Gezondheid alle pijlers

vreemde urine

08-10-2010 22:45 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een week of twee geleden vond ik mijn urine nogal sterk en anders ruiken dan normaal. Bij controle door de asstistente van de huisarts bleek er niets aan de hand te zijn. Sinds deze week merk ik dat mijn urine in de loop van de dag heel troebel wordt en dat er witte deeltjes in zweven. 's Ochtends is het weer helder. Deze week opnieuw urine naar de praktijk gebracht en weer was het goed. Toch zit het me niet helemaal lekker, zeker gezien het feit dat ik een verleden heb met urineweg- en nierinfecties wat geresulteerd heeft in het verwijderen van één van mijn nieren. Wie weet of het inderdaad normaal is dat urine in de loop van de dag steeds troebeler wordt? Ter vergelijking: het ziet er dan uit als troebele (biologische) appelsap. Normaal maak ik me niet snel zorgen over dit soort kleinigheden, maar het zou natuurlijk een ramp zijn als er met mijn overgebleven nier iets aan de hand zou zijn.

Overigens heb ik verder geen klachten die op een uwi zouden wijzen.

Iemand ervaring of suggesties?
Ik heb altijd zo tegen de avond troebele urine, dacht dat dit normaal was, maar niet dus........
Terug naar je huisarts,met je urine,en tegen de assistente zeggen dat je je ernstige zorgen maakt ivm je nier.

Vertrouw op je intuitie,als die zegt dat het niet goed voelt,gewoon eisen dat je meer onderzoeken krijgt!

Veranderingen van urine,ontlasting,afscheiding,of wat dan ook duiden vaak op meer toch?
Nog een tip van mij (eigenlijk aan iedereen die zich ergens zorgen over maakt);

Zet je probleem niet op het forum neer op vrijdagavond. Want als de antwoorden tegenvallen zit je het hele weekend in de rats. Het is niet voor niets dat ze aanraden om je borstonderzoek op maandagochtend uit te voeren, dan kun je meteen actie ondernemen.
Fijn dat jullie allemaal zo meedenken. Het bevestigd mijn gevoel dat ik er verder mee moet. Dat ga ik dan ook doen.

Afgelopen week heb ik zowel ochtend- als de troebele middagurine ingeleverd. Die zijn alleen met een stick nagekeken, dus geen verdere testen of kweek. Ik heb wel begrepen dat de stick op bloedcellen, eiwit en bacterieën test, dus niet alleen maar blaasontsteking. De assistente was overigens wel op de hoogte van mijn voorgeschiedenis. Mijn bloed is vorige maand uitgebreid onderzocht. Daaruit bleek een vitamine D tekort, ondanks het feit dat ik genoeg in de zon kom. Dat slik ik nu. Nu ik dit schrijf vraag ik me af of het met die vitamine D pillen te maken kan hebben dat mijn urine troebel wordt. Dat ga ik de arts ook maar eens vragen!

Qwertuu, heb jij ervaring met nierproblemen? Dat maak ik min of meer op uit één van je antwoorden.
Dat heb je goed begrepen. (of nou ja, eigenlijk )
quote:twompie schreef op 09 oktober 2010 @ 01:27:

De assistente kan je urine checken maar met jouw achtergrond op nierfunctie gebied, moet je dit niet met de assistente bespreken.

En een albumine check in je urine zou ook goed zijn, dat kan de assistente gewoon even met een stickje bekijken maar verder dus naar je huisarts!Oh ja, albumine, die vergat ik nog.
The Empress, betekent dat volgens jou dat er inderdaad niets mis kan zijn met mijn urine als er met een uitgebreide stick gestest is?
Ik ben niet Empress maar wil wel antwoorden

Een uitgebreide stick test best veel maar ten eerste weet je niet of er een uitgebreide stick is gebruikt en ten tweede niet hoe uitgebreid die dan was.

Is het uitgesloten dat de urine verontreinigd is ivm bijvoorbeeld een vaginaal probleem/infectie?

Morgen overleggen met je HA, succes hoor!
.
Ik zal jullie nog even op de hoogte brengen van de afloop. Gelukkig is er niets aan de hand waar ik me zorgen over hoef te maken. De huisarts begreep mijn zorgen helemaal en heeft de urine nomaals uitgebreid getest. Het ziet er nu ok weer normaal uit gelukkig! Bedankt voor het meedenken!
quote:Juf_achterbak schreef op 09 oktober 2010 @ 01:33:

Ik heb altijd zo tegen de avond troebele urine, dacht dat dit normaal was, maar niet dus........

Ik heb dat namelijk ook!! Elk avond heb ik dat, nadat ik avond eten heb gegeten(meestal). Ben naar de huisarts geweest hij zei dat er niks afwijkends is aan me ochtendurine en bij de kweek konden ze namelijk ook niks vinden.

Maar ik heb eens goed opgezocht en je kon een troebele urine krijgen door dat je een grote maaltijd hebt gegeten, melk of uitdroging.

Komt er fosforzuur in je urine, wanneer je azijn erin doet word het gelijk helder.

Als dat het niet is dan maar snel naar de huisarts.

Maar heb je dat ook elke dag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven