Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
?
anoniem_28041 wijzigde dit bericht op 25-11-2007 12:29
Reden: dubbel
% gewijzigd
quote:dametje27 schreef op 25 november 2007 @ 12:25:

Hoi Liubi,

Jij ook gefeliciteerd met je broertje trouwens.

wanneer kan jij weer testen? Ik donderdag. Wat zou het leuk zijn als mijn broertje en ik gelijk op zouden gaan. Lijkt me heel gezellig. En aangezien we het familieleven wat we hadden kwijt zijn is lijkt me alleen maar helpen aan een mooi nieuw begin. Maar goed ben wel heel erg verward en verstrooid door alle verwikkelingen. Het heeft tijd nodig maar ik kan het emotioneel allemaal niet bijbenen op het moment.

Weet je al wanneer je vriend weer rijexamen gaat doen? Ik moet er nu ook maar voor gaan want mijn broertje woont in een andere stad/dorp.

@beer, mooi gezegd over het nut van twijfel. Ik herken me daar heel erg in. ben je weer een beetje opgeknapt?

Ik heb weer iets groter borsten, precies zoals vlak voor iedere menstruatie,
Hi dames, wat is i=het hier druk.ga vanavond alles doorlezen en reageren.

Ik mis trouwens een paar "oude'schrijfesters, klopt dat?

Mibb, alvast bedankt voor het updaten,

veel plezier vandaag
@Dametje, 5 december. En mijn lichaam houdt me voor de gek denk ik. Heb al een paar dagen het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Maar er komt niks (dat kan ook niet volgens mij, dat zou iig veeeeel te vroeg zijn!). Manlief doet volgende week weer theorie-examen. En dan ergens in januari zijn praktijk. Hopelijk ook in 1 keer want ik heb zelf te vaak afgereden (*schaam*).

Gisteren relaxed dagje gehouden. We gingen op zoek naar een kruimeldief en kwamen uiteindelijk met een broodrooster thuis.....
Heey

Ik heb expres een paar dagen niet gelezen, was het een beetje zat was veel te veel bezig ermee allemaal nu gaat het een stuk beter gelukkig. Nog steeds negatieve testen, hoorde nu van iemand die was 9 maanden niet ongesteld geweest na stoppen pil, maar na een homeopatisch middel kwam het weer terug.

Krijg vandaag ook dat middel om cyclus weer terug te krijgen ben erg benieuwd, heb nu in ieder geval het gevoel dat ik dan iets zelf in de hand heb ofzo.

Ik kijk de babyboomafleveringen pas sinds deze week, als je op zoekmachine intypt babyboom aflevering... kan je het zo terug zien.
Ha meiden,

Ik lees al een tijdje af en toe met jullie mee en heb nu maar de stoute schoenen aan getrokken om ook mee te gaan schrijven... tenminste als jullie nog nieuwe "leden" aannemen...

Ik ben 33 jaar, afgelopen maand gestopt met de pil en nu ongesteld geworden, man en ik willen nog 1 of 2 periodes wachten, maar dan gaan we ervoor!!

Ga nog even teruglezen om iedereen een beetje te leren kennen!
Hee ladies!

Nou daar ben ik ook weer een keer, en wat hebben jullie weer veel geschreven!

Ik heb een ontzettend drukke week achter de rug, veel mensen ziek op mijn werk en 3x raden wie dat op kon vangen.... En dat terwijl ik er pas een maand werk. Ik heb heel veel nieuwe dingen gedaan en dat is erg vermoeiend.

Ik heb wel alles gelezen hoor, dus ben nog wel een beetje bij, maar het is een beetje te veel om overal nog op te reageren. Betekend trouwens niet dat ik niet geinteresserd ben in jullie verhalen hoor.

Nieuwe meiden, welkom!

dametje, wat een schrik zeg, zulk nieuws van je ouders krijgen. Lijkt me niet makkelijk! En dubbel ook, nu je broer een kindje verwacht! Zou leuk zijn als je gelijk op kon gaan!

plukkie, wie mis je dan? Ik heb volgens mij alleen Frederieke al een tijd niet meer gezien.

Pluis, al weer terug van huwelijksreis? Hoe was je trouwdag en hoe was de reis?

Ik heb nog een vraag aan jullie allemaal, er zijn nu wel erg veel dames en veel berichten! Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik ben bang dat ik dingen voor in het schema ga missen.

Is het misschien een idee dat jullie dingen voor in het schema (bijv. volgende NOD) in vetgedrukte letters onder je bericht aangeven? Dan weet ik zeker dat ik niks over het hoofd zie! Tnx!

Oh mn eten is klaar hoor ik net! Ik kom snel weer terug. Ik geloof dat deze week een rustigere week gaat worden, dus dan kom ik vaker langs!

Tot gauw!
anoniem_64b5425ad1666 wijzigde dit bericht op 25-11-2007 19:37
Reden: kleurtje ging niet goed
% gewijzigd
Hallo,

Mibb, ik sta nog goed in het schema. Heb met vrienlief weer een goed gesprek gehad over kids, jaja. Ga over 2 weken beginnen met foliumzuur, en dan eerste weekend van januari zijn mijn vruchtbare dagen! spannend. Onze goede voornemens zijn in ieder geval al bekend....

Dus: beginnen per januari

8 december foliumzuur

Het weekend is helaaaas alweer bijna voorbij. Maar het is ook zo weer weekend, dat scheelt!

Hoi Freddy, leuk dat je mee komt schrijven.

ZVS, wat vervelend dat je geen idee hebt wat je lichaam nu aan het doen is. Tja, je kunt alleen maar afwachten. Niet leuk.

Dametje, wat leuk dat je tante wordt! Zou wel leuk zijn als jullie gelijk op kunnen gaan. Kan me voorstellen dat je misschien zelf wel wat eerder zou willen zijn dan je broertje.... Ik heb in ieder geval het gevoel dat IK mijn ouders opa en oma wil maken en dat mijn zusje van 24 toch nog maar even moet wachten tot na mij! Wat erg of niet????

Liubi, spannend hoor!

Groetjes
Mibb en Vlinder, hoe krijgen jullie je tekst in kleur???

Ha, gelukt!
Wat is er weer een boel geschreven zeg!!!

Alle nieuwe meiden welkom! Leuk dat jullie ook meeschrijven!

Dametje... Sterkte zeg... Lijkt me moeilijk dat je ouders uit elkaar gaan... Maar aan de andere kant gefelicteerd dat je tante word!!! Leuk hoor. Maar wel lekker dubbel allemaal.

Ik heb verder niet alles terug gelezen, sorry!

Dus weer even ego .

Vanochtend de dokter gebeld en volgende week Maandag gaat het spiraaltje eruit!!!! Dus dan gaan wij ook echt beginnen!

Wanneer ik ongesteld moet worden of wanneer mijn eisprong zou kunnen zijn zou ik echt niet weten (lang leven niet meer ongesteld worden). Dus afwachten allemaal!!!

Ik slik nu sinds 2 weken foliumzuur, word dan wel steeds echter.

Verder weinig nieuws vanaf deze kant, veel gewerkt, met school bezig geweest en dat soort dingetjes.
hoi allemaal, druk geweest hier van het weekend.

gefeliciteerd! dametje, voor de hele fam misschien wel goed dat er wat positiefs gebeurd. nu hopen dat jij straks ook positief test.

he plukkie, ik mis ook wat mensen ja, lego, anne, frederiek, ka.

of is ka nu op reis?

ik was afgelopen zaterdag met mijn moeder naar de verjaardag van haar broer, vraagt mijn tante opeens 'en denk je al aan kinderen?' ik 'nee voorlopig nog niet hoor.' tante: 'ja je bent ook wel wat jong' ik weer 'dat vind ik daarvoor wel meevallen maar wil eerst mijn studie afmaken' vond ze wel een goed punt. zit ze later naast mijn moeder vraagt ze 'en, denk je dat het nog lang duurt voor vlinder kinderen zou willen?' (najah ik heb daar net antwoord op gegeven, maar goed had mijn moeder niet gehoord) moeder zegt; weet niet, misschien zou ze wel willen maar ze gaat volgens mij eerst haar studie afmaken'.

in de auto terug naar huis zei ik tegen mijn moeder dat ik het een beetje vreemd vond dat tante iets eerst aan mij vraagt en daarna bij haar ook nog komt vragen. mijn moeder zei 'ach laat het maar, als je er klaar voor bent ben je er klaar voor en dan ben je ook nog niet morgen bevallen ik sanp niet waar je tante zich mee bemoeit.' toch grappige opmerking aangezien ik mijn moeder nooit officieel iets gezegd heb.

najah was een beetje ego-verhaal.sorry.

liefs Vlinder
@dametje, gefeliciteerd, en ik duim met je mee dat het gevoel in je borsten op iets anders duidt dan de aanomende menstruatie....

@vlinder, merkwaardig he die opmerkingen die je kreeg, juist nu!

Wat mij betreft, heb afgelopen weekend een gesprek met vriend gehad over wanneer nu er weer voor gaan, hij wilde toch nog eventjes wachten (een paar maandjes maar hoor).

Ik vermoed zelf dat het te maken heeft met het feit dat ik het de laatste maanden wel errug druk vond om zorg en werk te combineren, en omdat we nu eigenlijk wat klein wonen voor nog een kleine erbij. Met dat laatste zijn we wel bezig, maar nog niet duidelijk is wat we precies gaan doen (en wanneer).

Ik vind het zelf niet zo erg hoor, we zien wel, zal in ieder geval nu binnen en paar maanden zijn. Ik ga wel vanaf december denk ik zorgen dat ik mijn foliumzuur binnenkrijg. (Het zou me niets verbazen als vriendlief toch snel zegt van ja, we kunnen eens kijken hoe het gaat, of het zo snel gaat als de eerste keer...)

groetjes beer
Hallo,

Dank voor jullie welkom!

@ Dametje, je gaat waarschijnlijk door een emotionele rollercoaster, sterkte!

@ Liubi, geeft je lichaam al duidelijkheid?!

@ Mibb, hopelijk deze week weer wat rustiger voor je!

@ Lunja, dat zijn goede voornemens, ik sluit me daarbij aan!

Tip voor iedereen die net gestopt is met pil of spiraaltje: ik ben meteen begonnen met "Zwanger worden"- pillen van de Etos, bevat foliumzuur en andere nuttige vitaminen die ook de natuurlijke cyclus weer op gang brengen. Of het bij mij geholpen heeft, zullen we natuurlijk nooit weten, maar ik werd redelijk snel ongesteld. Nu kijken hoe de volgende cyclus loopt.

Volg naast mijn werk een studie en heb op maandag altijd studieverlof. Zit al de hele dag achter de laptop en krijg geloof ik een beetje vierkante oogjes....

Voor het schema: Freddy - 33 - beginnen in januari

(zie nu dat ik de oudste ben... )
hey beer, ja zeker typisch die opmerkingen. hopen dat je man/vriend snel wil en slim dat je dan vast aan de foliumzuur begonnen bent.

hey freddy, dat foliumzuur verhaal is hier inmiddels algemeen bekend, iedereen denkt erover, is er mee bezig of vergeet het en wordt er dan hier weer aan herinnerd! maar wel bedankt voor de tip ;). wat voor werk doe je/ wat studeer je? en over die leeftijd, ach wat geeft dat, iemand moet de oudste zijn, jij dus in dit geval, en iemand moet de jongste zijn, ik dus in dit geval.

liefs Vlinder
anoniem_53339 wijzigde dit bericht op 26-11-2007 16:17
Reden: nog even iets
% gewijzigd
Hoi Vlinder, snap dat foliumzuur algemeen bekend is, tip was meer gericht op middeltje dat cyclus op gang helpt en dat in die pillen extra zit.

Ik krijg de laatste tijd ook steeds vragen over kinderen. Soms wel lastig hoe je daarop moet antwoorden. Zelf vraag ik het nooit, want stel dat diegene al maanden bezig is en het maar niet lukt.

Ik werk als juridisch adviseur en doe studie rechten erbij en jij?

groetjes Freddy
Hee meiden

Ik leef ook nog hoor, kom vanavond even uitgebreid schrijven!!
Hai meissies,

Er is weer iemand bij lees ik. Welkom Freddy, leuk dat je meeschrijft.

Volgens mij voldoe jij meer aan de gemiddelde leeftijd dat nederlandse vrouwen moeder worden dan de rest van de meiden hier.

@summer: hou je het wachten nog uit? Je mag ovver een paar dagen eindelijk echt gaan testen (en dat het nog zin heeft ook ).

@vlinder: even in het schema gekeken en je bent inderdaad nog een broekie .

Nee geintje, harstikke leuk juist dat er veel jonge (aanstaande) moeders zijn hier. Wat leuk dat je moeder er zo tegenover staat. En toch best vreemd dat mensen met 20 al aan je gaan vragen of je geen kinderen wilt. Daar is bij mij op die leeftijd nog nooit iemand over beginnen. Toen ik met 25 zwanger was kreeg ik juist nog vrij veel reacties dat ik nog zo jong was.

@beer: twijfel, twijfel. Komt me heel bekend voor. Als ik het zo hoor gaat het toch niet heel lang meer duren.

@ladybug: volgende week maandag neem ik aan? Spannend hoor. Dan komt het weer een stapje dichterbij.

@lunja: Fijn dat jullie er nu eindelijk uit zijn, geeft zelf ook meer rust lijkt me. Wel spannend hoor, nog maar iets meer dan een maand.

@mibb: lijkt me een goed idee van die dikgedrukte letters onderaan het bericht. Anders moet je zoveel doorlezen, dat is nooit te doen.

@zusvanzummer: heb ik ook wel eens gehoord dat het best een tijd kan duren voor de cyclus weer goed op gang is en dat er soms eenmalig medicijnen nodig zijn om het weer aan de gang te krijgen. Vervelend dat het nu zo onduidelijk is. Wat een rotding ook he, die pil.

@liubi: misschien wel innesteling wat je voelt, zou qua datum wel kunnen. Maar het is heel bekend dat je ineens van alles aan jezelf merkt als je zwanger wilt worden, dingen die je normaal niet merkt. Had ik de eerste keer ook en toen was ik de eerste twee keer toch echt niet zwanger.

Nog iets meer dan een week wachten toch?

@dametje: wat een gekke tijd zo, ouders uit elkaar, broertje wordt vader. Maar wel heel leuk dat je tante wordt. Nu jij nog!

Hier is niet veel gebeurd. Ik heb flinke keelpijn gehad afgelopen weekend maar het gaat nu wel weer. We mogen eind van de week nu toch echt aan de bak, best spannend.

Enne..............Foliumzuur alert!!!!

Pebbles: Check! heb reeds geslikt
Mibb, ik vind het een goed voorstel, ik moest het even onthouden.

NOD 29 november
Hee Dametje, dat is al heel snel. Spannend.

Was ik nog helemaal vergeten om de mijne door te geven

NOD 15 december
hoi freddy, heb jij dan die foliumzuur waar ook al die vitamine en groene thee inzitten? ik heb nu gewoon basic. ik studeer theologie, loop nu stage en hoop mijn studie komende zomer af te ronden. studie rechten schijnt zwaar te zijn.

hey summer, ik wacht op je berichtje :D

pebbles, dat mensen dat aan mij vragen komt denk doordat mijn moeder net 20 was toen ik geboren werd, ik altijd al erg met kinderen bezig ben geweest en ben nu zowel binnen mijn schoonfamilie als met het 10-maanden oude oppaskindje van mijn moeder erg in de weer, ben ook wel heel dol op kinderen. ach en ik ben al twee jaar getrouwd en christen dat schijnen allemaal factoren te zijn dan mensen dingen gaan vragen. (wel typisch dat mijn tante het vroeg want die kent mij niet met kinderen enzo.)

dametje hopen dat je niet ongesteld wordt!!

liefs Vlinder
anoniem_53339 wijzigde dit bericht op 26-11-2007 21:41
Reden: kleurtje weer eens vergeten ;)
% gewijzigd
Goede avond!

Jaaaa!! Handig zo dat vetgedrukte, dan kan ik er zo in 1x bij langs en alles in het schema zetten! Top!

Freddy, ik heb die pillen van de Etos ook (zonder groene thee volgens mij,maar wel met al die vitamines) Vlinder. Ze zitten in een roze met grijs doosjes. En dan 4 strips met 15 capsules.

Ik moet alleen zeggen dat het bij mij niet helpt om een regelmatige cyclus te krijgen en dat staat wel op het doosje!

Er gaf laatst iemand uit een ander forum hier een tip voor een ander homeopatisch middel, ik moet maar eens even weer zoeken wat dat ook weer was.

Vlinder, volgens mij voelen moeders het aan wanneer dochters proberen kindjes te krijgen! De mijne heeft (zonder dat ik wat gezegd heb) volgens mij ook wel door dat het niet meer lang gaat duren, als het lukt natuurlijk.

Pebbles, komt nu snel dichterbij he! Spannend hoor!

Sowieso spannend... er komen weer meerdere NOD's aan! Ik heb zelf weer eens geen idee. Ik dacht 2 week geleden op woensdag een eisprong gevoeld te hebben, maar nu twijfel ik weer of dat het wel was. Echt super irritant vind ik dit! Afwachten maar weer!

Oh ja over de mensen die we missen, ik heb Frederieke en Lego inderdaad al lang niet meer gezien, Anne en Ka kort geleden nog wel dacht ik?

Zal ik die eerste 2 uit het schema halen? Ik vind het ook vervelend dat als ze ineens toch terug komen, ze zichzelf niet meer in het schema zien staan.

En Minoo? Ik kan me niet meer zo goed herinneren wie dat is?
Nou daar ben ik nog een keer, ik lijk wel een stalker, haha!

Schema is aangepast tot zover!

Wat ik me nog afvroeg, Plukkie, ben je al klaar voor je bruiloft? Alles geregeld en voorbereid? En niet onbelangrijk, zin er in?
hey mibb, ik zou de mensen er uit halen als hun 'startdatum' geweest is en we ze dan nog niet zien. volgens mij is dat nu alleen frederiek. de rest zou nog kunnen komen als ze voor het echie gaan. misschien anders een derde kolom maken, 1. de mensen die begonnen zijn en dan wat nu de tweede is delen in mensen waarvan we zeker weten dat ze actief zijn en meeschrijven en mensen waarvan we twijfelen of ze nog terug komen?? ik weet het ook niet brainstorm een beetje mee.

misschien heb je gelijk dat moeders dat aanvoelen, volgens mij hadden we dat een paar weken geleden ook al geconstateerd ;).

liefs Vlinder

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven