over verandering...... Als een mens niet zou veranderen dan zou ik nu nog touwtje springen, hinkelen en knikkeren. Zou ik nog geloven en naar de kerk gaan. Zou ik nu nog (steeds) nergens tegen in gaan. Zou ik nu nog getrouwd zijn. Zou ik nu nog elke week naar mijn ouders gaan. Zou ik nu nog in het patroon van de traditie leven. Zou ik nu nog...........

Gelukkig ben ik veranderd, gelukkig!! Ik ben na gaan denken en dat heeft me goed gedaan. Ik zit nog steeds in één groot verander proces, zou ik dat niet zijn was ik niet mezelf.

Ja, mensen veranderen. Ik heb een t-shirt met de tekst:

Some say times changes things......I choose to change them myself!

Ik duik mijn bed weer in........ en bedenk me nu dat we de inhoudelijke post van Gayl hebben gemist
Jon, jeetje :P ook al zo'n nachtbraker geweest? ;)

verandering is een proces van ontwikkelen, van knikker naar groot worden. of je daarin verandert (qua karakter) ligt denk ik aan jezelf. Jij hebt het besluit genomen om bij je ex weg te gaan en je eigen leven te leiden. Da's een verandering die je zelf in gang hebt gezet.

Dat kun je met karakter ook doen. Maar zou het long-lasting zijn? Zou je jezelf zo kunnen veranderen dat je niet meer in je oude gedrag terugvalt? Wel toch? Of niet? :?

Naja, werd vanmorgen ineens even heel blij met de gedachte dat ik binnenkort gewoon onbeschaamd ga flirten met leuke mannen :$ Over een paar weken heb ik een stuk familie wat hier zomerschool gaat doen po 5 minuten afstand wonen, dus dat wordt gegarandeerd lachen :D Zij heel skinny, ik wat ronder.. trekken vast allebei weer Heul Andere types aan :D
Clogs: gefeliciteerd!!!! Een hele fijne dag vandaag, met hopelijk mooier weer dan hier (net hard onweer en nu hoor ik de brandweer, zomer in Nederland :()

Pip, ik denk zeker wel dat mensen kunnen veranderen. Als ik naar mezelf kijk ben ik ontzettend veranderd de afgelopen jaren. Was een heel bang, verlegen en verschrikkelijk onzeker meisje wat elke uitdaging of nieuwe dingen uit de weg. En nu, verlegen en onzeker dat zit er nog wel een heel klein beetje in maar ga zeker geen nieuwe dingen meer uit de weg. Heb veel meer zelfvertrouwen gekregen en durf mezelf ook meer te laten zien. Vraag me dan wel af, ben ik altijd zo geweest en zijn die eigenschappen door gebeurtenissen uit het verleden tijdelijk verdwenen. Moesten ze gewoon weer groeien om er uiteinlijk weer uit te komen of zijn ze echt 'nieuw. Ik leer wel van gebeurtenissen en daardoor verander je toch, dus in mijn ogen kunnen mensen veranderen en is dat niet naïef om te denken. Mensen veranderen nooit geheel, bepaalde karaktereigenschappen zullen blijven, maar geloof ook niet dat je dat bedoelde.

Femke, jouw woorden over relatie met je moeder hebben me echt aan het denken gezet. Helderd sommige dingen, zoals ze bij mij thuis zijn gedaan op. Bedankt!

Verder is het in m'n hoofd een grote puinhoop, veel nadenken met betrekking tot hoe en wat ik nu verder wil met m'n leven en vooral werk. En vooral wat er kan, reageren op vacatures doe ik genoeg en hoewel IK vind dat ik uitstekend geschikt ben wordt er vaak niet verder gekeken dan opleiding en die geeft door de naam een verkeerd beeld. Zodra ik het allemaal voor mezelf wat helderder heb gaat er iets over op de groep, voor jullie advies, maar moet het nu eerst zelf helder hebben.

Fijne zondag allemaal! *;
Anne; Dat denk ik ook wel eens ja, dat bepaalde vaardigheden 'afgeleerd' of weggestopt worden door opvoeding of voorvallen. Gek eigenlijk he.. Maar het zou wel kunnen verklaren waarom mensen soms zichzelf kwijt zijn na gebeurtenissen die een grote impact hebben gehad. Kan me nog herinneren dat de laatste keer dat PP en ik elkaar ontmoetten hij tegen mij zei dat ik veranderd was. Ha! Gotcha! zei ik toen; zie je wel dat mensen kunnen veranderen? Ik ben altijd zo geweest, maar jij hebt het niet gezien.

Vond ie wel dat ik een punt had. Naja. Doet er ook niet meer zo toe, maar 't houdt me op eea manier wel bezig.

Was vanmorgen hier onweer zeg.. alweer :o Nu schijnt de zon en is alles weer groen en blij.
Maak er een mooie dag van Clogs!! *;
@Clogs :gwab: van harte, leuke dag gehad?

Jonna idd Gayl's openingspost nu al gemist!

Een aantal dagen loop ik nu al met bepaalde hersenspinsels/gedachtes/patroonherkennend rond te bedenken hoe t toch komt dat:

Ik mannen aantrekkelijk vind die 

1 geen verplichtingen/verwachtingen willen scheppen of

2 mannen die eerst duidelijk hun interesse in mij lieten blijken (en ik hen niet aantrekkelijk genoeg vond of iets anders) en nu ze een ander vriendinnetje hebben waar ze oud mee willen worden ik ineens bedenk dat ik toch wel heel wat heb laten lopen......

*tis nu dus een BM*

3 bezette mannen...

Wat is dat toch, wat maakt dat ik die andere mannen die mij echt leuk vinden niet aantrekkkelijk vind :?

Ik vraag me toch af hoe ik aan die gekkigheid kom :o

Wil ik ze veroveren? Wil ik laten zien dat ik leuker ben als de rest? Wat wil ik mezelf vooral bewijzen met die gekkigheid?

Want dat ik er gek van word van dit gedrag is wel duidelijk.

Dit doe ik zelf en waarom??

pffft
vergeet ik nog 4: klopt alles aan, ik vind hem leuk, interessant, fysiek aantrekkelijk etc.... helaas heeft hij nog luddeveduh...(wat ik dan wel weer begrijp, want zo was ik ook toen t 2maanden uit was)

zucht.....
@Pip om in t thema veranderingen te blijven deze spreuk:

Er is één wet onveranderlijk: de wet van de veranderlijkheid
DveM; Misschien zoek je onderbewust die mannen wel uit omdat je er zelf nog niet aan toe bent om je emotioneel te binden aan iemand, teveel bezig met processen die in je hoofd afspelen? De cursus, verandering van baan enzo?

Heb net gekeken naar 10 things I hate about you.. en damn zeg, ik wil ook fulliefd zijn op iemand en dat hij dat dan ook op mij is en allemaal gekke fratsen gaat uithalen om te bewijzen dat ie het echt meent ;( Boehoehoe ;( ;(

Ik vertelde laatst toch van eea ex-scharrel die heel raar deed? Bleek dus dat hij zich gepasseerd voelde omdat ik niet meer met hem de polonaise wilde doen en uitleg van mijn kant (now WHY did I bother at all om 't uit te leggen :o) dat ik met twee dudes in mijn hoofd zat en daar geen derde bijpaste snapte hij het nog niet. naja, zijn probleem, klaar. Maar.. hij zei dat 'ik zo'n geweldig leventje wel zal hebben in de stad waar ik nu woon, coole omgeving en dat ik hem niet meer nodig had (met ironische ondertoon) en dat ik geen tijd meer voor hem zou hebben omdat ik vast elke avond wel wat te doen had. 

How wrong can he possibly be

ik kruip maar weer alleen mijn bedje in:?
En daarbij:

Wat heb ik een absolute schijthekel aan mensen die op je emotie gaan inspelen, je emotioneel gaan lopen chanteren.. dan voel ik me aan de ene kant bijna 'verplicht' om er wat aan te doen, de andere kant zegt 'flikker toch een tyfus-end op asjelblieft..' En dat laatste heb ik in dit geval gedaan.

Asshole :?

Zo, dat is eruit :D Verder gaat alles goed hoor ;)
Heb een wereld dag gehad!!

Lekker uitgeslapen (kan ook niet anders), vanmiddag naar het park met een vriend, waar een paar bandjes optraden, lekker een broodje prut gegeten en daarna mijn stamkroeg in.

Komen daar twee mannen waarvan ik de een wel kende, de andere niet. Lekker ouwehoeren, veul lachen....mén.... kramp in mijn kaken!

De andere man blijkt erg leuk en we hebben veel oogcontact. Heerlijk buiten gezeten, biertje erbij..........top!

Of vriendin en ik nog even meegingen een afzakkertje te doen bij de andere man. Overleg.... mijn auto staat hier, rijd ik achter jullie aan, rijd ik mee? Ik rijd mee en wordt weer terug gebracht door de ene. Prima!

Andere man verteld dat hij in the middle of nowhere woont, in een woonwagen. Komen we daar aan woont hij in een opgeknapte boerderij compleet met (karaoke)bar!

Staan er even later twee mannen te zingen 'das ich alles bin was sie haben' :D

Andere man is ernstig leuk.......... zoent ook lekker :$ Of ik bleef, bracht hij me wel thuis.........

Ik bleef niet, maar soms zijn er van die momenten dat je wilde dat je een andere keus had gemaakt....... NU dus!! ;)

*zucht*

;) Jon, Gij zijt ene pubert :D

In het studentenleven wordt zo'n man een PINO, een neuk-leuk of een leu-leuk genoemd Dus

'k Heb overigens heel netjes vandaag een AGV'tje gehad en geen BOV'tje.

(AGV= Aardappels, Groente en Vlees) en BVo; Bier Voor Onderweg. :D

Nu wel naar bedje hoor... ben wel moe nu. over 12 uur weer therapie. Denk erover om op de fiets te gaan , maar als het zo gaat regenen dan weet ik het nog niet zo net :(
Warme reacties! Heerlijk, ik koester me er even in.

En ja alweer een wisselwerking, actie, reactie, actie, reactie ... De cirkel is rond en de wereld draait door.

Ik schrijf iets, jullie doen er iets mee, schrijven iets en ik voel iets.

Waar zouden we zijn als IETS niet bestond? :D

Clogs, alsnog van harte. Staat in jouw poeziealbum niet: Rozen verwelken, bloemen vergaan, maar Onze Vriendschap zal nimmer vergaan? Dan doorstaan jullie deze storm ook wel! Niet aan twijfelen, ander gedrag wil niet per definitie zeggen minder gevoel.

Sum, toeval bestaat toch niet? Volg dat pad en wees nieuwsgierig!

Mo, ik sluit me aan bij Pip's post. De boodschap die je uitzendt is de respons die je krijgt ....Vraag is dan (denk ik) Wat maakt dat jij dit signaal uitzendt? Ga je door met Master's deel? Ik heb aangegeven begeleider te willen zijn, mits het in mijn agenda past.

Jon, zo te lezen is er weer plaats voor fun in je leven.

Anne, jammer dat die werkgevers zich niet realiseren welke kansen ze missen. Misschien moet je ze DAT eens vertellen?

Pip, lees ik het goed dat PP steeds verder naar de achtergrond verdwijnt voor je? Betekent dat meer gemoedsrust en echte ruimte voor anderen?

Nou ik ga er met gezwinde spoed weer vantussen... kom zeker weer terug binnenkort. Heb jullie meer gemist dan ik me realiseerde *;
@Jonna, oppersloerster :D geweldig wanneer gaan we sloeren?

@Pip ehhmmm nu weet ik toch niet wat die afkortingen betekenen wat is een BOV'tje? en die andere? :o

@Femke en Pip, I know that's the question waarom zend ik die boodschap uit?

de ene ik zegt: omdat ik plezier wil hebben, gebruik wil maken van de mogelijkheden, geen zorgen, alleen de leuke dingen, beetje sloeren en proeven van alles (puberen)

de andere ik zegt: dat is allemaal leuk, toch wil ik duidelijkheid, al die vaagheden heb ik helemaal genoeg van, ik wil verder en dat kom ik niet als ik luister naar de ik van hierboven.

een ander stemmetje zegt dan: dat is niet waar, want alles wat je meemaakt in dat leuke zonder zorgen zijn ook weer ervaringen om mee te nemen in je leven: wat wil je nu??

zucht...hoe bedoel je mixed signals

en ja ik ben er in september weer bij, hard nodig!

qua werk betreft ben ik er dus ook nog niet uit....wel heb ik steeds vaker het gevoel dat ik "iets voor mezelf ga beginnen" :o

Joost mag weten wat, want ik ben een duizendpoot/manusje van alles die veel dingen redelijk kan en niet specifiek ergens in uitblink.

Ik heb wel nieuwe uitdagingen in t werk nodig, en ik denk niet dat ik die bij huidige werkgevert vind.

Een *; voor allemaal

Fijne dag

Mo :R
Dank voor jullie felicitaties, ik heb een hele leuke dag gehad gisteren. 's Ochtends lekker gebruncht met familie en 's middags in de tuin gezeten, roseetjes gedronken en gekletst en gelachen met vrienden en familie. Hondjes hebben de tuin onveilig gemaakt, F-je is er nu nog moe van :D

Vriendin belde gisteravond nog, ze had m'n mailtje gelezen en ze klonk erg nerveus. We gaan een afspraak maken als ze weer terug is van vakantie en dan zullen we zien of onze vriendschap 'stormvast' is

Ik ga straks het nieuwe boek van Harry Potter kopen. Ik had 'm voor m'n verjaardag gevraagd, maar niet gekregen dus ik verwen mezelf maar. En de nieuwe cd van Crowded House.......

Jon, moest wel lachen om je verhaal ;)

Hoe is 't trouwens met Laura, alweer terug van vakantie?
Clogs: beetje mosterd na de maaltijd, maar alsnog gefeliciteerd O+

Mo: ik worstel met hetzelfde 'probleem'. Ik val altijd op van die flierefluitende mannen die nog niet toe zijn aan een relatie of op een of andere manier hun leven niet op orde hebben. Enige conclusie die ik eraan kan hangen: ben zelf nog niet toe aan de vastigheid. Meneer waar ik nu polonaises mee vier is echt geweldig, maar we verschillen als dag en nacht. Ik geniet er gewoon maar van zolang het leuk is. En dat is ook wel een heel fijn gevoel: ik mag alles, maar hoef niets. En de dagen die we samen doorbrengen zijn geweldig!

Femke: fijn dat je terug bent!

Jon: klinkt heel gaaf, je karaoke-date! En heel goed dat je niet bent blijven slapen, hij moet een beetje blijven jagen ;) Komt er een 2e karaoke-date?

Mijn feestje zaterdag was echt heel gaaf. Veel zon, lekker aan een strandje gelegen met SD en heul veul gedanst. Gisteren de dag lummelend doorgebracht, was ook goed. En nu nog steeds met blij gevoel achter mijn computertje. Komt niet veel uit mijn handen, maar gelukkig is mijn manager met vakantie :P

Sum, ik ga met je mee in het blij-zijn :D Net de nieuwste cd van mijn all time favourite band Crowded House gekocht, ben d'r helemaal happy van! Ook nog de nieuwste Harry P. gescoord, hij was op een paar plaatsen al uitverkocht :o en online voor F-je een mooi nieuw mandje (oranje!!) besteld want de bench staat niet meer in de woonkamer en ze is erg zoekende naar een fijn slaapplekje. Nu vindt ze de bank ook wel lekker liggen, maar dat vind ik dan weer niet zo'n goed idee.

Van mij mag 't zonnetje wel weer gaan schijnen.
quote: DveM reageerde

@Pip ehhmmm nu weet ik toch niet wat die afkortingen betekenen wat is een BOV'tje? en die andere? :o

Dat staat erachter in het wit 

Vanmiddag (op de fiets ) naar therapie geweset. Vandaag toch weer 17 kilometer gefietst Die therapie is best heftig, en vind het ook eng. Zij kan dingen die ik theoretisch ook zou kunnen doen en dat is wel heel erg maf. Ben nu dan ook doodmoe, en pijn in ijn hoofd. Straks maar lekker (bio :D) koken en lekker ondere een dekentje op de bank. Dekentjes rulen! Vooral van die baby-ledikantjes-dekentjes in hiethiephoera-kleuren O+ Daar wil ik Heul Veul van :D

Jon; klinkt goed je date.. wat doet ie, en watdoet zijn vader enzo? :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven